HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Allt om system och programvara för ärendehantering & helpdesk

Ärendehantering

Håll koll på alla inkommande ärenden, frågor och allt som rör kundservice med ett system som gör att ni inte missar någonting, samtidigt som ni får full koll på alla ärenden. Att som företag investera i ett ärendehanteringssystem gör att ni kan automatisera och förenkla många av de processer som är kopplade till exempelvis kundservice i bolaget. Ett sådant system gör er också konkurrenskraftiga. Jämför olika ärendehanteringssystem här hos BusinessWith, där du kan bland annat kan se vilka kommunala ärendehanteringssystem som finns.

Verktyg för ärendehantering och kundservice handlar om att spara tid och att jobba smartare med allt från protokoll, felanmälningar till olika sorters kundärenden. Allt beror såklart på i vilken bransch ni verkar. Det bästa ärendehanteringssystemet för just er verksamhet är det som ni finner mest användarvänligt och anpassat efter era behov. Sortera på system som har funktioner som ärende- och svarsmallar, till kundservicesystem som erbjuder livechattar och som har funktioner som standardsvar eller som kan visa ärendestatus. Fundera gärna innan ni börjar kika efter system på vilka funktioner ni är mest intresserade av, och vilka eventuella nuvarande flaskhalsar ni behöver lösa. Utvärdera hur er ärendehantering ser ut idag och vad era mål är.

Ska systemet integreras och samarbeta med andra, befintliga system som t.ex. ert CRM-system? Jämför de olika systemen du är nyfiken på mot varandra och var inte rädd för att be om att få en demo. Du hittar allt när du börjar filtrera i vår smarta jämförelsetjänst på BusinessWith.

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 6000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Toppsystem i Ärendehantering & helpdesk

Topdesk

Topdesk

IT Software

TOPdesk är det ultimata systemet för ärendehantering där ni kan skapa förutsättningar för bättre intern och extern support, automatisera era processer och arbetsflöden samt systematisera och kartlägga alla era tillgångar.

Lär dig mer om Topdesk

Kundo

Kundo

Kundo

Det enda verktyget ni behöver för all er digitala kundservice. Samla enkelt e-post, chatt, sociala medier, telefon, forum och FAQs på ett och samma ställe.

Lär dig mer om Kundo

Imbox

Imbox

ImBox

Imbox är en molnbaserad HelpDesk-plattform som fokuserar på att göra företagets hantering av kundärenden så enkel som möjligt, utan att förlora kvalitet i processen. Imbox lämpar sig väl för både stora och små företag.

Lär dig mer om Imbox

Ett svenskt verktyg för Kontaktcenter med stöd för alla kanaler. Samla inkommande supportkontakter och hantera dem i ett beprövat och lättanvänt ärendehanteringssystem. Ni får kontroll på verksamheten till ett bra och tydligt pris. Ni får en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.

Lär dig mer om ServIT Center

Ett svenskt verktyg för Kontaktcenter med stöd för alla kanaler. Samla inkommande supportkontakter och hantera dem i ett beprövat och lättanvänt ärendehanteringssystem. Ni får kontroll på verksamheten till ett bra och tydligt pris. Ni får en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.

Lär dig mer om ServIT Center

ServiceDesk Plus är en helpdesklösning med stöd för ITSM-processer att växa i för alla typer av organisationer som vill leverera service i världsklass. Både som molntjänst och lokal installation. Svensk support och stöd från Inuit innebär att du får ut det bästa av systemet.

Lär dig mer om ServiceDesk Plus

Varför skall jag ha ett ärendehanteringsystem?

Känner du dig fortfarande osäker på om du verkligen behöver ha ett system för ärendehantering eller kundservice? Eller behöver du övertyga din chef eller annan medarbetare om att ni verkligen behöver investera i ett smartare verktyg för att lösa allt från frågor från kunder till protokoll eller andra ärenden? BusinessWith listar tre anledningar till varför ett företag tjänar på att ha ett smart system för ärendehantering.

Tid är pengar

Kladdar ni ner frågor från kunder på postit-lappar som läggs i en hög? Eller ligger viktiga dokument i en mapp som samlar damm, och ni missar att följa upp ärenden innan det är för sent? Att inte ha någon ordning på ärenden, dokument, förfrågningar eller andra dokument betyder att ni slösar tid och arbetar ineffektivt. Dessutom betyder det att ni kan få arga kunder, som förgäves väntar på svar. Med ett ärendehanteringssystem har ni full översikt och kan jobba smartare, vilket sparar tid. Och tid är väldigt ofta just pengar.

Bra kundservice = bra rykte

När mejl, telefonsamtal och meddelanden svaras på i tid, kommer era kunder eller dem som vänder sig till er med frågor att bli nöjda. För vem vill ha irriterade kunder, egentligen? Ett ärendehanteringssystem hjälper er att se status på inkommande förfrågningar, prioriteringsordning och har ofta funktioner som ärende- och svarsmallar, chattsupport samt kan ge er statistik och hjälpa er med uppföljning. När ni får ordning på era ärenden och kan svara era kunder på ett effektivt sätt, sprids snabbt ett gott rykte om er och ni får lojala kunder. Att som kund t.ex. få ett automatiserat snabbsvar att ni jobbar med ärendet, köper er tid och är ett led i god kundservice.

Få statistik på era ärenden

Att få statistik över allt från svarstider till vad de olika ärenden handlar om, ger en fullständig koll på hur er ärendehantering ser ut och vad ni är bra på respektive vad ni kan utveckla. I statistikverktygen kan man även ser vilka tider som man får in mest ärenden, vilket kan vara bra att veta för bemanna rätt och förbereda sig på vilka frågor som inkommer och vilka dagar.

Jämför de bästa ärendehanteringssystemen hos oss på BusinessWith redan idag.