Jänför Sveriges bästa call center
Hur ska jag välja callcenter?
Det finns många callcenters på marknaden idag och det du bör tänka sånär du väljer ett, är att utvärdera hur proffsigt det är och hur de arbetar rent tekniskt. Att låta någon annan stå för er försäljning eller marknadsföring via telefon är numera ett beprövat sätt, men det finns de aktörer som är oseriösa eller oerfarna. Här gäller det alltså att hitta rätt. Vi vet om att kunden idag är känslig och många uppskattar exempelvis inte att bli uppringd på telefon – därför är det viktigt att telefonsamtalet utförs av någon som hittar rätt både i känsla och ton, och förstår sig på såväl målgrupp som produkt eller tjänst som ska marknadsföras. Ett stort plus med att använda sig av ett callcenter, är att du som arbetsgivare inte måste tänka på personal och hur stort styrkan ska vara. Det är upp till callcentret att se till att bemanningen passar uppdraget.
BusinessWith har samlat de bästa callcentren som finns på den svenska marknaden idag, för att du ska kunna göra ett tryggt och enkelt val. Hos oss kan du jämföra funktioner och tjänster för att hitta det bästa callcentret för just er typ av verksamhet.
Vad ska jag kräva av ett callcenter?
Att sälja eller marknadsföra via callcenter är en viktig investering för ert bolag, och därmed gäller det att ställa en tydlig kravbild från start. Vad har ni för mål med det här uppdraget? Hur mäter ni framgången? Och vad har ni för krav på dem som utför samtalen? Här ska du komma ihåg att täcka såväl språkkunskaper, som att bestämma vilka tider callcentret ska vara aktivt till att bestämma hur stort team callcentret bör vara. När i tiden ska ni utvärdera och hur? Tonalitet och känsla och förståelse för vad ni vill med uppdraget, är viktiga delar. Rapportering och analys kring resultat, bör vara på er att-göra-lista.
När du vill har tagit fram en kravspecifikation för uppdraget, ska du ge dig ut på jakt – och din väg till rätt callcenter går via BusinessWith. Efter många års erfarenhet av att alltid hitta rätt system eller lösning, till rätt kund, kan du känna att du är i trygga händer hos oss. Ta gärna del av vår checklista nedan innan du gör ditt val. Varmt lycka till, önskar BusinessWith
Lista på 17 olika Callcenter-system

RingCentral Engage Voice
RingCentralRingCentral Engage Voice är ett automatiskt uppringningssystem som gör det möjligt för anställda att få kontakt med många fler kunder per timme. Agenter har enkel tillgång till all kundinformation så att de är förberedda för varje samtal. Med hjälp av IVR-funktionen kan kunder ringa tillbaka när som helst och interagera med systemet enligt deras specifika behov. Alla samtal kan spelas in och analy...

Mitels IP
MitelMitel erbjuder en callcenter lösning som både innehåller auto dialer men även funktioner för att hantera inkommande samtal till företaget. Det användarvänliga callcenter-verktyget är skapat för att bidra med en smidig kommunikation och vidare utveckling av den kundservice som verksamheten bedriver.
Detta callcenter system från SAP är utvecklat för att bidra till personliga interaktioner med kunder samtidigt som produktiviteten hos de anställda ska öka. Användaren kan automatisera utgående samtal med hjälp av en outbound dialer samt ta emot inkommande ärenden av olika slag. Den kraftfulla callcenter-lösningen för statistik och sammanställer samtalen för att smidigt visa hur samtalshistoriken ...

Avaya
AvayaMed denna callcenter-lösning från Avaya kan användaren hantera både inkommande och utgående samtal snabbt och enkelt. Systemet är utvecklat för att hantera kunder och inkommande ärenden via telefon på bästa vis, och kan samtidigt föra detaljrik statistik som är användbar för vidare insikt i verksamheten.

Five9
Five9Five9s automatiska uppringningssystem gör det möjligt att komma i kontakt med fler kunder och öka produktiviteten. Agenter sparar tid genom att undvika fel orsakade av manuell uppringning. All data som samlas in under samtalen kan användas för att ge feedback till agenterna. Five9 erbjuder olika lösningar beroende på varje enskild verksamhets behov.

LeadDesk
LeadDeskLeaddesk har skapat ett auto dialer verktyg som möjliggör högkvalificerad kundservice utan att offra medarbetarnas effektivitet. Genom att automatiskt ringa nästa kund när tidigare samtal avslutats eller inte kommit fram kan onödig väntetid mellan samtal undvikas och flera kunder kan nås inom loppet av en kortare tid. Systemet genererar även tidigare information om kunden automatiskt innan samtale...

3Växel
TreMed ett fastnätsnummer skapas ett nummer för att nå alla i erat bolag. Kommunicera effektivt med kollegor och kunder för att inte missa samtal.

Cloudtalk
CloudtalkCloudtalk är ett molnbaserat auto dialer verktyg med användarvänliga funktioner som automatiserar aktiviteterna i verksamhetens callcenter och bidrar till en ökad samtalstid med kund. Koppla agenter till nya samtal utan väntetid och skapa en stabil informationskälla kring kund innan samtal med hjälp av Cloudtalks funktioner. Spela in samtal i lärande syfte och använd analsyverktyget för att se hur...