HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa telefonväxlar

Varför satsa på en telefonväxel?

Tänk dig att som kund ringa för att beställa något från ett företag, eller boka en tid – men ingen svarar. Hur seriöst känns då det företaget? Skulle du ringa igen och igen eller väljer du istället att gå till en konkurrent? En företagsväxel ser till att samtalen når fram till någon som svarar , vilket gör att du aldrig missar en enda kund eller riskerar att förlora en affär.

En virtuell växel eller en molnväxel är en riktigt bra lösning för dig som är intresserad av att investera i en telefonväxel på ert företag. Den molnbaserade växeln fungerar som så att leverantören som du köper lösningen av sköter själva växeln och teknologin bakom, så att kommunikationen externt såväl som internt fungerar. Ni får ett nytt kommunikationsnätverk på plats och kan känna er trygga med att er telefonservice gör att ni uppfattas som serviceminded och tillgängliga.

Andra fördelar med en telefonväxel är att det blir enkelt för era medarbetare att hantera när de själva är tillgängliga , som att de exempelvis kan lägga in egna talsvar, kunna chatta eller lägga in vidarekopplingar (vilket heller inte gör att ni missar någon kund). Det blir också lättare att hålla telefon- eller videokonferenser, ändra eventuella kontorstider m.m. Att ha sin egen mobil kopplad till växeln, alltså en mobil växeln, gör det enkelt för era medarbetare att kunna ta samtal på språng eller att justera tillgänglighet när man inte är på kontoret – vilket också en stor fördel.

På BusinessWith listar vi telefonväxlarna som finns på marknaden, så att du och ditt företag ska kunna hitta den växel som ni känner passar er bäst. Välkommen att börja filtrera och jämföra här direkt på vår sida.

Vilken telefonväxel ska jag välja?

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Lista på 16 olika Telefonväxel

Sortera på
Lynes

Lynes

Lynes

En molnväxel som gör det möjligt att optimera kundnöjdhet och bemötande vid inkommande samtal. Effektiv slussning av samtal mellan olika avdelningar är nyckeln till lyckad kommunkation företag sinsemellan.

Lär dig mer om Lynes

Läs mer

Med ett fastnätsnummer skapas ett nummer för att nå alla i erat bolag. Kommunicera effektivt med kollegor och kunder för att inte missa samtal.

Lär dig mer om 3Växel

Läs mer

Med enkel integration av Skype, Microsoft Teams och olika CRM-system, erbjuder Cellip en bra helhetslösning som mobil växel. Med anpassningsbara funktioner får ni en professionell växel till erat företag.

Lär dig mer om Cellip 365 Växel

Läs mer
Centrex

Centrex

Telia

Centrex optimerar funktionerna som ditt företag behöver i telefonväxeln. Samtalsdirigering och svarsgrupper styr era kunder till bäst bemötande.

Lär dig mer om Centrex

Läs mer
Dstny-logo

Dstny

Dstny

I framtiden är MyDstny ett omnichannelverktyg där du kommer åt mycket av det som Dstny har att erbjuda i ett och samma gränssnitt: Webphone, chatbot, chatt och integration av digitala kanaler.

Lär dig mer om Dstny

Läs mer

För funktionell kommunikation, både internt och externt. Vidarekoppling via den molnbaserade växeln gör jobbet för er, smidigt och intuitivt.

Lär dig mer om miniTel Växel

Läs mer
Mobil Växel

Mobil Växel

Telekompaniet

Med gruppnummer, talsvar och kösystem som funktioner, erbjuder Telekompaniet en total lösning för erat företags telefonväxel.

Lär dig mer om Mobil Växel

Läs mer
O.M Connect

O.M Connect

Office Management

O.M Connect erbjuder marknadsledande och användarvänliga verktyg för att ert företags ska ha en effekiv mobil växel. Med funktioner i växeln som talsvar för positivt bemötande och samtalsgrupper, så att alla tillgängliga medarbetare kan ta inkommande samtal.

Lär dig mer om O.M Connect

Läs mer
Ringup Me

Ringup Me

Ringup

Med denna mobila växel kan du hantera tillgängligheten för individuella behov, beroende på om du sitter i möte eller är på resande fot.

Lär dig mer om Ringup Me

Läs mer
Telavox

Telavox

Telavox

Med sin raffinerade sammankoppling av telefonväxel och CRM-system kan inringande samtal snabbare kopplas till rätt person på rätt avdelning.

Lär dig mer om Telavox

Läs mer

​Tele2 Växel är en molnbaserad och skalbar kommunikationslösning ​som passar företag i alla storlekar.​ Lösningen möjliggör för organisationer att ta hand om alla typer av kundkontakter och internkommunikation på det mest effektiva och professionella sättet. Tele2 Växel drivs i Tele2s moln med datahallar på flera orter i Sverige, där alla våra kunder drar nytta av hög driftsäkerhet och obegränsad...

Lär dig mer om Tele2 Växel

Läs mer

En skräddarsydd molnväxel som kan ta emot, koppla och dela ut samtal. En smart tjänst som kopplar samman interna och externa samtal i appen.

Lär dig mer om Telenor One X

Läs mer
Telness

Telness

Telness

En mobil växel med bra koppling från kund till företag. Med smarta växelfunktioner för att rätt ärende ska komma till rätt person.

Lär dig mer om Telness

Läs mer

Missade samtal kan vara en missad affär för just ert bolag. Touchpoint förenklar processen i eran telefonväxel och med tilläggsfunktioner kan Telias egna Svarsservice ta de samtal ni själva missar.

Lär dig mer om Touchpoint

Läs mer
Verbal

Verbal

Verbal

Med hög säkerhet och intuitivt gränssnitt i appen, hanterar Verbal mobila växel ert företags inkommande och utgående samtal med lätthet.

Lär dig mer om Verbal

Läs mer

Som en av få molnbaserade telefonväxlar på marknaden har du möjlighet att integrera mobilabonnemang från Telia, Tele2, Telenor och A3 i vår telefonväxel. Vi har också en mängd tjänster och funktioner för att kunna anpassa er företagstelefoni så att det passar just ert företag. Självklart kan du även köpa hårdvara, telefoner och såväl nationella som internationella nummer av oss.

Lär dig mer om wx3 Växel

Läs mer

Vilken telefonväxel ska jag välja?

Även om du har ett litet företag kan det vara läge att skaffa en telefonväxel för att sköta alla inkommande samtal från era kunder. Idag finns lösningar som kan anpassas helt efter er verksamhet och behov. Välj t.ex. själv vilka medarbetare som ska kunna ta emot samtal via växelnumret och få tillgång till funktioner som exempelvis ett bra kösystem, röstbrevlåda eller vidarekoppling. Allt det kan en företagsväxel göra för er. Att som medarbetare kunna hantera sin tillgänglighet eller ta emot samtal på språng (mobil växel) är också en stor frihet och innebär mycket flexibilitet för er internt. Mobila växlar går snabbt att komma igång med och användarvänligheten är ofta riktigt hög.

Är ni ett stort företag finns lösningar där leverantören kan erbjuda att ta över hela växeln dygnet runt, alltså att de har personer som svarar hos er och att dessa personer då får tillgång till bland annat er kalender för att kunna boka in kundmöten eller kundtider. För ett stort företag som i dagsläget har svårt att hinna med sina kunder via telefon kan det vara en smart lösning att outsourca telefonväxeln .

Är du nyfiken på att börja jämföra vilka leverantörer som finns? BusinessWith ger dig en kartläggning över de telefonväxlar som finns på marknaden. Börja jämföra, filtrera och läsa på hos oss – redan idag!

0