HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
SuperOffice Service

SuperOffice Service

SuperOffice

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är SuperOffice Service?

SuperOffice Service hjälper dig att hålla reda på och besvara alla förfrågningar på ett effektivt sätt. Oavsett om förfrågan sker via telefon, e-post, chatt, webbformulär eller sociala medier kan du hjälpa dina kunder snabbt. Tilldela per automatik inkommande förfrågningar rätt kategori och rätt medarbetare. Om en förfrågan inte har besvarats inom en angiven tidsram, kommer systemet automatiskt eskalera ärendet vidare inom organisationen. Snabba responstider leder till högre kundnöjdhet. Med SuperOffice Chat kan du kommunicera med fler kunder samtidigt och snabbt besvara frågor. Detta betyder färre ärenden i kundservicekön och mindre väntetider för kunderna. Prata med våra experter och boka en kostnadsfri demo redan idag!

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SENODKFIGlobal

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med SuperOffice?

Varför väljer man SuperOffice Service?

  • Dokumenterat minskade svarstider till kund och ökad kundnöjdhet.
  • Enkelt att använda och mobilt.
  • Smarta automatiserade flöden och enkelt att integrera med andra system.
  • Flexibilitet att kunna utveckla SuperOffice-lösningen efter specifika kundbehov.
  • Skapar transparens i organisationen.
  • Tillgång till en kundportal som kan anpassas, tillgänglig 24/7.

Varför väljer man er som leverantör?

Din Nordiska CRM leverantör

Grundat i Norge med verksamhet i flertalet länder. I Sverige har vi kontor i både Stockholm och Göteborg. ​

Erfarenhet: I över 30 år har vi hjälpt företag i Norden att hitta, vinna och behålla sina kunder.​

Branscher: Fördjupad branschkunskap leder till kundens framgång och en lång rad referenskunder vi är stolta över. ​

Implementering: Vi har stor erfarenhet efter att ha implementerat flera tusen lösningar. Vi tar bort det som är överflödigt och säkerställer strategisk förankring av din CRM-lösning.​

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

En CRM-partner som ​hjälper dig växa

Framgångsrika affärsrelationer bygger på människor, inte teknik. Ett CRM-system är bara framgångsrikt om det hjälper människor att arbeta smartare, nå intäktsmålen snabbare och få verksamheten att växa på ett hälsosamt sätt. Och som din CRM-partner är vi redo att hjälpa dig att växa.​ I mer än 30 år har vi hjälpt europeiska företag, precis som ditt, att balansera personalens operativa effektivitet och optimera deras processer med hjälp av CRM-teknik. Oavsett om det gäller strategisk implementering eller online-hjälp ser vi till att du får ut det mesta möjliga av vår programvara och får den support du behöver.​

Vilka behov och utmaningar är det som SuperOffice Service löser för kunden?

  • Minimera manuell hantering av inkommande förfrågningar och att "ärenden faller mellan stolarna". Inga fler mejl till egna inkorgar och hantering av ärenden via lappar, listor och excel-ark.
  • Lättare att kartlägga kunden och på ett bättre sätt lösa kundärenden snabbare och smidigare.
  • Effektiv hantering av ärenden oavsett vilken kanal ärendet kommer in via.
  • Tydligt ägarskap kring kunden och dess ärende. Tidsbesparande effekter av att dubbelarbete elimineras.
  • Smidig kunskapsöverföring inom teamet.
  • Ökad transparens och flexibilitet vid sjukdom/ledighet så kunden kan fortsatt få samma höga servicegrad.
  • Mäta och analysera för att kunna effektivisera kundservicehanteringen och öka servicegraden till kunden.

Recensioner & Omdömen om SuperOffice Service

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Ett användarvänligt system för hela företaget

MarknadsansvarigLitet företagVerifierad personSverigeJuni 2023

Vad gillar du mest?

Superoffice är ett CRM-system som upplevs som väldigt nära användaren. Det är tydligt att systemet byggs och vidareutvecklas utifrån riktiga användares vardag och behov. Våra kontaktpersoner på SO är väldigt lyhörda för våra behov. Det är enkelt att få hjälp vid frågor och vi hålls uppdaterade om utvecklingsarbete för befintliga och nya funktioner (vi har fått se utvecklingsplanen och vet att det kommer många nya funktioner och förbättringar, något vi verkligen ser fram emot). Vi har fått en mycket bättre överblick över våra kunder, deras intressen och ser på ett tydligare sätt hur vi bäst kan arbeta med kundrelationerna. Ärendehanteringsdelen är otroligt användbar och mycket användarvänlig. Genom att enkelt kunna kategorisera inkommande externa och interna ärenden och prioritera dessa har vi fått till ett mycket smidigare och snabbare sätt att arbeta både inom och mellan olika avdelningar. En personlig favoritfunktion är kommentarsfunktionen på ärenden.

Vad gillar du minst?

Har önskemål om att lilla fritextsökningen söker bredare. Vår kontaktperson på SO tog emot min feedback med intresse och engagemang, ser fram emot vidareutveckling.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

SO har gett oss en mycket bättre överblick inom de flesta områden, till och med områden där vi tidigare trodde att vi hade bra koll. Vi vet var kunder befinner sig i kundrelationsprocessen och kan agera utifrån det. Vi har också betydligt bättre koll på ärenden.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?
SäljchefLitet företagVerifierad personSverigeApril 2023

Vad gillar du mest?

Simpel ärendehantering som skapar bra spårbarhet. Enkelt att samarbeta med andra på företaget genom att tilldela uppgiften.

Vad gillar du minst?

Lite låst i funktionalitet (för tillfället).

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?
Systemägare Litet företagVerifierad personSverigeMars 2023

Vad gillar du mest?

Ger en bra överblick i alla inkommande ärenden. Enkelt för användarna att jobba med.

Vad gillar du minst?

-

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi gick från att haft excel och mail för hantering av ärenden, nu har vi dashboards som ser till att vi inte missar några ärenden.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Kundansvarig

Kundansvarig Medelstort företagVerifierad personSverigeMars 2023

Vad gillar du mest?

Ett crm system som kan anpassas efter organisationens behov och förutsättningar. Anpassade appar och integrationslösningar från andra affärssystem. Bra och utvecklat ärendehanteringssystem

Vad gillar du minst?

Inget speciellt.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Utvecklat ärendehanteringssystem som samlar ärendeflöde på ett och samma ställe.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Toppen ärendehantering!

Sälj/MarknadLitet företagVerifierad personSverigeMars 2023

Vad gillar du mest?

Vi missar inga ärenden från kunder och kan leverera en support i världsklass. Vi har flera ärendeköer som vi anpassat till vår verksamhet, där rätt person med rätt kompetens får rätt ärende vilket leder till kortare handläggningstider och nöjdare kunder.

Vad gillar du minst?

Att service inte är integrerad fullt ut med CRM-delen. Finns även en del att önska kring dashboard´s och eskaleringsfunktionen.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi tappar inga ärenden på vägen. Vi har effektiviserat vår kundsupport och höjt vår kundnöjdhet!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

SuperOffice Service förekommer inom följande kategorier

SuperOffice Service produktfunktionaliteter

Helpdesk system

Ansvarsfördelning

Ingår

Automatiserad ärendehantering

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Behörighetsstyrning

Ingår

Dashboard med live-tracking

Ingår

Externt HelpDesk

Ingår

Integrationsstöd

Ingår

Internt HelpDesk

Ingår

Kunskapsbank

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Påminnelsefunktion

Ingår

SLA-hantering

Ingår

Statistik & Uppföljning

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Ingår

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Sentimentanalys

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om SuperOffice

Varje dag samlas vi kring vår viktigaste uppgift – nämligen att skapa en CRM-mjukvara som säkerställer att du kan bygga goda och lojala relationer med dina kunder. På SuperOffice har vi ett genuint intresse för våra kunder och de utmaningar de möter i vardagen. Vi är övertygade om att varje kundrelation är lika viktig. Vi är också säkra på att om kunden tas om hand, utvecklas och respekteras kommer det att leda till mer försäljning, snabbare framgång och tillväxt. Det är därför vi finns. Vi tror att människor med en positiv attityd når bättre resultat än andra. Hos oss lägger vi vikt vid att hålla vad vi lovar och därför möter vi alla med ett öppet sinne och ett vänligt leende.​