HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa marknadsföringsverktyg

Vilket marknadsföringsverktyg behöver ditt företag?

BusinessWith hjälper dig att jämföra de bästa marknadsföringsverktygen i Sverige för att hitta det som passar dig allra bäst. Här kan du göra en jämförelse mellan olika marknadsföringssystem och välja det rätta för dig. Du hittar olika marknadsföringssystem inom marketing automation, content marketing och marketing analysis.

När det gäller marknadsföring så vill vi alla såklart vara "top of mind" hos våra potentiella och befintliga kunder. Vi vill synas, höras och veta hur vi ska tänka för att nå bästa resultat och generera så många leads det går. Just därför behöver du ett marknadsföringsverktyg som passar din verksamhet. Ett marknadsföringsverktyg hjälper dig bland annat att hålla koll på hur era besökare beter sig på er webbsida. Vad kollar de på? Vad läser de? Verktyget kan också hjälpa dig med omvärldsbevakningen, och samlar viktiga nyheter utan att du själv behöver sitta och leta.

Vad behöver jag veta om marknadsföringsverktyg?

Många Marketing Automation-verktyg kräver integration mot ditt CRM. Men i Hubspot får du allt i ett, till ett väldigt överkomligt pris. Dessutom väljer ni själva att låsa upp enbart den funktionalitet som ni behöver. Om ni så vill börja med nyhetsbrev och formulär eller vill utforska ABM och automatiserad Leadscoring på er webb. NI betalar bara för det ni behöver just nu, för att sedan (om ni vill...

Lär dig mer om HubSpot Marketing Hub

Webbsida
Upsales

Upsales

Upsales

Upsales är Sveriges snabbast växande CRM som hjälper B2B företag. Upsales CRM hjälper B2B företag att hitta nya leads, vinna fler affärer och skapa merförsäljning hos befintliga kunder. Upsales är det självklara valet för snabbväxande säljorganisationer som vill ha ett komplett CRM med möjlighet att bygga på med funktioner såsom Marketing Automation och avancerade säljrapporter. Underlätta er pros...

Lär dig mer om Upsales

Läs mer
SugarCRM

SugarCRM

SugarCRM

Med SugarCRM får marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam äntligen en tydlig bild av varje enskild kund vilket hjälper affärsverksamheter att nå nya nivåer inom resultat och prognostisering. Sugar är CRM-plattformen som gör svåra saker enklare. Tusentals företag i fler än 120 länder använder Sugar för att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att låta plattformen göra jobbet. Sugar har s...

Lär dig mer om SugarCRM

Webbsida
Sharpspring

Sharpspring

Funnelbud

Marketing Automation- och CRM-system där konsulthjälp och ett eget MarTech-team ingår! Främst för B2B. Sharpspring är CRM-verktyget som kundanpassas för att stärka er Inbound Marketing och ökar er försäljning.

Lär dig mer om Sharpspring

Läs mer
ActiveCampaign

ActiveCampaign

ActiveCampaign

Marknadsföringsplattformen som tar dig förbi vanlig marknadsföring via mail till sann automatiserad marknadsföring

Lär dig mer om ActiveCampaign

Läs mer

APSIS One: En användarvänlig plattform för avancerad personalisering med intuitiva verktyg för e-post, SMS och automatisering. Det låter avancerat . Men det är i själva verket en plattform som låter dig fokusera på det du gör bäst: marknadsföring.

Lär dig mer om APSIS One

Webbsida

Automatisera era mailutskick med hjälp av Campaign monitors molnbaserade mjukvarulösning för digital marknadsföring. Dra nytta av de färdiga mallarna och drag-and-drop funktionen som gör det användarvänligt att skapa effektiva marknadsföringskampanjer.

Lär dig mer om Campaign monitor / CM Commerce

Läs mer
Drip

Drip

Drip

Drips lösning använder data och automatisering för att skräddarsy marknadsföringsupplevelsen, skapa meningsfulla engagemang och skapa långsiktig lojalitet.

Lär dig mer om Drip

Läs mer
Eloqua

Eloqua

Oracle

Eloqua är Oracles plattform för marknadsföring skapar personliga kampanjer för era prospekt och kunder med stor möjlighet till skalbarhet, personifiering och automatisering.

Lär dig mer om Eloqua

Läs mer
eMarketeer

eMarketeer

eMarketeer

eMarketeer’s verktyg gör det simpelt för dig att kombinera och automatisera epost, formulär, sms och webbsidor för att lyckas med din marknadsföring.

Lär dig mer om eMarketeer

Läs mer
Get response

Get response

Get response

Get Response hjälper företaget att utvidga sin kundbas genom att skapa en visuell och personanpassad kundupplevelse. Låt Get responses marketing automation verktyg göra jobbet åt dig, så att du kan fokusera på det du gör bäst.

Lär dig mer om Get response

Läs mer
Intercom

Intercom

Intercom

Intercom är ett molnbaserat livechattverktyg som lämpar sig väl för både stora och små företag. Intercom förenklar hanteringen av kundärenden och bidrar till en högre försäljning genom den proaktiva chattfunktionen, leadshantering och rapportverktyget som gör det enkelt att följa upp medarbetarnas prestation.

Lär dig mer om Intercom

Läs mer
Mailchimp

Mailchimp

Mailchimp

Som en av marknadens mest populära aktörer erbjuder Mailchimp företag i alla storlekar ett molnbaserat och användarvänligt verktyg för personanpassad och automatiserad marknadsföring.

Lär dig mer om Mailchimp

Läs mer

Bygg varumärke, driv omsättning, skapa impact. Marketo Engage är ett ledande system för att hantera dina prospekt och kunder.

Lär dig mer om Marketo Engage

Läs mer
MI360 Mautic

MI360 Mautic

Enable Services

Mautic automatiserar processen att finna och ta hand om kontakter genom landningssidor och formulär, skicka mail, textmeddelande, web notifikationer, spåra sociala media och integrerar med ert CRM samt andra system.

Lär dig mer om MI360 Mautic

Läs mer
Paloma

Paloma

Paloma

Paloma automatiserar företagets marknadsföring för e-post och nyhetsbrev. Få en högre effektivitet och kvalitet genom att utnyttja Palomas datadrivna personanpassning, segmentera kundgrupper och skapa ett större värde från er digitala marknadsföring.

Lär dig mer om Paloma

Läs mer
Pardot

Pardot

Salesforce

Pardot erbjuder en fullskalig lösning som hjälper marknadsförare att skapa meningsfulla relationer, skapa mer prospekt och förstärka säljet för att stänga fler affärer.

Lär dig mer om Pardot

Läs mer
Rule

Rule

Rule

Rule erbjuder företag och organisationer teknik som gör det möjligt att automatisera repetitiva manuella uppgifter.

Lär dig mer om Rule

Läs mer
Triggerbee

Triggerbee

Triggerbee

Ett anpassat verktyg för bolagets e-handel. Triggerbee automatiserar och personanpassar kundresan genom bolagets e-handel för att skapa en bättre kundupplevelse och driva bolagets försäljning. Med funktioner för leadsgenerering, automatiserad annonsering och anpassad kommunikation.

Lär dig mer om Triggerbee

Läs mer
Webpower

Webpower

Webpower

Webpower erbjuder egen programvara för e-postmarknadsföring med integrerad marketing automation och sms marknadsföring

Lär dig mer om Webpower

Läs mer
Zoho

Zoho

Zoho

Unik och kraftfull lösning som hjälper dig automatisera din marknadsföring, ta bättre beslut med tydlig data och förhöjer den totala kundupplevelsen

Lär dig mer om Zoho

Läs mer

Vad är ett marknadsföringsverktyg?

Att marknadsföra sina produkter och tjänster utan tillgång till ordentliga verktyg är inte att föredra. Och saken är den att det behöver inte kosta skjortan heller för att du och ditt företag ska hänga med i den digitala marknadsföringsvärlden. Men vad är då ett marknadsföringsverktyg? Är det samma som marketing automation och content marketing-verktyg? Vi reder ut begreppen.

Marketing automation är ett system som kopplas till ditt e-postsystem. Tanken är alltså att det ska bli enklare att rikta utskicken så att rätt målgrupp får rätt information, och vid rätt tidpunkt. Content marketing-verktyg är precis vad ordet ”content” betyder. Här handlar det om innehållet. Vad ska dina utskick fyllas med? Vad vill dina prospekts och kunder läsa om?

På BusinessWith hittar du givetvis guider för både marketing automation och content marketing .

Men låt oss kika närmare på marknadsföringsverktyg. Som med alla sorts verktyg som vi använder är det viktigt att komma ihåg att de hjälper oss att bli mer effektiva. De ersätter alltså inte våra jobb. Det är viktigt att påpeka.

Att välja marknadsföringsverktyg

Din hemsida är din marknadsföringskanal nummer ett. För att veta vart du vill med din marknadsföring bör du sätta en plan. Vad är målet med din hemsida? Vilken kunskap sitter ni på som ni kan dela med er till branschen? Använder ni sociala medier? Vad vill ni med informationen där? Hur tänker ni kring sökordsoptimering? Har ni testat vilka ord som era kunder söker på? Välj ett marknadsföringsverkyg utifrån var ni står. Det vill säga, verktyget ska vara relevant och i linje med era ambitioner.