Jämför Sveriges bästa kundservicesystem & kundsupport
Vilket kundservicesystem behöver ditt företag?
Ett bra kundservicesystem eller kundsupport hjälper ert företag att erbjuda snabb hjälp och tydliga svar som kan vara skillnaden mellan att förlora en kund och att bygga en långvarig relation som leder till återkommande köp – och ett bra rykte. Att som företag erbjuda produkter som håller världsklass spelar ofta ingen roll om ert kundtjänstsystem inte fungerar optimalt. Om era kunder känner att deras frågor eller ärendehantering inte följs upp eller tas om hand, kan ni lätt tappa dem. Varje företag eller organisation behöver säkra att de har en effektiv kundtjänst, men tyvärr finns det många som brister. För att inte hamna i det träsket behöver du ett verktyg för kundservice. Har ni många olika verksamheter bör ni leta efter ett system som är mycket flexibelt och ni bör även se till att alla ärenden, oavsett om de inkommer via telefon, chatt eller e-post – hamnar i samma kundservicesystem och kundsupport. De ska också kunna kopplas till era olika kunder. Idag finns system som kan automatisera, kategorisera och koppla ärenden samt ge en smart översikt så att de som handlägger kan se vad som behöver lösas. Kanske vill ni ha ett inbyggt formulär på hemsida där man beskriver vad man vill ha hjälp med?
Möjligheterna hos kundtjänstsystemen och ett helpdesk system är många, men vad man ska komma ihåg är grundsyftet – att bra kundservice går ut på att göra att ni framstår som mer attraktiva än konkurrenterna, och att ni har ett trevligt och snabbt bemötande. Era kunder ska veta att ni jobbar med deras ärenden skyndsamt. Ett bra helpdesk-system eller supportsystem gör även att era medarbetare trivs och arbetar bättre. Vi på BusinessWith har kartlagt de bästa systemen för kundsupport – välkommen att använda vår jämförelsetjänst redan nu.
Vad ska jag tänka på när jag väljer plattform för kundservice?
BusinessWith listar en mängd olika kundservicesystem och kundsupport som finns i Sverige, för att ditt val ska bli enklare. Hos oss kan du göra en jämförelse av de olika verktygen, för att hitta fram till det som ni tror skulle vara mest optimalt för just er kundservice. Involvera gärna dem som ska jobba operativt med själva kundservicen – vad saknar de idag? Vilka funktioner saknar de? Hur skulle deras jobb se ut om de fick ett verktyg för kundservice eller kundsupport? Jämför gärna alternativen som vi har listat. Tveka heller inte att höra av dig till oss direkt – om du behöver vidare hjälp och vägledning.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Lista på 25 olika Kundservicesystem

Lime CRM
Lime TechnologiesLeverera en kundupplevelse utöver det vanliga med ett CRM-system i världsklass. Lime CRM är webbaserat, portabelt och användarvänligt. Vårt system är anpassningsbart efter era processer och behov, oavsett vilken bransch ni arbetar inom. Lime CRM är designat för företag som söker ett system man kan växa med, från en leverantör med över 30 års erfarenhet inom branschen!

Sweet Systems
Sweet Systems ABAutomatisera och digitalisera din verksamhet! Sälj, service, ärendehantering, marknad eller support? Med Sweet hanterar du alla företagets delar från samma plattform för att förenkla det dagliga arbetet. Sweet, eller hur? Säkerhet är av yttersta vikt för Sweet Systems och våra kunder. Vi är stolta över att vara ISO 27001-certifierade. Våra branschspecialiserade lösningar ger obegränsade möjlighete...

Topdesk
IT SoftwareÄr det här det ultimata systemet för ärendehantering? Ja, om du vill ha ett systemstöd där du får 100 % kontroll på ärenden och över dina tillgångar. Med över 10 miljoner aktiva SaaS-användare världen över, har TOPdesk bevisat att de är det bästa ärendesystemet på marknaden. Du får en proffsig installation och en leverans som vi kommit överens om. Och dessutom vår svensktalande support och förvalt...

SuperOffice Service
SuperOfficeAtt hålla kunderna nöjda och hålla sina löften är nyckeln till att få verksamheten att växa. Med SuperOffice Service kan du ge dina supportteam en panoramavy över dina kunder, minska svarstiderna och effektivisera arbetsflödena. Det hjälper dina team att ägna mer tid åt det som är viktigast; att leverera service som överträffar förväntningarna. SuperOffice är din Nordiska CRM leverantör och tillvä...

ServIT Center
ServITEtt verktyg för kundtjänst med stöd för alla mediakanaler. Passar er som behöver organisera och effektivisera ert kundmottagande. Ett kompetent och elegant ärendehanteringssystem underlättar era medarbetares dagliga arbete. Att komma i gång är enkelt tack vare det intuitiva gränssnittet. Fungerar lika bra på kontorsskärmen, surfplattan eller din mobil.

Kundo
KundoUpptäck plattformen som gör det enklare än någonsin att skapa effektiv kundservice och nöjda kunder. Med Kundo kan du möta dina kunder där de är - via mail, chatt, telefon, sociala medier eller i en FAQ.

ServiceDesk Plus
InuitServiceDesk Plus är en helpdesklösning med stöd för ITSM-processer att växa i för alla typer av organisationer som vill leverera service i världsklass. Både som molntjänst och lokal installation. Svensk support och stöd från Inuit innebär att du får ut det bästa av systemet.

SugarCRM
SugarCRMMed SugarCRM får marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam äntligen en tydlig bild av varje enskild kund vilket hjälper affärsverksamheter att nå nya nivåer inom resultat och prognostisering. Sugar är CRM-plattformen som gör svåra saker enklare. Tusentals företag i fler än 120 länder använder Sugar för att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att låta plattformen göra jobbet. Sugar har s...

Freshdesk
FreshworksFreshdesk är ett system för ärendehantering anpassat för små- & medelstora företag. Fokus är inom helpdesk och kundservice. Ärendehanteringssystemet innehåller många olika funktionaliteter.

LeadDesk
LeadDeskLeaddesk har skapat ett auto dialer verktyg som möjliggör högkvalificerad kundservice utan att offra medarbetarnas effektivitet. Genom att automatiskt ringa nästa kund när tidigare samtal avslutats eller inte kommit fram kan onödig väntetid mellan samtal undvikas och flera kunder kan nås inom loppet av en kortare tid. Systemet genererar även tidigare information om kunden automatiskt innan samtale...

HappyFox
HappyFox HelpdeskEtt av marknadens mest populära service desk system. HappyFox lämpar sig väl för alla företag som vill få en komplett plattform för sin kundservice. Med funktioner som färdiga mallar, inbyggd självhjälp och sentimentanalys.

Etrack1
Etrack1Med Etrack1 ärendehanteringssystem får företaget en god översikt av alla kundärenden. Med funktioner som automatiska svarstider, detaljerade analyser och kundhistorik.