HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
 Ebbot

Ebbot

Hello Ebbot

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Ebbot?

Ebbot erbjuder en plattform för att skapa fantastiska kundresor. Systemet används idag av stora svenska aktörer som Rusta, NetOnNet, Nelly.com, Bubbleroom, och ett flertal energibolag och kommuner.

AI-Chatbot

Vår chatbot förstår över 80 språk och förstår ofta över 80% av alla frågor ute hos våra kunder. Boten svarar med text såväl som interaktiva kort vilket gör upplevelsen bättre och mindre frustrerande för kunden.

Smart Livechat

I vår Livechat hanteras varje chatt snabbare. Genom samarbete med chatboten och integrationer mot ticketing system blir varje hantering mer effektiv. Sätt boten på autopilot när uppgifter ska samlas in eller skapa tickets utan att lämna chatten.

Conversation Starters / Smart triggers

Aktivera chatten med rätt budskap vid rätt tillfälle genom smarta triggers som aktiverar baserat på besökarnas beteende på hemsidan.

Product Finder

Bli guidad till rätt product med intelligenta flöden som översätter hårda produktfilter till mer mänskliga värden.

Vattenpelare på regnjacka --> Hur många dagar ska du vara ute i skogen?

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVENDANOFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
590kr/anv/mån

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

Varför gör man affärer med Hello Ebbot?

Varför väljer man Ebbot?

- Chatbot & Livechatt, i samma verktyg.

- Ett av få GDPR säkra alternativ.

- Mest användarvänliga alternativet. Snyggt gränssnitt.

Varför väljer man er som leverantör?

- Kunnigt team som utmanar men också kan anpassa sig efter önskemål.

- Bra referenser på att det faktiskt fungerar.

- Snabb leverans.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Bred plattform för hela kundresan med inriktning på E-handel, Energi, Fastighet, och Kommuner.

- AI Chatbot, Livechatt, Bot-Builder E-handelsverktyg i samma plattform.

- Anpassade & färdiga integrationer till system.

- Lätt att använda, snabb att komma igång med, och team med hög kompetens.

- EU-hosting

- Kryptering

- Snabbaste widgeten på marknaden.

Vilka behov och utmaningar är det som Ebbot löser för kunden?

- Tillgänglighet, Väntetider, Hanteringstider i support.

- Konvertering i onlinebutiker.

- Ineffektiv hantering av support-ärenden.

Omdömen om Ebbot

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.635

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Först och främst måste jag berömma det fantastiska team från Ebbot vi jobbat med. Från dag ett har dialog och support från Charlotte och Pierre hållit högsta kvalité. Det jag älskar med produkten är att den tar bort "onödiga" mänskliga interaktioner som enkelt löses med hjälp av bot och ai. Med det sagt har Ebbot utvecklat ett system som känns både vänligt och mänskligt för konsumenten, men där vi kan leverera sekundsnabba svar samtidigt som avlastar vår kundtjänstavdelning. Win-win.

Ett win-win verktyg för organisation och kund

ProduktchefLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Först och främst måste jag berömma det fantastiska team från Ebbot vi jobbat med. Från dag ett har dialog och support från Charlotte och Pierre hållit högsta kvalité. Det jag älskar med produkten är att den tar bort "onödiga" mänskliga interaktioner som enkelt löses med hjälp av bot och ai. Med det sagt har Ebbot utvecklat ett system som känns både vänligt och mänskligt för konsumenten, men där vi kan leverera sekundsnabba svar samtidigt som avlastar vår kundtjänstavdelning. Win-win.

Vad gillar du minst?

Just nu finns Ebbot enbart som webapp, där vi tror att en iOS/Android app hade varit grymt som komplement.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

- Vår kundtjänst avlastas och kan lägga sin tid mer effektivt på annat - Många kunder använder idag chatt som navigation på hemsidan, och kan på så vis få direkta svar på dessa frågor

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Head of costumer satisfactionLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Enkelt uppbyggande av chatbot och bra samarbete!

Vad gillar du minst?

Lite svårt med mätetalen hur pass stor påverkan det haft.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Repetativa frågor från kunder. Länkar kunder till rätt sorts info.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Ebbot förekommer inom följande kategorier

Ebbot produktfunktionaliteter

Chatbot

AI chatbot

Ingår

API

Ingår

Flerspråkstöd

Ingår

Integrationsmoduler

Ingår

Kodfri

Ingår

Koppling till Live Chat

Ingår

Kundservice

Ingår

Marknadsföring

Ingår

Naturligt språk

Ingår

Regelstyrd chatbot

Ingår

SMS/meddelanden

Ingår

Sociala medier integrering

Ingår

Säljstöd

Ingår

Livechatt

Anpassningsbart

Ingår

Chatthistorik

Ingår

Integrationsmoduler

Ingår

Kundinformation

Ingår

Mät kundnöjdhet

Ingår

Proaktiv chat

Ingår

Samlad Dashboard

Ingår

Skärmdelning

Ingår

Spåra besökares aktivitet

Ingår

Svarsmallar

Ingår

VideoChat

Går att lägga till

VoiceChat

Går att lägga till

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Går att lägga till

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Ingår

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Sentimentanalys

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Går att lägga till

Tickets

Går att lägga till

Ärendestatus

Ingår

Om Hello Ebbot

Ebbot startades av Anders Clarin och Mikael Eriksson 2018 och har sedan dess växt med rasande fart. Idag har de några av de största Ehandlarna, Energibolagen och kommunerna i Sverige som kunder. 2022 köpte Ebbot upp Dialogtrail AB som är en ehandelsplattform för smarta produktguider.