HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Allt om system och programvara för CRM och Säljstöd

CRM-system & säljstöd

Ett CRM-systems syfte är att verka som säljstöd för företaget. Det hela går ut på att kunna hantera försäljningsprocessen på ett så effektivt sätt som möjligt. CRM-systemet, alltså custom relations management-systemet, hjälper er att behålla era befintliga kunder, men används också för att hitta nya kunder, spåra försäljningen och för att hantera de olika säljkontona. Allt för att få kontroll över vad man säljer, till vem, och hur man ska göra för att sälja ännu mer produkter och tjänster. För säljavdelningen betyder CRM-systemets olika delar, som exempelvis prospekteringsverktyget, att man har ett smart säljstöd, kan analysera kunddata och kategorisera både prospekts och kunder.

På marknaden idag finns en mängd olika CRM-system. Ett bra tips vid val av system är att låta säljarna själva få vara med och utvärdera de olika systemen och dess funktioner. Ert val av system beror på vilken budget min har, vad ni vill förbättra i er nuvarande försäljning samt om ni till exempel vill att systemet ska vara molnbaserat (en Saas-lösning) eller om ni hellre ser att ni har systemet på den egna servern. Vill ni skräddarsy in i minsta detalj eller räcker det att säljstödsystemet är branschanpassat?

BusinessWiths jämförelsetjänst hjälper er bland annat att filtrera på leverantörer som har funktioner som e-postkampanjer, prospekthantering eller mer avancerade som exempelvis marketing automation och säljtavla. Ta hjälp av vår smarta filterfunktion för att hitta det eller de system som är bäst lämpade för era mål och förväntningar.

Toppsystem inom CRM & Säljstöd

Powerinit-logo-bw.png

Brand Management Center

Powerinit Sverige AB

Powerinit erbjuder en modulbaserad molnplattform för mediabank (DAM), designverktyg, nyhetsbrev, eventhantering och enkäter. Anpassningsbar, säker och på svenska servrar.

Lär dig mer om Brand Management Center

SuperOffice CRM

SuperOffice CRM

SuperOffice

SuperOffice är din Nordiska CRM leverantör och tillväxtplattform. Med alla standardapplikationer anslutna till samma kundbas kombinerar SuperOffice CRM alla dina kundorienterade processer – försäljning, marknadsföring och kundservice i en gemensam teknikstack.​

Lär dig mer om SuperOffice CRM

Sweet Systems-logo

Sweet Systems

Sweet Systems AB

Automatisera och digitalisera din verksamhet! Sälj, service, ärendehantering, marknad eller support? Med Sweet hanterar du alla företagets delar från samma plattform för att förenkla det dagliga arbetet. Sweet, eller hur? Säkerhet är av yttersta vikt för Sweet Systems och våra kunder. Vi är stolta över att vara ISO 27001-certifierade. Våra branschspecialiserade lösningar ger obegränsade möjlighete...

Lär dig mer om Sweet Systems

Logo_ Gray & Color.png

Lime CRM

Lime Technologies

Leverera en kundupplevelse utöver det vanliga med ett CRM-system i världsklass. Lime CRM är webbaserat, portabelt och användarvänligt. Vårt system är anpassningsbart efter era processer och behov, oavsett vilken bransch ni arbetar inom. Lime CRM är designat för företag som söker ett system man kan växa med, från en leverantör med över 30 års erfarenhet inom branschen!

Lär dig mer om Lime CRM

Goava

Goava

Goava

Goava är ett Sales Intelligence-verktyg som hjälper säljteam att öka sin försäljning och spara tid. Med Goava får du personliga rekommendationer på vilka företag du bör kontakta. Vi samlar all företagsdata på ett ställe för effektiv research.

Lär dig mer om Goava

Membrain

Membrain

Membrain

Membrain är CRM:et och säljstödet dina säljare har längtat efter, hela vägen från prospektering till customer success.Membrain vänder sig till B2B företag som arbetar med komplex försäljning och som siktar mot en ökad tillväxt. Fokus hos Membrain ligger på att stödja, uppmuntra och återskapa framgångsrika beteenden snarare än att logga data i efterhand. Membrain bygger på ett processtänk där proce...

Lär dig mer om Membrain

Creatio

Creatio

Creatio

Creatio CRM är en komplett produktsvit för automatisering av marknadsföring, försäljning och service, integrerad på en no-code-plattform (plattform utan kod) som hjälper organisationer att digitalisera arbetsflöden, förbättra kund- och medarbetarupplevelser och öka effektiviteten i samtliga affärsenheter.

Lär dig mer om Creatio

Salesforce är en världsledande CRM-plattform som älskas världen över. Här hanterar ni alla typer av kundnära processer, samtidigt som ni får ett användarvänligt och skalbart system. Releye är en engagerad och erfaren Salesforce-partner som ser till ni når er fulla potential i plattformen.

Lär dig mer om Salesforce

Akita-logo

Akita

Akita

Akita är en Customer Sucess-plattform till ett förmånligt pris med svensk närvaro. Plattformen hjälper tillväxtföretag som erbjuder abonnemangstjänster (SaaS-tjänster) att eliminera kundbortfall (churn) och att identifiera möjligheter till merförsäljning. Genom att segmentera kundbasen och skapa ett poängsystem för kundhälsa (Customer Health Score) skapar Akita automatiska uppföljningsaktivitet...

Lär dig mer om Akita

Younium

Younium

Younium

Youniums plattform hjälper B2B SaaS-bolag att hantera sina avancerade kundabonnemang, abonnemangsfakturering samt abonnemangsprodukter och prissättning. Med Younium får ditt företag en överblick av hela abonnemangslivcykeln, ökad kontroll av återkommande intäkter samt korrekta prognoser och SaaS-nyckeltal. Younium har färdiga integrationer till de flesta ERP, ekonomi och CRM-system som SaaS-bolag ...

Lär dig mer om Younium

Vilka säljstödsystem

Det finns ett antal urvalskriterier som du bör ta i beaktande när du skall välja säljstöd och CRM-system. På BusinessWith rekommenderar vi att du går igenom de funktioner du vill ha och funderar över vad ni vill ni få ut av CRM-systemet. Här gäller det också att hitta en leverantör som gör er implementation så smidig som möjlig och att ni kan integrera de bitar ni behöver. Vad finns det för integrationskapacitet och möjligheter? Behöver ni avancerade funktioner såsom en säljtavla eller möjlighet till marketing automation? Vill ni integrera ert CRM-system med er kalender, för att skicka ut inbjudningar?

Användarvänlighet är A och O när det gäller alla typer av system. Datasäkerheten är också otroligt viktig, då ni kommer att ha enormt värdefull och kritisk data i ert CRM-system. Hur lagras denna data? Det är en god fråga att ställa till den leverantör som ni är nyfiken på att ta in.

De molnbaserade CRM-systemen blir allt mer vanliga - även detta något som ni bör ta med i er urvalsprocess. Vill ni ha allt i molnet? Det finns för- och nackdelar både med att ha allt på egen server eller allt i molnet. Fråga gärna er IT-avdelning vad de tycker innan du börjar fundera på ditt val av CRM.

Vill du ha ännu fler tips och råd kring CRM-system? BusinessWiths jämförelsetjänst hjälper er att filtrera, jämföra och välja det CRM-system som passar er.