HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför de bästa livechatt-lösningarna

Vilket system för livechatt ska ni välja?

Vill ni öka konverteringarna och få nöjda återkommande kunder ? Lägg en chattfunktion på er webbplats. Med en livechatt ger ni kunderna snabb personlig service i en uppskattad kommunikationsform. Borta är långa telefonköer och flera dagars väntan på mejlsvar. Ni ökar möjligheterna till försäljning och får roligare på jobbet. Det är lika lätt för er, som för kunderna, att använda en chatt. Ni blir tillgängliga och besökarna får en positiv upplevelse av er och ert varumärke. Dessutom är det lätt att komma igång med en live chat. Ni kan lägga till smarta funktioner i ert molnbaserade chattverktyg och i många fall integrera det med ert CRM-system.

En medarbetare kan hantera flera chattkonversationer samtidigt, vilket skapar effektivitet. För användaren, som via livechattverktyget får en direktkanal till er kundservice, märks inte det. Hon upplever bara att tjänsten fungerar minst lika bra mobilt som desktop och att hon får snabb och smidig hjälp. Legitimerar hon sig dessutom med bank-id kan hon få ännu mer personlig service och en ökad känsla av säkerhet.

Gör gärna en analys inhouse innan ni börjar. Vilka behov har ni när det gäller kundkommunikation? Vilka tider på dygnet kan ni finnas tillgängliga? Hur kan ni erbjuda ett personligt bemötande på en livechattplattform?

När ni är redo hjälper BusinessWith er att välja ett passande verktyg för livechatt. Vad passar er bäst? Filtrera och sök. Lycka till med valet av livechattverktyg för just ert företag.

Vad behöver jag veta om livechatt?

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Weply

Weply

Weply

Konvertera befintlig webbplatstrafik med Weplys livechatt. Genom en personlig och dygnet runt-bemannad chatt på din sida välkomnar våra chattkonsulter dina besökare och hjälper dem att hitta den information de behöver. Förutom att se till att du är tillgänglig dygnet runt och att dina besökare får en bra onlineupplevelse, samlar vi också in och vidarebefordrar information om de kunder som uppfylle...

Lär dig mer om Weply

Webbsida
 Ebbot

Ebbot

Hello Ebbot

Ebbot erbjuder ett smartare sätt att kommunicera med kunder i varje steg av kundresan. Genom att kombinera kraften av AI med det oersättliga värdet av människor har vi skapat den enda plattformen för konversationer du någonsin kommer att behöva. Oavsett om det är genom vår AI drivna chatbot, vår smarta Livechat eller våra interaktiva produktguider sparar vår användarvänliga plattform tid och pen...

Lär dig mer om Ebbot

Webbsida
Acquire

Acquire

Acquire

Acquire livechatt sätter kundrelationerna i fokus. Tack vare sparade konversationer, kundinformation och en samlad dashboard, kan företaget enkelt hålla koll på tidigare interaktioner, vilket leder till nöjdare kunder och högre försäljning.

Lär dig mer om Acquire

Läs mer
Chatra

Chatra

Chatra

Med Chatras molnbaserade plattform för livechatt kan företaget samla all kommunikation med kunder på en och samma plats. Tack vare enkla integrationsmoduler kan företaget få en användarvänlig översikt över alla sina kommunikationskanaler, livechatt såväl som mail och facebookmeddelanden.

Lär dig mer om Chatra

Läs mer
ClickDesk

ClickDesk

ClickDesk

Med ClickDesk kan företaget erbjuda både livechatt och videochatt på sin webbsida för en bättre kundupplevelse. Konvertera fler besökare till kunder med hjälp av ClickDesks molnbaserade och lättanvända chattverktyg.

Lär dig mer om ClickDesk

Läs mer

Engagera och konvertera fler besökare på er hemsida med hjälp av funktioner som proaktiv chat, svarsmallar och smart arbetsfördelning: Paketerat i en lättanvänd och molnbaserad LiveChatt-plattform.

Lär dig mer om Drift Live Chat

Läs mer
Freshchat

Freshchat

Freshworks

Freshchat hjälper företaget att förbättra kundhanteringen genom att kombinera livechatt med chatbot-funktionalitet, för en personanpassad och enkel kundservice. Med funktioner som proaktiv chat, svarsmallar och tredjepartsintegrering för en användarvänlig arbetsprocess.

Lär dig mer om Freshchat

Läs mer
HappyFox

HappyFox

HappyFox Helpdesk

Ett av marknadens mest populära service desk system. HappyFox lämpar sig väl för alla företag som vill få en komplett plattform för sin kundservice. Med funktioner som färdiga mallar, inbyggd självhjälp och sentimentanalys.

Lär dig mer om HappyFox

Läs mer
Intercom

Intercom

Intercom

Intercom är ett molnbaserat livechattverktyg som lämpar sig väl för både stora och små företag. Intercom förenklar hanteringen av kundärenden och bidrar till en högre försäljning genom den proaktiva chattfunktionen, leadshantering och rapportverktyget som gör det enkelt att följa upp medarbetarnas prestation.

Lär dig mer om Intercom

Läs mer
Jivochat

Jivochat

Jivochat

Jivochats mjukvara för livechatt och hantering av kundärenden möjliggör en smidig integrering av de flesta vanliga kommunikationskanaler, i en användarvänlig och effektiv dashboard. Den molnbaserade lösningen gör det snabbt och effektiv att hantera alla företagets kundärenden med funktioner som proaktiv chatt, voice chat, och integrationsmoduler.

Lär dig mer om Jivochat

Läs mer
LiveAgent

LiveAgent

Quality Unit LL

LiveAgent erbjuder ett snabbt och effektivt livechattverktyg som lämpar sig för såväl stora och små företag. Med hundratals integrationsmoduler, svarsmallar och automatisk fördelning av inkommande ärenden.

Lär dig mer om LiveAgent

Läs mer
LiveChat

LiveChat

LiveChat Inc

LiveChat är en av marknadens mest populära livechatt-plattformar. Tack vare enkla integrationsmoduler, proaktiv chat och en samlad dashboard kan företaget effektivisera sina support- och försäljningsaktiviteter.

Lär dig mer om LiveChat

Läs mer
MyLiveChat

MyLiveChat

MyLiveChat

My LiveChat är ett lättanvänt och gratis livechatt-verktyg som lämpar sig väl för företaget som vill effektivisera sin kundhantering och konvertera fler hemsidebesökare till kunder. Med funktioner som realtidsinformation om besökare, sparade konversationer och svarsmallar.

Lär dig mer om MyLiveChat

Läs mer
Olark

Olark

Olark

Samla in och spara kundinformation och förbättra både företagets försäljning och kundservice med Olark livechatt-plattform. Med hjälp av rapportverktyg, smart arbetsfördelningoch besöksspårning kan företaget öka sin försäljning och minska sina supporttider.

Lär dig mer om Olark

Läs mer

Podium erbjuder en modulär plattform för företagets support och kommunikationsverktyg mot kund. Genom det anpassningsbara systemet kan företaget själva välja de funktioner som passar dem bäst. Funktioner inkluderar bland annat videochatt, proaktiv chatt och smart arbetsfördelning, vilket gör hanteringen av kundärenden ännu smidigare.

Lär dig mer om Podium Webchat

Läs mer
Pure Chat

Pure Chat

Pure Chat

En helt molnbaserad och användarvänlig livechatt-plattform. Tack vare den samlade dashboarden, konversationshistoriken och kundinformationen kan företaget anpassa försäljning och support efter varje besökare.

Lär dig mer om Pure Chat

Läs mer
REVE chat

REVE chat

REVE chat

REVE chat är en molnbaserad multikanal-plattform för företagets livechatt. Med hjälp av REVE chat kan företaget ta direkt kontakt med sina besökare och hantera såväl supportärenden som leads.

Lär dig mer om REVE chat

Läs mer
Smartsupp

Smartsupp

Smartsupp

Smartsupp gör det enkelt att kontakta och svara på kundärenden, oavsett om det är via dator, surfplatta eller mobil. Smartsupps livechatt-verktyg möjliggör en personlig kundupplevelse för supportärenden och försäljningsstöd. Med funktioner som proaktiv chatt, multikanal koppling samt färdiga API- och integrationsmoduler.

Lär dig mer om Smartsupp

Läs mer

Tidio är en användarvänlig och molnbaserad livechatt-lösning som enkelt integreras på företagets webbsida, med hjälp av färdiga integrationsmoduler eller JavaScript API. Ytterligare funktioner inkluderar bland annat besöksspårning och proaktiv chat.

Lär dig mer om Tidio Live Chat

Läs mer

Userlike gör det enkelt att både skapa och underhålla kundrelationer. Tack vare den smarta molnbaserade plattformen samlas alla pågående och historiska chatter i en gemensam dashboard. Med smart arbetsfördelning, sparad kundinformation och chatthistorik skapar företaget en närmare relation mot sina kunder.

Lär dig mer om Userlike Chat

Läs mer
Zendesk

Zendesk

Zendesk

Zendesk är ett av världens största helpdesk system och erbjuder ett komplett kundservicesystem för bolag i alla storlekar. Med funktioner som färdiga svarsmallar, chattfunktion i realtid och självhjälpsportal.

Lär dig mer om Zendesk

Läs mer

Zoho Desk är ett bra val av kundservicesystem för mindre bolag som vill ha ett system som kan växa med dem. Med funktioner som färdiga mallar, multikanal funktionalitet och livechattfunktion.

Lär dig mer om Zoho Desk

Läs mer

7 saker att tänka på vid kundservice via livechatt

Att chatta må sitta i supportpersonalens DNA, men det finns några viktiga saker att tänka på för er som väljer livechatt som kundtjänstverktyg.

  1. Tider. En chatt behöver vara öppen ett antal timmar varje dygn, åtminstone på vardagar. Ni vill inte att kunden “vänder i dörren” för att chatten är stängd och hon hänvisas till mejlkontakt. Snabba svar är värda mycket.
  2. Förbered en FAQ. När chatten är stängd, eller innan kunden har fått hjälp av en kundtjänstmedarbetare, kan ni erbjuda färdiga svar på ett antal vanliga frågor. Kunden kan söka svaret, direkt i chatten, i väntan på personlig service.
  3. Välj sidor. Var behöver kunderna hjälp? Ni kan lägga chattfunktionen överallt på sajten eller på utvalda sidor. Oavsett vilket, så ser ni ofta var besökaren befinner sig när hon väljer att inleda en konversation med er.
  4. Tänk på språket. Det må låta aningen byråkratiskt, men en policy för språkanvändning är en god idé. Det är viktigt att kunderna bemöts på ett professionellt sätt. Spara gärna svaren på återkommande frågor för att kunna klistra in dem i chatten. Snabba svar ger nöjda kunder och ni sparar tid. Och: Förbered trevliga välkomst- och avslutsmeddelanden som ramar in interaktionen.
  5. Var personliga. Genom att be om kundens namn, eller be henne identifiera sig med bank-id, kan er supportpersonal se tidigare ärenden och snabbt snappa upp eventuella olösta frågor och annan information.
  6. Följ upp. Vissa verktyg erbjuder möjlighet att sortera konversationer med taggar samt att skicka dem vidare till kollegor för uppföljning. Kunden kan ofta få en kopia av er konversation för att återvända till svaren och eventuella länkar.
  7. Analysera. Glöm inte att avsätta tid för reflektion. Många system erbjuder statistik över vanliga frågor, svarstider och annat. Planera in analys och se hela tiden över hur ni kan förbättra er dialog med kunderna.

Vi på BusinessWith hjälper er i valet av livechattverktyg. Välkommen att jämföra. Hör gärna av dig om du har frågor!

Beskrivning av livechattfunktioner

Chatthistorik

Se gamla konversationer med kunden för att snabbt ta reda på vad som sagts tidigare. Tappa aldrig bort en konversation igen

Kundinformation

Samla in och nyttja tidigare information om kunden för att skapa en personlig hantering av ärenden

Mät kundnöjdhet

Utvärdera era supportkanaler genom att mäta kundernas nöjdhet

Samlad Dashboard

Hantera kommunikationen med kunder i alla kanaler enkelt på ett och samma ställe.

Spåra besökares aktivitet

Se vad era besökare sökt efter för att enkelt förstå deras behov.

Svarsmallar

Skapa och använd svarsmallar för vanliga frågor era kunder har