Varför är kundservice viktigt?
Service och support är otroligt viktiga faktorer för att behålla kunder. När servicen inte fungerar får det konsekvenser för hela företaget. Att ha en effektiv kundtjänst är därför A och O, och idag finns en mängd olika verktyg för kundservice, som hjälper er att hantera alla ärenden. Innan du skaffar och implementerar ett kundservicesystem kan det vara en god idé att fråga era kunder vad de tycker om er service. Då får ni ett hum om vad ni bör lägga kraft på. Detta kan givetvis följas upp senare genom anonyma mätningar. Ett tips är att det blir en del av er strategi – att mäta kundnöjdheten med jämna mellanrum, med syfte att alltid försöka förbättra servicen.
Dagens konsumenter har bråttom och kräver snabba, enkla svar och kort handläggningstid. Verktygen för kundservice har funktioner som kan spara mycket data och köphistorik, så att ni kan skräddarsy er webbplats och skapa personlig service. En del i er digitala kundservice kan vara att kommunicera med era kunder genom sociala medier, där kunderna har möjlighet att interagera och ställa frågor direkt.
Fundera gärna över vad ni behöver för att skapa så bra och personlig kundservice som möjligt. BusinessWith hjälper er gärna för att ni ska hitta det kundtjänstsystem som passar er bäst.