Tips när du ska hålla webbinarium
Ska du och ditt företag börja erbjuda webbinarier? Att hålla seminarier online är ett förträffligt sätt att sprida på kunskap och konvertera prospekts till kunder. Genom att ge bort någonting i webbinariet, exempelvis en rabattkod, får man en känsla av exklusivitet.
Men långt innan dess – dags att tänka på vad webbinariet ska göra för er. Vad vill ni berätta om i era webbinarier? Varför är det av värde? Hur marknadsför ni? Och hur anmäler man sig till webbinariet? Finns det någon gräns för hur många som kan vara med? Ska det vara direktsänt eller inspelat?
Mycket att planera – och kom ihåg att dagens användare är kräsen. Du måste ge bort något som är av värde till dem (exempelvis värdefull kunskap). Ditt webbinarium bör ha ett call to cation, såsom att boka ett samtal, anmäla sig, köpa en produkt eller något annat. En mejlkampanj efteråt, eller heller inte dum att ha.
BusinessWith har kartlagt olika webinarmjukvaror, så at du ska hitta bästa webinar-plattformen för just ditt företag. Vi råder dig att jämföra noggrant innan du gör ditt val. Självklart är det bara för dig att kontakta oss om du behöver vidare vägledning. Lycka till med dina seminarier online! You got this!