HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Salesforce - Sales Cloud

Salesforce - Sales Cloud

Releye

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Salesforce - Sales Cloud?

Öka försäljning, effektivisera processer och skapa större kundkännedom. Salesforce är en världsledande CRM-plattform som hanterar alla typer av kundnära processer så som säljstöd, marknad, fältservice, kund- och parterportaler. Självklart anpassar och integrerar vi Salesforce efter dina behov och befintliga system. Vi hjälper dig från förstudie och analys till färdigt system.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVENNODAFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
750kr/mån/anv

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Releye?

Varför väljer man Salesforce - Sales Cloud?

Möjliggör tillväxt. Med Salesforce får du ett användarvänligt och skalbart system som hjälper din affär att växa.
Användarvänligt. Salesforce ett av världens mest älskade CRM-system just för att det är enkelt att arbeta i.
Kunden i centrum. I Salesforce kan du samla information om dina kunder från flera olika system, vilket förenklar vardagen för såväl säljare, kundservice och marknadsavdelningen.

Varför väljer man er som leverantör?

Trygghet. Ett och samma team som följer dig hela vägen – från start till support.
Innovation. På Releye vågar vi ifrågasätta gamla mönster för att skapa nya digitala lösningar.
Engagemang. Vårt engagemang är det som förenar oss och utgör drivkraften i företaget. Vi är en lyhörd organisation som alltid genomför det vi tar oss an.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Det bästa från två världar. Salesforce är en världsledande plattform för kundrelationer och tillsammans med Releye som partner hjälper vi svenska företag att lyckas med sina CRM-initiativ.
Från ax till limpa. På Releye arbetar vi med hela processen, från förstudie, analys och genomförande till support och förvaltning.
Framgång. Vi ger stöd i er digitala utveckling för att få er att växa och göra smartare affärer.

Vilka behov och utmaningar är det som Salesforce - Sales Cloud löser för kunden?

En bild av kunden. Genom att anpassa Salesforce efter er verksamhet kan vi göra medarbetarnas vardag enklare och samla all information på ett och samma ställe trots att data finns på flera ställen.
Skalbarhet. Tillsammans skapar vi en skalbar plattform för tillväxt och ökad försäljning. Plattformen blir grunden för alla era kundnära aktiviteter och processer.
Effektivitet. Med Salesforce kan vi automatisera och digitalisera arbetsuppgifter som tar tid och är tråkiga att göra.

Omdömen om Salesforce - Sales Cloud

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.215

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Möjligheterna till integrationer

Fantastiskt, men dyrt

Head of GrowthLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Möjligheterna till integrationer

Vad gillar du minst?

Priset

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Det finns ingen begränsning på vad man kan göra

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Enkelt och användarvänligt!

SäljareStort företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Gillar att systemet är så enkelt att använda och navigera i.

Vad gillar du minst?

Egentligen ingenting, är väldigt nöjd med både Salesforce och Releye!

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Det har blivit mycket enklare att hitta information om kunderna och det har blivit tydligare att se hur vi ligger till i förhållande till våra mål.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

CRM-system för B2B och B2C

CRM ManagerMedelstort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Användarvänligt, snygg interface, fungerar för både B2B och B2C

Vad gillar du minst?

Integrationer till andra system, ex importmotorer och Mailchimp är svåra att få till bra.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Skapar mindre beroenden om personer börjar eller slutar i ett företag. Bra verktyg för analys och SCV.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Utmärkt för propektering och deal management

TeamleaderStort företagVeriferad personSverige2019

Vad gillar du mest?

Sales cloud är enligt mig en av de bättre CRM-systemen eftersom de har allt en säljansvarig behöver. Vi hanterar all säljinformation genom Salesforce och det har funkat utmärkt. Jag rekommenderar Salesforce till bolag som vill ha struktur och tydlighet i sin säljpipe.

Vad gillar du minst?

Av det jag kan minnas så var implementationen ganska omständlig

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vår propektering, pipe management och säljrapporter är det som vi använder dagligen

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Ett väldigt smart CRM system som kan göra det mesta, dock lite dyrt

SäljareStort företagVeriferad personSverige2019

Vad gillar du mest?

Det är enkelt att skapa sna rapporter och dra ut. Dock lite komplicerat att konfigurera i systemet.

Vad gillar du minst?

Kan ta tid att få full grepp på hur det hänger ihop. Tyckte utbildningsmaterialet var lite omodernt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Sales force automation. Det såg till att vi säljchefer kunde enkelt ha koll på våra prognoser och försäljning.

  • Användarvänlighet
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Salesforce - Sales Cloud förekommer inom följande kategorier

Salesforce - Sales Cloud produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Ingår

Marketing automation

Ingår

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Releye

Releye är ett konsultbolag som tillsammans med våra kunder tar fram koncept och lösningar för ökad digitalisering och automatisering av kundnära processer såsom sälj, marknad, kund- och fältservice.

Vi har sedan starten år 2000 arbetat med CRM och vår långa erfarenhet av dessa frågor har gjort att vi samlat på oss bred kompetens och know how som gör att vi vet hur man driver lyckade implementationsprojekt. Tveka inta att höra av dig om du undrar hur vi kan hjälpa dig att digitalisera och utveckla era kundnära aktiviteter.