HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Lime CRM

Lime CRM

Lime Technologies

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Lime CRM?

Bygg en bättre kundupplevelse och skapar struktur och tillväxt med Lime CRM. Vi hjälper sälj-, marknads- och kundtjänst-teams att sätta kunden i fokus. Lime CRM är webbaserat, portabelt och lättanvänt, väl anpassat för företag som söker ett system de kan växa med. Vi är experter inom flera områden och har färdiga paketlösningar för branscher så som Fastighet, Energi, VA & Fiber, Konsult, Sälj & Partihandel, Maskin och Bygg.

Vill ni ha en anpassad lösning? Lime CRM är skalbart och går att anpassa efter er organisations behov och processer. Vi hjälper till med användarträning och stöd under resans gång, från förstudie till färdigt system.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
GlobalSEDKNOFI

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
från 600 kr per månad och användare

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Lime Technologies?

Varför väljer man Lime CRM?

  • Flexibilitet: Lime CRM är anpassningsbart efter ert behov, litet som stort. Lime CRM växer med ert företags behov.
  • Branschlösningar: Vi har flexibla paket anpassade för olika branscher som förenklar er vardag, med de vanligaste tilläggen för varje branschs specifika behov.
  • En partner att förhålla sig till: Vi utvecklar inte bara CRM. Vi säljer, driftsätter, ger support och lär ut CRM. Vi hjälper er under hela resan med ert CRM system och finns här som en långvarig partner att arbeta med.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Expertis: - Vi har 100% fokus på CRM, vilket gör att vi är riktigt bra på det vi gör!
  • Enkelhet: Vi gör allt själva, det finns inga mellanhänder eller externa konsulter i vår kedja. Vi hjälper dig med utveckling, införande och support och tar ansvar för allt i kedjan. Det ska vara enkelt att vara kund hos oss.
  • Engagemang: Vi levererar alltid våra CRM-lösningar med en stor dos kärlek och personlighet, hos oss är du aldrig en i mängden!

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Vi tror att nöjda kunder hjälper verksamheter att dra till sig fler kunder. Därför tror vi också på att stötta företag med smarta och användarvänliga CRM-verktyg, som gör det lätt att attrahera, behålla och fördjupa sina kundrelationer via extraordinära kundupplevelser.

Vi är den ledande CRM plattformen i Norden för medelstora företag. Vi erbjuder ett system man kan växa med och vi hjälper till under hela resans gång då vi gör allt inhouse. Ingen tredjepart eller konsult som mellanhand!

Vilka behov och utmaningar är det som Lime CRM löser för kunden?

Har du behov av CRM och helpdesk? Är arbetsorder och fastighetsregister något du sysslar med? Behöver du enkelt få överblick över viktiga KPIer i er verksamhet? Vi har färdiga paketlösningar för branscher och addons som lyfter ditt CRM till nya höjder. Ett flexibelt CRM-system ska innehålla precis det du behöver, utan onödiga tillägg!

Omdömen om Lime CRM

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.355

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Enkelheten att registrera och använda ert system

Med beröm godkänt

FörsäljningschefStort företagVeriferad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Enkelheten att registrera och använda ert system

Vad gillar du minst?

Skulle behöva lite fler sökfunktioner för att göra bedömningar av affärer och hantera utifrån olika tidsintervaller

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi får en tydlig bild av våra kunder om vi använder systemet på rätt sätt, men här är förstås disciplinen att använda systemet på rätt sätt viktigt från varje individ

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Kvalité och miljösamordnare

Kvalité och miljösamordnareLitet företagVeriferad personSverigeDecember 2022

Vad gillar du mest?

Koppla ihop projekt, kunder, leverantörer, dokumentationer. Mycket enkelt att få en strategi och öppenhet i företaget Lätt att se kontaktpersoner i företag. Koppling affärssystem - Lime

Vad gillar du minst?

Man kan i vissa fall trycka in för mkt info. Vad skall spara på resp företag?

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Kontaktpersoner, affärer, offerter allt samlat även om ansvariga är borta av ngt skäl

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Bra !

VDStort företagVeriferad personSverigeDecember 2022

Vad gillar du mest?

svart tiden snabb.

Vad gillar du minst?

inget som jag kan komma på för dagen

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Att snabbt kunna svara kunden och informera dom är oerhört viktigt och detta hjälper LIME oss med.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Administratör tycker till!

AdministratörMikroföretagVeriferad personSverigeDecember 2022

Vad gillar du mest?

LIME CRM är ett fritt program. Det finns många utvecklingsmöjligheter med exempelvis ad-ons, vilka vi kan ha nytta av i framtiden. LIME CRM administrationsprogram LISA har underlättat vårt arbete avsevärt. I och med tillgång till LISA har vi kunnat utveckla mindre ändringar själva. Vi har skapat ett gott samarbete med vår kontaktperson från LIME där vi har återkommande avstämningstillfällen varje månad. Dessa tillfällen ger kunskapsöverföring, nya arbeten, hjälp med beslut etc. Trevlig och kunnig supportpersonal.

Vad gillar du minst?

Det är svårt. Jag arbetar dagligen i LIME CRM men kan endast det mest grundläggande. Jag har inga kunskaper i databashantering eller hur tänket kring stora datamängder kan eller ska hanteras. Jag skulle önska utbildningsrutor, livechatt eller digitala webblektioner för att hela tiden utvecklas tillsammans med LIME CRM.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

LIME CRM har hjälpt oss att bygga ett transparent arbetssätt och att arbetet inte längre är personligt vilket minskar risken för kunskapsbortfall vid byte av personal. LIME CRM arkiverar alla våra dokument och de är tillgängliga för all personal. LIME CRM har möjliggjort en digital utveckling som utökat vår potential för fler ärenden och utbildningar. Kontakten mellan webbsideleverantör och LIME är mycket viktig för oss. - Att respektive funktioner samspelar och fungerar tillsammans. - Att ansvar och rutiner mellan samtliga parter är tydliga och kommunicerade. LIME CRM har underlättat beställningar av trycksaker, och anmälningar via webben. LIME CRM innehåller vårt kontaktnät.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Ypperligt för kundrelationer

ÄgareMikroföretagVeriferad personSverigeDecember 2022

Vad gillar du mest?

Enkelhet o lättskött

Vad gillar du minst?

Ingen särskilt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Kundmöten

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Lime CRM förekommer inom följande kategorier

Lime CRM produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Går att lägga till

Leadgeneration via webben

Ingår

Marketing automation

Ingår

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Går att lägga till

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Går att lägga till

Spåra leads

Ingår

Säljgamification

Går att lägga till

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Går att lägga till

Ärendehantering

Ingår

Helpdesk system

Ansvarsfördelning

Ingår

Automatiserad ärendehantering

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Behörighetsstyrning

Ingår

Dashboard med live-tracking

Ingår

Externt HelpDesk

Ingår

Integrationsstöd

Ingår

Internt HelpDesk

Ingår

Kunskapsbank

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Påminnelsefunktion

Ingår

SLA-hantering

Ingår

Statistik & Uppföljning

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Går att lägga till

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Går att lägga till

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 6000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Lime Technologies

Vi har levererat marknadsledande CRM-system, skapat i Norden, i över 30 år. Med mer än 300 medarbetare och över 70 000 användare är vi en av Nordens största CRM-leverantörer. Du som kund kan vara trygg i vetskapen att vi gör mer än 1 000 införanden per år och har experter inom sex olika vertikaler. Vi har med andra ord sett det mesta, något du som kund kan dra nytta av!