HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa telefonväxlar

Varför satsa på en telefonväxel?

Tänk dig att som kund ringa för att beställa något från ett företag, eller boka en tid – men ingen svarar. Hur seriöst känns då det företaget? Skulle du ringa igen och igen eller väljer du istället att gå till en konkurrent? En telefonväxel ser till att samtalen når fram till någon som svarar , vilket gör att du aldrig missar en enda kund eller riskerar att förlora en affär.

En virtuell växel eller en molnväxel är en riktigt bra lösning för dig som är intresserad av att investera i en telefonväxel på ert företag. Den molnbaserade växeln fungerar som så att leverantören som du köper lösningen av sköter själva växeln och teknologin bakom, så att kommunikationen externt såväl som internt fungerar. Ni får ett nytt kommunikationsnätverk på plats och kan känna er trygga med att er telefonservice gör att ni uppfattas som serviceminded och tillgängliga.

Andra fördelar med en telefonväxel är att det blir enkelt för era medarbetare att hantera när de själva är tillgängliga , som att de exempelvis kan lägga in egna talsvar, kunna chatta eller lägga in vidarekopplingar (vilket heller inte gör att ni missar någon kund). Det blir också lättare att hålla telefon-eller videokonferenser, ändra eventuella kontorstider m.m. Att ha sin egen mobil kopplad till växeln, alltså en mobil växeln, gör det enkelt för era medarbetare att kunna ta samtal på språng eller att justera tillgänglighet när man inte är på kontoret – vilket också en stor fördel.

På BusinessWith listar vi telefonväxlarna som finns på marknaden, så att du och ditt företag ska kunna hitta den växel som ni känner passar er bäst. Välkommen att börja filtrera och jämföra här direkt på vår sida.

Vad behöver jag veta om telefonväxlar?

Vilken telefonväxel ska jag välja?

Även om du har ett litet företag kan det vara läge att skaffa en telefonväxel för att sköta alla inkommande samtal från era kunder. Idag finns lösningar som kan anpassas helt efter er verksamhet och behov. Välj t.ex. själv vilka medarbetare som ska kunna ta emot samtal via växelnumret och få tillgång till funktioner som exempelvis ett bra kösystem, röstbrevlåda eller vidarekoppling. Allt det kan en telefonväxel göra för er. Att som medarbetare kunna hantera sin tillgänglighet eller ta emot samtal på språng (mobil växel) är också en stor frihet och innebär mycket flexibilitet för er internt. Mobila växlar går snabbt att komma igång med och användarvänligheten är ofta riktigt hög.

Är ni ett stort företag finns lösningar där leverantören kan erbjuda att ta över hela växeln dygnet runt, alltså att de har personer som svarar hos er och att dessa personer då får tillgång till bland annat er kalender för att kunna boka in kundmöten eller kundtider. För ett stort företag som i dagsläget har svårt att hinna med sina kunder via telefon kan det vara en smart lösning att outsourca telefonväxeln .

Är du nyfiken på att börja jämföra vilka leverantörer som finns? BusinessWith ger dig en kartläggning över de telefonväxlar som finns på marknaden. Börja jämföra, filtrera och läsa på hos oss – redan idag!