HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Lime CRM

Lime CRM

Lime Technologies

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Lime CRM?

Bygg en bättre kundupplevelse och skapar struktur och tillväxt med Lime CRM. Vi hjälper sälj-, marknads- och kundtjänst-teams att sätta kunden i fokus. Lime CRM är webbaserat, portabelt och lättanvänt, väl anpassat för företag som söker ett system de kan växa med. Vi är experter inom flera områden och har färdiga paketlösningar för branscher så som Fastighet, Energi, VA & Fiber, Konsult, Sälj & Partihandel, Maskin och Bygg.

Vill ni ha en anpassad lösning? Lime CRM är skalbart och går att anpassa efter er organisations behov och processer. Vi hjälper till med användarträning och stöd under resans gång, från förstudie till färdigt system.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
GlobalSEDKNOFI

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
från 600 kr per månad och användare

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Lime Technologies?

Varför väljer man Lime CRM?

  • Flexibilitet: Lime CRM är anpassningsbart efter ert behov, litet som stort. Lime CRM växer med ert företags behov.
  • Branschlösningar: Vi har flexibla paket anpassade för olika branscher som förenklar er vardag, med de vanligaste tilläggen för varje branschs specifika behov.
  • En partner att förhålla sig till: Vi utvecklar inte bara CRM. Vi säljer, driftsätter, ger support och lär ut CRM. Vi hjälper er under hela resan med ert CRM system och finns här som en långvarig partner att arbeta med.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Expertis: - Vi har 100% fokus på CRM, vilket gör att vi är riktigt bra på det vi gör!
  • Enkelhet: Vi gör allt själva, det finns inga mellanhänder eller externa konsulter i vår kedja. Vi hjälper dig med utveckling, införande och support och tar ansvar för allt i kedjan. Det ska vara enkelt att vara kund hos oss.
  • Engagemang: Vi levererar alltid våra CRM-lösningar med en stor dos kärlek och personlighet, hos oss är du aldrig en i mängden!

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Vi tror att nöjda kunder hjälper verksamheter att dra till sig fler kunder. Därför tror vi också på att stötta företag med smarta och användarvänliga CRM-verktyg, som gör det lätt att attrahera, behålla och fördjupa sina kundrelationer via extraordinära kundupplevelser.

Vi är den ledande CRM plattformen i Norden för medelstora företag. Vi erbjuder ett system man kan växa med och vi hjälper till under hela resans gång då vi gör allt inhouse. Ingen tredjepart eller konsult som mellanhand!

Vilka behov och utmaningar är det som Lime CRM löser för kunden?

Har du behov av CRM och helpdesk? Är arbetsorder och fastighetsregister något du sysslar med? Behöver du enkelt få överblick över viktiga KPIer i er verksamhet? Vi har färdiga paketlösningar för branscher och addons som lyfter ditt CRM till nya höjder. Ett flexibelt CRM-system ska innehålla precis det du behöver, utan onödiga tillägg!

Omdömen om Lime CRM

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.35

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Enkelt och tydligt

Super

SäljareLitet företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Enkelt och tydligt

Vad gillar du minst?

Ingen

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Inga för LIme

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Bra arbetshjälpmedel.

NäringslivsutvecklareStort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Enkelheten att logga och samla företagskontakter och olika aktiviteter, att jag själv kan bygga rapporter som jag får ut i excel, att jag själv bygger upp sidorna efter de behov som vi har.

Vad gillar du minst?

Det har egentligen inte med själva Lime att göra. Vi får filer från UC inlästa varje månad. I den inläsningen görs alla aktiva bolag men inaktiva bolag ligger kvar. Det innebär för mig att om jag väljer alla företag så får jag mer än 3000 poster fler än vad som egentligen finns. Jag kan heller inte bara ta bort dem eftersom det kan finnas en historik om ex v ett bolag ombildats. Innebär handpåläggning som jag inte hittat ett riktigt bra sätt att hantera ännu.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi använder Lime enbart för att logga företagskontakter, ärenden och aktiviteter. För mig är det en ovärderlig hjälp att hålla koll på ärendegången.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Älskar att LIME är så smart och flexibelt

LIME superanvändareLitet företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Älskar att LIME är så smart och flexibelt. Att vi fått det specialanpassat för oss och att vi själva kan bygga och skapa vårt LIME efter våra egna behov.

Vad gillar du minst?

Finns egentligen inget som jag inte gillar

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Bl.a. vår kursadministration och våra tidningsprenumerationer

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Bra

Sales MamagerLitet företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Enkelheten, drag and drop, lätta sökfunktioner, inte mkt administration men ändå bra överblick

Vad gillar du minst?

Lite krångligt att göra stora utskick via mail, men det kanske är för att jag gör det för sällan.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Inget

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Utmärkt

SystemförvaltareMedelstort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Användarvänligheten och flexibiliteten

Vad gillar du minst?

Inget

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Effektiviseringar. Nytta för verksamheten.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Lime CRM förekommer inom följande kategorier

Lime CRM produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Går att lägga till

Leadgeneration via webben

Ingår

Marketing automation

Ingår

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Går att lägga till

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Går att lägga till

Spåra leads

Ingår

Säljgamification

Går att lägga till

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Går att lägga till

Ärendehantering

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Går att lägga till

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Går att lägga till

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Lime Technologies

Vi har levererat marknadsledande CRM-system, skapat i Norden, i över 30 år. Med mer än 300 medarbetare och över 70 000 användare är vi en av Nordens största CRM-leverantörer. Du som kund kan vara trygg i vetskapen att vi gör mer än 1 000 införanden per år och har experter inom sex olika vertikaler. Vi har med andra ord sett det mesta, något du som kund kan dra nytta av!