HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa verktyg för kundundersökningar

Varför ska jag ha ett verktyg för kundundersökningar?

Med hjälp av kundundersökningar kan ni som företag eller organisation förbättra era tjänster och produkter, vilket i sin tur gör det enklare att behålla befintliga kunder. Det handlar om att mäta kundupplevelsen (CX). Genom att investera i ett verktyg för kundundersökningar blir det hela mer strukturerat och de svar ni får blir lättare att analysera. Tanken är att ni med hjälp av enkäterna eller undersökningarna ska kunna se vad ni kan göra bättre, och var det kanske brustit helt och hållet. Kundundersökningar är även en måttstock för förväntningar – ta reda på vad era kunder förväntar sig av er. Olika verktyg passar dock olika företag. På BusinessWith listar vi vilka verktyg som finns på den svenska marknaden idag, för att ni lättare ska kunna hitta det bästa verktyget för era kundundersökningar.

Vilket verktyg för kundundersökningar ska jag välja?

Kundundersökningar går ut på att mäta kundnöjdheten (med NPS, Net Promoter store) eller kundupplevelsen (CX) för att kunna vidta åtgärder för att förbättra era produkter och tjänster. Idag finns ett flertal olika verktyg för kundundersökningar. De flesta molnbaserade eller webbaserade, då tanken är att användarvänligheten ska vara hög. Hur ska ni få era kunder att verkligen svara på enkäten eller undersökningen? Jo, genom att ge dem ett verktyg som är lätt och smidigt att använda. Men användarvänligheten stannar inte där. Jämför gärna de olika verktygen för att se att ni också upplever verktyget som lättanvänt. Vad ska verktyget göra för er? Vad vill ni mäta? Välkommen att jämföra de olika verktygen för kundundersökningar direkt hos oss på BusinessWith.

Hur mäter jag kundnöjdheten?

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Connectel

Connectel

Connectel

Connectel är ett multifunktionellt verktyg som är effektivt vid kundundersökningar med hjälp av dess enkätfunktioner. Samla data enkelt genom snabba utskick i flera kanaler och sätt den i perspektiv mot viktiga mätetal så som NPS:er och NKI:er för att förstår vart brister och styrkor finns inom kundhanteringen och organisationen i stort. SAmtidigt har Connectel även tillgång till flera olika modul...

Lär dig mer om Connectel

Läs mer
Easyquest

Easyquest

EasyQuest

Webbbaserat enkätverktyg som erbjuder bra möjligheter till att skapa medarbetarundersökningar. Erbjuder leveransklara presentationsrapporter och möjlighet till att anpassa designen på de utskick och presentationer som skall utföras.

Lär dig mer om Easyquest

Läs mer
Evasys

Evasys

ALCOM System AB

Evasys är ett system för undersökningar och kan användas som ett verktyg för kundundersökningar. Låt respondenterna själva välja vilket sätt de skall svara på, i mobilen, på papper eller på datorn, och öka chansen för en hög svarsfrekvens. Det finns möklighet till anonyma svar och flerspråkiga enkäter vilket ökar möjligheterna till att samla in fler svar för att sedan skapa informativa rapporter o...

Lär dig mer om Evasys

Läs mer
Examinare

Examinare

Examinare

En webbaserad enkätlösning som fungerar utmärkt för att utföra kundundersökningar. Använd färdiga frågemallar med svarsalternativ eller valfria svar i skrift beroende på vad målet är med undersökningen och nå enkelt utt till kunderna genom flera olika kanaler för att nå en så hög svarsfrekvens som möjligt. Verktyget finns på alla nordiska språk samt flera internatioenalla språk, vilket är en förde...

Lär dig mer om Examinare

Läs mer
Netigate

Netigate

Netigate

Netigate är ett anpassningsbart system som erbjuder en god översikt över företagets medarebetare. Netigate erbjuder API samt SMS-funktioner och har även en valbar design för medarbetarundersökningen.

Lär dig mer om Netigate

Läs mer
Noora

Noora

Noora

Detta verktyg för kundundersökningar kan inte bara samla in feedback på produkter, det kan samtidigt dela din produkt och dess vision och egenskaper till kunderna för att öka förståelsen för produkten. Samla enkelt in feedback genom olika kanaler och sammanställ den insamlade informationen för att skapa åtgärder för förbättringar. Ett perfekt verktyg för att misnak kundavhoppen och därmed bibehåll...

Lär dig mer om Noora

Läs mer
Ombea

Ombea

Ombea

Upptäck eventuella problem genom att sköta kundundersökningarna med Ombea. Kommunicera enkelt med denna plattform oavsett om det är via qr koder, e-post eller crm system, Ombea är en lösning som hanterar omni-kanaler och skapar samma möjlighet till feedback oavsett kanal. Med användarvänliga funktioner kan feedback snabbt samlas in, följas i real-tid, bearbetas och sedan kan aktioner och åtgärder ...

Lär dig mer om Ombea

Läs mer
Panelista

Panelista

Panelista

Skapa paneler där dina kunder får svara på videoinspelade frågor och sedan får möjligheten till att lämna skriftliga svar eller rangordna olika alternativ. Medhjälp av videointeraktion skapas ett större engagemang bland respondenter och detta verktyg blir därmed en interaktiv upplevelse för kunderna. Det finns även möjlighet till snabba följdfrågor via flera olika distributionskanaler för att saml...

Lär dig mer om Panelista

Läs mer
Questback

Questback

Questback

Questbacks medarbetarundersökning arbetar för att skapa den bästa arbetsmiljön på din arbetsplats. Verktyget är enkelt att använda och möjliggör för smidig kommunikation mellan anställda med hjälp av inbyggda chattfunktioner i systemet.

Lär dig mer om Questback

Läs mer
SurveyLegend

SurveyLegend

SurveyLegend

En molnbaserad lösning med goda integreringsmöjligheter och funktioner för massutskick för kundundersökningar. Med SurveyLegend kan olika typer av enkäter enkelt skapas och designas efter egna prefernser för att distruberas ut i flera olika kanaler och skapa en hög frekvens av svar. Automatiska påminelser ökar chansen för svar från kunderna utan att behöva genomföra manuella utskick och efter är s...

Lär dig mer om SurveyLegend

Läs mer
Surveymonkey

Surveymonkey

Surveymonkey

Samla in kunddata i stora skalor och fånga hela kundresan med hjälp av Surveymonkeys system för kundundersökningar. Stäm av tidigt och ofta med kunderna samt ställ rätt frågor med hjälp av färdiga mallar som är framtagna för att ge bästa möjliga resultat. Nå ut till samtliga kunder i olika kanaler och använd smarta mätvärden så som Net Promoter Scores för att förstå vad det är som bygger er framgå...

Lär dig mer om Surveymonkey

Läs mer

Genom att löpande samla insikter och feedback från kunder kan ThreeSixt Labs customer footprint verktyg visa resultat i realtid på dashboarden och koppla samman dessa med företagets KPI:er. Genom att göra detta kan snabba aktioner genomföras för kritiska områden som är viktiga att prestera inom och högre kvalitet samt lönsamhet kan skapas. Genom smarta förslag på frågor och upplägg för undersöknin...

Lär dig mer om ThreeSixty Labs

Läs mer
Touch & Tell

Touch & Tell

Touch & Tell

Touch & Tell använder sig av obemannade terminaler som finns tillgängliga dygnet runt där kunder kan lämna sin feedback med hjälp av ett enkelt knapptryck på symboler eller lite längre svar. Med denna innovativa lösning för kundundersökningar är det enkelt att nå ut till kunder direkt på plats för att samla in feedback utan kontaktuppgifter och på flera olika platser samtidigt. De samlade svaren k...

Lär dig mer om Touch & Tell

Läs mer
Ungapped

Ungapped

Ungapped

Ett molnbaserat marketing automation verktyg som frigör tid och effektiviserar bolagets marknadsföring. Dra nytta av denna användarvänliga molnlösning genom att minimera manuellt arbete. Med funktioner som segmenterade flöden, schemaläggning av kampanjer och automatiserad annonsering.

Lär dig mer om Ungapped

Läs mer

Tips för hur du kan mäta kundnöjdhet med ett verktyg

Kundnöjdhet eller kundlojalitet mäter man oftast genom ett kvalitetsmått, som NPS (Net Promoter Score). Att faktiskt våga sig på att mäta kundnöjdhet kan ge er en massa indikationer och fingervisningar på hur ni kan förbättra era produkter eller tjänster. För hur mycket kostar inte missnöjda kunder? Och har ni tänkt på vad en missnöjd kund kan säga om er, som leder till att chansen för att få nya, potentiella kunder minskar? En god kund däremot, är en viktigt ambassadör för ert företag.

Innan ni börjar mäta kundnöjdheten bör ni ta fram ett syfte och plan för vad ni ska göra med de svar eller den återkoppling ni får från era kunder. Hur eller när i kundupplevelsen ska ni skicka ut en kundundersökning? Vad ska ni göra med återkopplingen ni får? Utan en tanke med vad ni faktiskt ska göra av svaren, kommer det bli svårt att förbättra er. Hur ska ni analysera resultat och hur ska själva förbättrings- eller förändringsprocessen gå till?

Ta er gärna lite tid att jämföra verktyg för kundundersökningar, innan ni väljer system eller verktyg. BusinessWith hjälper er på vägen – vi listar de mest populära verktygen för kundundersökningar som finns idag. Välkommen att börja jämföra nu direkt, för att välja det bästa verktyget för kundundersökningar för er verksamhet.

Beskrivning av produktfunktioner

API

Nå ut till kunderna med hjälp av flera olika kanaler för din kundundersökning och öka chansen för hög svarsfrekvens. Använd till exempel qr-koder, e-post, sms med mera.

Automatiska påminnelser

Skicka påminelser per automatik till kunderna för att påminna dem att svara på undersökningen och öka därmed chansen för flera svar.

Flera distributionskanaler

Nå ut till kunderna med hjälp av flera olika kanaler för din kundundersökning och öka chansen för hög svarsfrekvens. Använd till exempel qr-koder, e-post, sms med mera.

Flerspråkiga undersökningar

Välj vilket språk som kundundersökningenskall genomföras på och möjliggör för kunder med olika modersmål att välja, vilket kan öka svarsfrekvensen och resultera i bättre svar.

Flexibel design

Designa formulär med former, färger och loggor vilket ökar engagemanget hos responderande kunder och ger ett proffsigt intryck.

Färdiga mallar

Med mallar som är redo att använda och framtagna för att generera givande svar för undersökningen kan tid från manuellt arbete sparas samtidigt som intressanta svar samlas in.

Net promoter score

Ett nyckeltal framtaget för kundundersökningar som mäter sannolikheten att tjänsterna och produkterna skulle rekomenderas till någon annan. Ett bra sätt att mäta kundnöjdhet på.

Rapporter och analyser

Skapa rapporter baserade på viktiga data och information som har analyserats noggrant och som kan vara värdefulla för organisationen.