Checklista för att välja callcenter
Vilka saker och ting bör du checka av när du väljer callcenter till din verksamhet? BusinessWith har satt samman en checklista som gör att det blir lättare för dig av välja bästa system.
En tydlig målbild. Vad ska callcentret göra åt er? I vilken omfattning? Vad har ni för önskade resultat och hur mäts dessa?
Teamet och tillgänglighet. Hur många ska finnas tillgängliga i callcentret? Och vilka tider och dagar är det som gäller? Har ni några krav på språk?
Funktioner. Vilka tjänster eller funktioner bör callcentret erbjuda? Vad för teknik har du och hur går de tillväga? Utvärdera noga, och glöm heller inte GDPR när ni ska ta fram eventuellt kontaktlistor.
Kostnad och erfarenhet. Ju mindre erfarenhet callcentret har, desto billigare. Men är det billigaste alltid det bästa? Fundera över er budget.
Analys och rapportering. Hur och när ska callcentret rapportera siffror eller statistik för utfallet i samtalen? Hur analyserar ni och arbetar med utvärdering?
Känner du att du har fått mer kött på benen? Varmt välkommen att jämföra callcenter hos oss på BusinessWith. Här hos oss hittar du de bästa centren som finns att tillgå på den svenska marknaden just idag.