Varför ska jag ha ett verktyg för kundundersökningar?

Med hjälp av kundundersökningar kan ni som företag eller organisation förbättra era tjänster och produkter, vilket i sin tur gör det enklare att behålla befintliga kunder. Det handlar om att mäta kundupplevelsen (CX). Genom att investera i ett verktyg för kundundersökningar blir det hela mer strukturerat och de svar ni får blir lättare att analysera. Tanken är att ni med hjälp av enkäterna eller undersökningarna ska kunna se vad ni kan göra bättre, och var det kanske brustit helt och hållet. Kundundersökningar är även en måttstock för förväntningar – ta reda på vad era kunder förväntar sig av er. Olika verktyg passar dock olika företag. På BusinessWith listar vi vilka verktyg som finns på den svenska marknaden idag, för att ni lättare ska kunna hitta det bästa verktyget för era kundundersökningar.

Vilket enkätverktyg ska jag välja?

Kundundersökningar går ut på att mäta kundnöjdheten (med NPS, Net Promoter store) eller kundupplevelsen (CX) för att kunna vidta åtgärder för att förbättra era produkter och tjänster. Idag finns ett flertal olika verktyg för kundundersökningar. De flesta molnbaserade eller webbaserade, då tanken är att användarvänligheten ska vara hög. Hur ska ni få era kunder att verkligen svara på enkäten eller undersökningen? Jo, genom att ge dem ett verktyg som är lätt och smidigt att använda. Men användarvänligheten stannar inte där.

Jämför gärna de olika enkätverktygen för att se att ni också upplever verktyget som lättanvänt. Vad ska verktyget göra för er? Vad vill ni mäta? Välkommen att jämföra de olika verktygen för kundundersökningar direkt hos oss på BusinessWith.

Mäta kundnöjdhet med ett enkätverktyg

Snabbguide

Mäta kundnöjdhet med ett enkätverktyg

Kundnöjdhet eller kundlojalitet mäter man oftast genom ett kvalitetsmått, som NPS (Net Promoter Score). Att faktiskt våga sig på att mäta kundnöjdhet kan ge er en massa indikationer och fingervisningar på hur ni kan förbättra era produkter eller tjänster. För hur mycket kostar inte missnöjda kunder? Och har ni tänkt på vad en missnöjd kund kan säga om er, som leder till att chansen för att få nya, potentiella kunder minskar? En god kund däremot, är en viktigt ambassadör för ert företag.

Innan ni börjar mäta kundnöjdheten med ett enkätverktyg, bör ni ta fram ett syfte och plan för vad ni ska göra med de svar eller den återkoppling ni får från era kunder. Hur eller när i kundupplevelsen ska ni skicka ut en kundundersökning? Vad ska ni göra med återkopplingen ni får? Utan en tanke med vad ni faktiskt ska göra av svaren, kommer det bli svårt att förbättra er. Hur ska ni analysera resultat och hur ska själva förbättrings- eller förändringsprocessen gå till?

Ta er gärna lite tid att jämföra verktyg för kundundersökningar, innan ni väljer system eller verktyg. BusinessWith hjälper er på vägen – vi listar de mest populära verktygen för kundundersökningar som finns idag. Välkommen att börja jämföra nu direkt, för att välja det bästa verktyget för kundundersökningar för er verksamhet.

Beskrivning av produktfunktioner

API

Nå ut till kunderna med hjälp av flera olika kanaler för din kundundersökning och öka chansen för hög svarsfrekvens. Använd till exempel qr-koder, e-post, sms med mera.

Automatiska påminnelser

Skicka påminelser per automatik till kunderna för att påminna dem att svara på undersökningen och öka därmed chansen för flera svar.

Flera distributionskanaler

Nå ut till kunderna med hjälp av flera olika kanaler för din kundundersökning och öka chansen för hög svarsfrekvens. Använd till exempel qr-koder, e-post, sms med mera.

Flerspråkiga undersökningar

Välj vilket språk som kundundersökningenskall genomföras på och möjliggör för kunder med olika modersmål att välja, vilket kan öka svarsfrekvensen och resultera i bättre svar.

Flexibel design

Designa formulär med former, färger och loggor vilket ökar engagemanget hos responderande kunder och ger ett proffsigt intryck.

Färdiga mallar

Med mallar som är redo att använda och framtagna för att generera givande svar för undersökningen kan tid från manuellt arbete sparas samtidigt som intressanta svar samlas in.

Net promoter score

Ett nyckeltal framtaget för kundundersökningar som mäter sannolikheten att tjänsterna och produkterna skulle rekomenderas till någon annan. Ett bra sätt att mäta kundnöjdhet på.

Rapporter och analyser

Skapa rapporter baserade på viktiga data och information som har analyserats noggrant och som kan vara värdefulla för organisationen.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site