HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
SugarCRM

SugarCRM

SugarCRM

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är SugarCRM?

Med SugarCRM får marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam äntligen en tydlig bild av varje enskild kund vilket hjälper affärsverksamheter att nå nya nivåer inom resultat och prognostisering. Sugar är CRM-plattformen som gör svåra saker enklare.

Tusentals företag i fler än 120 länder använder Sugar för att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att låta plattformen göra jobbet. Sugar har sitt huvudkontor i Silicon Valley och stöds av Accel-KKR. Mer information om SugarCRM finns på: www.sugarcrm.com.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
ca 1390kr/mån/anv

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

Varför gör man affärer med SugarCRM?

Varför väljer man SugarCRM?

Vår vision är att tillhandahålla en CRM-plattform som ger en fullständig bild av varje enskild kunds resa, utan alla nackdelarna med traditionella CRM-system

Det innebär tre saker:

Inga döda vinklar – I stället för begränsade eller ofullständig information om kunden ser du genast all relevant information, historisk som framtida.

Ingen onödig administration – I stället för att du manuellt behöver infoga alla detaljer registrerar plattformen automatiskt data och presenterar dem i rätt kontext för alla som behöver den.

Inga hinder – I stället för att nöja dig med en standardlösning med standardbegränsningar får du en lösning som är byggd kring dina behov och arbetsflöden.

Det är bara SugarCRM som har den inställningen när det gäller att åstadkomma en optimal kundupplevelse.

Varför väljer man er som leverantör?

1. Öppen källkod: flexibilitet, transparens, samverkan

2. 4 500 kunder i 120 länder och en NPS-poäng från kunder på mer än 90

3. Vår strävan efter att inbringa kunder som stannar för alltid har gett oss förstaplatsen i CRM Emotional Footprint Awards 2021 från Software Reviews. En rangordning som helt och hållet baseras på input från användare.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Många av de bästa systemen utvecklas av produktföretagen men implementeras av deras partners. Det är därför viktigt att välja en leverantör som passar er, utöver potentiella CRM-system. Exsitec kan allt om CRM-system, specifikt för den skandinaviska marknaden. Vi har även lång erfarenhet av att se över hela våra kunders systemplattformar och kan därför se till att ert CRM-system passar som handen i handsken med era övriga system, vilket är en av nyckelfaktorerna för framgång! Vi väljer ut de bästa systemen på marknaden och ser till att de fungerar tillsammans, för att ni ska kunna nå er fulla potential!

Vilka behov och utmaningar är det som SugarCRM löser för kunden?

Gång på gång hör vi att CRM-system är alldeles för arbetskrävande

Det har behövts mer inmatning och underhåll av systemet än vad det gett för värde i gengäld.

Det är svårt och dyrt att få CRM-system att fungera på det sätt som affärsverksamheten behöver, eller att få CRM-system att fungera smidigt med andra system

Och de största leverantörerna i CRM-branschen har dåligt rykte. Det sägs att de sätter sina egna intressen först, inte uppfyller sina löften och fifflar med prissättning och kontrakt

Vi har lagt ner och fortsätter att lägga ner mängder av tid, pengar och resurser på att lösa problemet med plattformar som kräver mycket underhåll.

Omdömen om SugarCRM

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.415

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Jag får bra koll på affärsmöjligheter

Helt ok CRM

SäljareLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Jag får bra koll på affärsmöjligheter

Vad gillar du minst?

Det är inte det roligaste systemet att jobba i

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Kontroll

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Inte bara ett CRM längre. Nu är det för hela vår verksamhet.

CRM AnalytikerMedelstort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Bytet till Sugar Sell och ännu mer Sugar Serve har tillåtit oss att helt ändra hur vi använder vårt CRM. Nu har vi en databas som vi kan ta fram rapporter från och allokera processer till. Serve med CJP och BPM tillåter en strategisk process med automatiserade steg som behöver följas för att kunna nå nästa steg. Det innebär att viktiga steg inte missas. För användaren är det strömlinjeformat och användarvänligt dessutom. Bra jobbat!

Vad gillar du minst?

De dynamiska rapporterna behöver fler alternativ för grafer. Jag saknar även detaljerade år-till-år rapporter.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Enormt stora vinster i: Tid, effektivitet och att behålla integriteten av data och processer. Automatiseringen av manuella uppgifter där det är möjligt och att göra allt detta praktiskt och transparent i rapporterna jag får ut från systemet.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Tillförlitlig Sugar Serve Recension

TeknikerLitet företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Lättanvänt. Att navigera är superenkelt. Användargränssnittet är trevligt. Supporten är fantastisk. Jag tycker om deras Dashboard.

Vad gillar du minst?

Vissa plugins funkar inte så bra. Speciellt tredjeparts plugins. Kostnaden för att komma igång är ganska hög. Det är inte så anpassningsbart, men det finns å andra sidan många features. Ibland kan det lagga lite och ta tid att ladda. Supporten är långsam ibland, men de försöker ändå lösa problemen.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Sugar Serve är ett verktyg som har hjälpt oss automatisera vår kundsupport. Vi har möjlighet att skala upp väldigt snabbt och förbättra vår effektivitet vilket skapar en bättre relation med våra kunder. Det är väldigt kostnadseffektivt totalt sett och har hjälpt oss att nå fler kunder inom rätt tidsram.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Ett bra verktyg för ökad kundnöjdhet!

Head of CXStort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Sugar Serve är ett verktyg som har hjälpt oss att förbättra sättet vi hjälper våra kunder på. Vi valde Sugar Serve på grund av dess långa räckvid, många funktionaliteter och bra funktioner. Att arbeta med ärenden och lösa kundfrågor har blivit mycket lättare på grund av att jag har all information jag behöver i vår dashboard vilket gör att det blir lättnavigerat.

Vad gillar du minst?

Än så länge har jag inte hittat någonting jag inte tycker om. Systemet har gjort alla som jobbar mot kund mer produktiva.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Sugar Serve har gett oss allt vi behöver för att automatisera kundupplevelsen hos oss. Normalt sett hanterar vi en mängd SLAer varje vecka och att göra det och samtidigt kunna fokusera på andra saker kan vara överväldigande, men med Sugar Serve kan SLA hanteringen automatiseras till stor del vilket är revolutionerande för oss!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Automatisera marknadsföring enkelt med Sugar Market

ITLitet företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Förbättrad effektivitet och minskad kostnad. Starkt användar-community och medlemmar är väldigt hjälpsamma inom det. Bra service från Sugar teamet. Databashantering är super-enkelt och nu kan vi hantera många fler användare.

Vad gillar du minst?

Dokumentationen borde förbättras, även om implementationen gick klockrent. Väldigt brant inlärningskurva eftersom systemet innehåller så många funktioner. Fler integrationer skulle göra det mer effektivt. Lite kodning behövs (HTML och CSS), så man behöver lägga lite tid på att lära sig det. Kostnaden är ganska hög jämfört med några av konkurrenterna.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi kan skicka massmail till våra användare. Vi kan nå många av våra kunder och kandidater regelbundet och även ha koll på vad de gör därefter. Vi använder analysverktygen för att se vilka som har öppnat och klickat på länkar och vilka som kan vara potentiella leads. Arbetet är nu mestadels automatiserat.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

SugarCRM förekommer inom följande kategorier

SugarCRM produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Ingår

Leadgeneration via webben

Ingår

Marketing automation

Ingår

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Ingår

Spåra leads

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Återförsäljare

Marknadsföringsverktyg

Analys & rapporter

Ingår

Analys av aktiva kunder & prospekt

Ingår

Automatiserad annonsering

Ingår

Automatiserade flöden

Ingår

Dashboard

Ingår

Designmallar

Ingår

E-mail marknadsföring

Ingår

Fysisk reklam

Ingår

Koppling till sociala medier

Ingår

Landningssida

Ingår

Lead Management

Ingår

Lead score

Ingår

Lämnad varukorg

Ingår

Marknadsrapporter

Ingår

Mobil-marknadsföring

Ingår

Personanpassad kommunikation

Ingår

Schemalägga händelser

Ingår

Segmentera flöden

Ingår

Skapa formulär

Ingår

Skapa kampanjer

Ingår

Smarta rekommendationer

Ingår

Smarta rekommendationer/ AI

Ingår

Sociala media

Ingår

Split testing/ A-B

Ingår

Undvika spamfilter

Ingår

Verktyg för att bygga hemsida

Ingår

Webhook

Ingår

Website Monitoring

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Ingår

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Sentimentanalys

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om SugarCRM

Vårt mål är att hjälpa marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att tillhandahålla en CRM-plattform som gör svåra saker enklare.

SugarCRM är en prisbelönt CRM-plattform med användare i 120 länder. Vår strävan efter att inbringa kunder som stannar för alltid har gett oss förstaplatsen i CRM Emotional Footprint Awards 2021 från Software Reviews. En rangordning som helt och hållet baseras på input från användare. Nu märker många olika slags organisationer, från universitet till banker och globala teknikföretag, vad som händer när man låter plattformen göra jobbet.

Det som började som en helt nydanande kostnadsfri CRM-produkt med öppen källkod är nu en modern, stabil, AI-driven molnplattform som håller affärsverksamheter i rörelse och som är den enda specialbyggda CRM-plattformen som levererar en högupplöst kundupplevelse. Företag har under alltför lång tid varit beroende av underhållskrävande CRM-system med för många manuella inmatningar för att vara användbara eller som har för få funktioner för att faktiskt få jobbet gjort. Med SugarCRM låter du plattformen göra jobbet.