Jämför Sveriges bästa marknadsföringsverktyg

Vilket marknadsföringsverktyg behöver ditt företag?

BusinessWith hjälper dig att jämföra de bästa marknadsföringsverktygen i Sverige för att hitta det som passar dig allra bäst. Här kan du göra en jämförelse mellan olika marknadsföringssystem och välja det rätta för dig. Du hittar olika marknadsföringssystem inom marketing automation, content marketing och marketing analysis.

När det gäller marknadsföring så vill vi alla såklart vara "top of mind" hos våra potentiella och befintliga kunder. Vi vill synas, höras och veta hur vi ska tänka för att nå bästa resultat och generera så många leads det går. Just därför behöver du ett marknadsföringsverktyg som passar din verksamhet. Ett marknadsföringsverktyg hjälper dig bland annat att hålla koll på hur era besökare beter sig på er webbsida. Vad kollar de på? Vad läser de? Verktyget kan också hjälpa dig med omvärldsbevakningen, och samlar viktiga nyheter utan att du själv behöver sitta och leta.

Vad behöver jag veta om marknadsföringsverktyg?

ActiveCampaign

ActiveCampaign

Marknadsföringsplattformen som tar dig förbi vanlig marknadsföring via mail till sann automatiserad marknadsföring

Lär dig mer om ActiveCampaign

Läs mer

Apsis verktyg för automatiserad marknadsföring hjälper dig att skapa ett effektivare arbetssätt mellan sälj och marknad.

Lär dig mer om Apsis One Essential

Läs mer

Campaign Monitor är marknadsföringsverktyget som ger dig vad du behöver för att skapa väldesignade, proffessionella marknadsföringskampanjer.

Lär dig mer om Campaign monitor / CM Commerce

Läs mer

Drip

Drip

Drips lösning använder data och automatisering för att skräddarsy marknadsföringsupplevelsen, skapa meningsfulla engagemang och skapa långsiktig lojalitet.

Lär dig mer om Drip

Läs mer

Eloqua

Oracle

Eloqua är Oracles plattform för marknadsföring skapar personliga kampanjer för era prospekt och kunder med stor möjlighet till skalbarhet, personifiering och automatisering.

Lär dig mer om Eloqua

Läs mer

eMarketeer

eMarketeer

eMarketeer’s verktyg gör det simpelt för dig att kombinera och automatisera epost, formulär, sms och webbsidor för att lyckas med din marknadsföring.

Lär dig mer om eMarketeer

Läs mer

Episerver

Episerver

En plattform som gör det enkelt för er att skapa en digital upplevelse för era kunder och prospekt i alla olika kanaler och enheter.

Lär dig mer om Episerver

Läs mer

GetResponse

GetResponse

GetResponse får din publik att växa, marknadsför dina tjänster och säljer dina produkter med en marknadsföringsprogramvara som gör jobbet åt dig.

Lär dig mer om GetResponse

Läs mer

Marknadsföring, sälj och service i samma plattform utan kompromisser. En av världens snabbväxande bolag inom marketing automation.

Lär dig mer om Hubspot Marketing Hub

Läs mer

Mailchimp

Mailchimp

Mailchimps heltäckande marknadsföringsplattform ger dig verktygen för att hitta rätt kunder, bygga upp din publik och få ditt varumärke till liv.

Lär dig mer om Mailchimp

Läs mer

Bygg varumärke, driv omsättning, skapa impact. Marketo Engage är ett ledande system för att hantera dina prospekt och kunder.

Lär dig mer om Marketo Engage

Läs mer

MI360 Mautic

Enable Services

Mautic automatiserar processen att finna och ta hand om kontakter genom landningssidor och formulär, skicka mail, textmeddelande, web notifikationer, spåra sociala media och integrerar med ert CRM samt andra system.

Lär dig mer om MI360 Mautic

Läs mer

Paloma

Paloma

Paloma är en produkt för att skapa och skicka nyhetsbrev.

Lär dig mer om Paloma

Läs mer

Pardot

Salesforce

Pardot erbjuder en fullskalig lösning som hjälper marknadsförare att skapa meningsfulla relationer, skapa mer prospekt och förstärka säljet för att stänga fler affärer.

Lär dig mer om Pardot

Läs mer

Rule

Rule

Rule erbjuder företag och organisationer teknik som gör det möjligt att automatisera repetitiva manuella uppgifter.

Lär dig mer om Rule

Läs mer

Sharpspring

Sharpspring

Skapa fler prospekt, konvertera dem till affärer och optimera din marknadsföring genom en komplett marknads- och säljplattform.

Lär dig mer om Sharpspring

Läs mer

Upsales

Upsales

Med Upsales marknadsföringssystem kan du kombinera inkommande, utgående och kontobaserad marknadsföring i samma system. Perfekt med Upsales CRM system!

Lär dig mer om Upsales

Läs mer

Webpower

Webpower

Webpower erbjuder egen programvara för e-postmarknadsföring med integrerad marketing automation och sms marknadsföring

Lär dig mer om Webpower

Läs mer

Zoho

Zoho

Unik och kraftfull lösning som hjälper dig automatisera din marknadsföring, ta bättre beslut med tydlig data och förhöjer den totala kundupplevelsen

Lär dig mer om Zoho

Läs mer

Vad är ett marknadsföringsverktyg?

Att marknadsföra sina produkter och tjänster utan tillgång till ordentliga verktyg är inte att föredra. Och saken är den att det behöver inte kosta skjortan heller för att du och ditt företag ska hänga med i den digitala marknadsföringsvärlden. Men vad är då ett marknadsföringsverktyg? Är det samma som marketing automation och content marketing-verktyg? Vi reder ut begreppen.

Marketing automation är ett system som kopplas till ditt e-postsystem. Tanken är alltså att det ska bli enklare att rikta utskicken så att rätt målgrupp får rätt information, och vid rätt tidpunkt. Content marketing-verktyg är precis vad ordet ”content” betyder. Här handlar det om innehållet. Vad ska dina utskick fyllas med? Vad vill dina prospekts och kunder läsa om?

På BusinessWith hittar du givetvis guider för både marketing automation och content marketing.

Men låt oss kika närmare på marknadsföringsverktyg. Som med alla sorts verktyg som vi använder är det viktigt att komma ihåg att de hjälper oss att bli mer effektiva. De ersätter alltså inte våra jobb. Det är viktigt att påpeka.

Att välja marknadsföringsverktyg

Din hemsida är din marknadsföringskanal nummer ett. För att veta vart du vill med din marknadsföring bör du sätta en plan. Vad är målet med din hemsida? Vilken kunskap sitter ni på som ni kan dela med er till branschen? Använder ni sociala medier? Vad vill ni med informationen där? Hur tänker ni kring sökordsoptimering? Har ni testat vilka ord som era kunder söker på? Välj ett marknadsföringsverkyg utifrån var ni står. Det vill säga, verktyget ska vara relevant och i linje med era ambitioner.