Jämför Sveriges bästa Webbshoppar

Vilken webshop passar bäst för ditt företag?

Webshop, e-handel, webbutik. Oavsett vad du kallar det, är vi glada att du satsar på onlinehandel - något av det roligaste som finns. Vi på BusinessWith har stor erfarenhet av onlinebaserade system och verktyg och vill gärna guida dig i valet av webshop (webbsidebyggare). Priset är ofta en avgörande faktor, och du bör noga se över kringkostnaderna, men det är långt ifrån det enda att ta hänsyn till. Längre ner på den här sidan listar vi fler saker du bör tänka på när du fattar ditt beslut om e-butik.

Utöver teknik finns det några saker du bör fundera över för att optimera din webbutik. Du vet säkert redan vad du vill sälja, men har du gjort en marknadsanalys? Vad vet du om målgruppen? Hur ser köpbeteendet ut? Gör ordentlig research och spana gärna in konkurrenterna. Lär av deras misstag och av sådant de gör rätt. Och du, glöm inte att göra en enkel affärsplan. Det är skönt att ha en grund att stå på.

Sist men inte minst: Utan trafik, ingen försäljning. SEO och annonsering på Google och i sociala medier kan vara svårt och tidskrävande, beroende på vilka förkunskaper du har. Överväg att gå en kurs eller att anlita experter. Fokusera på det du själv brinner för och är bäst på - det kan ta dig långt.

Vi på BusinessWith hjälper dig i valet av e-handel. Här på vår sajt kan du hitta den bästa webshopen för ditt företag. Du kan jämföra olika alternativ till webbshopar och e-handelsverktyg och läsa omdömen. Ta god tid på dig och gör gärna en analys av dina behov innan du sätter igång. Lycka till i ditt köp av webshop för just ditt företag.

7 faktorer som påverkar valet av webbshop

7 faktorer som påverkar valet av webbshop

Det är lätt att stirra sig blind på utseendet och de synliga kostnaderna i valet av webbshop. Gör inte det. Det finns en mängd faktorer att ta hänsyn till för den som vill lyckas med sin onlinebutik.

  1. Din bakgrund. Vad kan du? Har du stöd av ett team eller är du ensam? Det finns olika typer av e-butiker, mer eller mindre enkla att administrera.
  2. Framtiden. Inledningsvis har vi ofta få krav och är mest glada att komma igång. Med tiden växer behoven och du söker efter fler funktioner. Tänk efter från början. Finns plattformen på flera språk? Vilka designmöjligheter finns? Vilka appar kan du plocka in? Välj en plattform som företaget kan utvecklas med, om du ser behov av det framöver.
  3. Budget per år. Vad får din webbshop kosta? Jämför noga priserna hos olika leverantörer och leta efter dolda kostnader. Underskatta inte behovet av support: Vad kostar det? Vad ingår? Tänk på att ditt företag sannolikt kommer att växa. Vad händer med kostnaderna när du har behov av nya funktioner?
  4. Bakom skalet. Se över tiden det tar för en sida att ladda, så att du inte får en långsam butik som avskräcker kunderna och faller i Googles ranking. Hur mycket data får du och går det att köpa mer utrymme? Tänk även på säkerheten: Hur väl är sajten skyddad mot intrång?
  5. Mobilanpassning. Även om många handlar via mobilen, är det inte självklart att alla e-handelsplattformar fungerar bra mobilt. Se till att din webbshop är responsiv och ser minst lika bra ut i mobilen som desktop.
  6. Marknaden. Ska du enbart sälja produkter i Sverige eller siktar du på att nå framgång även utomlands? Se till att din valda plattform fungerar i det eller de länder du har din marknad i.
  7. Betalning och frakt. Vilken typ av betalningslösning vill du erbjuda dina kunder? Hur ska frakten fungera? Gör ordentlig research och se till att din e-handelsleverantör klarar det du önskar.

Vi på BusinessWith vill att du ska nå framgång med ditt företag. Vår jämförelsetjänst hjälper dig att hitta ett e-handelsverktyg som passar just dina behov. Välkommen att jämföra!