HemSystemguidenBloggOm ossTopplistor

Jämför Sveriges bästa kundservicesystem

Vilket kundservicesystem behöver ditt företag?

Ett bra kundservicesystem hjälper ert företag att erbjuda snabb support och tydliga svar som kan vara skillnaden mellan att förlora en kund och att bygga en långvarig relation som leder till återkommande köp – och ett bra rykte. Att som företag erbjuda produkter som håller världsklass spelar ofta ingen roll om ert kundtjänstsystem inte fungerar optimalt. Om era kunder känner att deras frågor ellerärendehantering inte följs upp eller tas om hand, kan ni lätt tappa dem. Varje företag eller organisation behöver säkra att de har eneffektiv kundtjänst, men tyvärr finns det många som brister. För att inte hamna i det träsket behöver du ett verktyg för kundservice. Har ni många olika verksamheter bör ni leta efter ett system som är mycket flexibelt och ni bör även se till att alla ärenden, oavsett om de inkommer via telefon, chatt eller e-post – hamnar i samma kundservicesystem. De ska också kunna kopplas till era olika kunder. Idag finns system som kan automatisera, kategorisera och koppla ärenden samt ge en smart översikt så att de som handlägger kan se vad som behöver lösas. Kanske vill ni ha ett inbyggt formulär på hemsida där man beskriver vad man vill ha hjälp med?

Möjligheterna hos kundtjänstsystemen och ett helpdesk system är många, men vad man ska komma ihåg är grundsyftet – att bra kundservice går ut på att göra att ni framstår som mer attraktiva än konkurrenterna, och att ni har ett trevligt och snabbt bemötande. Era kunder ska veta att ni jobbar med deras ärenden skyndsamt. Ett bra helpdesk-system eller supportsystem gör även att era medarbetare trivs och arbetar bättre.

Vad behöver jag veta om kundservicesystem?

Fnurr

Fnurr

Ett kundservicesystem som lämpar sig bra för det mindre företaget som vill få förbättra hanteringen av sina kundrelationer. Med funktioner som kundregister, SMS-utskick same integration mot företagets webbsida och facebook.

Lär dig mer om Fnurr

Läs mer

Freshservice helpdesk-plattform är ett lättanvänt kundservicesystem som fokuserar på att automatisera arbetsprocessen vid kundärenden och höja företagets kundnöjdhet. Med funktioner som omnikanal funktion, anpassade arbetsprocesser och automatiserade lösningar.

Lär dig mer om Freshservice

Läs mer

TOPdesk supportsystem förenklar företagets kundärendeprocess genom att samla alla inkommande ärenden i en och samma plattform. Plattformen erbjuder en integrerbar lösning som automatiserar och effektiviserar företagets kundtjänst för en effektivare hanteringsprocess.

Lär dig mer om Topdesk

Läs mer

Varför är kundservice viktigt?

Service och support är otroligt viktiga faktorer för att behålla kunder. När servicen inte fungerar får det konsekvenser för hela företaget. Att ha en effektiv kundtjänst är därför A och O, och idag finns en mängd olika verktyg för kundservice, som hjälper er att hantera alla ärenden. Innan du skaffar och implementerar ett kundservicesystem kan det vara en god idé att fråga era kunder vad de tycker om er service. Då får ni ett hum om vad ni bör lägga kraft på. Detta kan givetvis följas upp senare genom anonyma mätningar. Ett tips är att det blir en del av er strategi – att mäta kundnöjdheten med jämna mellanrum, med syfte att alltid försöka förbättra servicen.

Dagens konsumenter har bråttom och kräver snabba, enkla svar och kort handläggningstid. Verktygen för kundservice har funktioner som kan spara mycket data och köphistorik, så att ni kan skräddarsy er webbplats och skapa personlig service. En del i er digitala kundservice kan vara att kommunicera med era kunder genom sociala medier, där kunderna har möjlighet att interagera och ställa frågor direkt.

Fundera gärna över vad ni behöver för att skapa så bra och personlig kundservice som möjligt. BusinessWith hjälper er gärna för att ni ska hitta det kundtjänstsystem som passar er bäst.