HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Salesforce - Sales Cloud

Salesforce

Releye

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Salesforce?

Salesforce är en världsledande CRM-plattform som hanterar alla typer av kundnära processer så som säljstöd, kundservice, ärendehantering, marketing, kund- och partnerportaler.

Releye är en engagerad Salesforce-partner i Sverige som hjälper företag att nå sina verksamhetsmål. Med över 20 års erfarenhet av verksamhets- och organisationsutveckling har vi hjälpt våra kunder att öka försäljning, effektivitet och lönsamhet med 10-50%.

Releye är konsultbolaget som är bryggan mellan IT och verksamhet. Vi förstår båda sidor. Vi hjälper dig med bland annat förstudie, upphandling, implementation, förvaltning, support och integrationer med andra system

Salesforce - Sales cloud

  • Anpassat säljstöd oavsett säljprocess
  • Bra AI insikter och Dashboards för att kunna jobba datadrivet
  • Hitta nya affärsmöjligheter och öka er försäljning
  • Mobilt säljstöd

Salesforce - Service Cloud

  • Kundservicens bästa vän
  • Stora effektiviseringsvinster med struktur och AI
  • Ökad kundnöjdhet med en effektivare ärendehantering
  • Möjlighet att koppla ihop med arbetsorder och fältservice

Salesforce - Marketing Cloud och Account Engagement (Pardot)

  • Skapa en bättre kundupplevelse och köpresa
  • Följ dina kampanjer och hur de presterar
  • Stötta försäljningen genom att berika säljprocessen

Vill du veta mer? Kontakta oss nedan!

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVENNODAFI

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
750kr/mån/anv

Varför gör man affärer med Releye?

Varför väljer man Salesforce?

Möjliggör tillväxt. Med Salesforce får du ett användarvänligt och skalbart system som hjälper din affär att växa.
Användarvänligt. Salesforce ett av världens mest älskade CRM-system just för att det är enkelt att arbeta i.
Kunden i centrum. I Salesforce kan du samla information om dina kunder från flera olika system, vilket förenklar vardagen för såväl säljare, kundservice och marknadsavdelningen.

Varför väljer man er som leverantör?

Trygghet. Ett och samma team som följer dig hela vägen – från start till support.
Innovation. På Releye vågar vi ifrågasätta gamla mönster för att skapa nya digitala lösningar.
Engagemang. Vårt engagemang är det som förenar oss och utgör drivkraften i företaget. Vi är en lyhörd organisation som alltid genomför det vi tar oss an.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Det bästa från två världar. Salesforce är en världsledande plattform för kundrelationer och tillsammans med Releye som partner hjälper vi svenska företag att lyckas med sina CRM-initiativ.
Från ax till limpa. På Releye arbetar vi med hela processen, från förstudie, analys och genomförande till support och förvaltning.
Framgång. Vi ger stöd i er digitala utveckling för att få er att växa och göra smartare affärer.

Vilka behov och utmaningar är det som Salesforce löser för kunden?

En bild av kunden. Genom att anpassa Salesforce efter er verksamhet kan vi göra medarbetarnas vardag enklare och samla all information på ett och samma ställe trots att data finns på flera ställen.
Skalbarhet. Tillsammans skapar vi en skalbar plattform för tillväxt och ökad försäljning. Plattformen blir grunden för alla era kundnära aktiviteter och processer.
Effektivitet. Med Salesforce kan vi automatisera och digitalisera arbetsuppgifter som tar tid och är tråkiga att göra.

Recensioner & Omdömen om Salesforce

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Salesforce - Förstklassigt systemstöd genom hela säljprocessen

Ansvarig performance managementLitet företagVerifierad personSverigeApril 2024

Vad gillar du mest?

Enkelheten och proffsigheten i samarbetet. Projekten drivs på ett strukturerat, noggrant och lösningsorienterat sätt. Projektledare och utvecklare är noga med att sätta sig in i, och förstå, vår verksamhet och affärslogik.

Vad gillar du minst?

Inget att klaga på.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Med Salesforce som kombinerat CRM och ERP får våra säljare en komplett bild över sin kundstock, samt bra möjligheter att proaktivt bearbeta kunderna. I den anpassade säljprocessen i Salesforce systematiserar vi säljarbetet så att alla kunder blir omhändertagna på ett proffsigt sätt. Säljprocessen i Salesforce leder också till att våra säljare säljer in "helheten" med finans, försäkring och övriga kringtjänster i en högre grad.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Transparens och synlighet i organisationen

Customer Support ManagerLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2023

Vad gillar du mest?

Flexibiliteten i lösningar och möjlighet till utveckling av funktionalitet. Transparensen i ärenden och återspegling i rapporter och dashboards.

Vad gillar du minst?

Ibland svårt att veta hur man ska tillgodogöra sig ALL information.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Kommunikation och transparens i organisationen och del olika avdelningarna. Synlighet om vad som sker i de olika uppdragen.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Kundinfo på ett ställe

ApplikationsspecialistStort företagVerifierad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Möjligheterna att kunna hitta allt om kunden på samma ställe. Dock ställer det ju högra krav på implementeringen och den som är systemägare, så gör förarbetet noga..

Vad gillar du minst?

Kan i bland bli utmaningar med att få alla att jobba i systemet men med engagemang så kan man lösa det mesta.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Minskar risken för dubbelkontakt och skapar möjligheter för alla i bolaget att jobba med merförsäljning och kundupplevelse.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Experter inom området

Co-founderLitet företagVerifierad personSverigeNovember 2022

Vad gillar du mest?

Användarvänligheten är genomgående för hela implementeringen. Bra samarbete med lyhörda konsulter och experter inom området. Rekommenderar förbättringar inom organisationen och CRM-stödet har ökat säljsiffor och hantering.

Vad gillar du minst?

Tidskrävande projekt där förstudien tar tid och engagemang från båda parter. Noga strukturerat och planerat. Man bör ha koll på sina egna säljprocesser och kundhanteringar.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Säljeffektiviteten har ökat med 25% sedan implementeringen av Salesforce. Vi jobbar mer enhetligt och strukturerat. Allt manuellt arbete sker nu per automatik och vi kan lägga tid på annat.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Smidigt samarbete och projektimplementering

CEOMedelstort företagVerifierad personSverigeOktober 2022

Vad gillar du mest?

Bra kommunikation och snabb respons samt initiativtagande. Releye kommer alltid med professionella rekommendationer och åtaganden. Enkelt och smärtfritt samarbete.

Vad gillar du minst?

Projektstarten är både tidskrävande men smidig, Releye leder en igenom processen och missar ingen väsentlig del. Förstudien ligger till grund för hela projektet. Där lägger Releye mycket tid och forskning för smidig leverans och samarbete.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vår försäljning har ökat markant, det är lättare att följa upp mål och vara proaktiva. Salesforce är en självklar del av vår organisationsprocess för sälj, marknad och kundservice.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Salesforce produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

Digital signering

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Integrerade säljprocesser

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Ingår

Leadgeneration via webben

Ingår

Offertkonfigurator/CPQ

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Går att lägga till

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Går att lägga till

Spåra leads

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Ingår

Marknadsföringsverktyg

Analys & rapporter

Ingår

Analys av aktiva kunder & prospekt

Ingår

Automatiserad annonsering

Ingår

Automatiserade flöden

Ingår

Dashboard

Ingår

Designmallar

Ingår

E-mail marknadsföring

Ingår

Fysisk reklam

Går att lägga till

Koppling till sociala medier

Ingår

Landningssida

Ingår

Lead Management

Ingår

Lead score

Ingår

Lämnad varukorg

Ingår

Marknadsrapporter

Ingår

Mobil marknadsföring/ SMS

Ingår

Mobil-marknadsföring

Ingår

Mobilapp för analysdata

Ingår

Personanpassad kommunikation

Ingår

Plattformsoptimerad design

Ingår

Schemalägga händelser

Ingår

Segmentera flöden

Ingår

Skapa formulär

Ingår

Skapa kampanjer

Ingår

Smarta rekommendationer

Ingår

Smarta rekommendationer/ AI

Ingår

Sociala media

Ingår

Split testing/ A-B

Ingår

Undvika spamfilter

Ingår

Verktyg för att bygga hemsida

Ingår

Webhook

Ingår

Website Monitoring

Ingår

Arbetsordersystem

Artikelregister med priser

Ingår

Avtalshantering

Ingår

Checklista

Ingår

Digital signering

Ingår

Dokumenthantering

Ingår

Fakturaunderlag

Ingår

GDPR-stöd

Ingår

GPS-stöd

Ingår

Integration lönesystem/ bokföring

Ingår

Kundtillgång projektstatus

Ingår

Logga materialförbrukning

Ingår

Offertverktyg

Ingår

Personalliggare

Ingår

Projektkopplad utläggsregistrering

Ingår

Resultatanalys

Ingår

Schemaläggning

Ingår

Tidrapportering

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Går att lägga till

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Går att lägga till

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

CRM för fältsäljare

Budgetprognos

Ingår

Datatransfereringar

Ingår

Hantera leads

Ingår

Interaktionsspårning

Ingår

Kundsignering på fält

Går att lägga till

Personliga profiler

Ingår

Territorium hantering

Ingår

Ärendehantering

Ingår

E-post marknadsföring

A/B-test

Ingår

Anpassningsbar design

Ingår

Drag & drop funktion

Ingår

Koppla till webbutik

Ingår

Mallar

Ingår

Marketing Automation

Ingår

Mediabank

Ingår

Mobilanpassat

Ingår

Personanpassade utskick

Ingår

Rapporter & Analys

Ingår

Segmenteringsfunktion

Ingår

Transaktionella mail

Ingår

Välkomstmail till nya kunder

Ingår

Marknadsföringsanalys

Analys av aktiva kunder & prospekt

Ingår

Dashboard

Ingår

Identifiering av kund

Ingår

Koppling till försäljningsaktiviteter

Ingår

Lead score

Ingår

Marknadsrapporter

Ingår

Mobilapp för analysdata

Ingår

Segmentering av data

Ingår

Skräddarsydd statistik

Ingår

Smarta rekommendationer

Ingår

Website Monitoring

Ingår

Marketing automation

Automatiserad annonsering

Ingår

Koppling till sociala medier

Ingår

Lead score

Ingår

Leadsgenerering

Ingår

Lämnad varukorg

Ingår

Mobil-marknadsföring

Ingår

Personanpassad kommunikation

Ingår

Schemalägga händelser

Ingår

Segmentera flöden

Ingår

Skapa formulär

Ingår

Split testing / a-b

Ingår

Undvika spamfilter

Ingår

Webhook

Ingår

Säljstödssystem

Dashboard

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration och påminnelser

Ingår

Kontakt och prospect hantering

Ingår

Pipe management

Ingår

Skapa dokument och avtal

Ingår

Statistik och rapporter

Ingår

Säljprognoser

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Releye

Releye är ett konsultbolag som tillsammans med våra kunder tar fram koncept och lösningar för ökad digitalisering och automatisering av kundnära processer såsom sälj, marknad, kund- och fältservice. Vi har ökat våra kunders försäljning, effektivitet och lönsamhet med 10-50%.

Vi har sedan starten år 2000 arbetat med CRM och vår långa erfarenhet av dessa frågor har gjort att vi samlat på oss bred kompetens och 'know how' som gör att vi vet hur man driver lyckade implementationsprojekt.