HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa marknadsföringsverktyg

Vilket marknadsföringsverktyg behöver ditt företag?

BusinessWith hjälper dig att jämföra de bästa marknadsföringsverktygen i Sverige för att hitta det som passar dig allra bäst. Här kan du göra en jämförelse mellan olika marknadsföringssystem och välja det rätta för dig. Du hittar olika marknadsföringssystem inom marketing automation, content marketing och marketing analysis.

När det gäller marknadsföring så vill vi alla såklart vara "top of mind" hos våra potentiella och befintliga kunder. Vi vill synas, höras och veta hur vi ska tänka för att nå bästa resultat och generera så många leads det går. Just därför behöver du ett marknadsföringsverktyg som passar din verksamhet. Ett marknadsföringsverktyg hjälper dig bland annat att hålla koll på hur era besökare beter sig på er webbsida. Vad kollar de på? Vad läser de? Verktyget kan också hjälpa dig med omvärldsbevakningen, och samlar viktiga nyheter utan att du själv behöver sitta och leta.

Vad behöver jag veta om marknadsföringsverktyg?

Många Marketing Automation-verktyg kräver integration mot ditt CRM. Men i Hubspot får du allt i ett, till ett väldigt överkomligt pris. Dessutom väljer ni själva att låsa upp enbart den funktionalitet som ni behöver. Om ni så vill börja med nyhetsbrev och formulär eller vill utforska ABM och automatiserad Leadscoring på er webb. NI betalar bara för det ni behöver just nu, för att sedan (om ni vill...

Lär dig mer om HubSpot Marketing Hub

Webbsida

Sugar Market är en komplett marketing automation lösning skräddarsydd för att fungera för dig. Med en samlad verktygsuppsättning som innehåller mycket intuitiva kampanjbyggare, avancerad automatisering och överlägsen rapportering, fokuserar vi på det som är viktigast för marknadsförare - effektivisera kampanjskapande, förstå engagemang, förbättra konvertering och öka intäkterna. Öka Lead-genererin...

Lär dig mer om Sugar Market

Webbsida

Vad är ett marknadsföringsverktyg?

Att marknadsföra sina produkter och tjänster utan tillgång till ordentliga verktyg är inte att föredra. Och saken är den att det behöver inte kosta skjortan heller för att du och ditt företag ska hänga med i den digitala marknadsföringsvärlden. Men vad är då ett marknadsföringsverktyg? Är det samma som marketing automation och content marketing-verktyg? Vi reder ut begreppen.

Marketing automation är ett system som kopplas till ditt e-postsystem. Tanken är alltså att det ska bli enklare att rikta utskicken så att rätt målgrupp får rätt information, och vid rätt tidpunkt. Content marketing-verktyg är precis vad ordet ”content” betyder. Här handlar det om innehållet. Vad ska dina utskick fyllas med? Vad vill dina prospekts och kunder läsa om?

På BusinessWith hittar du givetvis guider för både marketing automation och content marketing .

Men låt oss kika närmare på marknadsföringsverktyg. Som med alla sorts verktyg som vi använder är det viktigt att komma ihåg att de hjälper oss att bli mer effektiva. De ersätter alltså inte våra jobb. Det är viktigt att påpeka.

Att välja marknadsföringsverktyg

Din hemsida är din marknadsföringskanal nummer ett. För att veta vart du vill med din marknadsföring bör du sätta en plan. Vad är målet med din hemsida? Vilken kunskap sitter ni på som ni kan dela med er till branschen? Använder ni sociala medier? Vad vill ni med informationen där? Hur tänker ni kring sökordsoptimering? Har ni testat vilka ord som era kunder söker på? Välj ett marknadsföringsverkyg utifrån var ni står. Det vill säga, verktyget ska vara relevant och i linje med era ambitioner.