Jämför Sveriges bästa Helpdesk system
Vilket helpdesk system ska jag välja?
Ett helpdesk system, helpdesk verktyg eller servicedesk verktyg hjälper såväl medarbetare eller kund som support. Det sparar tid, minimerar friktion och hjälper exempelvis IT-avdelningen att hålla koll på inkommande ärenden , precis som vilket annat ärendehanteringssystem som helst.
Att vänta på svar från helpdesk eller ännu värre – att inte få något svar, skapar irritation hos vilken medarbetare eller kund som helst som vill kunna komma vidare med sitt jobb, förfrågningar, konton eller beställningar – utan krångel på vägen. En helpdesk plattform hjälper till att ordna och prioritera inkommande ärenden så att inget glöms bort. Plattformen ger ökad service, gör att supporten eller kollegor sinsemellan kan arbeta snabbare, och är ett effektivt sätt att minimera stopp i olika flöden. De moderna ärendehanteringsverktygen kan hantera flera kanaler som e-post eller chatt och går att göra anteckningar i eller sortera efter hur brådskande ärendet är. Det som är viktigt är att det ska vara enkelt att skapa ett helpdesk-ärende och att kunna följa det tills det hela är löst. Det blir alltså som en central hubb för exempelvis IT-supporten. Men vilket system behöver din organisation? Och vilka funktioner är viktiga för er i den bransch som ni verkar? BusinessWith har kartlagt helpdesksystemen och servicedesksystemen som finns på marknaden, för att du ska hitta det verktyg som passar era behov allra bäst. Jämför och välj direkt på vår sajt.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Lista på 20 olika Helpdesk system
Sortera på
Topdesk
IT SoftwareÄr det här det ultimata systemet för ärendehantering? Ja, om du vill ha ett systemstöd där du får 100 % kontroll på ärenden och över dina tillgångar. Med över 10 miljoner aktiva SaaS-användare världen över, har TOPdesk bevisat att de är det bästa ärendesystemet på marknaden. Du får en proffsig installation och en leverans som vi kommit överens om. Och dessutom vår svensktalande support och förvalt...
Lime CRM
Lime TechnologiesLeverera en kundupplevelse utöver det vanliga med ett CRM-system i världsklass. Lime CRM är webbaserat, portabelt och användarvänligt. Vårt system är anpassningsbart efter era processer och behov, oavsett vilken bransch ni arbetar inom. Lime CRM är designat för företag som söker ett system man kan växa med, från en leverantör med över 30 års erfarenhet inom branschen!
Sweet Systems
Sweet Systems ABAutomatisera och digitalisera din verksamhet! Sälj, service, ärendehantering, marknad eller support? Med Sweet hanterar du alla företagets delar från samma plattform för att förenkla det dagliga arbetet. Sweet, eller hur? Säkerhet är av yttersta vikt för Sweet Systems och våra kunder. Vi är stolta över att vara ISO 27001-certifierade. Våra branschspecialiserade lösningar ger obegränsade möjlighete...
ServIT Center
ServITEtt verktyg för kundtjänst med stöd för alla mediakanaler. Passar er som behöver organisera och effektivisera ert kundmottagande. Ett kompetent och elegant ärendehanteringssystem underlättar era medarbetares dagliga arbete. Att komma i gång är enkelt tack vare det intuitiva gränssnittet. Fungerar lika bra på kontorsskärmen, surfplattan eller din mobil.
SuperOffice Service
SuperOfficeAtt hålla kunderna nöjda och hålla sina löften är nyckeln till att få verksamheten att växa. Med SuperOffice Service kan du ge dina supportteam en panoramavy över dina kunder, minska svarstiderna och effektivisera arbetsflödena. Det hjälper dina team att ägna mer tid åt det som är viktigast; att leverera service som överträffar förväntningarna. SuperOffice är din Nordiska CRM leverantör och tillvä...
Imbox
ImBoxImbox är en molnbaserad HelpDesk-plattform som fokuserar på att göra företagets hantering av kundärenden så enkel som möjligt, utan att förlora kvalitet i processen. Imbox lämpar sig väl för både stora och små företag.
ServiceDesk Plus
InuitServiceDesk Plus är en helpdesklösning med stöd för ITSM-processer att växa i för alla typer av organisationer som vill leverera service i världsklass. Både som molntjänst och lokal installation. Svensk support och stöd från Inuit innebär att du får ut det bästa av systemet.
Freshdesk
FreshworksFreshdesk är ett system för ärendehantering anpassat för små- & medelstora företag. Fokus är inom helpdesk och kundservice. Ärendehanteringssystemet innehåller många olika funktionaliteter.
AM system
AM Hultdin system ABAM System är ett molnbaserat ledningssystem som förenklar styrningsprocessen för både små och stora företag. Med funktioner som ärendehantering, dokumenthantering och underhållsprogram.
RMT+ ärendehanteringssystem anpassas utefter bolags behov och branscher. Med personliga startsidor och tydliga notifikationer faller ärenden aldrig mellan stolarna.
Advantum
InfoTech Scandinavia ABAdvantum är ett heltäckande och skalbart ärendehanteringssystem för bolag med både enkla och komplexa ärenden. Systemet innehåller grafiska illustrationer och automatiserad publicering.
Dhsolutions
DH SolutonsEtt molnbaserat ärendehanteringssystem som är flexibelt uppbyggt för att kunna användas inom olika användingsområden såsom kundservice, fastighet, & heldesk. DH solutions hanterar över 900 000 ärenden/år.
Easit GO
EasitEasit GO är ett användarvänligt verktyg för ärendehantering för bolag som vill automatisera sina processer. Systemet erbjuder effektiva funktioner såsom dashboards, produktregister och självserviceportal.
KEYnet ärendehantering
KEYnetEtt ärendesystem som kan användas för olika ärendetyper såsom avvikelsehantering, serviceuppdrag och helpdesk. Moderna funktioner som kan skärddarsys för att möta olika behovsbilder.
LiveAgent
Quality Unit LLLiveAgent erbjuder ett snabbt och effektivt livechattverktyg som lämpar sig för såväl stora och små företag. Med hundratals integrationsmoduler, svarsmallar och automatisk f ördelning av inkommande ärenden.
Onedesk
OnedeskOneDesk kombinerar online HelpDesk och projektledningsprogramvara. Hantera dina kunder och administrera teamprojekt med en enda applikation. OneDesk erbjuder en heltäckande lösning för omnikanalhantering som ger dig möjlighet att samordna och optimera din kundinteraktion över olika kanaler. Plattformen är utformad för att hantera alla aspekter av din kundservice och projektledning, med funktione...
ServiceNow
ServiceNowEtt kundservicesystem som automatiserar hanteringen av kundärenden. Passar såväl det mindre som det större företaget och erbjuder funktioner som chatbot, omnikanal och dashboards.