HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa lead generation-verktyg

Varför ska jag ha ett lead generation-verktyg?

Hur samlar du in leads, alltså potentiella köpare? För att på bästa sätt generera leads bör de som arbetar med marknadsföring, och de som jobbar med sälj hos er, vara synkade. Med det menar vi på BusinessWith att det är omöjligt att hitta intressanta leads om ni internt inte har samma uppfattning om hur den perfekta köparen ser ut.

Att i nästa steg, efter att ni är överens vill säga, använda sig av ett lead generation-verktyg, marketing automation eller marknadsföringsverktyg sparar er en massa tid. Leads, potentiella köpare, generar man idag oftast genom en process av ”uppvärmning”, alltså att ni förser er ert potentiella lead eller prospekt med matnyttig information. Med internets alla möjligheter att med ett knapptryck bestämma sig för en produkt eller tjänst, är lead generation-verktyget ett måste för att få kunder. Att leta manuellt efter potentiella köpare är svårt och tidsödande. Bestäm er istället för en målgrupp och få hjälp av verktyget för att exempelvis kunna skapa intresse kring er för att sedan få tag i ett potentiell leads kontaktuppgifter eller dylikt – till exempel genom att personen laddar ner ett white paper, en rapport eller en anmäler sig till ett av era webbinarier. Möjligheterna är många och att arbeta med lead nurturing och lead generation är ett måste – BusinessWith hjälper dig genom att lista de bästa lead generation-verktygen på marknaden, så du ska hitta det som passar er bäst.

Vilket är det bästa verktyget för lead generation?

Att börja samla in leads innan ni har någon tanke med målgrupp eller ens har någon strategi, är inte att rekommendera. Börja först att fundera över vad som är ett intressant lead för ert företag. Tycker marknad och sälj samma om den saken? Kan ni tillsammans ta fram personas, alltså vad som kännetecknar den perfekta köparen? Innan ni väljer ett lead generation-verktyg, fundera gärna över budget och hur mycket tid ni har för lead nurturing eller lead generation. Hur hittar ni köpare idag? Hur vill ni arbeta? Vilket verktyg passar ert sätt att arbeta allra bäst? Ta er gärna lite tid att jämföra lead generation-verktyg för att hitta det bästa verktyget för just er verksamhet. BusinessWith listar de bästa verktygen på den svenska marknaden.

Hur genererar jag leads till min verksamhet?

Lista på 18 olika Lead generation-verktyg

Sortera på
Goava

Goava

Goava

Goava är ett Sales Intelligence-verktyg som hjälper säljteam att öka sin försäljning och spara tid. Med Goava får du personliga rekommendationer på vilka företag du bör kontakta. Vi samlar all företagsdata på ett ställe för effektiv research.

Lär dig mer om Goava

Läs mer
Weply

Weply

Weply

Konvertera befintlig webbplatstrafik med Weplys livechatt. Genom en personlig och dygnet runt-bemannad chatt på din sida välkomnar våra chattkonsulter dina besökare och hjälper dem att hitta den information de behöver. Förutom att se till att du är tillgänglig dygnet runt och att dina besökare får en bra onlineupplevelse, samlar vi också in och vidarebefordrar information om de kunder som uppfylle...

Lär dig mer om Weply

Läs mer
Sharpspring

Sharpspring

Funnelbud

Marketing Automation- och CRM-system där konsulthjälp och ett eget MarTech-team ingår! Främst för B2B. Sharpspring är CRM-verktyget som kundanpassas för att stärka er Inbound Marketing och ökar er försäljning.

Lär dig mer om Sharpspring

Läs mer
Adfenix

Adfenix

Adfenix

Adfenix är ett verktyg som används för att skapa högkvalitativa leads genom att transformera företagets hemsida till en kraftfull lead generation plattform som tillåter givande samtal med prospects och kunder. Låt anonyma besökare besvara deras syfte med att besöka hemsidan och ta reda på hur deras situation ser ut för att möjliggöra en affär när tillfället är rätt. Sätt poäng på prospects för att...

Lär dig mer om Adfenix

Läs mer
Albacross

Albacross

Albacross

Skapa inokmst genom att följa prospects i real-tid för att agera snabbt mot de som är intresserade av företagets produkter eller tjänster och är redo att köpa. Albacross B2B datadrivna lösning för lead generation är ett kraftfullt verktyg för att scouta nya kunder och få full koll på de som besöker företagets hemsida. Genom identifiera kunder och se deras aktivitet på hemsidan kan kontakt med pros...

Lär dig mer om Albacross

Läs mer
Digital B2B Marketing

Digital B2B Marketing

Dun&Bradstreet

En webbaserad SaaS lösning för lead generation som bidrar med en målinriktad marknadsföring för att attrahera nya kunder och affärsmöjligheter. Kartlägg besökare på hemsidan för att se vilka företag som är intresserade av att köpa produker och tjänster och bearbeta de viktigaste kunderna och prospects vilket kan öka möjligheten till en affär. Förmedla sedan rätt information till rätt kund och mark...

Lär dig mer om Digital B2B Marketing

Läs mer

Enecto Web genererar leads genom att skapa möjligheten att kommunicera med prospects genom varje steg av försäljningsprocessen med hjälp av Bisnode company data och Google analytics. Få snabbt möjligheten att identifiera och kontakta dina topp 100 besökare och få tillgång till en komplett kartläggning av deras företagsprofiler för att se vilka som är mest intressanta för er verksamhet. Filtrera se...

Lär dig mer om Enecto Web

Läs mer
Get response

Get response

Get response

Get Response hjälper företaget att utvidga sin kundbas genom att skapa en visuell och personanpassad kundupplevelse. Låt Get responses marketing automation verktyg göra jobbet åt dig, så att du kan fokusera på det du gör bäst.

Lär dig mer om Get response

Läs mer
Leadfeeder

Leadfeeder

Leadfeeder

Generera leads som leder till potentiella affärer med nya kunder genom att använda Leadfeeder som är ett sälj och marknadsföringsverktyg. Denna molnbaserade lösning för lead generation skapar en full överblick över besökare på hemsidan och kartlägger både nya prospects och gamla kunder för att skapa full förståelse kring deras intressen. Genom att göra detta kan försäljningen öka med hjälp av anpa...

Lär dig mer om Leadfeeder

Läs mer
Liana

Liana

Liana Technologies

Liana är en komplett plattform för företagets e-postmarknadsföring. Med koppling till webbutik, personanpassade meddelanden och kampanjer, samt A/B-test kan företaget skapa större träffsäkerhet och värde genom sin digitala marknadsföring.

Lär dig mer om Liana

Läs mer
marketo

marketo

Marketo

Förbättra er marknadsföring och försäljning genom att engagera de potentiella kunder med störst sannolikhet att genomföra ett köp. Skapa automatiserade marknadsföringskampanjer som tar bort manuellt och repetitivt arbete.

Lär dig mer om marketo

Läs mer
Monday

Monday

Monday

En molnbaserad plattform för att hantera alla projekt, stora som små. Monday erbjuder en totallösning för att behandla projekten med hjälp av funktioner som Ganttscheman och Kanban.

Lär dig mer om Monday

Läs mer
Responser

Responser

Responser

Vänd förlorade prospects till nya möjligheter med hjälp av Responsers molnbaserade lead generation plattform. Ta till vara på marknadsföringsbudgetten på bästa vis med denna heltäckande lösning som fokuserar på lead generation, visualisering av data och optimering av formulär för användbar feedback. Genom kontinuerlig feedback från kalla prospects kan förbättringar genomföras och på så vis kan des...

Lär dig mer om Responser

Läs mer
Spotler

Spotler

Spotler

Få reda på vem som besöker din hemsida och vad som intresserar dem med hjälp av Spotlers Lead generation verktyg. På dagens marknad är det viktigt att kunna konvertera varma prospects till kunder och detta kan Spotler göra med hjälp av kartläggning av intressen och poängsättningar av potentiella kunder för att identifiera vilka som skall prioriteras och vad deras intresse är. Marknadsföring och öv...

Lär dig mer om Spotler

Läs mer
Triggerbee

Triggerbee

Triggerbee

Ett anpassat verktyg för bolagets e-handel. Triggerbee automatiserar och personanpassar kundresan genom bolagets e-handel för att skapa en bättre kundupplevelse och driva bolagets försäljning. Med funktioner för leadsgenerering, automatiserad annonsering och anpassad kommunikation.

Lär dig mer om Triggerbee

Läs mer
Trustmary

Trustmary

Trustmary

Trustmary hjälper organisationen att skapa nya leads genom att samla in omdömen och samtidigt skapa den optimala layouten på hemsidan för att locka nya kunder. Detta lead generation verktyg hjälper till att skapa den perfekta hemsidan för att generera nya kunder och sälja produkter och tjänster genom att bygga och testa olika mallar för hemsidan för att se vilken som är mest framgångsrik. Sedan sa...

Lär dig mer om Trustmary

Läs mer

UC Select är ett lead generation system med bred företagsbas innehållandes majoriteten av Sveriges företag, vilket gör det enkelt att lokalisera nya tänkbara kunder. Använd filtret i databasen för att hitta de kunder som är relevanta för företaget och prioritera bort de som har dåliga förutsättningar eller inte passar preferenserna. Analysera sedan de företag som ser intressanta ut genom att bland...

Lär dig mer om UC Selekt

Läs mer
Vainu

Vainu

Vainu

Vainu är ett av de mest populära prospekteringsverktygen på marknaden, med intuitiva lösningar för att skapa ett bättre arbetsflöde. Vainu erbjuder hjälp med funktioner som integrerbarhet med erat CRM och en enorm databas av information.

Lär dig mer om Vainu

Läs mer

Hur genererar jag leads till min verksamhet?

Har du börjat fundera över att ta ett helhetsgrepp kring marknadsföringsstrategin på företaget? Är ni redo att börja använda ett marknadsföringsverktyg eller lead generation-verktyg för att hitta rätt kunder? I sammanhanget nämns ofta ”kalla” och ”varma” leads. De kalla leadsen är de som inte förväntar sig något av er, eller som kanske inte ens känner till er. Då kan köpprocessen bli längre. De varma leadsen har under en tid blivit just uppvärmda – kanske genom att de prenumererar på ert nyhetsbrev, har deltagit på något av era webbinarier eller som har laddat ner en guide, en rapport eller liknande från er hemsida. De är intresserade, men att gå från intresse till köp kan ta lite tid. Det är just här som ett lead generation-verktyg kommer in, som hjälper er att konvertera leads till kunder. Lead-generationverktyget automatiserar (marketing automation) till exempel uppföljningen och förser ert lead med den information den behöver, eller samlar in information som kan vara till gagn för er när ni närmar er den potentiella köparen. Ta hjälp redan idag av BusinessWith för att hitta och jämföra de olika lead generation-verktygen på marknaden. Din väg till det bästa sättet att generera leads för er verksamhet – går via oss. Välkommen att hitta och jämföra verktyg nu direkt.

Beskrivning av produktfunktioner

360 graders kundkännedom

Få en heltäckande kundkännedom om potentiella kunder som innefattar allt från ekonomisk situation till bolagsstorlek och anställda med mera.

Analyser och rapporter

Skapa rapporter baserade på viktiga data och information som har analyserats noggrant och som kan vara värdefulla för organisationen.

Chattlösning

Fånga upp besökare på hemsidan med hjälp av en smart chattbot som kan hjälpa besökare med det dem vill ha, boka möten eller be om att fylla i formulärför att öka kundkännedomen med mera.

Identifiera webbbesökare (IP

Genom att identifiera IP adresser kan systemet ta reda på vem som har besökt hemsidsan och vilken typ av aktivitet besökaren har ägnat sig åt.

Lead Score

Värdera leads och prospects med en poängsättning för att ta reda på vilka som är hetast och kan generera störst chans till en affär.

Outbound marknadsföring

Nå ut till prospects och kunder med anpassad marknadsföring med hjälp av e-post, sms eller marknadsföring genom andra kanaler för att generera fler leads och öka försäljningen.

Prospekteringsverktyg

Hitta nya potentiella prospects genom sökfunktioner och matchningar mot företagets preferenser för att sedan konvertera dessa till nya leads.

Triggers

Tillåt verktyget att reagera på olika värden och signaler som kan vara intressanta för att förbättra verksamheten eller skapa affärer.