HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa kundservicesystem

Vilket kundservicesystem behöver ditt företag?

Ett bra kundservicesystem hjälper ert företag att erbjuda snabb support och tydliga svar som kan vara skillnaden mellan att förlora en kund och att bygga en långvarig relation som leder till återkommande köp – och ett bra rykte. Att som företag erbjuda produkter som håller världsklass spelar ofta ingen roll om ert kundtjänstsystem inte fungerar optimalt. Om era kunder känner att deras frågor eller ärendehantering inte följs upp eller tas om hand, kan ni lätt tappa dem. Varje företag eller organisation behöver säkra att de har en effektiv kundtjänst, men tyvärr finns det många som brister. För att inte hamna i det träsket behöver du ett verktyg för kundservice. Har ni många olika verksamheter bör ni leta efter ett system som är mycket flexibelt och ni bör även se till att alla ärenden, oavsett om de inkommer via telefon, chatt eller e-post – hamnar i samma kundservicesystem. De ska också kunna kopplas till era olika kunder. Idag finns system som kan automatisera, kategorisera och koppla ärenden samt ge en smart översikt så att de som handlägger kan se vad som behöver lösas. Kanske vill ni ha ett inbyggt formulär på hemsida där man beskriver vad man vill ha hjälp med?

Möjligheterna hos kundtjänstsystemen och ett helpdesk system är många, men vad man ska komma ihåg är grundsyftet – att bra kundservice går ut på att göra att ni framstår som mer attraktiva än konkurrenterna, och att ni har ett trevligt och snabbt bemötande. Era kunder ska veta att ni jobbar med deras ärenden skyndsamt. Ett bra helpdesk-system eller supportsystem gör även att era medarbetare trivs och arbetar bättre.

Vad behöver jag veta om kundservicesystem?

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

 Ebbot

Ebbot

Ebbot

Med Ebbot förvandlas alla kund-interaktioner till möjligheter. Möjligheter att ge support, att guida, att konvertera. Vad ert mål än är sätter vi ihop en skräddarsydd lösning för att ta er dit! I vår användarvänliga plattform finner du verktyg som Livechat, Conversation starters, Produktguider och vår marknadsledande AI Chatbot. Ta er kundupplevelse till nästa nivå med ebbot!

Lär dig mer om Ebbot

Webbsida
Kundo

Kundo

Kundo

Det enda verktyget ni behöver för all er digitala kundservice. Samla enkelt e-post, chatt, sociala medier, telefon, forum och FAQs på ett och samma ställe.

Lär dig mer om Kundo

Läs mer

Ett svenskt verktyg för Kontaktcenter med stöd för alla kanaler. Samla inkommande supportkontakter och hantera dem i ett beprövat och lättanvänt ärendehanteringssystem. Ni får kontroll på verksamheten till ett bra och tydligt pris. Ni får en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.

Lär dig mer om ServIT Center

Webbsida
SugarCRM

SugarCRM

SugarCRM

Med SugarCRM får marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam äntligen en tydlig bild av varje enskild kund vilket hjälper affärsverksamheter att nå nya nivåer inom resultat och prognostisering. Sugar är CRM-plattformen som gör svåra saker enklare. Tusentals företag i fler än 120 länder använder Sugar för att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att låta plattformen göra jobbet. Sugar har s...

Lär dig mer om SugarCRM

Läs mer
Lime CRM

Lime CRM

Lime Technologies

Leverera en kundupplevelse utöver det vanliga med ett CRM-system i världsklass. Lime CRM är webbaserat, portabelt och användarvänligt. Vårt system är anpassningsbart efter era processer och behov, oavsett vilken bransch ni arbetar inom. Lime CRM är designat för företag som söker ett system man kan växa med, från en leverantör med över 30 års erfarenhet inom branschen!

Lär dig mer om Lime CRM

Webbsida

ManageEngine ServiceDesk Plus finns som molntjänst och on-premises och är en helpdesk-lösning med ITIL-stöd för alla typer av organisationer, stora som små med olika behov av funktioner. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass med minskade kostnader. Svensk support och stöd från Inuit innebär att du...

Lär dig mer om ServiceDesk Plus

Webbsida

SuperOffice Service hjälper dig att hålla reda på och besvara alla förfrågningar på ett effektivt sätt. Oavsett om förfrågan sker via telefon, e-post, chatt, webbformulär eller sociala medier kan du hjälpa dina kunder snabbt. Tilldela per automatik inkommande förfrågningar rätt kategori och rätt medarbetare. Om en förfrågan inte har besvarats inom en angiven tidsram, kommer systemet automatiskt es...

Lär dig mer om SuperOffice Service

Webbsida
Sweet Systems

Sweet Systems

Sweet Systems AB

Det självklara valet för dig som är i behov av att automatisera processer och vara proaktiv i ditt kundarbete. Med Sweet Ärendehantering får du en tydlig överblick och kartläggning av kunden. Genom att enkelt tilldela inkommande ärenden till rätt person/kategori säkerställer man att inget faller mellan stolarna. Flexibelt system med mobilanpassad 360 vy.

Lär dig mer om Sweet Systems

Webbsida
Freshdesk

Freshdesk

Freshworks

Freshdesk är ett system för ärendehantering anpassat för små- & medelstora företag. Fokus är inom helpdesk och kundservice. Ärendehanteringssystemet innehåller många olika funktionaliteter.

Lär dig mer om Freshdesk

Läs mer

Ameyo helpdesk-system förenklar företagets ärendehantering mot kunder och ser till att kundtjänsten fungerar snabbt och effektivt. Med funktioner som självhjälpsfunktioner, multikanal funktionalitet och analysverktyg.

Lär dig mer om Ameyo Helpdesk

Läs mer

Artologik Helpdesk är ett webbaserat helpdesk system som förenklar företagets kundärenden genom att samla all information på ett och samma ställe. Systemet erbjuder funktioner som prioritetslistor, rapporter och ärendestatus.

Lär dig mer om Artologik Helpdesk

Läs mer
Dixa

Dixa

Dixa

Dixa kundservicesystem erbjuder en lättanvänd plattform för fretag i alla storlekar som vill effektivisera och förenkla sin ärendehanteringsprocess mot kund. Med funktioner som personlig designer, omnikanal funktionalitet och igenkänning av kunder.

Lär dig mer om Dixa

Läs mer
Etrack1

Etrack1

Etrack1

Med Etrack1 ärendehanteringssystem får företaget en god översikt av alla kundärenden. Med funktioner som automatiska svarstider, detaljerade analyser och kundhistorik.

Lär dig mer om Etrack1

Läs mer
HappyFox

HappyFox

HappyFox Helpdesk

Ett av marknadens mest populära service desk system. HappyFox lämpar sig väl för alla företag som vill få en komplett plattform för sin kundservice. Med funktioner som färdiga mallar, inbyggd självhjälp och sentimentanalys.

Lär dig mer om HappyFox

Läs mer
Helpdesk

Helpdesk

LiveChat Inc

Helpdesk system som förenklar bolagets ärendehantering genom att samla alla kundärenden på ett och samma ställe. Med funktioner som automatisk sortering, automatiserade arbetsprocesser och ärendehistorik.

Lär dig mer om Helpdesk

Läs mer
Jira

Jira

Atlassian

Jira från Atlassian, är ett projekthanteringssystem för agila lag som jobbar med projekt. Scrum, Kanban och Ganttscheman som systemet är baserat på möjliggör enklare projekthantering i erat företag.

Lär dig mer om Jira

Läs mer
LiveAgent

LiveAgent

Quality Unit LL

LiveAgent erbjuder ett snabbt och effektivt livechattverktyg som lämpar sig för såväl stora och små företag. Med hundratals integrationsmoduler, svarsmallar och automatisk fördelning av inkommande ärenden.

Lär dig mer om LiveAgent

Läs mer

S2 Kundservicetjänst är en heltäckande kundserviceplattform för bolaget som vill förenkla sin ärendehantering mot kunder. Med funktioner som multikanal-kommunikation och automatiserad ärendehantering.

Lär dig mer om S2 communications

Läs mer
ServiceNow

ServiceNow

ServiceNow

Ett kundservicesystem som automatiserar hanteringen av kundärenden. Passar såväl det mindre som det större företaget och erbjuder funktioner som chatbot, omnikanal och dashboards.

Lär dig mer om ServiceNow

Läs mer

ManageEngine SupportCenter Plus är en webbaserad lösning som hjälper organisationer att ge en överlägsen kundupplevelse. Organisationer kan effektivt hantera supportärenden, konto- och kontaktinformation, serviceavtal, SLA-hantering och kunskapsdatabas. Automatiserar processen att skapa, organisera och spåra ärenden till en sömlös process med automatisering via workflows.

Lär dig mer om SupportCenter Plus

Webbsida
Topdesk

Topdesk

IT Software

TOPdesk är det ultimata systemet för ärendehantering där ni kan skapa förutsättningar för bättre intern och extern support, automatisera era processer och arbetsflöden samt systematisera och kartlägga alla era tillgångar.

Lär dig mer om Topdesk

Webbsida
Zendesk

Zendesk

Zendesk

Zendesk är ett av världens största helpdesk system och erbjuder ett komplett kundservicesystem för bolag i alla storlekar. Med funktioner som färdiga svarsmallar, chattfunktion i realtid och självhjälpsportal.

Lär dig mer om Zendesk

Läs mer

Zoho Desk är ett bra val av kundservicesystem för mindre bolag som vill ha ett system som kan växa med dem. Med funktioner som färdiga mallar, multikanal funktionalitet och livechattfunktion.

Lär dig mer om Zoho Desk

Läs mer

Varför är kundservice viktigt?

Service och support är otroligt viktiga faktorer för att behålla kunder. När servicen inte fungerar får det konsekvenser för hela företaget. Att ha en effektiv kundtjänst är därför A och O, och idag finns en mängd olika verktyg för kundservice, som hjälper er att hantera alla ärenden. Innan du skaffar och implementerar ett kundservicesystem kan det vara en god idé att fråga era kunder vad de tycker om er service. Då får ni ett hum om vad ni bör lägga kraft på. Detta kan givetvis följas upp senare genom anonyma mätningar. Ett tips är att det blir en del av er strategi – att mäta kundnöjdheten med jämna mellanrum, med syfte att alltid försöka förbättra servicen.

Dagens konsumenter har bråttom och kräver snabba, enkla svar och kort handläggningstid. Verktygen för kundservice har funktioner som kan spara mycket data och köphistorik, så att ni kan skräddarsy er webbplats och skapa personlig service. En del i er digitala kundservice kan vara att kommunicera med era kunder genom sociala medier, där kunderna har möjlighet att interagera och ställa frågor direkt.

Fundera gärna över vad ni behöver för att skapa så bra och personlig kundservice som möjligt. BusinessWith hjälper er gärna för att ni ska hitta det kundtjänstsystem som passar er bäst.

Beskrivning av kundservicefunktioner

Livechat

En produktfunktionalitet för att implementera via sin hemsida eller andra enheter för att kunna chatta direkt med kund.

Prioriteringsfunktion

Hjälper kundserviceavdelningar att prioritera tickets och kundserviceförfrågningar.

Sentimentanalys

Sentimentanalys är en metod inom området NLP (natural language processing) som används för att tolka text om den är positiv, negativ eller neutral.

Självhjälp

Precis som låter så är det en funktion som gör att man kan få hjälp med egna medel. Fungerar både för extern och intern användning.

SLA hantering

Ser till att man konfigurera SLAer för olika produkter.

Smart arbetsfördelning

Möjliggör så att du kan fördela ärenden och andra inkommande tickets på ett effektivt sätt.

Standardsvar

En funktion för att man skall kunna återkoppla via standardsvar till vanligt förekommande ärenden/tickets.