Salesforce logo

Salesforce

Releye

Alternativ

Vad är Salesforce?

Salesforce är en världsledande CRM-plattform som hanterar alla typer av kundnära processer så som säljstöd, kundservice, ärendehantering, marketing, kund- och partnerportaler.

Releye är en engagerad Salesforce-partner i Sverige som hjälper företag att nå sina verksamhetsmål. Med över 20 års erfarenhet av verksamhets- och organisationsutveckling har vi hjälpt våra kunder att öka försäljning, effektivitet och lönsamhet med 10-50%.

Releye är konsultbolaget som är bryggan mellan IT och verksamhet. Vi förstår båda sidor. Vi hjälper dig med bland annat förstudie, upphandling, implementation, förvaltning, support och integrationer med andra system

Salesforce - Sales cloud

  • Anpassat säljstöd oavsett säljprocess
  • Bra AI insikter och Dashboards för att kunna jobba datadrivet
  • Hitta nya affärsmöjligheter och öka er försäljning
  • Mobilt säljstöd

Salesforce - Service Cloud

  • Kundservicens bästa vän
  • Stora effektiviseringsvinster med struktur och AI
  • Ökad kundnöjdhet med en effektivare ärendehantering
  • Möjlighet att koppla ihop med arbetsorder och fältservice

Salesforce - Marketing Cloud och Account Engagement (Pardot)

  • Skapa en bättre kundupplevelse och köpresa
  • Följ dina kampanjer och hur de presterar
  • Stötta försäljningen genom att berika säljprocessen

Vill du veta mer? Kontakta oss nedan!

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?

SV

EN

NO

DA

FI

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Pris från

Listpris från leverantör:

750kr/mån/anv

Varför gör man affärer med Releye?

Varför väljer man Salesforce?

Möjliggör tillväxt. Med Salesforce får du ett användarvänligt och skalbart system som hjälper din affär att växa.
Användarvänligt. Salesforce ett av världens mest älskade CRM-system just för att det är enkelt att arbeta i.
Kunden i centrum. I Salesforce kan du samla information om dina kunder från flera olika system, vilket förenklar vardagen för såväl säljare, kundservice och marknadsavdelningen.

Varför väljer man er som leverantör?

Trygghet. Ett och samma team som följer dig hela vägen – från start till support.
Innovation. På Releye vågar vi ifrågasätta gamla mönster för att skapa nya digitala lösningar.
Engagemang. Vårt engagemang är det som förenar oss och utgör drivkraften i företaget. Vi är en lyhörd organisation som alltid genomför det vi tar oss an.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Det bästa från två världar. Salesforce är en världsledande plattform för kundrelationer och tillsammans med Releye som partner hjälper vi svenska företag att lyckas med sina CRM-initiativ.
Från ax till limpa. På Releye arbetar vi med hela processen, från förstudie, analys och genomförande till support och förvaltning.
Framgång. Vi ger stöd i er digitala utveckling för att få er att växa och göra smartare affärer.

Vilka behov och utmaningar är det som Salesforce löser för kunden?

En bild av kunden. Genom att anpassa Salesforce efter er verksamhet kan vi göra medarbetarnas vardag enklare och samla all information på ett och samma ställe trots att data finns på flera ställen.
Skalbarhet. Tillsammans skapar vi en skalbar plattform för tillväxt och ökad försäljning. Plattformen blir grunden för alla era kundnära aktiviteter och processer.
Effektivitet. Med Salesforce kan vi automatisera och digitalisera arbetsuppgifter som tar tid och är tråkiga att göra.

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om Salesforce

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Salesforce - Förstklassigt systemstöd genom hela säljprocessen

Ansvarig performance management

Litet företag

Verifierad person

Sverige

April 2024

Vad gillar du mest?

Enkelheten och proffsigheten i samarbetet. Projekten drivs på ett strukturerat, noggrant och lösningsorienterat sätt. Projektledare och utvecklare är noga med att sätta sig in i, och förstå, vår verksamhet och affärslogik.

Vad gillar du minst?

Inget att klaga på.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Med Salesforce som kombinerat CRM och ERP får våra säljare en komplett bild över sin kundstock, samt bra möjligheter att proaktivt bearbeta kunderna. I den anpassade säljprocessen i Salesforce systematiserar vi säljarbetet så att alla kunder blir omhändertagna på ett proffsigt sätt. Säljprocessen i Salesforce leder också till att våra säljare säljer in "helheten" med finans, försäkring och övriga kringtjänster i en högre grad.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Transparens och synlighet i organisationen

Customer Support Manager

Litet företag

Verifierad person

Sverige

September 2023

Vad gillar du mest?

Flexibiliteten i lösningar och möjlighet till utveckling av funktionalitet. Transparensen i ärenden och återspegling i rapporter och dashboards.

Vad gillar du minst?

Ibland svårt att veta hur man ska tillgodogöra sig ALL information.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Kommunikation och transparens i organisationen och del olika avdelningarna. Synlighet om vad som sker i de olika uppdragen.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Kundinfo på ett ställe

Applikationsspecialist

Stort företag

Verifierad person

Sverige

Januari 2023

Vad gillar du mest?

Möjligheterna att kunna hitta allt om kunden på samma ställe. Dock ställer det ju högra krav på implementeringen och den som är systemägare, så gör förarbetet noga..

Vad gillar du minst?

Kan i bland bli utmaningar med att få alla att jobba i systemet men med engagemang så kan man lösa det mesta.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Minskar risken för dubbelkontakt och skapar möjligheter för alla i bolaget att jobba med merförsäljning och kundupplevelse.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Salesforce produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Dashboard - Säljöversikt

Digital signering

E-post kampanjer

Integrerade säljprocesser

Kalenderintegration & påminnelse

Kontakt/ prospect hantering

Lead score

Leadgeneration via webben

Offertkonfigurator/CPQ

Pipe Management

Påminnelse

Ringa direkt från CRM

Ringlistor

Skapa dokument & avtal

Skicka nyhetsbrev från CRM

Sociala Media integration

Spåra leads

Säljprognoser & data

Utbildning

Marknadsföringsverktyg

Analys & rapporter

Analys av aktiva kunder & prospekt

Automatiserad annonsering

Automatiserade flöden

Dashboard

Designmallar

E-mail marknadsföring

Fysisk reklam

Koppling till sociala medier

Landningssida

Lead Management

Lead score

Lämnad varukorg

Marknadsrapporter

Mobil marknadsföring/ SMS

Mobil-marknadsföring

Mobilapp för analysdata

Personanpassad kommunikation

Plattformsoptimerad design

Schemalägga händelser

Segmentera flöden

Skapa formulär

Skapa kampanjer

Smarta rekommendationer

Smarta rekommendationer/ AI

Sociala media

Split testing/ A-B

Undvika spamfilter

Verktyg för att bygga hemsida

Webhook

Website Monitoring

Arbetsordersystem

Artikelregister med priser

Avtalshantering

Checklista

Digital signering

Dokumenthantering

Fakturaunderlag

GDPR-stöd

GPS-stöd

Integration lönesystem/ bokföring

Kundtillgång projektstatus

Logga materialförbrukning

Offertverktyg

Personalliggare

Projektkopplad utläggsregistrering

Resultatanalys

Schemaläggning

Tidrapportering

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Avvikelsehantering

Chat support

Delegera & återkoppling av delärenden

Digitala formulär & självbetjäning

Helpdesk-ärendehantering

Integration med ERP/ CRM

Inventarier

Kundanpassa & modellera rapporter

Kundtjänsthantering & support

Kunskapsdatabas

Mobilanpassad gränsnitt

Service management

Självbetjäningsportal

SLA & eskalering

Statistik & uppföljningsmodul

Triggers

Webhooks & API

Ärende- & svarsmallar

CRM för fältsäljare

Budgetprognos

Datatransfereringar

Hantera leads

Interaktionsspårning

Kundsignering på fält

Personliga profiler

Territorium hantering

Ärendehantering

E-post marknadsföring

A/B-test

Anpassningsbar design

Drag & drop funktion

Koppla till webbutik

Mallar

Marketing Automation

Mediabank

Mobilanpassat

Personanpassade utskick

Rapporter & Analys

Segmenteringsfunktion

Transaktionella mail

Välkomstmail till nya kunder

Marknadsföringsanalys

Analys av aktiva kunder & prospekt

Dashboard

Identifiering av kund

Koppling till försäljningsaktiviteter

Lead score

Marknadsrapporter

Mobilapp för analysdata

Segmentering av data

Skräddarsydd statistik

Smarta rekommendationer

Website Monitoring

Marketing automation

Automatiserad annonsering

Koppling till sociala medier

Lead score

Leadsgenerering

Lämnad varukorg

Mobil-marknadsföring

Personanpassad kommunikation

Schemalägga händelser

Segmentera flöden

Skapa formulär

Split testing / a-b

Undvika spamfilter

Webhook

Säljstödssystem

Dashboard

E-post kampanjer

Kalenderintegration och påminnelser

Kontakt och prospect hantering

Pipe management

Skapa dokument och avtal

Statistik och rapporter

Säljprognoser

Passar detta
systemet mig?

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Releye

Om Releye

Releye är ett konsultbolag som tillsammans med våra kunder tar fram koncept och lösningar för ökad digitalisering och automatisering av kundnära processer såsom sälj, marknad, kund- och fältservice. Vi har ökat våra kunders försäljning, effektivitet och lönsamhet med 10-50%.

Vi har sedan starten år 2000 arbetat med CRM och vår långa erfarenhet av dessa frågor har gjort att vi samlat på oss bred kompetens och 'know how' som gör att vi vet hur man driver lyckade implementationsprojekt.

Vanligaste jämförelser i CRM

SuperOffice CRMSalesforce
Lime CRMSalesforce
HubSpotSalesforce
UpsalesSalesforce

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site