Jämför Sveriges bästa system för Customer Success

Vad är egentligen customer success?

Customer success handlar om att se till att göra dina befintliga kunder framgångsrika tack vare de produkter eller tjänster som ni säljer till dem. Att jobba som en customer success manager handlar kort och gott om att man hjälpa kunden att nå sina mål, så att ni i er tur behåller era kunder (customer retention). I det ingår att skapa värden på olika sätt, och att vårda kundrelationen. Motsatsen leder till kundbortfall (churn). Men kan man ha ett system eller plattform för att jobba med customer success?

Svaret är - ja. Ett säljstödverktyg eller säljstödsystem hjälper er att analysera era kunders nöjdhet och identifiera när det är något som behöver lösas, så att ni inte ska riskera något kundbortfall. Hur framgångsrika eller nöjda som dina kunder blir med hjälp av den produkt eller tjänst de köper av er går hand i hand med hur framgångsrika ni är. Deras framgång är således er framgång, därför är det klokt att ha ett system för att verkligen se till, analysera och förutspå beteenden, känslor och upplevelser av era produkter eller tjänster. Förutom att föra en god dialog kan det vara en bra idé att arbeta med ett säljstödverktyg som indikerar vad som behöver göras eller hur det går för er kund, vilket i sin tur hjälper er att vårda era kundrelationer.

På BusinessWith visar vi er de säljstödsystem som finns på marknaden. Filtrera, läs på och fråga gärna oss om du vill ha fler råd om hur ditt företag ska tänka kring customer success. Till din hjälp finns jämförelseguiden som gör det enklare att välja rätt verktyg - för just er organisation.

3 tips för hur du lyckas med customer success

3 tips för hur du lyckas med customer success

Har du börjat fundera på att köpa in ett säljstödsystem som ska se till att ni inte riskerar något kundbortfall? Är du nyfiken på att anställa en customer success manager som helt och hållet jobbar med kundnöjdhet? Vilka utmaningar finns?
BusinessWith ger dig fem tips om hur du lyckas med customer success:

1. Lyssna.

För att verkligen se till att ni förstår era kunder, behov och önskemål så måste ni kunna lyssna. Vad gillar de med era produkter eller tjänster? Vad vill de åstadkomma? Var lyhörd.

2. Skapa personliga relationer.

Dialoger och relationer betyder allt för att lyckas med customer success. Ditt stora mål är att dina kunder ska vara nöjda. För att verkligen förstå vad som gör dem nöjda och framgångsrika bör du skapa en långsiktig och lojal relation.

3. Jobba med data och AI

Det personliga går före mycket - men att ta hjälp av data, artificiell intelligens och ett bra säljstödsystem är ett måste för att jobba strategiskt och smart. Med ett bra verktyg kan du förutse dina kunders behov och agera i tid. Det effektiviserar arbetet med kundvård markant.

Ett säljstödsystem hittar du direkt i BusinessWiths jämförelseguide. Filtrera och kartlägg vilka funktioner ni är nyfikna och att använda, och läs mer här direkt på vår sajt. Din väg till det perfekta systemet börjar hos oss!