HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför bästa digitala personalliggare & app

Varför ska jag ha en digital personalliggare och app?

För att du måste, skulle kunna vara ett kort svar på frågan. I exempelvis bryggbranschen finns ett krav på att man från den 1 januari 2016 måste ha digitala personalliggare, där man kan redovisa vem som jobbar och vilka tider. Denna måste finnas tillhands om Skatteverket kommer för att göra en kontroll. Anledningen till att det finns ett regelverk kring digital personalliggare är för att man vill motverka svartarbete och även ha koll på vilka som finns på en arbetsplats. Detta ifall det skulle ske en olycka eller om något annat skulle kunna hända. Här hos oss på BusinessWith kan du hitta ett gediget urval av olika personalliggare som finns på den svenska marknaden. Allt för att du enkelt ska kunna göra en jämförelse, och hitta den bästa personalliggaren för dig. Olika branscher har olika krav på hur personalliggaren bör vara utformad. Allra bäst är att ta del av Skatteverkets krav för att se vad som gäller för just din bransch.

Hur ska jag välja personalliggare?

Det första du bör utgå från i valet av digital personalliggare, är att välja en som passar för ändamålet – det vill säga för din specifika bransch och kraven som gäller just för er. De digitala personalliggarna som finns på den svenska marknaden, är mycket smidiga. Här kan dina medarbetare med enkelhet nå personalliggaren via mobilen, där de kan checka in och ut för dagen, samt fylla i sina respektive uppgifter. Den digitala personalliggaren synkas i realtid till molnet, där all information finns tryggt sparad. BusinessWith har kartlagt de bästa personalliggarna i Sverige – välkommen att hitta och välja personalliggare direkt hos oss. Tveka heller inte att höra av dig om du vill ha mer vägledning eller information.

Vad ska stå i digitala personalliggaren?

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Lista på 9 olika Personalliggare

Sortera på
Chronox

Chronox

Chronox

Chronox är ett tidrapporteringssystem anpassat för mindre och medelstora företag. Ni spar både tid och pengar med oss. Med goda betyg på användarvänlighet och support får ni en tjänst anpassad för er. När företaget växer så växer vi med er. Vi har det som behövs för att spara DIG tid och pengar.

Lär dig mer om Chronox

Läs mer

SmartDok är ett komplett rapporteringssystem för små och stora bygg- & anläggningsföretag. Allt från tidrapportering till maskinunderhåll och KMA-dokumentation får du samlat i en app. Med kunder i hela Norden och över 70.000 aktiva användare är SmartDok nordens mest använda rapporteringssystem.

Lär dig mer om SmartDok

Läs mer
E-liggare-logo

E-liggare

E-liggare

E-Liggare erbjuder en kundanpassad och enkel molnbaserad lösning för personalliggare med integrationsmöjligheter till andra system. Deras webbaserade program hanterar automatisk rapportering och tillståndshantering på flera arbetsplatser samtidigt som ger administratören möjligheten till anpassade meddelanden till deras anställda. E-Liggare är den perfekta lösningen för att förenkla in- och utlogg...

Lär dig mer om E-liggare

Läs mer
Exakt TID-logo

Exakt TID

EXAKT TID

Exakt Tid är en molnbaserad lösning för personalliggare med integration till andra system. Deras verktyg ger dig möjligheten till kundanpassade meddelanden, hantering för flera arbetsplatser och erbjuder automatisk rapportering. In- och utloggning görs smidigt på fler arbetsplatser med geografisk positionering och integration med arbetsorder. Exakt Tid är enkel att använda och har som mål att öka ...

Lär dig mer om Exakt TID

Läs mer
Feroxtid

FeroxTid

Ferox Konsult AB

FeroxTids tidsredovisningssystem riktar sig till bolag som vill effektivisera sin administration. Med enkla integrationer. schemahantering och massa mer så är detta en komplett lösning.

Lär dig mer om FeroxTid

Läs mer

Fröberg system för personalliggare är gjort för att vara en lätt lösning för företag att hantera och övervaka personalens arbetstider och närvaro på olika arbetsplatser på ett effektivt sätt. Med Fröbergs kan företag enkelt integrera och samordna personalhantering på flera arbetsplatser samtidigt genom integration med andra system. Systemet erbjuder även automatiserad rapportering och hantering av...

Lär dig mer om Fröbergs Personalliggare

Läs mer
NUBA-logo

NUBA

NUBA

Den webbaserade personalliggaren från Nuba är en användarvänlig och molnbaserad lösning för som hjälper företag att hantera och övervaka personalens arbetstider och närvaro på ett enkelt sätt. Nubas system passar för mellansmå och medelstora företag inom olika branscher, inklusive bygg, industri och tjänstesektorn som behöver en lösning för att hantera personalens arbetstider och närvaro på ett ef...

Lär dig mer om NUBA

Läs mer
Planday

Planday

Planday

Ett system för schemaläggning som passar både små- och storaföretag. Produktportföljen innehåller flertal funktioner i syfte att underlätta hela schemaläggningsprocessen.

Lär dig mer om Planday

Läs mer
REKYL

REKYL

REKYL

Med REKYLs offertverktyg skapar ni offerter med hjälp av deras mallar, som automatisk beräknar ROT och RUT. Enkelt paketerat för att lägga mindre tid på administrativt arbete.

Lär dig mer om REKYL

Läs mer

Vad ska stå i digitala personalliggaren?

För att motverka svartarbete och verka för sunda arbetsförhållanden och arbetsmiljöer, finns det för vissa branscher krav på att ha en personalliggare. Branscherna som det gäller är följande: bygg, fordonsservice, kropps- och skönhetsvård, livsmedel- och tobaksgrossist, restaurang och tvätteri. Skatteverket formulerar tydligt på sin hemsida vilka krav som gäller för respektive bransch.

Men vad ska det då stå i en personalliggare? Företagsnamn, personnummer och organisationsnummer, för- och efternamn samt samordningsnummer — är de vanligaste förekommande uppgifterna i en personalliggare. I de digitala personalliggarna kan medarbetare eller personal själv checka in och ut ur verksamheten själva. Vid exempelvis en arbetsplatsolycka, är det av stort värde att kunna veta vem som arbetat var, när och hur. Personalliggare går ofta att koppla till arbetsordersystem eller ingå i ett verksamhetssystem.

Frågan är då vilken typ av liggare du ska välja? För att göra det enkelt för dig har vi på BusinessWith samlat de bästa personalliggarna I Sverige, för att du ska kunna hitta och välja rätt för just din bransch eller verksamhet. Välkommen till oss för att göra ditt val!

Beskrivning av produktfunktioner

Anpassade meddelanden

Möjligheten att skicka anpassade meddelanden till anställda eller arbetsledare baserat på informationen som registreras i personalliggaren, till exempel när en anställd har anlänt till arbetsplatsen.

Automatisk rapportering

Systemet kan automatiskt skapa rapporter baserade på den data som samlas in, inklusive närvarotider, övertidsarbete och andra statistik.

Geografisk positionering

Systemet kan använda sig av GPS-teknik för att spåra var anställda befinner sig när de registrerar sin ankomst och avgång.

Hantering av flera arbetsplatser

För företag som har anställda som arbetar på flera olika arbetsplatser kan personalliggaren hantera flera arbetsplatser samtidigt.

Inloggnings- och utloggning

Arbetare har möjligheten att på plats kunna registrera när de anländer till och lämnar en arbetsplats.

Integration med andra system

Personalliggaren kan integreras med andra system, till exempel löneprocessen eller faktureringssystemet, för att göra det enklare att hantera all data på ett ställe.

Integration med arbetsorder

Kan integreras med arbetsordrar och tidsrapporteringssystem för att underlätta för både anställda och arbetsgivare att hålla reda på arbetstid och arbetsuppgifter.

Tillståndshantering

Personliggaren kan kräva att användarna har specifika tillstånd eller behörigheter för att registrera sin närvaro, till exempel att de är anställda på en specifik avdelning, till exempel ID06.