Många fördelar med ett resebokningssystem
Att som arbetsgivare hålla koll på alla medarbetares olika resor kan vara ett tungt jobb. Ett resebokningssystem underlättar för alla parter – såväl för arbetsgivare som för resenär. Att dessutom få alla utgifter samlade så att de går att följa under ett och samma tak, är en stor fördel.
Det är en god idé att skriva en resepolicy innan ni implementera ett resebokningssystem. Vilka regler gäller? Hur sköter ni efterlevnaden och hanterar eventuella risker? Behöver ni en webbaserad tjänst? Hur viktig är personlig service för er? Är klimatkompensation något ni tänker på när ni jämför system?
Ett resebokningssystem kan hjälpa er att bespara mycket pengar, då leverantören ofta kan hjälpa er att hitta de bästa resorna för den bästa pengen. Alla typer av organisationer som erbjuder sina medarbetare att resa i tjänsten, är i behov av ett resebokningssystem. Jämför gärna de olika alternativen direkt hos oss på BusinessWith – här finns resebokningssystem för alla, inkluderat offentlig sektor.