HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa verktyg för marknadsföringsanalys

Satsa på ett system för marknadsföringsanalys

Många chefer och ledare fattar beslut gällande marknadsföring baserade på känsla och erfarenhet. Det finns tillfällen när det fungerar utmärkt, men det är inte alltid framgångsrikt. Därför kan det vara bra att satsa på ett verktyg för marknadsföring.

Den digitala världen ger oss stora möjligheter att lägga data, fakta och analyser bakom de val vi gör i våra företag och projekt. I vissa fall finns kunskap om att skapa kampanjer, men det är inte alla som har kompetens att följa upp marknadsföringsinsatser och lära av framsteg och misstag. Det är klokt att utbilda personalen i marketing analytics eller att söka stöd hos en konsult. Med rätt marknadsföringsinsatser kan ert företag nå nya höjder.

En bra start är ett verktyg för att analysera marknadsföring. Ni kan enkelt googla på “analysverktyg marknadsföring”, eller ta hjälp av oss. Vi på BusinessWith är specialiserade på jämförelser. Använd vår tjänst för att ta reda på vilket analysverktyg som passar just er.

Så ska du tänka kring marknadskampanjer

Många Marketing Automation-verktyg kräver integration mot ditt CRM. Men i Hubspot får du allt i ett, till ett väldigt överkomligt pris. Dessutom väljer ni själva att låsa upp enbart den funktionalitet som ni behöver. Om ni så vill börja med nyhetsbrev och formulär eller vill utforska ABM och automatiserad Leadscoring på er webb. NI betalar bara för det ni behöver just nu, för att sedan (om ni vill...

Lär dig mer om HubSpot Marketing Hub

Webbsida
Upsales

Upsales

Upsales

Upsales är Sveriges snabbast växande CRM som hjälper B2B företag. Upsales CRM hjälper B2B företag att hitta nya leads, vinna fler affärer och skapa merförsäljning hos befintliga kunder. Upsales är det självklara valet för snabbväxande säljorganisationer som vill ha ett komplett CRM med möjlighet att bygga på med funktioner såsom Marketing Automation och avancerade säljrapporter. Underlätta er pros...

Lär dig mer om Upsales

Läs mer

APSIS One: En användarvänlig plattform för avancerad personalisering med intuitiva verktyg för e-post, SMS och automatisering. Det låter avancerat . Men det är i själva verket en plattform som låter dig fokusera på det du gör bäst: marknadsföring.

Lär dig mer om APSIS One

Webbsida

Automatisera era mailutskick med hjälp av Campaign monitors molnbaserade mjukvarulösning för digital marknadsföring. Dra nytta av de färdiga mallarna och drag-and-drop funktionen som gör det användarvänligt att skapa effektiva marknadsföringskampanjer.

Lär dig mer om Campaign monitor / CM Commerce

Läs mer
Drip

Drip

Drip

Drips lösning använder data och automatisering för att skräddarsy marknadsföringsupplevelsen, skapa meningsfulla engagemang och skapa långsiktig lojalitet.

Lär dig mer om Drip

Läs mer
Eloqua

Eloqua

Oracle

Eloqua är Oracles plattform för marknadsföring skapar personliga kampanjer för era prospekt och kunder med stor möjlighet till skalbarhet, personifiering och automatisering.

Lär dig mer om Eloqua

Läs mer
eMarketeer

eMarketeer

eMarketeer

Ett användarvänligt och kraftfullt verktyg för företagets marknadsföring. eMarketeer är en svensk aktör som erbjuder en allt-i-ett lösning med funktioner som koppling till sociala medier, mobil marknadsföring och personanpassad kommunikation.

Lär dig mer om eMarketeer

Läs mer
Enable Services

Enable Services

Enable Services

Med Enable Services MI360 Mautic får du tillgång till en komplett marknadsföringsplattform med användarvänliga statistik- och rapportfunktioner, för en tydlig och snabb överblick över företagets marknadsföring.

Lär dig mer om Enable Services

Läs mer
Get response

Get response

Get response

Get Response hjälper företaget att utvidga sin kundbas genom att skapa en visuell och personanpassad kundupplevelse. Låt Get responses marketing automation verktyg göra jobbet åt dig, så att du kan fokusera på det du gör bäst.

Lär dig mer om Get response

Läs mer
Mailchimp

Mailchimp

Mailchimp

Som en av marknadens mest populära aktörer erbjuder Mailchimp företag i alla storlekar ett molnbaserat och användarvänligt verktyg för personanpassad och automatiserad marknadsföring.

Lär dig mer om Mailchimp

Läs mer

Bygg varumärke, driv omsättning, skapa impact. Marketo Engage är ett ledande system för att hantera dina prospekt och kunder.

Lär dig mer om Marketo Engage

Läs mer
Optimizely

Optimizely

Optimizely

Optimizely låter företaget hålla koll på alla sina webbplatser på en samlad plattform, vilket ger en tydligare översikt och enklare analys av bolagets e-handel.

Lär dig mer om Optimizely

Läs mer
Pardot

Pardot

Salesforce

Pardot erbjuder en fullskalig lösning som hjälper marknadsförare att skapa meningsfulla relationer, skapa mer prospekt och förstärka säljet för att stänga fler affärer.

Lär dig mer om Pardot

Läs mer
Zoho

Zoho

Zoho

Unik och kraftfull lösning som hjälper dig automatisera din marknadsföring, ta bättre beslut med tydlig data och förhöjer den totala kundupplevelsen

Lär dig mer om Zoho

Läs mer

Så ska du tänka kring marknadskampanjer

Professionella marknadsförare ställer många frågor. Fungerade kampanjen ni just satsade stora pengar på? Varför, eller varför inte? Vad ska ni göra annorlunda nästa gång? Hur kan ni nå just er målgrupp? Ofta handlar det om att arbeta med variationer av kampanjer. Ni bör modifiera bilder, filmer, rubriker och innehåll och testa olika avgränsningar för målgrupperna.

Utvecklingen online går snabbt och algoritmer och system ändras snabbare än ni hinner säga “Business Manager”. Tänk på att marknadsföra brett. Era målgrupper finns garanterat i mer än en kanal.

Kanske har ni redan satsat stort på Facebook, kanske har någon tipsat er om att använda Linkedin, Instagram, Mailchimp eller någon annat av de stora och små kommunikationskanaler som finns. Gissningsvis har ni satsat lite, eller mycket, på Google.

Oavsett vilka kanaler ni använder, lagras stora mängder data om just er kommunikation, data som ni kommer åt via en enkel inloggning och några korta knapptryck. Det är väldigt smidigt att kunna analysera denna data från ett system: Ett verktyg för marknadsföringsanalys online.

Det finns mängder av tjänster för digitala analyser och det gäller att ni hittar en som passar ert företag. När ni sedan analyserar era resultat, har ni möjlighet att bli mer effektiva, förädla era kampanjer och driva affären än mer framgångsrikt. I takt med att ni förändrar era KPI:er och mål, låter ni verktyget hjälpa er mot nya succéer.

Även om verktygen skiljer sig åt, bör ni ställa vissa grundkrav på den tjänst ni väljer. Du och er personal ska förstå resultaten. Ni bör kunna analysera alla era kanaler och abonnemangskostnaden ska stämma med er budget. Prova gärna verktyget under en kostnadsfri testperiod innan ni bestämmer er.

Vi på BusinessWith vill att ni ska ha chansen att bli framgångsrika. Vår jämförelsetjänst hjälper dig att hitta ett verktyg för marknadsföringsanalys som passar just er.