HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Weply

Weply

Weply

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Weply?

Konvertera befintlig webbplatstrafik med Weplys livechatt. Genom en personlig och dygnet runt-bemannad chatt på din sida välkomnar våra chattkonsulter dina besökare och hjälper dem att hitta den information de behöver. Förutom att se till att du är tillgänglig dygnet runt och att dina besökare får en bra onlineupplevelse, samlar vi också in och vidarebefordrar information om de kunder som uppfyller dina krav på ett lead och vill komma i kontakt med dig. Weply använder sig av aktuell trafik och effektiviserar leads för att optimera nuvarande marknadsförings- och försäljningsprocesser. Något du i slutändan kommer att tjäna mer på.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
ENSVDANO

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
Saknar information

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemang

Varför gör man affärer med Weply?

Varför väljer man Weply?

Weply erbjuder en livechattlösning som skapar värde för företag på många sätt. Som den enda på marknaden erbjuder vi en livechattlösning där externa chattkonsulter hanterar företags kundförfrågningar online dygnet runt via en livechatt. Vi gör det möjligt för dig att vara online och tillgänglig för er kunder dygnet runt utan att du behöver lyfta ett finger. Du får även leads levererade till din inkorg på kunder som är redo att köpa - baserat på dina egna kravställningar på en lead.

Varför väljer man er som leverantör?

Välj Weply som din externa partner och du kommer att se effekten av att vår livechatt direkt i form av genererade leads. Vi ser till att vår unika chattlösning skapar värde för ditt företag på flera parametrar. På Weply vill vi bygga långvariga personliga relationer som är fördelaktiga för båda parter. När du blir en Weply-användare kommer du att få din egen Customer Success Manager som hjälper dig när behovet uppstår. Vi kommer också att aktivt höra av oss till dig för att optimera din installation allt eftersom. Du kan också få teknisk assistans vid behov. Varje dag och natt är våra professionella och välutbildade chattkonsulter online och redo att hantera dina kunders förfrågningar och omvandla befintlig trafik till betalande kunder.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Weply är en unik livechattlösning som inte går att finna någon annanstans. Som den enda livechattleverantören på marknaden betjänar vi våra kunders chattar med mänsklig personal dygnet runt. Våra chattkonsulter kan självklart hantera chattar på svenska – men även på danska, holländska och engelska. Dessutom är vi specialiserade på att generera kvalificerade leads. Våra chattkonsulter samlar in och vidarebefordrar leads som lever upp till företagens individuella krav.

Vilka behov och utmaningar är det som Weply löser för kunden?

Att spendera pengar på försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter som genererar inkommande trafik är vanligt för de flesta företag. Många prioriterar dock inte att konvertera trafik till kunder. Weply optimerar din försäljnings- och marknadsföringsbudget när vi omvandlar befintlig trafik till betalande kunder. Genom att erbjuda en livechattlösning där chattkonsulter hanterar chattar personligen dygnet runt lyfter vi din kundupplevelse och tillgänglighet online. Utöver det genererar vi kvalificerade kundleads baserat på företagens krav på ett lead. På så vis får du bara leads som är relevanta för just dig.

  • Konvertera redan befintlig webbplatstrafik
  • Skapa personligt engagemang med dina webbplatsbesökare 24/7
  • Få kvalificerade leads skickade direkt till din inkorg
  • Lägg mindre tid på att hantera ej relevanta kunder och mer tid på ditt expertområde
  • Avlasta befintliga kundtjänstkanaler
  • Optimera dina försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter samt din budget

Omdömen om Weply

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

55

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Seriositeten hos medarbetarna och att de inte är "trycksäljare" utan försöker förstå sin uppdragsgivare och bistå på bästa sätt.

Seriösa och suveränt proffsiga

MarknadsansvarigLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Seriositeten hos medarbetarna och att de inte är "trycksäljare" utan försöker förstå sin uppdragsgivare och bistå på bästa sätt.

Vad gillar du minst?

Att min kontakt Christoffer pratar skånska. Huuu:)

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

De finns tillgängliga som en slags värd på tider då vi inte är tillgängliga

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Proffsigt, enkelt &

IT ansvarig Litet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Fångar upp nya kunder. Användarvänligheten. Proffsigt bemötande, En riktigt person bakom chatten.

Vad gillar du minst?

Gillar allt finns inget minst ;).

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Finns där om kunden vill ställa en fråga. Tror många drar sig att kontakta ett företag via en mejladress på en hemsida istället för att bara spontant slänga iväg en chattrad och få svar inom några sekunder och sedan bli kontaktat av rätt person i företaget efter avslutat chatt.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

VDLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Enkelheten, snabba svarstider, tydlighet

Vad gillar du minst?

Kan inte komma på något

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

10/10

FörsäljningschefLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Att Weply ger oss möjligheten att kontakta varma kunder

Vad gillar du minst?

Allt är bra :)

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Att våra inkorgar fylls av varma kunder istället för kalla case eller frågeställningar. Weply har gjort att fokus läggs på rätt ställe!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Weply förekommer inom följande kategorier

Weply produktfunktionaliteter

Livechatt

Anpassningsbart

Ingår

Chatthistorik

Ingår

Integrationsmoduler

Ingår

Kundinformation

Ingår

Mät kundnöjdhet

Ingår

Proaktiv chat

Ingår

Samlad Dashboard

Ingår

Spåra besökares aktivitet

Ingår

Svarsmallar

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Weply

Weply är ett snabbväxande SaaS-företag som har fått förtroendet att stötta mer än 1400 företag att engagera och konvertera sin webbplatstrafik genom personliga realtidskonversationer. Vi är den enda leverantören i Norden som erbjuder en dygnet runt-bemannad livechatt.

Weply är inte ett vanligt techbolag. Vi tror att vår teknik mår bra av mänsklig handpåläggning. Därför har vi byggt en chattlösning som kombinerar det bästa av två världar. Skandinaviens största livechattplattform och en veritabel armé av chattkonsulter som är specialister på onlinekommunikation och att generera leads. Weply skapar värde för företag på flera parametrar genom en komplett livechattlösning. Vi optimerar våra kunders ranking i sökresultat, deras marknadsföring samt deras försäljningsbudget och höjer samtidigt deras digitala kundupplevelse.

Weply har inte bara ett uppdrag att hjälpa företag att växa och uppnå sin fulla potential. Vi kämpar också för social och ekonomisk integration av personer med funktionsnedsättning. Vi ger plats åt människor som inte alltid trivs och växer i traditionella anställningar. Vi anställer personer med funktionsnedsättning som våra chattkonsulter. De kan bidra med sina egenskaper och skapa värde för miljontals webbplatsbesökare hemifrån under så många timmar som de vill.