HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
ebbot.ai

Ebbot

Ebbot

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Ebbot?

Ebbot erbjuder en användarvänlig plattform för att skapa fantastiska kundupplevelser online. Med AI och konversationell design utrustar vår plattform ditt företag med möjligheten att ge dina kunder en lika bra och personlig upplevelse online som de har fått i person. Samtidigt sparar du både tid och pengar genom att manuellt arbete automatiseras - utan att tumma på kundnöjdheten.

Idag har Ebbot ett 100-tal kunder och plattformen används av flera stora svenska aktörer som Rusta, NetOnNet, Nelly.com, Bubbleroom, och ett flertal energibolag och kommuner.

AI-Chatbot

Vår marknadsledande chatbot talar över 80 språk och förstår i snitt 80% av alla frågor ute hos våra kunder. Boten kan svara med text såväl som interaktiva kort vilket gör upplevelsen mer sömlös och mindre frustrerande för kunden.

Smart Livechatt

I vår Livechat hanteras varje chatt snabbare. Genom samarbete med chatboten och smidiga integrationer mot ticketing system blir varje hantering mer effektiv. Sätt boten på autopilot när uppgifter ska samlas in eller skapa tickets utan att behöva lämna chatten.

Conversation Starters / Smart triggers

Aktivera chatten med rätt budskap vid rätt tillfälle genom smarta triggers som aktiveras baserat på besökarnas beteende på hemsidan.

Interaktiva Produktguider

Guida kunder till rätt product med intelligenta flöden som översätter hårda produktfilter till mer mänskliga värden.

Messenger utskick

Bygg en lista med prenumeranter på Messenger. Skicka ut interaktiva nyheter och marknadskampanjer som engagerar kunder på en helt ny nivå.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

SaaS / egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVENDANOFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
Saknar information

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemang

Varför gör man affärer med Ebbot?

Varför väljer man Ebbot?

Säker & effektiv datahantering

På Ebbot tar vi din datasäkerhet på största allvar och erbjuder högsta möjliga standard när det gäller hantering av känslig information. Vår plattform är självklart 100% i enlighet med GDPR, med full hosting inom EU och kompletterande dishwasher-funktionalitet som tvättar din data på känslig information.

Snabb & användarvänlig plattform

Vi erbjuder en snabb och användarvänlig plattform som gör det enkelt för dig att bygga och underhålla och vidareutveckla din chatbot utan att behöva oroa dig för att det ska äta upp interna IT-resurser.

Flexibla integrationer

Med våra flexibla integrationer kan du koppla chatboten till de flesta ärendehanteringssystem, CRM-system och e-handelsplattformar. Vill du koppla din chatbot till ett system som inte finns med på vår lista över färdiga integrationer, behöver du inte oroa dig. Våra kompetenta bot-experter lever efter samma mantra som Gunde Svan - Ingenting är omöjligt.

Varför väljer man er som leverantör?

Teknisk kompetens

Som experter inom AI och chatbotar håller vi oss ständigt uppdaterade för att våra kunder alltid ska ha tillgång till den senaste tekniken. Med all kompetens tillgänglig in-house kan vi dessutom leverera nya funktioner både snabbt och effektivt.

Kundupplevelsen i fokus

Automatisering och kostnadseffektivitet i all ära, men det får aldrig ske på bekostnad av kundnöjdheten! Därför är ett fokus på kundupplevelsen något som genomsyrar hela vår plattform och sättet vi tar oss an dig och dina kunder.

Helhetsperspektiv

Vi tror på vikten av att se på kundresan ur ett helhetsperspektiv och har utformat produkter för alla delar av resan. Från det allra första mötet med en potentiell kund till att bygga en stark och långsiktig lojalitet.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Svensk leverantör

Ebbot är ett svenskt företag med grundare som har lång erfarenhet inom att bygga upp effektiva kundserviceteam. Denna bakgrund har skapat en stark företagskultur där alla brinner för att förbättra kundresan med hjälp av ny teknik. Vilket har skapat en djup förståelse för de behov och utmaningar kunden står inför när det kommer till att skapa kundnöjdhet online.

Nära samarbete

Vi strävar alltid efter att skapa personliga relationer med våra kunder för att kunna förstå deras unika behov och anpassa våra lösningar på bästa sätt. Ett nära samarbete mellan oss och våra kunder är därför vårt mål.

Branschspecifika lösningar

Vår erfarenhet av att arbeta med många olika branscher ger oss möjlighet att förstå de specifika utmaningar som varje bransch står inför, och att på så sätt kunna erbjuda skräddarsydda lösningar som passar ert företags behov.

Vilka behov och utmaningar är det som Ebbot löser för kunden?

Ökad tillgänglighet

En chatbot ger din verksamhet möjligheten att bemöta kunder under dygnets alla timmar. Ett tempo och tillgänglighet som till och med den duktigaste kundtjänstmedarbetaren hade haft svårt att klara av!

Minskad belastning på kundtjänst

Att jobba med kundservice kan vara fantastiskt, men inte om man måste svara på samma frågor dag ut och dag in. Eftersom en chatbot tar hand om de repetitiva frågorna kan de mänskliga medarbetarna istället ägna sig åt de mer komplexa ärendena=jobbet blir roligare!

Sänkta kostnader

Eftersom en chatbot kan hantera och automatisera majoriteten av de flesta supportärenden som kommer in, vilket frigör behovet mänskliga resurser - och med det även kostnaderna.

Omdömen om Ebbot

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.505

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Proffsig och lösningsorienterad personal.

Chatbot

Automation & Data coordinatorStort företagVerifierad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Proffsig och lösningsorienterad personal.

Vad gillar du minst?

Att få fram det vi behöver korrigera eller förbättra i chatbotsvaren hade kunnat vara enklare.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Tar bort enkla frågor till vår kundservice. Ger oss möjlighet att snabbt upptäcka möjliga fel på våra siter då vi får enkelt överblick på vad kunderna har skrivit till chatboten.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

IT TeknikerLitet företagVerifierad personSverigeDecember 2022

Vad gillar du mest?

Väldigt grym support och hjälp vid implementationen

Vad gillar du minst?

hmm svårt att hitta något negativt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi får en handläggare , hjälpreda till

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Ett win-win verktyg för organisation och kund

ProduktchefLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2022

Vad gillar du mest?

Först och främst måste jag berömma det fantastiska team från Ebbot vi jobbat med. Från dag ett har dialog och support från Charlotte och Pierre hållit högsta kvalité. Det jag älskar med produkten är att den tar bort "onödiga" mänskliga interaktioner som enkelt löses med hjälp av bot och ai. Med det sagt har Ebbot utvecklat ett system som känns både vänligt och mänskligt för konsumenten, men där vi kan leverera sekundsnabba svar samtidigt som avlastar vår kundtjänstavdelning. Win-win.

Vad gillar du minst?

Just nu finns Ebbot enbart som webapp, där vi tror att en iOS/Android app hade varit grymt som komplement.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

- Vår kundtjänst avlastas och kan lägga sin tid mer effektivt på annat - Många kunder använder idag chatt som navigation på hemsidan, och kan på så vis få direkta svar på dessa frågor

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Head of costumer satisfactionLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2022

Vad gillar du mest?

Enkelt uppbyggande av chatbot och bra samarbete!

Vad gillar du minst?

Lite svårt med mätetalen hur pass stor påverkan det haft.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Repetativa frågor från kunder. Länkar kunder till rätt sorts info.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Ebbot förekommer inom följande kategorier

Ebbot produktfunktionaliteter

Chatbot

AI chatbot

Ingår

API

Ingår

Flerspråkstöd

Ingår

Integrationsmoduler

Ingår

Kodfri

Ingår

Koppling till Live Chat

Ingår

Kundservice

Ingår

Marknadsföring

Ingår

Naturligt språk

Ingår

Regelstyrd chatbot

Ingår

SMS/meddelanden

Ingår

Sociala medier integrering

Ingår

Säljstöd

Ingår

Livechatt

Anpassningsbart

Ingår

Chatthistorik

Ingår

Integrationsmoduler

Ingår

Kundinformation

Ingår

Mät kundnöjdhet

Ingår

Proaktiv chat

Ingår

Samlad Dashboard

Ingår

Skärmdelning

Ingår

Spåra besökares aktivitet

Ingår

Svarsmallar

Ingår

Lead generation-verktyg

Analyser och rapporter

Ingår

Chattlösning

Ingår

Prospekteringsverktyg

Ingår

Triggers

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Ingår

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Sentimentanalys

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Går att lägga till

Tickets

Går att lägga till

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 7000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Ebbot

Ebbot grundades av Anders Clarin och Mikael Eriksson 2018 och har sedan dess växt med rasande fart. Idag har vi några av de största e-handlarna, energibolagen och kommunerna i Sverige som kunder. 2022 förvärvade Ebbot upp e-handelsplattformen Dialogtrail AB för att stärka sitt erbjudande med lösningar för att driva konvertering.