Varför använder man telefonväxel eller företagstelefoni?
Telefonväxlar används för att ha koll på och inte missa några samtal från kunder. Om ingen på ert företag eller organisation för tillfället är tillgänglig, bör detta framgå när man ringer er. Att kunna ställa folk i kö eller hantera vem som ska ta vilket samtal, är även dessa mycket trevliga funktioner som en telefonväxellösning kan hjälpa er med. I dag finns många molnbaserade lösningar som gör att ni inte måste installera något på egen server.
Företagstelefonins stora fördelar är att kunna erbjuda god kundservice och tillgänglighet till en förmånlig kostnad, men för många är det också en stor vinst att kunna vara rörlig. Molnbaserade lösningar gör att du kan ta samtal när du till exempel arbetar ute på fältet, eller så väljer du att lägga in en tidsbestämd hänvisning.
Är du ute efter IP-telefoni, alltså att kunna ringa över internet, finns en jämförelseguide här på BusinessWith för dig också. En stor vinst med IP-telefoni är att man kan sparar pengar, särskilt om ni har medarbetare som arbetar utomlands.
Se fram emot nöjda kunder och ett enklare sätt att manövrera inkommande samtal genom att satsa på en telefonväxel. Det är inte bara de potentiella nya kunderna som får ett gott första intryck av ert företag eller organisation, tack vare ett trevligt första bemötande. Även befintliga kunder kommer uppskatta att de bemöts väl, och hänvisas till någon annan om deras kontaktperson på företaget för tillfället inte är tillgänglig. Hos BusinessWith kan du enkelt filtrera för att hitta den lösning just ditt företag är ute efter.