Allt om system och programvara för Telefonväxel & företagstelefoni

Vad är telefonväxel och företagstelefoni?

En telefonväxel, eller en lösning för företagstelefoni, hjälper er att hålla koll på inkommande samtal, samtidigt som det blir lättare att bygga en solid kundupplevelse. Det är inte bara företag som sysslar med försäljning som kan vara i behov av en telefonväxel. Det finns enklare system som sköter er kommunikation utåt, eller smarta företagsabonnemang med låga kostnader för surf och med fria samtal. Här gäller det att först tänka ut vad ni behöver, så att ni inte betalar för en massa funktioner som ni aldrig kommer ha bruk för.

Det finns i dag en mängd smarta funktioner för den som är intresserad av att installera en mer avancerad telefonväxel. Att ha en automatisk återuppringning, kunna ställa personer som ringer i kö, parkera samtal – och att se till att rätt person får rätt samtal, är några av lösningarna. De flesta företag och organisationer behöver någon typ av telefonväxel för att kunna guida dem som ringer. En enkel hälsning kan göra mycket för att få ett bra intryck av er organisation.

Inom den här kategorin hittar du allt från företagsabonnemang till mobila växlar som fungerar på språng, eller lösningar som går att integrera med ert CRM-system. En missat samtal kan innebär en förlorad affär - därför är en telefonväxel inget att förringa. Välkommen att ta del av vår jämförelseguida eller kika på underkategorierna för telefonväxlar, företagstelefoni eller IP-telefoni, för att hitta det just du söker.

Vem passar en telefonväxel eller företagstelefoni för?

Alla företag eller organisationer som har någon typ av kunder eller användare, bör ha en telefonlösning som guidar dem som vill ta kontakt med er rätt. Det behöver således inte vara något komplicerat för den som inte vill det. Ett enkelt telefonsvar med en hänvisning om exempelvis öppettider eller med olika knappval, kan göra mycket för kundupplevelsen.

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Toppsystem i Telefonväxel & företagstelefoni

Varför använder man telefonväxel eller företagstelefoni?

Telefonväxlar används för att ha koll på och inte missa några samtal från kunder. Om ingen på ert företag eller organisation för tillfället är tillgänglig, bör detta framgå när man ringer er. Att kunna ställa folk i kö eller hantera vem som ska ta vilket samtal, är även dessa mycket trevliga funktioner som en telefonväxellösning kan hjälpa er med. I dag finns många molnbaserade lösningar som gör att ni inte måste installera något på egen server.

Företagstelefonins stora fördelar är att kunna erbjuda god kundservice och tillgänglighet till en förmånlig kostnad, men för många är det också en stor vinst att kunna vara rörlig. Molnbaserade lösningar gör att du kan ta samtal när du till exempel arbetar ute på fältet, eller så väljer du att lägga in en tidsbestämd hänvisning.

Är du ute efter IP-telefoni, alltså att kunna ringa över internet, finns en jämförelseguide här på BusinessWith för dig också. En stor vinst med IP-telefoni är att man kan sparar pengar, särskilt om ni har medarbetare som arbetar utomlands.

Se fram emot nöjda kunder och ett enklare sätt att manövrera inkommande samtal genom att satsa på en telefonväxel. Det är inte bara de potentiella nya kunderna som får ett gott första intryck av ert företag eller organisation, tack vare ett trevligt första bemötande. Även befintliga kunder kommer uppskatta att de bemöts väl, och hänvisas till någon annan om deras kontaktperson på företaget för tillfället inte är tillgänglig. Hos BusinessWith kan du enkelt filtrera för att hitta den lösning just ditt företag är ute efter.