Jämför Sveriges bästa system för customer success
Vad är egentligen customer success?
Customer success handlar om att se till att göra dina befintliga kunder framgångsrika tack vare de produkter eller tjänster som ni säljer till dem. Att jobba som en customer success manager handlar kort och gott om att man hjälpa kunden att nå sina mål, så att ni i er tur behåller era kunder (customer retention). I det ingår att skapa värden på olika sätt, och att vårda kundrelationen. Motsatsen leder till kundbortfall (churn). Men kan man ha ett system eller plattform för att jobba med customer success?
Svaret är - ja. Ett säljstödverktyg eller säljstödsystem hjälper er att analysera era kunders nöjdhet och identifiera när det är något som behöver lösas, så att ni inte ska riskera något kundbortfall. Hur framgångsrika eller nöjda som dina kunder blir med hjälp av den produkt eller tjänst de köper av er går hand i hand med hur framgångsrika ni är. Deras framgång är således er framgång, därför är det klokt att ha ett system för att verkligen se till, analysera och förutspå beteenden, känslor och upplevelser av era produkter eller tjänster. Förutom att föra en god dialog kan det vara en bra idé att arbeta med ett säljstödverktyg som indikerar vad som behöver göras eller hur det går för er kund, vilket i sin tur hjälper er att vårda era kundrelationer.
På BusinessWith visar vi er de säljstödsystem som finns på marknaden. Filtrera, läs på och fråga gärna oss om du vill ha fler råd om hur ditt företag ska tänka kring customer success. Till din hjälp finns jämförelseguiden som gör det enklare att välja rätt verktyg - för just er organisation.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 7000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Membrain
MembrainMembrain är CRM:et och säljstödet dina säljare har längtat efter, hela vägen från prospektering till customer success.Membrain vänder sig till B2B företag som arbetar med komplex försäljning och som siktar mot en ökad tillväxt. Fokus hos Membrain ligger på att stödja, uppmuntra och återskapa framgångsrika beteenden snarare än att logga data i efterhand. Membrain bygger på ett processtänk där proce...

Akita
AkitaAkita är en Customer Sucess-plattform till ett förmånligt pris med svensk närvaro. Plattformen hjälper tillväxtföretag som erbjuder abonnemangstjänster (SaaS-tjänster) att eliminera kundbortfall (churn) och att identifiera möjligheter till merförsäljning. Genom att segmentera kundbasen och skapa ett poängsystem för kundhälsa (Customer Health Score) skapar Akita automatiska uppföljningsaktivitet...

Optimizely
OptimizelyOptimizely låter företaget hålla koll på alla sina webbplatser på en samlad plattform, vilket ger en tydligare översikt och enklare analys av bolagets e-handel.

SmartKarrot
SmartKarrotSmartKarrot hjälper er att minska kundbortfall och öka intäkterna från redan existerande kunder. Håll koll på NPS, Customer Health Scores och alla annan relevant data för att möta kunder med det bästa ni kan erbjuda.

Custify
CustifyCustify är ett inutivt system för Customer Success som ger god översikt med sitt Customer 360-program gör total överblick på era kunders hälsa. Programvaran analyserar era kunders KPI och ger varje kund en Customer Health Score som gör det enklare för er att hålla koll på kunder som riskerar bortfall.

Planhat
PlanhatPlanhat är en portal för att skapa en snabbare länk mellan erat företag och era kunder. Mjukvaran erbjuder kommunkationslösningar och analyser för att hålla koll på era kunders Customer Health Scores. Dessa kan ni även ändra parametrarna på själva för att anpassas bättre till era behov.

ClientSuccess
ClientSuccessClientSuccess är ett smidigt och effektivt system för att hantera Customer Success. Med integrationer med era vanligaste appar och system kopplar ni samman alla kanaler för att enklare sköta kommunikation och problemlösning för era kunder.

Freshsuccess
FreshworksFreshsuccess erbjuder ett CS-system för att identifiera risker hos era kunder. Detta möjliggör snabbare och mer produktiv hantering av uppkommande eller eventuella problem långt innan de blir ett problem för erat bolag.

STAMP
STAMPSTAMP är ett Customer Success-verktyg som analyserar hur erat bolag möter kunders behov och krav. Genom data kan STAMP erbjuda en Customer Health Score eller sin egen algoritms verktyg för att analysera kunders risker och behov. Med totala integreringsmöjligheter för att sätta fler system att jobba ihop, allt för att göra det smidigare än nånsin.

Front
FrontFront är en Customer Success-plattform som hjälper er med all kommunkation med kunder. Sammankoppla mail och ärenden för att få bättre överblick på att era kunders behov möts. Med sina funktioner som synkad mail och integrerbarhet med CRM-system kan det inte bli smidigare.

Gainsight
GainsightGainsight är ett Customer Success-system som erbjuder en helhetslösning för allt som har med kunder och kundnöjdhet att göra. Tydliga och snabba analyser och rapporter ger er material som underlag för tillvägagångssätt för rätt hantering av kunders behov.

Strikedeck
StrikedeckStrikedeck tillhandahåller ett CS-system som erbjuder CSM-Dashboard, Customer 360, Customer Health och mycket mer. Detta för att få bäst överblick över era kunders behov och problem.

Startdeliver
StartdeliverThe Purpose-built Platform for Customer Success. We are for Customer Success what CRM is for Sales. Before Startdeliver: Everyone is reactive, things slip, customers churn, we miss opportunities, stress is high. After Startdeliver: Clear visuals and priorities, we collaborate and achieve customer goals, adoption rising, retention improving, we are on top of things.