HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
QBIS Expense

QBIS Expense

QBIS Business Systems

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är QBIS Expense?

QBIS är till för dig som vill digitalisera din utläggshantering. Vi hjälper företag i de flesta branscher och storlekar med kvitton, representation, traktamentamenten och milersättningar. Rapportera era utlägg varsomhelst, närsomhelst och från valfri enhet. Med QBIS blir utläggen enklare för alla på företaget.

Med QBIS kan ni...

  • Registrera utlägg på mindre än 50 sekunder
  • Automatiskt beräkna moms, avdrag och ersättningar
  • Registrera utlägg via valfri enhet on-the-go
  • Samla alla utlägg på ett ställe och säkerställa att inget kommer bort.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
ENSVDA

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
34kr/mån/anv

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med QBIS Business Systems?

Varför väljer man QBIS Expense?

Med oss blir utläggshanteringen enkel och bekväm. På mindre än minuten kan ni registrera era utlägg, tack vare vårt användarvänliga system och automatiska uträkningar. Vi tycker att utläggshantering ska vara enkelt och med oss kan ni registrera era utlägg varsomhelst, närsomhelst och från valfri enhet.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi har hjälpt företag att förenkla administrationen sedan 2006
  • 28.000+ nöjda användare
  • Gör utläggshanteringen smidig för hela företaget

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Vi hjälper företag i de flesta branscher och storlekar att göra utläggshanteringen enklare. Det ska gå snabbt att rapportera utlägg och med vårt användarvänliga gränssnitt kan ni registrera ett utlägg på mindre än en minut. Svårare än så behöver det inte vara!

Vilka behov och utmaningar är det som QBIS Expense löser för kunden?

Lägger ni också onödigt mycket tid på administration? QBIS hjälper er att göra utläggshanteringen enklare för alla på företaget.

Medarbetaren – rapporterar utlägg enkelt och snabbt från valfri enhet utan krångel

Chefen – kan enkelt se när det finns nya utlägg att attestera och kan godkänna utlägg on-the-go

Administratören - slipper jagandet, alla utlägg finns samlade digitalt i systemet och är enkel att förbereda för lön och fakturering

Omdömen om QBIS Expense

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.445

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Enkelt att använda. Förenklar processen avsevärt.

Förenklar administrationen

Auktoriserad redovisningskonsultMikroföretagVeriferad personSverigeOktober 2022

Vad gillar du mest?

Enkelt att använda. Förenklar processen avsevärt.

Vad gillar du minst?

-

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Väsentlig tidsbesparing och effektiv process vid hantering av utlägg, fakturering och lön.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

För dålig utläggshantering

Support & systemansvarigLitet företagVeriferad personSverigeOktober 2022

Vad gillar du mest?

Tydlig översikt

Vad gillar du minst?

Lätt att göra fel. Kan inte läsa in PDF:er som kvitto. Finns ingen automatisk valutakurs. Systemet tolkar inte kvittobilden.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Allt samlat och mobilvänligt

ProjektledareMedelstort företagVeriferad personSverigeOktober 2022

Vad gillar du mest?

Kan samla alla utlägg på samma ställe, inget kommer bort. Smidigt med fotofunktion och att man kan rapportera in med mobilen. Finns kvitton, milersättning och traktamente vilket är bra då vi använder alla.

Vad gillar du minst?

Funkar bra.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Allt samlat. Fyller i information åt en automatiskt så inga beräkningar blir fel.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

EkonomiansvarigLitet företagVeriferad personSverigeJuni 2021
Saknar text
  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

QBIS Expense förekommer inom följande kategorier

QBIS Expense produktfunktionaliteter

Reseräkningssystem

Attestering

Ingår

Automatisk avståndsberäkning

Ingår

Fakturering

Går att lägga till

Flera språk

Ingår

Hanterar flera bolag

Ingår

Kalkylera milersättning

Ingår

Konteringshantering

Ingår

Mobilfoto

Ingår

Profilhantering

Ingår

Regelverk och Policy hantering

Ingår

Statistik & uppföljning

Ingår

Tvåstegsautentiering

Ingår

Utläggshantering

Attestfunktion

Ingår

Automatisk kontering

Ingår

Automatiskt traktamente

Ingår

Koppling till ekonomisystem

Ingår

Mobilfoto av kvitton

Ingår

Spec; Milersättning

Ingår

Spec; Reseräkningar

Ingår

Spec; Utlägg

Ingår

Synkronisering med regelverk

Ingår

Om QBIS Business Systems

QBIS hjälper fler att spendera sin tid på rätt sätt. Som Sveriges ledande tidrapportering- och projekthanteringssystem ger vi verktygen som krävs för att på ett enkelt och snabbt sätt hantera sina administrativa sysslor. Med tidrapportering, projekthantering och utläggsregistrering på ett och samma ställe automatiseras tidskrävande processer såsom lön och fakturering. Tid är en av de mest värdefulla resurser vi har för att verksamheten ska växa. Effektivisera processer för att få mer gjort på kortare tid så att det finns utrymme för analys, reflektion och framtida förbättringar.