Vilket e-postverktyg ska jag satsa på?
E-postmarknadsföring är ett mycket populärt tillvägagångssätt för att skapa och vårda relationen med sina kunder. Samtidigt som du skickar ut information som kunden kan ha nytta av, marknadsför du ditt företag och stärker ert brand. Att skicka automatiska nyhetsbrev och laborera och ta fram content är inte bara kul - dess effekt går enkelt att mäta på exempelvis antalet öppnade mejl och du kan filtrera och sortera utskick efter typ av kund. Genom att marknadsföra er själva och era produkter via e-post kan ni också samla värdefull information om era kunder - alltså att ta reda på vilket innehåll som de triggas av, vilket gör det enklare att skräddarsy nya kampanjer och utskick.
Men ska du behöva sitta med listor nedskrivna i ett Word-dokument? Åh nejdå! På marknaden idag finns flera riktigt smarta e-postverktyg som hjälper dig på traven. Välj ett e-postverktyg eller en e-postmarknadsföringsplattform som passar era behov och ert företag. Är ni ett mindre företag finns gratisverktyg (ofta upp till ens viss nivå eller antal mejlutskick), vilket kan vara skönt att börja med för att testa lite. Vill ni ha tillgång till ännu fler smarta funktioner eller skräddarsy så att utskicken går mer hand i hand med er grafiska profil, finns andra verktyg. Börja läsa på, jämföra och välj sedan ditt verktyg här i BusinessWiths jämförelsetjänst. Lycka till med din e-postmarknadföring!