HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa subscription management software

Välj rätt subscription management-software för er

Kaffe, skönhetsprodukter, tv-serier, molntjänster (SaaS) som Slack och Office365, LinkedIn Premium, Spotify… Det går att rabbla prenumerationsbaserade tjänster i evigheter, tjänster som riktar sig såväl till näringslivet som till privatpersoner. Med modern teknik har en ny värld öppnat sig för såväl kunder som e-handlare. Förr signade vi upp oss på leverans av papperstidningar – idag kan vi prenumerera på nästan allt.

Oftast tänker vi inte ens på det som prenumerationer, vi skriver i princip bara in våra mejladresser, betalar och så löper det på. Vecka efter vecka, månad efter månad. År efter år, om tjänsten eller varan är bra och uppskattad. Recurring billing, alltså återkommande betalningar som sker automatiskt, är perfekt för dig som periodvis tar betalt för att leverera en vara eller en tjänst. Dina kunder slipper fundera över bortglömda betalningar och du som leverantör kan räkna med en stabil intäkt.

Att satsa på ett subscription management-system är strålande ur affärsmässig synpunkt. Men affärsmodellerna är många och det gäller att ni hittar det bästa systemet för just er verksamhet och ert upplägg. Vi på BusinessWith rekommenderar att ni tar god tid på er att kartlägga era behov och fastställa en kravspecifikation innan ni börjar jämföra de olika subscription management-system som finns på marknaden. Vad behöver ni få ut av det system ni väljer? Ska det hantera SaaS-abonnemang eller prenumerationer? Riktar ni er till privatpersoner, små företag eller stora bolag?

Ta hjälp av oss på BusinessWith när ni jämför system för prenumerationshantering. Med vår systemguide kan ni hitta det subscription management software som passar bäst just för er.

Det här kan ni få ut av ett subscription management-software

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Lista på 12 olika Subscription management software

Sortera på
Younium

Younium

Younium

Youniums plattform hjälper B2B SaaS-bolag att hantera sina avancerade kundabonnemang, abonnemangsfakturering samt abonnemangsprodukter och prissättning. Med Younium får ditt företag en överblick av hela abonnemangslivcykeln, ökad kontroll av återkommande intäkter samt korrekta prognoser och SaaS-nyckeltal. Younium har färdiga integrationer till de flesta ERP, ekonomi och CRM-system som SaaS-bolag ...

Lär dig mer om Younium

Läs mer
Chargebee

Chargebee

Chargebee

Upptäck nya kundmöjligheter och öka inkomsterna från prenumerationer och betalningar med hjälp av Chargebee's subscription management verktyg. Genom att upptäcka nya kunder och samtidigt behålla dem gamla med hjälp av smarta och användarvänliga funktioner för prissättningar, kundrelationer och marknadsföring kan organisationen växa i stadig takt samtidigt som mycket av systemet arbetar per automat...

Lär dig mer om Chargebee

Läs mer
Cloudmore

Cloudmore

Cloudmore

Cloudmore är ett multifunktionellt verktyg som kan hantera inköp, sälj och kundrelationer för att uppnå bästa möjliga lönsamhet och skapa förståelse för organisationens verksamhet. Systemet fungerar som en bra plattform för säljare att sälja och hantera kunder smidigt och enkelt men kan även användas av inköpare utan några problem. Samtidigt ingår smarta och automatiska funktioner som minskar manu...

Lär dig mer om Cloudmore

Läs mer
Flowy

Flowy

Flowy

Flowy är ett verktyg för information och prenumerationshantering på den svenska marknaden. Systemet är ett bra verktyg för att utveckla affärsmodeller och ta vara på samt att se sin potential på marknaden och förstå beteende mönstret hos prenumeranterna. Automatiska funktioner hjälper användaren med marknadsföring för att rekrytera nya prenumeranter och det finns många olika betalningsmetoder, vil...

Lär dig mer om Flowy

Läs mer
Minna technologies

Minna technologies

Minna technologies

Minna technologies subscription management system är en molnbaserad lösning som enkelt kan kopplas samman med övriga system hjälp av API för att skapa en kraftfull lösning. Tillåt prenumeranterna att hantera sin prenumeration och ge dem möjligheter till att enkelt skapa förändringar i prenumerationen, vilket ger stor frihet till kunden. Vid eventuell uppsägning kan även ett erbjudande för att håll...

Lär dig mer om Minna technologies

Läs mer
Odoo

Odoo

Odoo

Med Odoo får ni en modern digital mjukvara som låter er integrera alla uppgifter i ett system. Odoo går att anpassa med i princip vilka appar som helst och det är deras specialitet.

Lär dig mer om Odoo

Läs mer
Prenify

Prenify

Prenify

Använd Prenifys subscription management system för att hantera prenumerationer och identifiera möjligheter till att växa som företag. En anpassningsbar och webbaserad lösning med API funktioner som kan integrera systemet mot betalningslösningar, vilket gör det möjligt för Prenify att optimera köpupplevelsen och kassaflödet. Funktionella verktyg för prisändringar och prenumerationsanalyser är andra...

Lär dig mer om Prenify

Läs mer
Recurly

Recurly

Recurly

Ett verktyg för prenumerationshantering som minskar risken för förlorade kunder, optimerar rekryteringen av nya kunder samt återhämtar lönsamheten vid risker för större förluster. Med hjälp avautomatiska och smarta funktioner för betalningar, påminelser och utskick samt förslag på prisjusteringar kan systemet spara användaren mycket tid samtidigtsom det maximerar inkomsterna till organisationen. I...

Lär dig mer om Recurly

Läs mer
Reepay

Reepay

Reepay

Tillåter användaren att kontrollera processen för betalning från början till slut, vilket möjliggör för ett större fokus mot kunderna och prenumerationshanteringen. Detta subrscription management system hjälper användaren att få full kontroll över prenumerationer, expandera och utveckla tjänsterna för både organisationens räkning men även i kundens kundens favör. Enkla betalningar, smarta förslag ...

Lär dig mer om Reepay

Läs mer

Anpassa offerterna efter kundernas behov och öka försäljningen inom bolaget med Salesforce CPQ-verktyg. När en affär är i hamn kan ett kontinuerligt flöde skapas med hjälp av automatiska fakturor och beställningar, vilket minimerar det manuella arbetet på arbetsplatsen. Lösningen är anpassad efter användning för omnikanaler och kan därmed användas på flera olika områden för försäljning och ger säl...

Lär dig mer om Salesforce CPQ och fakturering

Läs mer
Zoho

Zoho

Zoho

Unik och kraftfull lösning som hjälper dig automatisera din marknadsföring, ta bättre beslut med tydlig data och förhöjer den totala kundupplevelsen

Lär dig mer om Zoho

Läs mer
Zuora

Zuora

Zuora

Bygg långsiktiga relationer med dina prenumererande kunder med hjälp av automatiska funktioner som bidrar till ett stadigt inokmstflöde till organisationen. Denna webbaserade lösning för subscription management kan hantera olika typer av affärsmodeller då den kan kundanpassas efter befintliga behov och är därmed ett bra val för en användare som är ute efter flexibilitet. Detta gör det även möjligt...

Lär dig mer om Zuora

Läs mer

Det här kan ni få ut av ett subscription management-software

Ni kan kräva mycket av ett subscription management system, men inte allt. BusinessWith listar några av de delar ni kan få stöd med av ett system för prenumerationer.

  1. Koll på kunderna. Med ett system för prenumerationstjänster får ni koll på kundernas beteende och kontaktuppgifter för uppföljningar.
  2. Stöd med betalningar och uppsägningar. Borta är den manuella hanteringen av uteblivna betalningar och kontakten med de kunder som säger upp sina abonnemang. Ert subscription management system sköter allt det åter er.
  3. Automatiserad fakturahantering. Slipp allt vad fakturering heter – systemet löser det smidigt och fångar dessutom upp när betalningar inte fungerar som de ska. Ofta skickar prenumerationssystemet ut information till kunderna om att betalningar har stoppats, så den manuella kundkontakten blir inte lika frekvent.
  4. Kontakt vid trials. Många är de potentiella prenumeranter som hoppar på förmånliga erbjudanden med lägre priser. Även här sköter systemet kontakten för att fånga upp dessa nya kunder och erbjuder dem något som kan passa i prenumerationsväg.
  5. Kundlogin. Ofta kan kunderna logga in på sina egna kundsidor och hantera sina prenumerationer och diverse inställningar.
  6. Statistik. Du som driver ett företag älskar förmodligen statistik. Om inte, finns det god chans att du lär dig tycka om siffror och kurvor med ett subscription management system som visar upp dem på ett användarvänligt sätt. För vem vill inte fördjupa sig i siffror som förbättrar affärsprocesserna, och lära mer om verksamheten?

Listan innehåller några delar som erbjuds av ett subscription management system. Tänk på att alla system inte innehåller alla dessa komponenter. BusinessWith hjälper er i valet av prenumerationssystem. Välkommen att jämföra!

Beskrivning av produktfunktioner

Analysverktyg

Systemet erbjuder funktioner för att analysera insamlad data och på så vis identifiera potentiella förbättringsmöjligheter eller styrkor.

API

API används som gemensamt gränssnitt för att koppla samman systemen och tillåta dessa att samarbeta för att skapa ett kraftfullt flöde av data och information.

Automatiska utskick

Funktionen gör det bland annat möjligt att påminna kunder om betalningar, marknadsföra kampanjer och rabatter samt rekrytera nya kunder.

Churn-hantering

Få full koll på dina kundbortfall och ta kontroll över situationen med hjälp av förbättringsmöjligheter som erbjuds i systemet för att öka lönsamheten inom företaget.

Fakturering och betalning

Utför betalningar eller faktureringar direkt i subscription management systemet och öka möjligheten för smidiga prenumerationsbetalningar.

Olika betalningsalternativ

Erbjud olika alternativ för betalningar, till exempel mobila betalningsmöjligheter, vilket innebär en större chans för en genomförd affär med kund.

Olika valutor

Hantera olika typer av valutor i systemet, vilket gör det möjligt att ta internationella betalningar och öppnar för nya möjligheter.

Prisjustering

Gör det möjligt att justera priset efter behov och marknadssituation, vilket kan gynna inokmsterna för företaget.

Självbetjäning

Tillåt prenumeranterna att hantera sin prenumeration enkelt och öppet samt erbjud möjligheten för tillgång till hjälpsamms tjänster vid eventuella problem.