HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför de bästa chatbotarna

Chatbot för kundservice

En chatbot (eller chattbot) besvarar frågor från dina kunder i ditt ställe och blir som din personliga assistent som är programmerad med AI , artificiell intelligens. Den kan prata och konversera med dina kunder tack vare maskininlärning (machine learning). Chatbotar används idag även för att ge olika typer av råd eller att underhålla personer online.

Chatbotar blir bara mer och mer populära hos företag som vill kunna hjälpa sina kunder dygnet runt med frågor som inkommer skriftligt eller i tal. Vissa kan också hjälpa till vid exempelvis köp online. Den AI-baserade chatboten är smart, effektiv och det stora syftet är att er övriga kundsupport ska få tid till annat. Eftersom chatboten aldrig tröttnar och kan ”jobba dygnet runt” gör det att ni som företag kan erbjuda service i alla lägen. Då chatboten just aldrig blir trött kan det personliga bemötandet upplevas som bättre från den chattandet roboten – han blir ju aldrig trött eller irriterad på sina kunder. Självklart finns här också nackdelar. Det personliga bemötandet eller den mänskliga värmen försvinner helt, vilket många kunder kan sakna. Å andra sidan går det att programmera chatboten med ”roligare” svar om man så önskar. Det finns chatbotbyggare som erbjuder kodfria chatbotar, för dig som är ute efter en flexibel och enkel lösning.

När du funderar på att installera en chatbotmjukvara ska du väga för- och nackdelar . För många väger fördelarna över då företaget ser det som en stor tidsbesparing att kunna programmera en robot som kan ta hand om de vanligaste frågorna.

På BusinessWith hjälper vi dig att jämföra och välja den typ av chatbot som passar ditt företag och era önskemål. Upptäck vår smarta jämförelsetjänst och tveka inte att höra av dig till oss direkt om du vill ha ytterligare guidning.

3 anledningar till varför du ska ha en chatbot

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Lista på 25 olika Chatbot

Sortera på
Weply

Weply

Weply

Konvertera befintlig webbplatstrafik med Weplys livechatt. Genom en personlig och dygnet runt-bemannad chatt på din sida välkomnar våra chattkonsulter dina besökare och hjälper dem att hitta den information de behöver. Förutom att se till att du är tillgänglig dygnet runt och att dina besökare får en bra onlineupplevelse, samlar vi också in och vidarebefordrar information om de kunder som uppfylle...

Lär dig mer om Weply

Läs mer

Teams-app för kompetensutveckling direkt i din digitala arbetsmiljö Storyals WorkplaceBuddy kombinerar det bästa från e-learning, chattbot-teknik och produktivitetscoachning i en modern och engagerande utbildningsupplevelse tillgänglig direkt i Microsoft Teams. Produkten är framtagen för företag som vill ha ett enkelt och effektivt sätt att förse personalen med kontinuerlig kompetensutveckling i d...

Lär dig mer om Storyals WorkplaceBuddy

Läs mer
ebbot.ai

Ebbot

Ebbot

Med Ebbot förvandlas alla kund-interaktioner till möjligheter. Möjligheter att ge support, att guida, att konvertera. Vad ert mål än är sätter vi ihop en skräddarsydd lösning för att ta er dit! I vår användarvänliga plattform finner du verktyg som Livechat, Conversation starters, Produktguider och vår marknadsledande AI Chatbot. Ta er kundupplevelse till nästa nivå med ebbot!

Lär dig mer om Ebbot

Läs mer
Ada

Ada

Ada

Ada är en AI-baserad chatbot som utnyttjar maskininlärning för att automatisera och effektivisera företagets marknadsföring, kundservice och försäljning. Med hjälp av flersrpåkstöd, integrationsmoduler och en kodlös plattform får bolaget ett kraftfullt och lättanvänt chatbot-verktyg.

Lär dig mer om Ada

Läs mer
Aivo

Aivo

Aivo

En AI-baserad chatbot som kan effektivisera både företagets kundservice och försäljning. Tack vare naturligt språkbehandling, en kodfri plattform och Integrationsmoduler får företaget enkelt skapa och integrera Aivo med sina befintliga kanaler och företagssystem.

Lär dig mer om Aivo

Läs mer
boost.ai

boost.ai

boost.ai

Förbättra er kundservice med hjälp av Boost.ai chatbot. Boost.ai är en AI-baserad och kodlös mjukvara som effektiviserar hanteringen av kundärenden. Denna bot kan enkelt implementeras i kanaler som Instagram, på företagets hemsida eller på Facebook.

Lär dig mer om boost.ai

Läs mer
Botsify

Botsify

Botsify

En global leverantör av chatbot-lösningar. Botsify erbjuder en molnbaserat plattform med färdiga integrationsmoduler som gör att företaget snabbt kan svara på kundernas frågor och ärenden, oberoende av var de befinner sig.

Lär dig mer om Botsify

Läs mer
Chatfuel

Chatfuel

Chatfuel

Med hjälp av Chatfuel kan företaget dra nytta av en chatbot som automatiserar företagets lead-generering, kundservice och marknadsföring. Plattformen är lätt att använda tack vare den kodfria drag-and-drop lösningen.

Lär dig mer om Chatfuel

Läs mer
Dstny-logo

Dstny

Dstny

I framtiden är MyDstny ett omnichannelverktyg där du kommer åt mycket av det som Dstny har att erbjuda i ett och samma gränssnitt: Webphone, chatbot, chatt och integration av digitala kanaler.

Lär dig mer om Dstny

Läs mer
FlowXO

FlowXO

FlowXO

En kodlös plattform för att skapa chatbotar. FlowXO är en molnbaserad plattform som hjälper till att automatisera företagets hantering av kundärenden. Med funktioner som integrationsmoduler samt koppling till live chat och sociala medier.

Lär dig mer om FlowXO

Läs mer
Freshchat

Freshchat

Freshworks

Freshchat hjälper företaget att förbättra kundhanteringen genom att kombinera livechatt med chatbot-funktionalitet, för en personanpassad och enkel kundservice. Med funktioner som proaktiv chat, svarsmallar och tredjepartsintegrering för en användarvänlig arbetsprocess.

Lär dig mer om Freshchat

Läs mer
Giosg

Giosg

Giosg

Genom att kombinera livechatt, videos, chatbots, AI och interaktivt webbplatsinnehåll i en och samma plattform skapar giosg snabb och personlig service online som levererar en komplett och unik köpupplevelse, skräddarsydd efter kundens behov. Giosg vill omforma, omdefiniera och omvärdera interaktionen mellan organisationer och människor i den digitala världen.

Lär dig mer om Giosg

Läs mer

Haptik Chat erbjuder en mjukvara för både AI-chatbotar och en regelstyrda chatbotar, så att företag kan välja det alternativ som lämpar sig bäst för den unika situationen. Haptik chat erbjuder funktioner som flerspråkstöd, naturligt språk och API.

Lär dig mer om Haptik Chat

Läs mer
Imperson

Imperson

Imperson Inc

Imperson erbjuder en molnbaserad och användarvänlig AI-baserad chatbot-lösning: Tack vare den kodlösa plattformen, API integrering och naturligt språk kan bolaget effektivisera sin kundservice och försäljning.

Lär dig mer om Imperson

Läs mer
itsAlive

itsAlive

itsAlive

itsAlive är en specialbyggd chatbot för Facebook och Messenger. Med hjälp av chatboten kan företaget automatisera sin hantering av kundärenden och enkelt följa upp hur väl boten fungerar, tack vare KPI verktyget som följer med plattformen.

Lär dig mer om itsAlive

Läs mer
Kindly

Kindly

Kindly

Kindly är en kodfri AI Chatbot som utnyttjar naturligt språk för att förbättra företagets försäljning och kundservice. Denna chatbot är användarvänlig och enkel att integrera i sociala medier och andra företagssystem via de färdiga modulerna.

Lär dig mer om Kindly

Läs mer
Kompose

Kompose

Kommunicate

Kompose chatbot-byggare är en kodlös plattform för företagets chatbot. Med hjälp av en enkel regelstyrd modell kan företaget snabbt och enkelt skapa chatbotar efter sina behov och krav. Plattformen kan enkelt integreras med sociala medier och kopplas till livechatt för mer komplicerade kundärenden.

Lär dig mer om Kompose

Läs mer
Landbot

Landbot

Hello Umi SL

Landbot är en molnbaserad plattform som gör det enkelt för företaget att skapa en chatbot som är anpassad för deras unika preferenser. Med färdiga mallar som kan anpassas till företagets behov och krav blir implementeringen användarvänlig och effektiv.

Lär dig mer om Landbot

Läs mer
Leadoo

Leadoo

Leadoo

Leadoo är en chatbot som är speciellt utvecklad för marknadsföring och försäljning. Med koppling mot meddelandeutskick, livechatt och en användarvänlig konversationsbyggare kan företaget effektivisera sina affärsprocesser.

Lär dig mer om Leadoo

Läs mer
LiveChat

LiveChat

LiveChat Inc

LiveChat är en av marknadens mest populära livechatt-plattformar. Tack vare enkla integrationsmoduler, proaktiv chat och en samlad dashboard kan företaget effektivisera sina support- och försäljningsaktiviteter.

Lär dig mer om LiveChat

Läs mer
ManyChat

ManyChat

ManyChat

ManyChat är ett chatbot-verktyg som är speciellt anpassat för att förbättra företagets marknadsföring. Tack vare social media-integrering och integrering med ett flertal andra kommunikationskanaler, kan företaget automatisera kundärenden och öka sin försäljning.

Lär dig mer om ManyChat

Läs mer

En molnbaserad chatbot-plattform som enkelt integreras mot andra företagssystem. Meya Orb erbjuder en AI-baserad chatbot som drar nytta av naturligt språk för att höja kvaliteten på företagets kundservice.

Lär dig mer om Meya Orb

Läs mer
MobileMonkey

MobileMonkey

MobileMonkey Inc

MobileMonkey är en chatbot som hjälper företaget att effektivisera sin kundservice, marknadsföring och försäljningsstöd genom att erbjuda färdiga systemintegrationer för SMS, Sociala medier och koppling till Live Chat.

Lär dig mer om MobileMonkey

Läs mer
Smilee

Smilee

Smilee

Ett enkelt och effektivit chatbotverktyg. Smilee låter företaget snabbt integrera färdiga moduler via Zapier, designa sina egna diskussioner enkelt med en visuell editor, samt koppla mer avancerade frågor direkt till livechat support.

Lär dig mer om Smilee

Läs mer
Zendesk

Zendesk

Zendesk

Zendesk är ett av världens största helpdesk system och erbjuder ett komplett kundservicesystem för bolag i alla storlekar. Med funktioner som färdiga svarsmallar, chattfunktion i realtid och självhjälpsportal.

Lär dig mer om Zendesk

Läs mer

3 anledningar till varför du ska ha en chatbot

Användningen av chatbotar på senare år har fullkomligen exploderat. Många företag fastnar för enkelheten med att låta en chattande robot ta hand om frågor från sina kunder. Men vilka är egentlig de stora fördelarna med att skaffa en chatbot? BusinessWith listar de tre största anledningarna till varför det kan vara läge att skaffa en chatbot till ditt företag.

Tid över till annat

För din kundsupport innebär implementeringen av en chatbot att en massa tid kan frigöras. Den regelstyrda och AI-baserade chatboten tar hand om de vanligaste frågorna och kan svara direkt. Här finns inga begränsningar för hur många chattar boten kan ha igång samtidigt. Eftersom tekniken utvecklas i snabb takt blir chatbotverktygen allt smartare – alltså allt mindre statiska. Chatbotarna blir allt mer personliga och bättre på att förstå samband och kan kommunicera trots språkförbistringar.

Service dygnet runt

Det personliga mötet i all ära – men med mänskligt bemötande kommer ibland även irritation och trötthet. Din AI-chatbot blir aldrig trött på sina kunder och behöver aldrig ta en lunchpaus eller rast. Den jobbar effektivt och snabbt alla tider på dygnet. Låt chatboten ta hand om de vanligaste frågorna, så kan den övriga kundsupporten syssla med mer komplexa ärenden.

Ditt företag framstår som modernt

Att som företag ha en chatbot visar att ni hänger med. Chatbotarnas popularitet ökar och de blir allt smartare. Häng med i den senaste tekniken och hoppa på trenden du också. Många kunder tycker med all säkerhet att chatboten är spännande. Våga testa!

Vill du veta mer om chatbotar och är nyfiken på att ha ett chatbotverktyg? Jämför och välj mellan olika chatbotar direkt hos oss på BusinessWith . Vi hjälper dig att filtrera och hitta den lösning som passar er bäst.