HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Jämför Sveriges bästa helpdesksystem

Vilket helpdesksystem ska jag välja?

Ett helpdesksystem eller helpdeskverktyg hjälper såväl medarbetare eller kund som support. Det sparar tid, minimerar friktion och hjälper exempelvis IT-avdelningen att hålla koll på inkommande ärenden , precis som vilket annat ärendehanteringssystem som helst.

Att vänta på svar från helpdesk eller ännu värre – att inte få något svar, skapar irritation hos vilken medarbetare eller kund som helst som vill kunna komma vidare med sitt jobb, förfrågningar, konton eller beställningar – utan krångel på vägen. En helpdeskplattform hjälper till att ordna och prioritera inkommande ärenden så att inget glöms bort. Plattformen ger ökad service, gör att supporten eller kollegor sinsemellan kan arbeta snabbare, och är ett effektivt sätt att minimera stopp i olika flöden. De moderna ärendehanteringsverktygen kan hantera flera kanaler som e-post eller chatt och går att göra anteckningar i eller sortera efter hur brådskande ärendet är. Det som är viktigt är att det ska vara enkelt att skapa ett helpdesk-ärende och att kunna följa det tills det hela är löst. Det blir alltså som en central hubb för exempelvis IT-supporten. Men vilket system behöver din organisation? Och vilka funktioner är viktiga för er i den bransch som ni verkar? BusinessWith har kartlagt helpdesksystemen som finns på marknaden, för att du ska hitta det verktyg som passar era behov allra bäst. Jämför och välj direkt på vår sajt.

Vad behöver jag veta om helpdesksystem?

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Imbox

Imbox

ImBox

Imbox är en molnbaserad HelpDesk-plattform som fokuserar på att göra företagets hantering av kundärenden så enkel som möjligt, utan att förlora kvalitet i processen. Imbox lämpar sig väl för både stora och små företag.

Lär dig mer om Imbox

Läs mer
Multisoft

Multisoft

Multisoft

Multisoft levererar webbaserade systemlösningar som snabbt anpassas efter din verksamhet. Automatisera bort onödig administration och dubbelarbete och få tid över till värdeskapande och arbete som gör skillnad.

Lär dig mer om Multisoft

Webbsida

Ett svenskt verktyg för Kontaktcenter med stöd för alla kanaler. Samla inkommande supportkontakter och hantera dem i ett beprövat och lättanvänt ärendehanteringssystem. Ni får kontroll på verksamheten till ett bra och tydligt pris. Ni får en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.

Lär dig mer om ServIT Center

Webbsida
Lime CRM

Lime CRM

Lime Technologies

Leverera en kundupplevelse utöver det vanliga med ett CRM-system i världsklass. Lime CRM är webbaserat, portabelt och användarvänligt. Vårt system är anpassningsbart efter era processer och behov, oavsett vilken bransch ni arbetar inom. Lime CRM är designat för företag som söker ett system man kan växa med, från en leverantör med över 30 års erfarenhet inom branschen!

Lär dig mer om Lime CRM

Webbsida

ManageEngine ServiceDesk Plus finns som molntjänst och on-premises och är en helpdesk-lösning med ITIL-stöd för alla typer av organisationer, stora som små med olika behov av funktioner. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass med minskade kostnader. Svensk support och stöd från Inuit innebär att du...

Lär dig mer om ServiceDesk Plus

Webbsida

SuperOffice Service hjälper dig att hålla reda på och besvara alla förfrågningar på ett effektivt sätt. Oavsett om förfrågan sker via telefon, e-post, chatt, webbformulär eller sociala medier kan du hjälpa dina kunder snabbt. Tilldela per automatik inkommande förfrågningar rätt kategori och rätt medarbetare. Om en förfrågan inte har besvarats inom en angiven tidsram, kommer systemet automatiskt es...

Lär dig mer om SuperOffice Service

Webbsida
Sweet Systems

Sweet Systems

Sweet Systems AB

Det självklara valet för dig som är i behov av att automatisera processer och vara proaktiv i ditt kundarbete. Med Sweet Ärendehantering får du en tydlig överblick och kartläggning av kunden. Genom att enkelt tilldela inkommande ärenden till rätt person/kategori säkerställer man att inget faller mellan stolarna. Flexibelt system med mobilanpassad 360 vy.

Lär dig mer om Sweet Systems

Webbsida
AM system

AM system

AM Hultdin system AB

AM System är ett molnbaserat ledningssystem som förenklar styrningsprocessen för både små och stora företag. Med funktioner som ärendehantering, dokumenthantering och underhållsprogram.

Lär dig mer om AM system

Läs mer
Freshdesk

Freshdesk

Freshworks

Freshdesk är ett system för ärendehantering anpassat för små- & medelstora företag. Fokus är inom helpdesk och kundservice. Ärendehanteringssystemet innehåller många olika funktionaliteter.

Lär dig mer om Freshdesk

Läs mer
Advantum

Advantum

InfoTech Scandinavia AB

Advantum är ett heltäckande och skalbart ärendehanteringssystem för bolag med både enkla och komplexa ärenden. Systemet innehåller grafiska illustrationer och automatiserad publicering.

Lär dig mer om Advantum

Läs mer
Dhsolutions

Dhsolutions

DH Solutons

Ett molnbaserat ärendehanteringssystem som är flexibelt uppbyggt för att kunna användas inom olika användingsområden såsom kundservice, fastighet, & heldesk. DH solutions hanterar över 900 000 ärenden/år.

Lär dig mer om Dhsolutions

Läs mer

Easit GO är ett användarvänligt verktyg för ärendehantering för bolag som vill automatisera sina processer. Systemet erbjuder effektiva funktioner såsom dashboards, produktregister och självserviceportal.

Lär dig mer om Easit GO

Läs mer

Ett ärendesystem som kan användas för olika ärendetyper såsom avvikelsehantering, serviceuppdrag och helpdesk. Moderna funktioner som kan skärddarsys för att möta olika behovsbilder.

Lär dig mer om KEYnet ärendehantering

Läs mer

RMT+ ärendehanteringssystem anpassas utefter bolags behov och branscher. Med personliga startsidor och tydliga notifikationer faller ärenden aldrig mellan stolarna.

Lär dig mer om RMT+ Ärendehantering

Läs mer
ServiceNow

ServiceNow

ServiceNow

Ett kundservicesystem som automatiserar hanteringen av kundärenden. Passar såväl det mindre som det större företaget och erbjuder funktioner som chatbot, omnikanal och dashboards.

Lär dig mer om ServiceNow

Läs mer

En webbaserad molntjänst inom ärendehantering för kundtjänst, fastighetservice och fältarbete. Summera Support har ett modernt gränsnitt som kan avnändas via mobil samt ett eget bytt API för integration och dataöverföring.

Lär dig mer om Summera Support

Läs mer

ManageEngine SupportCenter Plus är en webbaserad lösning som hjälper organisationer att ge en överlägsen kundupplevelse. Organisationer kan effektivt hantera supportärenden, konto- och kontaktinformation, serviceavtal, SLA-hantering och kunskapsdatabas. Automatiserar processen att skapa, organisera och spåra ärenden till en sömlös process med automatisering via workflows.

Lär dig mer om SupportCenter Plus

Webbsida
Topdesk

Topdesk

IT Software

TOPdesk är det ultimata systemet för ärendehantering där ni kan skapa förutsättningar för bättre intern och extern support, automatisera era processer och arbetsflöden samt systematisera och kartlägga alla era tillgångar.

Lär dig mer om Topdesk

Webbsida
Vision Flow

Vision Flow

Visionera

VisionFlow är ett ärendehanteringssystem utvecklat för att effektivisera arbetsflöden inom organisationer. Systemet är användarvänligt och innhåller många kraftfulla verktyg & funktioner inom ärendehantering.

Lär dig mer om Vision Flow

Läs mer
Workcloud

Workcloud

Bluescreen AB

Workcloud är ett komplett system med ett flertal moduler förutom ärendehantering. Ärendehanteringsmodulen är användarvänlig och erbjuder en lätt översikt.

Lär dig mer om Workcloud

Läs mer

Vad behöver jag veta om helpdesksystem?

När du står inför valet av helpdesksystem är det viktigt att tänka på att köpa in ett som verkligen passar er och de behov ni har. Ni vill varken ha en för stor eller för liten kostym att arbeta i, och med. Fundera även över er framtid - växer ni kan det vara bra att välja ett mer avancerat system redan nu. Men, viktigt att tänka på är användarvänligheten, precis som med alla andra system. Många helpdesksystem och ärendehanteringssystem kan upplevas som komplexa, och meningen är ju att verktyget ska hjälpa er att jobba mer effektivt och enklare med helpdesk-ärenden. Kartlägg gärna era viktigaste behov och börja jämföra de olika systemen hos oss på BusinessWith. Du kan enkelt filtrera på olika produktfunktioner, hur stort ert företag är och läsa om olika verktyg hos oss eller gå vidare till respektive hemsida.

Be gärna de leverantörer ni väljer mellan om demos. Läs på, gör er research och glöm inte att fråga de medarbetare som främst kommer jobba i systemet vad som är viktigast för just dem. Hur ser helpdesk eller ärendehanteringen ut idag och vilka kugghjul finns? Vad behöver fungera bättre? Behöver det nya verktyget kunna integrera med andra system? Jämför sedan och välj system hos BusinessWith – vår guide gör valet enklare.