Jämför Sveriges bästa offertverktyg

Vilket offertverktyg ska ditt företag välja?

Det kan vara tidskrävande att skriva en bra offert och såväl innehåll som utformning kan vara avgörande i säljprocessen. För att öka effektiviteten och er potential för framgång rekommenderar vi på BusinessWith er att satsa på ett väl utformat offertverktyg. I dag finns ett flertal starka aktörer på marknaden.

Många verktyg har flera funktioner som förenklar och effektiviserar processen. Det är inte lätt att veta exakt vilka funktioner som är viktiga. Därför vi vill tipsa er om att göra research på området innan ni bestämmer er. Fundera även över era egna behov och hur ni vill arbeta. Vill ni ha ett digitalt offertverktyg som ger er stora möjligheter att modifiera offerterna från gång till annan, eller är ni nöjda med en mer grundläggande variant? Vill ni följa kundernas agerande i realtid och ta reda på exakt hur många gånger de har öppnat offerterna eller är ni nöjda med att vänta in återkopplingen?

Verktygen skiljer sig åt, men de har en sak gemensamt: Alla gör er administration enklare och hjälper er att lyckas. Vi på BusinessWith har skapat en jämförelsetjänst och systemguide för att hjälpa er jämföra olika leverantörer och hitta det bästa offertverktyget för din verksamhet. Du kan läsa omdömen och se priser.

Förenkla med digitala offertverktyg

Förenkla med digitala offertverktyg

Tänk dig att alltid skriva vinnande offerter. Med rätt digitala offertverktyg ökar din och er chans att lyckas. Dessutom blir hanteringen enklare för både dig och kunderna. Det låter för bra för att vara sant, men för många företag är det verklighet. För att hjälpa även er till en effektiv offerthantering har vi på BusinessWith skapat en jämförelsetjänst för olika verktyg.

Det är praktiskt att samla alla offerter i ett digitalt offertverktyg där ni kan följa deras status. I många fall blir det även enklare för kunden, som enkelt kan hitta relaterade filer och som via e-signering kan godkänna offerten online. Om ni vill kan ni givetvis modifiera er offert till perfektion och sedan skriva ut den i PDF-form. Ni gör det som känns bra för just er. Det finns många fördelar med att arbeta i ett digitalt offertverktyg - fördelar som gör ert arbete snabbare och roligare och, förhoppningsvis, mer framgångsrikt.

Ju fler affärer ni vill ge er in i, desto större behov har ni av ett smidigt och visuellt anpassat offertverktyg. Att kunna skapa snygga offerter på nolltid, och dessutom följa kundernas reaktioner och deras återkoppling i realtid i mobiltelefonen, effektiviserar arbetsprocessen.

Tänk alltid på din personal när du väljer system. Är de anställda kunniga digitalt eller behöver de mycket stöd i arbetet? Kanske är det du själv som hanterar alla offerter? I så fall bör du noga fundera över hur många arbetstimmar du vill lägga på arbetet. Vår erfarenhet är att de digitala offertverktygen är användarvänliga. De går ofta snabbt att använda och vi vet att de kan ge dig som företagare såväl ökad kontroll som mer tid. Visste du att ett heltäckande digitalt offertverktyg i vissa fall ersätter ett antal program och tjänster? Borta är den era då du behövde ett design- eller textprogram för produktionen, en molntjänst eller e-post för dialog med kunden, ett signeringsverktyg och en lagringstjänst.

Vi på BusinessWith vill att du ska hitta det perfekta offertverktyget just för er. Använd vår tjänst och jämför systemen med utgångspunkt i dina preferenser. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor.