HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa verktyg för e-postmarknadsföring

Hur kommer jag igång med e-postmarknadsföring?

Att satsa på marknadsföring via mejl är ett mycket effektivt sätt att behålla och stärka relationen med dina kunder. För att det hela ska fungera så optimalt som möjligt, alltså att dina automatiska nyhetsbrev läses av mottagaren, bör du lägga lite tid på att verkligen marknadsföra och skicka mejl med ett innehåll som läsaren känner att den har nytta av. Men hur kommer man egentligen igång med e-postmarknadsföring och vad ska man tänka på?

Det första du bör tänka på är att dina kunder måste vara okej med att motta den här sortens utskick. De måste ha tackat ja och gett sitt medgivande enligt lagen om GDPR. Ett medgivande kan du få genom att t.ex. skicka ett mejl från kundklubben där det står att kunden genom sitt medlemskap i själva klubben kommer att ta emot erbjudanden och nyhetsbrev via e-post. Det här känner du säkert igen från onlineköp, då man ofta får kryssa i (eller snarare att det är ”förkryssat”) att man vill ta emot mejl från kunden. När du väl har fått ditt medgivande - kan du komma igång med din e-postmarknadsföring. Enklaste sättet att sedan skicka ut och mäta effekt av diverse e-postutskick är att använda sig av ett verktyg för att hålla koll på utskicken, skapa listor och filtrera. BusinessWith hjälper dig att jämföra och välja det bästa e-postverktygen och e-postmarknadsföringsplattformarna på marknaden. Börja jämföra verktyg och läs omdömen om olika leverantörer redan nu - direkt hos oss!

Vilket e-postverktyg ska jag satsa på?

Många Marketing Automation-verktyg kräver integration mot ditt CRM. Men i Hubspot får du allt i ett, till ett väldigt överkomligt pris. Dessutom väljer ni själva att låsa upp enbart den funktionalitet som ni behöver. Om ni så vill börja med nyhetsbrev och formulär eller vill utforska ABM och automatiserad Leadscoring på er webb. NI betalar bara för det ni behöver just nu, för att sedan (om ni vill...

Lär dig mer om HubSpot Marketing Hub

Webbsida

APSIS One: En användarvänlig plattform för avancerad personalisering med intuitiva verktyg för e-post, SMS och automatisering. Det låter avancerat . Men det är i själva verket en plattform som låter dig fokusera på det du gör bäst: marknadsföring.

Lär dig mer om APSIS One

Webbsida
Aweber

Aweber

AWeber

Aweber låter företaget skapa professionella e-postkampanjer snabbt och enkelt direkt i det molnbaserade verktyget. Med integration mot Canva kan användare skapa snygga designer utan att någonsin lämna sitt Aweber konto. Med funktioner som rapporter och analys, segmentering och A/B-test.

Lär dig mer om Aweber

Läs mer
Benchmarkemail

Benchmarkemail

Benchmark internet group

Benchmarrk email är ett kraftfullt och molnbaserat verktyg för företagets epostmarknadsföring och marknadsföringsautomation. Med ett komplett och användarvänlig verktyg för att bygga och redigera innehållet i företagets e-postutskick och nyhetsbrev, kan företaget enklare utveckla och förbättra relationerna med sina kunder.

Lär dig mer om Benchmarkemail

Läs mer
Constant Contact

Constant Contact

Constant Contact

Constant contact effektiviserar företagets marknadsföring för mail och sociala medier genom att samla dessa i ett och samma molnbaserade verktyg. Med stöd för automatiska välkomstmail för nya kunder, analys med realtidsdata och färdiga designmallar.

Lär dig mer om Constant Contact

Läs mer
eGenerator

eGenerator

eGenerator

Ett e-postverktyg som underlättar företagets e-postmarknadsföring. I detta molnbaserade verktyg kan företaget skapa och anpassa e-postutskick på ett användarvänligt sätt. Genom drag och släpp verktyget, automatisk anpassning av innehåll mot kund, samt realtidsuppföljning kan både stora och små företag dra nytta av eGenerator och ta sin marknadsföring till en ny nyvå.

Lär dig mer om eGenerator

Läs mer
Get response

Get response

Get response

Get Response hjälper företaget att utvidga sin kundbas genom att skapa en visuell och personanpassad kundupplevelse. Låt Get responses marketing automation verktyg göra jobbet åt dig, så att du kan fokusera på det du gör bäst.

Lär dig mer om Get response

Läs mer
Liana

Liana

Liana Technologies

Liana är en komplett plattform för företagets e-postmarknadsföring. Med koppling till webbutik, personanpassade meddelanden och kampanjer, samt A/B-test kan företaget skapa större träffsäkerhet och värde genom sin digitala marknadsföring.

Lär dig mer om Liana

Läs mer
Mailchimp

Mailchimp

Mailchimp

Som en av marknadens mest populära aktörer erbjuder Mailchimp företag i alla storlekar ett molnbaserat och användarvänligt verktyg för personanpassad och automatiserad marknadsföring.

Lär dig mer om Mailchimp

Läs mer

MailerLite är ett e-postmarknadsföringsverktyg som fokuserar på att förenkla företagets marknadsföring. Genom att skapa ett användarvänligt och intuitivt verktyg som effektiviserar processen för mailutskick kan företaget fokusera mer på budskapet och mindre på teknikaliteterna.

Lär dig mer om MailerLite

Läs mer
Mailjet

Mailjet

Mailjet

Ett molnbaserat verktyg för företagets e-postmarknadsföring. Med funktionersom anpassningsbar design, A/B-test och drag-and-drop funktion blir skapandet av nya mailutskick en användarvänlig och effektiv process. Verktyget passar väl för både större och mindre företag.

Lär dig mer om Mailjet

Läs mer
Minutemailer

Minutemailer

Minutemailer

Minutemailer effektiviserar processen för företagets nyhetsbrev och mailutskick. Med hjälp av riktade nyhetsbrev och utskick, mobilanpassning och enkel redigering genom drag and drop byggare kan företaget effektivisera sin marknadsföring.

Lär dig mer om Minutemailer

Läs mer
Moosend

Moosend

Moosend

Moosend är en global aktör inom e-postmarknadsföring som erbjuder ett kraftfullt molnbaserat verktyg för e-postutskick till företagets kunder. Verktyget integreras enkelt med andra system tack vare de befintliga modulintegrationerna och den öppna APIn.

Lär dig mer om Moosend

Läs mer
Paloma

Paloma

Paloma

Paloma automatiserar företagets marknadsföring för e-post och nyhetsbrev. Få en högre effektivitet och kvalitet genom att utnyttja Palomas datadrivna personanpassning, segmentera kundgrupper och skapa ett större värde från er digitala marknadsföring.

Lär dig mer om Paloma

Läs mer
Quicknet

Quicknet

Quicknet

Detta verktyg för e-postmarknadsföring erbjuder automatiserade e-postutskick, segmentering av kundregister och statistik för enkelt uppföljning. Verktyget kan även kopplas till CRM-verktyg för en automatiserad hantering av maillistor och uppdateringar av kunddata.

Lär dig mer om Quicknet

Läs mer
Rule

Rule

Rule

Rule erbjuder företag och organisationer teknik som gör det möjligt att automatisera repetitiva manuella uppgifter.

Lär dig mer om Rule

Läs mer
Sendinblue

Sendinblue

Sendinblue

Sendinblue är ett molnbaserat verktyg som fokuserar på att göra företagets e-postmarknadsföring enklare och effektivare. Med hjälp av den användarvänliga drag-and-drop funktionen och de färdiga mallarna är det enkelt att skapa snygga och professionella e-postkampanjer.

Lär dig mer om Sendinblue

Läs mer
Ungapped

Ungapped

Ungapped

Ett molnbaserat marketing automation verktyg som frigör tid och effektiviserar bolagets marknadsföring. Dra nytta av denna användarvänliga molnlösning genom att minimera manuellt arbete. Med funktioner som segmenterade flöden, schemaläggning av kampanjer och automatiserad annonsering.

Lär dig mer om Ungapped

Läs mer
Webpower

Webpower

Webpower

Webpower erbjuder egen programvara för e-postmarknadsföring med integrerad marketing automation och sms marknadsföring

Lär dig mer om Webpower

Läs mer

Vilket e-postverktyg ska jag satsa på?

E-postmarknadsföring är ett mycket populärt tillvägagångssätt för att skapa och vårda relationen med sina kunder. Samtidigt som du skickar ut information som kunden kan ha nytta av, marknadsför du ditt företag och stärker ert brand. Att skicka automatiska nyhetsbrev och laborera och ta fram content är inte bara kul - dess effekt går enkelt att mäta på exempelvis antalet öppnade mejl och du kan filtrera och sortera utskick efter typ av kund. Genom att marknadsföra er själva och era produkter via e-post kan ni också samla värdefull information om era kunder - alltså att ta reda på vilket innehåll som de triggas av, vilket gör det enklare att skräddarsy nya kampanjer och utskick.

Men ska du behöva sitta med listor nedskrivna i ett Word-dokument? Åh nejdå! På marknaden idag finns flera riktigt smarta e-postverktyg som hjälper dig på traven. Välj ett e-postverktyg eller en e-postmarknadsföringsplattform som passar era behov och ert företag. Är ni ett mindre företag finns gratisverktyg (ofta upp till ens viss nivå eller antal mejlutskick), vilket kan vara skönt att börja med för att testa lite. Vill ni ha tillgång till ännu fler smarta funktioner eller skräddarsy så att utskicken går mer hand i hand med er grafiska profil, finns andra verktyg. Börja läsa på, jämföra och välj sedan ditt verktyg här i BusinessWiths jämförelsetjänst. Lycka till med din e-postmarknadföring!