Hur genererar jag leads till min verksamhet?
Har du börjat fundera över att ta ett helhetsgrepp kring marknadsföringsstrategin på företaget? Är ni redo att börja använda ett marknadsföringsverktyg eller lead generation-verktyg för att hitta rätt kunder? I sammanhanget nämns ofta ”kalla” och ”varma” leads. De kalla leadsen är de som inte förväntar sig något av er, eller som kanske inte ens känner till er. Då kan köpprocessen bli längre. De varma leadsen har under en tid blivit just uppvärmda – kanske genom att de prenumererar på ert nyhetsbrev, har deltagit på något av era webbinarier eller som har laddat ner en guide, en rapport eller liknande från er hemsida. De är intresserade, men att gå från intresse till köp kan ta lite tid. Det är just här som ett lead generation-verktyg kommer in, som hjälper er att konvertera leads till kunder. Lead-generationverktyget automatiserar (marketing automation) till exempel uppföljningen och förser ert lead med den information den behöver, eller samlar in information som kan vara till gagn för er när ni närmar er den potentiella köparen. Ta hjälp redan idag av BusinessWith för att hitta och jämföra de olika lead generation-verktygen på marknaden. Din väg till det bästa sättet att generera leads för er verksamhet – går via oss. Välkommen att hitta och jämföra verktyg nu direkt.