HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
QBIS Expense

QBIS Expense

QBIS Business Systems

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är QBIS Expense?

Rapportera endast det nödvändiga och få mer korrekt hantering av alla typer av utlägg med QBIS Expense. Automatiska beräkningar av moms, ersättning, avdrag eller förmåner gör att ingen förkunskap krävs för rapportören att ange korrekt information redan vid utläggsregistreringen. QBIS sköter uträkningarna för att underlätta rapportering, attestering och verifiering av både chefer och administratörer. Rapportera utlägg on-the-go i mobilen, klicka i kryssrutan för att ange utlägget som fakturerbart. Ställ in automatiska påminnelser vid försening av inlämnade utlägg så att jakten på underlag är tillhör det förflutna. Se hur utlägg har rapporterats och betalats ut med detaljrika rapporter som sorteras på verksamhet-, avdelning- eller individnivå.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
ENSVDA

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
34kr/mån/anv

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med QBIS Business Systems?

Varför väljer man QBIS Expense?

Få mer korrekt utläggsregistrering med så lite information som möjligt.

  • Ange den mest nödvändiga informationen för alla utlägg så beräknar QBIS automatiskt ut den moms, ersättning eller det avdrag som gäller.
  • Ingen förkunskap krävs av rapportör eller attestant.
  • Administratören kan i lugn och ro verifiera färdigattesterade utlägg.
  • Slipp jakten på underlag.
  • Ställ in automatiska påminnelser som skickas på ett bestämt datum när underlag inte har lämnats in i tid.
  • Exportera underlaget smidigt med ett par knapptryck för att importera till integrerat lön- och faktureringssystem.
  • Få full koll på registreringarna med rapporter för kvitton, traktamente, representation och milersättning.

Varför väljer man er som leverantör?

Med QBIS kan du känna dig trygg direkt från start.

  • Anpassa ert QBIS med funktioner och inställningar som passar er verksamhet
  • Ni får en personlig account manager som arbetar för att ni ska få bästa stöd i uppstart och era processer
  • Vår Customer Care finns alltid där via telefon eller e-mail när ni behöver hjälp

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

QBIS flexibla uppsättning av funktioner gör det möjligt att skapa ett personligt system. Från enkel hantering av tid med schemahantering och avvikelserapportering inför lön, till mer avancerad hantering med planering och uppföljning av projekt för fakturering eller kartläggning av tidsåtgång för effektivisering.

Använd den grundläggande funktionaliteten för att automatisera tidskrävande processer eller skapa ett system med funktioner som underlättar hela verksamheten.

Vilka behov och utmaningar är det som QBIS Expense löser för kunden?

Användarvänligheten gör det enkelt för alla att använda QBIS. Tydligheten för hur man registrerar, attesterar och verifierar utlägg ligger i enkelheten av hur systemet ser ut. Det avancerade ligger i funktionaliteten där QBIS är utvecklat utifrån Skatteverkets krav, så att risken för felrapporterade utlägg minimeras. De automatiska beräkningarna av moms, avdrag och ersättning sker baserat på utläggstyp så att ingen förkunskap krävs av rapportören vid registrering. Tillsammans med det konkurrenskraftiga priset är QBIS Expense ett bra val för de som vill hålla kostnaderna nere utan att tumma på kvaliteten.

Omdömen om QBIS Expense

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

3.635

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

.

Funkar helt ok

LöneadministratörLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

.

Vad gillar du minst?

.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Helt ok

LönLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

-

Vad gillar du minst?

-

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

-

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

EkonomiansvarigLitet företagVeriferad personSverige2021
Saknar text
  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

QBIS Expense förekommer inom följande kategorier

QBIS Expense produktfunktionaliteter

Reseräkningssystem

Attestering

Ingår

Automatisk avståndsberäkning

Ingår

Fakturering

Går att lägga till

Flera språk

Ingår

Hanterar flera bolag

Ingår

Kalkylera milersättning

Ingår

Konteringshantering

Ingår

Mobilfoto

Ingår

Profilhantering

Ingår

Regelverk och Policy hantering

Ingår

Statistik & uppföljning

Ingår

Tvåstegsautentiering

Ingår

Körjournal

API

Ingår

Följer Skatteverkets krav

Ingår

Statistik

Ingår

Utomlandskörning

Ingår

Utläggshantering

Attestfunktion

Ingår

Automatisk kontering

Ingår

Automatiskt traktamente

Ingår

Koppling till ekonomisystem

Ingår

Mobilfoto av kvitton

Ingår

Spec; Milersättning

Ingår

Spec; Reseräkningar

Ingår

Spec; Utlägg

Ingår

Synkronisering med regelverk

Ingår

Om QBIS Business Systems

QBIS hjälper fler att spendera sin tid på rätt sätt. Som Sveriges ledande tidrapportering- och projekthanteringssystem ger vi verktygen som krävs för att på ett enkelt och snabbt sätt hantera sina administrativa sysslor. Med tidrapportering, projekthantering och utläggsregistrering på ett och samma ställe automatiseras tidskrävande processer såsom lön och fakturering. Tid är en av de mest värdefulla resurser vi har för att verksamheten ska växa. Effektivisera processer för att få mer gjort på kortare tid så att det finns utrymme för analys, reflektion och framtida förbättringar.