Jämför de bästa chatbot-lösningarna
Varför ska mitt företag ha en chatbot?
En chatbot (eller chattbot) besvarar frågor från dina kunder i ditt ställe och blir som din personliga assistent som är programmerad med AI , artificiell intelligens. Den kan prata och konversera med dina kunder tack vare maskininlärning (machine learning). Chatbotar används idag även för att ge olika typer av råd eller att underhålla personer online.
Chatbotar blir bara mer och mer populära hos företag som vill kunna hjälpa sina kunder dygnet runt med frågor som inkommer skriftligt eller i tal. Vissa kan också hjälpa till vid exempelvis köp online. Den AI-baserade chatboten är smart, effektiv och det stora syftet är att er övriga kundsupport ska få tid till annat. Eftersom chatboten aldrig tröttnar och kan ”jobba dygnet runt” gör det att ni som företag kan erbjuda service i alla lägen. Då chatboten just aldrig blir trött kan det personliga bemötandet upplevas som bättre från den chattandet roboten – han blir ju aldrig trött eller irriterad på sina kunder. Självklart finns här också nackdelar. Det personliga bemötandet eller den mänskliga värmen försvinner helt, vilket många kunder kan sakna. Å andra sidan går det att programmera chatboten med ”roligare” svar om man så önskar. Det finns chatbotbyggare som erbjuder kodfria chatbotar, för dig som är ute efter en flexibel och enkel lösning.
När du funderar på att installera en chatbotmjukvara ska du väga för- och nackdelar . För många väger fördelarna över då företaget ser det som en stor tidsbesparing att kunna programmera en robot som kan ta hand om de vanligaste frågorna.
På BusinessWith hjälper vi dig att jämföra och välja den typ av chatbot som passar ditt företag och era önskemål. Upptäck vår smarta jämförelsetjänst och tveka inte att höra av dig till oss direkt om du vill ha ytterligare guidning.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 7000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Ebbot
EbbotMed Ebbot förvandlas alla kund-interaktioner till möjligheter. Möjligheter att ge support, att guida, att konvertera. Vad ert mål än är sätter vi ihop en skräddarsydd lösning för att ta er dit! I vår användarvänliga plattform finner du verktyg som Livechat, Conversation starters, Produktguider och vår marknadsledande AI Chatbot. Ta er kundupplevelse till nästa nivå med ebbot!

Weply
WeplyKonvertera befintlig webbplatstrafik med Weplys livechatt. Genom en personlig och dygnet runt-bemannad chatt på din sida välkomnar våra chattkonsulter dina besökare och hjälper dem att hitta den information de behöver. Förutom att se till att du är tillgänglig dygnet runt och att dina besökare får en bra onlineupplevelse, samlar vi också in och vidarebefordrar information om de kunder som uppfylle...

Storyals WorkplaceBuddy
StoryalsTeams-app för kompetensutveckling direkt i din digitala arbetsmiljö Storyals WorkplaceBuddy kombinerar det bästa från e-learning, chattbot-teknik och produktivitetscoachning i en modern och engagerande utbildningsupplevelse tillgänglig direkt i Microsoft Teams. Produkten är framtagen för företag som vill ha ett enkelt och effektivt sätt att förse personalen med kontinuerlig kompetensutveckling i d...

Freshchat
FreshworksFreshchat hjälper företaget att förbättra kundhanteringen genom att kombinera livechatt med chatbot-funktionalitet, för en personanpassad och enkel kundservice. Med funktioner som proaktiv chat, svarsmallar och tredjepartsintegrering för en användarvänlig arbetsprocess.

Chatfuel
ChatfuelMed hjälp av Chatfuel kan företaget dra nytta av en chatbot som automatiserar företagets lead-generering, kundservice och marknadsföring. Plattformen är lätt att använda tack vare den kodfria drag-and-drop lösningen.

Imperson
Imperson IncImperson erbjuder en molnbaserad och användarvänlig AI-baserad chatbot-lösning: Tack vare den kodlösa plattformen, API integrering och naturligt språk kan bolaget effektivisera sin kundservice och försäljning.

LiveChat
LiveChat IncLiveChat är en av marknadens mest populära livechatt-plattformar. Tack vare enkla integrationsmoduler, proaktiv chat och en samlad dashboard kan företaget effektivisera sina support- och försäljningsaktiviteter.

Leadoo
LeadooLeadoo är en chatbot som är speciellt utvecklad för marknadsföring och försäljning. Med koppling mot meddelandeutskick, livechatt och en användarvänlig konversationsbyggare kan företaget effektivisera sina affärsprocesser.

Kompose
KommunicateKompose chatbot-byggare är en kodlös plattform för företagets chatbot. Med hjälp av en enkel regelstyrd modell kan företaget snabbt och enkelt skapa chatbotar efter sina behov och krav. Plattformen kan enkelt integreras med sociala medier och kopplas till livechatt för mer komplicerade kundärenden.

Aivo
AivoEn AI-baserad chatbot som kan effektivisera både företagets kundservice och försäljning. Tack vare naturligt språkbehandling, en kodfri plattform och Integrationsmoduler får företaget enkelt skapa och integrera Aivo med sina befintliga kanaler och företagssystem.

Landbot
Hello Umi SLLandbot är en molnbaserad plattform som gör det enkelt för företaget att skapa en chatbot som är anpassad för deras unika preferenser. Med färdiga mallar som kan anpassas till företagets behov och krav blir implementeringen användarvänlig och effektiv.

ManyChat
ManyChatManyChat är ett chatbot-verktyg som är speciellt anpassat för att förbättra företagets marknadsföring. Tack vare social media-integrering och integrering med ett flertal andra kommunikationskanaler, kan företaget automatisera kundärenden och öka sin försäljning.

Haptik Chat
HaptikHaptik Chat erbjuder en mjukvara för både AI-chatbotar och en regelstyrda chatbotar, så att företag kan välja det alternativ som lämpar sig bäst för den unika situationen. Haptik chat erbjuder funktioner som flerspråkstöd, naturligt språk och API.

itsAlive
itsAliveitsAlive är en specialbyggd chatbot för Facebook och Messenger. Med hjälp av chatboten kan företaget automatisera sin hantering av kundärenden och enkelt följa upp hur väl boten fungerar, tack vare KPI verktyget som följer med plattformen.

boost.ai
boost.aiFörbättra er kundservice med hjälp av Boost.ai chatbot. Boost.ai är en AI-baserad och kodlös mjukvara som effektiviserar hanteringen av kundärenden. Denna bot kan enkelt implementeras i kanaler som Instagram, på företagets hemsida eller på Facebook.

Ada
AdaAda är en AI-baserad chatbot som utnyttjar maskininlärning för att automatisera och effektivisera företagets marknadsföring, kundservice och försäljning. Med hjälp av flersrpåkstöd, integrationsmoduler och en kodlös plattform får bolaget ett kraftfullt och lättanvänt chatbot-verktyg.

Kindly
KindlyKindly är en kodfri AI Chatbot som utnyttjar naturligt språk för att förbättra företagets försäljning och kundservice. Denna chatbot är användarvänlig och enkel att integrera i sociala medier och andra företagssystem via de färdiga modulerna.