
Vad är Skovik?
Skovik är ett sofistikerat verktyg för reseräkningar. Vi hanterar miljontals utlägg åt företag som vill spara tid åt sina anställda. Enkelt att använda med kraftfull tidsbesparande automatisering som tar bort flera arbetsmoment genom t.ex. automatisk inläsning av information i kvitton.
Bokföringen görs automatiskt, enligt lokala skatteregler i de länder som organisationen är etablerad i. Skovik kopplas enkelt ihop med andra system med en rad färdiga integrationer samt API kan systemet lätt integreras med andra. Säkerheten är rigorös och driftsättning är enkelt.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?XSSML
Mobilapp
Finns det mobilapp?JANEJ
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?Utbildning
Hur kan ni utbilda leverantören?Språk
På vilka språk finns systemet?SVEN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?SEGlobalDKNOFI
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?JANEJ
Pris från
Listpris från leverantör:99kr/mån/anv för vårt small-paket. Kontakta oss för medium/enterprise
Varför gör man affärer med Skovik?
Varför väljer man Skovik?
- Spara tid åt medarbetarna med automatisering och verktyg som är så enkla att det inte behövs en instruktionsbok
- Integrera med andra system enkelt med Skoviks API eller färdiga integrationer. Lätt att automatiskt exportera data till bokföring, lön eller ERP-system.
- Regelrätt och enkelt för globala bolag med automatisk bokföring enligt lokala skatteregler i varje land
- Snabbare milersättning med smarta sökförslag på orter, gator och städer. Avståndet beräknas automatiskt.
- Enkelt traktamente som räknas ut automatiskt när du fyllt i datumen för resan.
Varför väljer man er som leverantör?
- Vi lägger mycket tid på att trolla bort manuellt arbete och förenkla reseräkningsprocessen. Skovik förbättras kontinuerligt, med nya funktioner varje månad.
- Internationella bolag använder Skovik för en enhetlig process i hela organsationen, oavsett land. Skovik har stöd för divisioner och dotterbolag, olika valutor samt lokala regler.
- Enkel driftsättning. Eftersom Skovik är molnbaserat behöver ingenting installeras. Genom att flytta reseräkningarna till molnet frigör ni utvecklings- och ingenjörstid till er primära infrastruktur.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
- Omtyckt web- och mobilapp som gör det riktigt enkelt att hantera kvitton
- Byggt för internationella företag med automatisk regelefterlevnad. Följ lokala regler utan att behärska detaljerna i alla länders skattelagstiftning.
- Kopplas enkelt ihop med andra system med både färdiga integrationer och API
Vilka behov och utmaningar är det som Skovik löser för kunden?
- Låt datorn göra det mesta av jobbet. Fotografera kvitton med telefonen eller skicka in dem via epost. Skovik läser ut informationen i bilderna och föreslår kategori, datum, land, valuta och belopp.
- Lätt att anpassa. Ställ in egna bokföringskonton, lönearter, konteringsregler, kategorier, kostnadsställen, projekt, bokföringsdimensioner och en egen attestkedja. Anpassa Skovik till ert företag.
- Självuppdaterande regelverk. Skovik bokför reseräkningarna enligt lokala skatteregler. När regler eller beloppsgränser ändras så uppdateras Skovik automatiskt. Hantera utländska dotterbolag utan att memorera alla lokala regler.
- Passar väl med andra system. Skovik kan integereras med bokförings- och lönesystem. Färdigkonterad information kan exporteras, automatiskt eller manuellt, för löneutbetalning och bokföring.
Omdömen om Skovik
Vad tycker andra om systemet?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarnas uppfattning
Användargränssnittet, enkelheten, kundservicen
Skovik förekommer inom följande kategorier
Skovik produktfunktionaliteter
Reseräkningssystem
Attestering
Ingår
Automatisk avståndsberäkning
Ingår
Boka och beställ direkt
Går att lägga till
Fakturering
Ingår
Flera språk
Ingår
Hanterar flera bolag
Ingår
Integration med bokföring
Ingår
Kalkylera milersättning
Ingår
Konteringshantering
Ingår
Kreditkortintegration
Ingår
Mobilfoto
Ingår
Profilhantering
Ingår
Regelverk och Policy hantering
Ingår
Reseorder hantering
Ingår
Statistik & uppföljning
Går att lägga till
Tvåstegsautentiering
Ingår
Utbetalningsfil
Går att lägga till
Valutaomvandlare
Ingår
Utläggshantering
Attestfunktion
Ingår
Autodetektion av utläggsbedrägeri
Ingår
Automatisk kontering
Ingår
Automatiskt traktamente
Ingår
Kopplat kreditkort
Ingår
Koppling till ekonomisystem
Ingår
Mobilfoto av kvitton
Ingår
Spec; Milersättning
Ingår
Spec; Resebokning
Går att lägga till
Spec; Reseräkningar
Ingår
Spec; Utlägg
Ingår
Synkronisering med regelverk
Ingår
Valutakonvertering
Ingår