Jämför Sveriges bästa system för utläggshantering
Vilket system för utläggshantering passar er bäst?
Öka effektiviteten och minimera administrationen på ert företag genom att använda ett system för utläggshantering. Det är förvånansvärt många som fortfarande sköter arbetet med utlägg via Excel eller på andra ineffektiva och tidskrävande sätt, trots att det finns utmärkta onlinebaserade system för kvittohantering. Ofta är de användarvänliga och anpassade till mobilen. Även den som ofta är på språng ska snabbt och enkelt kunna hantera utlägg: Via några knapptryck kan kvitton fotograferas och sparas i molnet och på samma sätt kan attestanter godkänna utläggen på stående fot.
Oavsett om det handlar om utlägg för friskvård, fika vid kundmöten, utrustning för hemmakontoret, milersättning eller andra resekostnader, är det viktigt att de bokförs korrekt. Genom att använda en utläggstjänst sparar ni tid i flera led: såväl hos de anställda och de attesterande cheferna, som hos den ekonomipersonal som sköter bokföringen.
Tänk på att välja ett system som är enkelt att hantera för
din personal. Även din minst tekniska medarbetare ska kunna göra utläggen
korrekt. Kundtjänst, antingen via telefon eller chatt, är för vissa företag en
prioriterad funktion.
Det bör vara möjligt att addera användare i takt med att ditt företag eller
din organisation växer. Har du flera bolag bör systemet klara det.
För att du ska hitta rätt system för utläggshantering för just ert företag, har vi på BusinessWith skapat en jämförelsetjänst. Fundera över vad du ser framför dig och{' '} sök efter det system för kvittohantering som passar just er. Kontakta oss gärna om du stöter på utmaningar. Lycka till!

QBIS Expense
QBIS Business SystemsQBIS är till för dig som vill digitalisera din utläggshantering. Vi hjälper företag i de flesta branscher och storlekar med kvitton, representation, traktamentamenten och milersättningar. Rapportera era utlägg varsomhelst, närsomhelst och från vilken enhet som helst.

Visma Spcs
Visma SpcsVisma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll. Hos oss hittar du bland annat bokföringsprogram, löneprogram, tidrapporteringssystem och projekthanteringsverktyg.

Findity
FindityFindity är en utläggsjänst skapad för dig. Hantera alla dina köp, kvitton, representation, milersättning och traktamenten på ett ställe – helt automatiskt och uppdaterat efter lokala skatteregler. Få tid över med en utläggtjänst som funkar med dina befintliga kort och bokföringssystem – så att du kan fokusera på det som är viktigt för dig. Genom vårt white label-partnerskap sätts vår teknik i dina...

Bokio
BokioGratis bokföringsprogram för mindre företag. Bokföringssystemet erbjuder färdiga bokföringsmallar, automatiska rapporter, momsdeklaration m.m. Dessutom erbjuder Bokio en detaljerad databas med guider och videos för alla sina användare.

Skovik
SkovikSkovik är ett sofistikerat verktyg för reseräkningar. Vi hanterar miljontals utlägg åt företag som vill spara tid åt sina anställda. Enkelt att använda med kraftfull tidsbesparande automatisering som tar bort flera arbetsmoment såsom automatisk inläsning av information i kvitton. Bokföringen görs automatiskt, enligt lokala skatteregler i de länder som organisationen är etablerad i.

Acubiz EMS
AcubizAcubiz förser en okomplicerad utläggshantering från kvitto till utbetalning. Allt detta i en molntjänstbaserad app.

Ascendo Expense
Medius AscendoMed Ascendo Expense slipper ni det manuella arbetet av att hantera och registrera kvitton, attestera och kategorisera utlägg.