Vilket reklamationshanteringssystem ska jag välja?
Kul att ni vill satsa på att förbättra hanteringen av reklamationer, en satsning som brukar vara gynnsam för företagets lönsamhet. Att investera i ett reklamationshanteringssystem är klokt, nästan oavsett vilken typ av verksamhet ni bedriver. Även ni som inte säljer fysiska varor kan ha god nytta av ett system för att hantera reklamationer, då systemet kan stötta processen även för tjänsteföretag. Tänk på att alltid utgå från just ert företag och era behov när ni väljer system för er verksamhet. Ska systemet vara molnbaserat? Hur många i företaget ska använda det? Jämför alternativen noga och tänk gärna igenom hur viktigt det är för er med exempelvis support och användarvänlighet.
Varför ska jag investera i ett reklamationshanteringssystem?
Att hantera reklamationer är ofta tidskrävande. Det är viktigt att optimera och effektivisera processerna, vilket ett reklamationshanteringssystem gör. Det hjälper er att identifiera brister och bidrar därför till minskade kostnader. Dessutom stöttar ett system för reklamationer genom hela kedjan och ni missar aldrig återkopplingen till de kunder som har valt att göra en reklamation. Det är viktigt: En väl hanterad reklamation kan vända en missnöjd kund till nöjd. På sikt kan därför reklamationshanteringsystemet skapa möjligheter för nya affärer och ökad lönsamhet.
Vi på BusinessWith har tagit fram en jämförelsetjänst där ni kan se vilket system för reklamationshantering som passar bäst just för er. Lycka till med valet av system – tveka inte att kontakta oss om ni har frågor.
Snabbguide
Lista på 12 olika Reklamationshanteringssystem
![Summera Support - logo](https://ik.imagekit.io/businesswith/tr:w-60,h-60,cm-pad_resize,dpr-2/logo/SAS_ny_logo_positiv_medium_FSbO7f3j5.png)
Summera Support
Ett modernt webbaserat ärendehanteringssystem för hantering av serviceärenden, felanmälan, arbetsorder, produktsupport och kundtjänst. Ärenden hanteras snabbt och enkelt via dator eller mobiltelefon.Lär dig mer om Summera Support
![RMT+ Ärendehantering](https://ik.imagekit.io/businesswith/tr:w-60,h-60,cm-pad_resize,dpr-2/logo/rmt-arendehantering-logo.png)
RMT+ Ärendehantering
RMT+ ärendehanteringssystem anpassas utefter bolags behov och branscher. Med personliga startsidor och tydliga notifikationer faller ärenden aldrig mellan stolarna.Lär dig mer om RMT+ Ärendehantering
![Askås RMS](https://ik.imagekit.io/businesswith/tr:w-60,h-60,cm-pad_resize,dpr-2/logo/askas-rms-logo.png)
Askås RMS
Askås RMS skapar en struktur kring returhanteringen med tydliga rutiner kombinerat med smarta funktioner för en användarvänlig reklamationsprocess. Detta reklamationshantteringssystem är enkelt att integrera och har valmöjlighete kring manuella och automatiska processer efter användarens behov. Systemet finns i två versioner där RMS standard ingår för samtliga kunderoch RMS avancerad kan adderas f...Lär dig mer om Askås RMS
![CANEA Workflow](https://ik.imagekit.io/businesswith/tr:w-60,h-60,cm-pad_resize,dpr-2/logo/canea-workflow-logo.png)
CANEA Workflow
Ett webbaserad system för ärendehantering där man kan hantera äreden direkt i mobilen eller enkelt dra ut rapporter. Används av många storföretag och är konfigurerbart att möta olika behov.Lär dig mer om CANEA Workflow
![droppa](https://ik.imagekit.io/businesswith/tr:w-60,h-60,cm-pad_resize,dpr-2/logo/droppa-logo.png)
droppa
Använd droppa som reklamationsplattform på företaget och tillåt kunderna att använda droppas hemsida vid reklamationer och återlämning av produkter. Systemet är designat för att minska arbetet med kundservicen och samtidigt få tillgång till statistik som berör reklamationerna för att på så vis utveckla organisationen. I droppa ingår ett nätverk av återlämingsplatser som blir tillgängliga dot kund ...Lär dig mer om droppa
![easycom](https://ik.imagekit.io/businesswith/tr:w-60,h-60,cm-pad_resize,dpr-2/logo/easycom-logo.png)
easycom
Med hållbarhet och lönsamhet som sitt signum är easycom ett reklamationshanteringssystem baserat på fyra olika moduler. De olika modulerna har olika funktioner för att skapa processen för returen, att rätt beslut tas för kunden, lager optimering när returen är tillbaka i lager och KIPer för att se vilka åtgäder som bör tas. Få även tillgång till en dashboard med de viktigaste siffrorna för att sna...Lär dig mer om easycom
![KEYnet ärendehantering](https://ik.imagekit.io/businesswith/tr:w-60,h-60,cm-pad_resize,dpr-2/logo/keynet-arendehantering-logo.png)
KEYnet ärendehantering
Ett ärendesystem som kan användas för olika ärendetyper såsom avvikelsehantering, serviceuppdrag och helpdesk. Moderna funktioner som kan skärddarsys för att möta olika behovsbilder.Lär dig mer om KEYnet ärendehantering
![KR System](https://ik.imagekit.io/businesswith/tr:w-60,h-60,cm-pad_resize,dpr-2/logo/kr-system-logo.png)
KR System
Ett molnbaserat system med valbara moduler som gör att verktyget blir anpassningsbart efter användarens behov. KR systems ekonomisystem erbjuder bland annat funktioner för bokföring, projekthantering och rapportering, vilket kan hjälpa din organisation att ha full koll på ekonomin.Lär dig mer om KR System