HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
SugarCRM

SugarCRM

SugarCRM

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Testa systemguiden

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vad är SugarCRM?

Med SugarCRM får marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam äntligen en tydlig bild av varje enskild kund vilket hjälper affärsverksamheter att nå nya nivåer inom resultat och prognostisering. Sugar är CRM-plattformen som gör svåra saker enklare.

Tusentals företag i fler än 120 länder använder Sugar för att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att låta plattformen göra jobbet. Sugar har sitt huvudkontor i Silicon Valley och stöds av Accel-KKR. Mer information om SugarCRM finns på: www.sugarcrm.com.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
ca 1390kr/mån/anv

Recensioner & Omdömen om SugarCRM

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Helt ok CRM

SäljareLitet företagVerifierad personSverigeJanuari 2022

Vad gillar du mest?

Jag får bra koll på affärsmöjligheter

Vad gillar du minst?

Det är inte det roligaste systemet att jobba i

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Kontroll

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Ett bra verktyg för ökad kundnöjdhet!

Head of CXStort företagVerifierad personSverigeDecember 2021

Vad gillar du mest?

Sugar Serve är ett verktyg som har hjälpt oss att förbättra sättet vi hjälper våra kunder på. Vi valde Sugar Serve på grund av dess långa räckvid, många funktionaliteter och bra funktioner. Att arbeta med ärenden och lösa kundfrågor har blivit mycket lättare på grund av att jag har all information jag behöver i vår dashboard vilket gör att det blir lättnavigerat.

Vad gillar du minst?

Än så länge har jag inte hittat någonting jag inte tycker om. Systemet har gjort alla som jobbar mot kund mer produktiva.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Sugar Serve har gett oss allt vi behöver för att automatisera kundupplevelsen hos oss. Normalt sett hanterar vi en mängd SLAer varje vecka och att göra det och samtidigt kunna fokusera på andra saker kan vara överväldigande, men med Sugar Serve kan SLA hanteringen automatiseras till stor del vilket är revolutionerande för oss!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Inte bara ett CRM längre. Nu är det för hela vår verksamhet.

CRM AnalytikerMedelstort företagVerifierad personSverigeDecember 2021

Vad gillar du mest?

Bytet till Sugar Sell och ännu mer Sugar Serve har tillåtit oss att helt ändra hur vi använder vårt CRM. Nu har vi en databas som vi kan ta fram rapporter från och allokera processer till. Serve med CJP och BPM tillåter en strategisk process med automatiserade steg som behöver följas för att kunna nå nästa steg. Det innebär att viktiga steg inte missas. För användaren är det strömlinjeformat och användarvänligt dessutom. Bra jobbat!

Vad gillar du minst?

De dynamiska rapporterna behöver fler alternativ för grafer. Jag saknar även detaljerade år-till-år rapporter.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Enormt stora vinster i: Tid, effektivitet och att behålla integriteten av data och processer. Automatiseringen av manuella uppgifter där det är möjligt och att göra allt detta praktiskt och transparent i rapporterna jag får ut från systemet.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Tillförlitlig Sugar Serve Recension

TeknikerLitet företagVerifierad personSverigeDecember 2021

Vad gillar du mest?

Lättanvänt. Att navigera är superenkelt. Användargränssnittet är trevligt. Supporten är fantastisk. Jag tycker om deras Dashboard.

Vad gillar du minst?

Vissa plugins funkar inte så bra. Speciellt tredjeparts plugins. Kostnaden för att komma igång är ganska hög. Det är inte så anpassningsbart, men det finns å andra sidan många features. Ibland kan det lagga lite och ta tid att ladda. Supporten är långsam ibland, men de försöker ändå lösa problemen.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Sugar Serve är ett verktyg som har hjälpt oss automatisera vår kundsupport. Vi har möjlighet att skala upp väldigt snabbt och förbättra vår effektivitet vilket skapar en bättre relation med våra kunder. Det är väldigt kostnadseffektivt totalt sett och har hjälpt oss att nå fler kunder inom rätt tidsram.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Automatisera marknadsföring enkelt med Sugar Market

ITLitet företagVerifierad personSverigeNovember 2021

Vad gillar du mest?

Förbättrad effektivitet och minskad kostnad. Starkt användar-community och medlemmar är väldigt hjälpsamma inom det. Bra service från Sugar teamet. Databashantering är super-enkelt och nu kan vi hantera många fler användare.

Vad gillar du minst?

Dokumentationen borde förbättras, även om implementationen gick klockrent. Väldigt brant inlärningskurva eftersom systemet innehåller så många funktioner. Fler integrationer skulle göra det mer effektivt. Lite kodning behövs (HTML och CSS), så man behöver lägga lite tid på att lära sig det. Kostnaden är ganska hög jämfört med några av konkurrenterna.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi kan skicka massmail till våra användare. Vi kan nå många av våra kunder och kandidater regelbundet och även ha koll på vad de gör därefter. Vi använder analysverktygen för att se vilka som har öppnat och klickat på länkar och vilka som kan vara potentiella leads. Arbetet är nu mestadels automatiserat.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

SugarCRM förekommer inom följande kategorier

SugarCRM produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Ingår

Leadgeneration via webben

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Ingår

Spåra leads

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Ingår

Återförsäljare

Marknadsföringsverktyg

Analys & rapporter

Ingår

Analys av aktiva kunder & prospekt

Ingår

Automatiserad annonsering

Ingår

Automatiserade flöden

Ingår

Dashboard

Ingår

Designmallar

Ingår

E-mail marknadsföring

Ingår

Fysisk reklam

Ingår

Koppling till sociala medier

Ingår

Landningssida

Ingår

Lead Management

Ingår

Lead score

Ingår

Lämnad varukorg

Ingår

Marknadsrapporter

Ingår

Mobil-marknadsföring

Ingår

Personanpassad kommunikation

Ingår

Schemalägga händelser

Ingår

Segmentera flöden

Ingår

Skapa formulär

Ingår

Skapa kampanjer

Ingår

Smarta rekommendationer

Ingår

Smarta rekommendationer/ AI

Ingår

Sociala media

Ingår

Split testing/ A-B

Ingår

Undvika spamfilter

Ingår

Verktyg för att bygga hemsida

Ingår

Webhook

Ingår

Website Monitoring

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Ingår

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Sentimentanalys

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.