HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
SuperOffice CRM

SuperOffice CRM

SuperOffice

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är SuperOffice CRM?

SuperOffice CRM är ett molnbaserat CRM-system designat för att hjälpa dig att bygga och stärka dina relationer genom varje steg i kundresan. Vår programvara hjälper användaren att uppnå en ökad produktivitet inom försäljning, marknadsföring och kundservice. Tillsammans med våra +100 appar har vi de systemstöd som krävs för att effektivisera och automatisera våra kunders arbetsprocesser. SuperOffice har 30 års kunskap och expertis inom CRM. Låt oss hjälpa dig att stärka kundupplevelsen och arbeta mer effektivt.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SENODKFIGlobal

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOENFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
ca 430kr/mån/anv

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med SuperOffice?

Varför väljer man SuperOffice CRM?

  • Bred produktportfölj - Samla både sälj, marknad och kundsupport i en plattform.
  • Flexibelt - Skala upp och anpassa efter era behov.
  • All kunddata på ett ställe - ta välgrundade beslut baserat på ordentliga analyser.
  • Enkelt att hantera pipline och få fram säkra prognoser.
  • Integration till andra systemstöd som bl.a. ERP och digital avtalssignering
  • Ett CRM-sytem som stödjer GDPR-kraven.

Varför väljer man er som leverantör?

  1. Kunskap och förståelse för kundens behov tack vare 30 års expertis inom CRM.
  2. Vi finns där och stöttar våra kunder genom hela kundresan. När vi har förstått behovet och hittat en lösning, börjar det viktigaste jobbet - att implementera på rätt sätt, i tid och att hjälpa dig att få ut mesta möjliga av systemet.
  3. Ni hittar oss i både Stockholm och Göteborg men våra kunder finns i hela Sverige.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Att öka omsättningen och få nöjdare kunder är både ett mål och en utmaning för många företag. SuperOffice erbjuder en CRM-lösning som innehåller alla delar som behövs för att hantera hela kundresa från marknad och sälj till kundservice. Genom att samla all kunddata i ett system hjälper vi företag att öka sin tillväxt och skapa bättre relationer till sina kunder.

Du kan välja att implementera alla funktioner på en gång eller addera fler vartefter att nya behov uppstår. Vi använder den senaste teknologin för att du enkelt ska kunna anpassa lösningen efter era specifika behov och processer.

Vilka behov och utmaningar är det som SuperOffice CRM löser för kunden?

För marknad: Få en tydlig överblick över kunden och era målgrupper för att kunna skapa effektiva marknadskampanjer och generera kvalitativa leads till säljteamet.

För sälj: Hantera hela säljprocessen från A till Ö med automatiserade flöden. Skapa bättre resultat genom noggrann bevakning av affärer, pipeline och prognoser.

För kundservice: Effektiv ärendehantering och snabba svar till kund genom automatiserade flöden. Bekräfta, hantera och följ upp.

För ekonomi: Tidseffektivt eftersom alla avdelningar enkelt hittar all nödvändig information och underlag direkt i systemet, alltid uppdaterat utan fördröjning.

Omdömen om SuperOffice CRM

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.365

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Det är ju alltid så när någonting skall implementeras så springer man på olika utmaningar. Men SuperOffice har hjälp oss över många trösklar (egen sanning), det har visat sig att det inte alls var så komplicerat som vissa användare ville ha det till :)

Jodå, det funkar :)

FörsäljningschefMedelstort företagVeriferad personSverigeNovember 2022

Vad gillar du mest?

Det är ju alltid så när någonting skall implementeras så springer man på olika utmaningar. Men SuperOffice har hjälp oss över många trösklar (egen sanning), det har visat sig att det inte alls var så komplicerat som vissa användare ville ha det till :)

Vad gillar du minst?

Det är inte alltid SO fattar vad jag vill eller tänker (systemet alltså). Men med övning så lär vi känna varandra bättre

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Enkelheten vi kundöverlämning, informationen följer Kundkortet, inte en mapp i någons dator.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Branschoberoende CRM

CRM ansvarig IT/ FörvaltningsledareStort företagVeriferad personSverigeFebruari 2021

Vad gillar du mest?

Enkelheten när man väl lärt sig hur saker och ting hör ihop och att det finns så mycket klart från början när det gäller integration till O365 och den fantastiska flexibiliteten

Vad gillar du minst?

Att det är en ganska hög inlärningskurva att få användarna att förstå att allt hänger samman mellan Företag-Person-Kalender-Projekt-Försäljning eftersom varje del visas för sig.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Planering för den enskilde, direkt kopplat mot kund/försäljning/objekt.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

VDLitet företagVeriferad personSverigeFebruari 2021

Vad gillar du mest?

Enkelt och snabbt att använda i vardagen

Vad gillar du minst?

Lite svårt och krångligt att anpassa till våra specifika behov

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Få koll på kunder och affärsmöjligheter

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Välfungerande

VDLitet företagVeriferad personSverigeFebruari 2021

Vad gillar du mest?

Funktionaliteten

Vad gillar du minst?

Saknar lite av det grafiska

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi tappar inte bollen lika lätt!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Bra system för alla

KalkylchefStort företagVeriferad personSverigeFebruari 2021

Vad gillar du mest?

Enkelheten och designen

Vad gillar du minst?

Inget speciellt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Försäljningsprocessen, Kundcenter och produktionsordrar

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

SuperOffice CRM förekommer inom följande kategorier

SuperOffice CRM produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Ingår

Leadgeneration via webben

Ingår

Marketing automation

Ingår

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Ingår

Spåra leads

Går att lägga till

Säljgamification

Går att lägga till

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Återförsäljare

Ingår

CRM för Fältsäljare

Budgetprognos

Ingår

Datatransfereringar

Ingår

Hantera leads

Ingår

Interaktionsspårning

Ingår

Kundsignering på fält

Går att lägga till

Personliga profiler

Ingår

Territorium hantering

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Säljstödssystem

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration och påminnelser

Ingår

Kontakt och prospect hantering

Ingår

Pipe management

Ingår

Skapa dokument och avtal

Ingår

Statistik och rapporter

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 6000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om SuperOffice

SuperOffice är en molnbaserad CRM-plattform designad för att hjälpa dig att bygga och stärka dina relationer genom varje steg i kundresan. Vår programvara stöder den enskilde användaren att uppnå en ökad produktivitet inom försäljning, marknadsföring och kundservice. Tillsammans med våra +100 appar har vi de systemstöd som krävs för att effektivisera och automatisera våra kunders unika processer. SuperOffice har 30 års kunskap och expertis inom CRM. Låt oss hjälpa dig att stärka kundupplevelsen och effektivisera dina arbetsprocesser. Våra experter står redo och guidar dig gärna vidare kring vilken lösning som passar just era behov.