Vilket marknadsföringsverktyg behöver ditt företag?
BusinessWith hjälper dig att jämföra de bästa marknadsföringsverktygen inom Sverige för att hitta det som passar dig bäst. Här kan du göra en jämförelse mellan olika marknadsföringssystem och välj rätt för dig. Du hittar olika marknadsföringssystem inom marknadsföringsautomation, innehållsmarknadsföring och marknadsföringsanalys.
När det kommer till marknadsföring vill såklart alla vara "bäst". Vi vill synas, höras och veta hur man tänker för att uppnå bästa resultat och generera så många leads det går. Det är precis därför du behöver ett marknadsföringsverktyg som passar ditt företag. Ett marknadsföringsverktyg hjälper dig bland annat att hålla koll på hur besökarna beter sig på din webbplats. Vad tittar de på? Vad läser de? Verktyget kan också hjälpa dig med miljöövervakning, och samlar viktiga nyheter utan att du behöver sitta och leta själv.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Systemguiden
Snabbguide
Lista på 23 olika Marknadsföringsverktyg
LINK Mobility är en av Europas ledande CPaaS-leverantörer. Vi erbjuder molnbaserade plattformar och API:er för kommunikation i alla viktiga kanaler, exempelvis SMS, Rich SMS, e-post, WhatsApp och RCS. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa företag att växa med kommunikationslösningar, oavsett bransch, företagsstorlek eller användningsområde. Med närvaro i över 20 länder erbjuder vi lokal marknadskän...Lär dig mer om LINK Mobility
Powerinit erbjuder en modulbaserad molnplattform för mediabank (DAM), designverktyg, nyhetsbrev, eventhantering och enkäter. Anpassningsbar, säker och på svenska servrar.Lär dig mer om Brand Management Center
Samla din data. Automatisera din kundresa. Skapa ökad tillväxt med APSIS One. En användarvänlig plattform för avancerad personalisering med intuitiva verktyg för e-post, hemsida, SMS och automatisering. Lär dig mer om APSIS One
Salesforce är en världsledande CRM-plattform som älskas världen över. Här hanterar ni alla typer av kundnära processer, samtidigt som ni får ett användarvänligt och skalbart system.Lär dig mer om Salesforce
CRM-systemet för er som vill komma igång snabbt och sedan anpassa efter er tillväxttakt. I Hubspot ingår allt såsom marketing automation, leadsgenerering och säljautomation till en fast månadskostnad. Dessutom får du gratis tillgång till Hubspotsupport, och integration till outlook och gmail. Passar alla branscher och kan kopplas samman med era övriga systemstöd såsom ERP, Digital avtalssignering,...Lär dig mer om HubSpot
Med SugarCRM får marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam äntligen en tydlig bild av varje enskild kund vilket hjälper affärsverksamheter att nå nya nivåer inom resultat och prognostisering. Sugar är CRM-plattformen som gör svåra saker enklare. Tusentals företag i fler än 120 länder använder Sugar för att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att låta plattformen göra jobbet. Sugar har s...Lär dig mer om SugarCRM
Marketing Automation- och CRM-system där konsulthjälp och ett eget MarTech-team ingår! Främst för B2B. Sharpspring är CRM-verktyget som kundanpassas för att stärka er Inbound Marketing och ökar er försäljning.Lär dig mer om Sharpspring
Upsales är Sveriges snabbast växande CRM som hjälper B2B företag. Upsales CRM hjälper B2B företag att hitta nya leads, vinna fler affärer och skapa merförsäljning hos befintliga kunder. Upsales är det självklara valet för snabbväxande säljorganisationer som vill ha ett komplett CRM med möjlighet att bygga på med funktioner såsom Marketing Automation och avancerade säljrapporter. Underlätta er pros...Lär dig mer om Upsales
Marknadsföringsplattformen som tar dig förbi vanlig marknadsföring via mail till sann automatiserad marknadsföringLär dig mer om ActiveCampaign
Automatisera era mailutskick med hjälp av Campaign monitors molnbaserade mjukvarulösning för digital marknadsföring. Dra nytta av de färdiga mallarna och drag-and-drop funktionen som gör det användarvänligt att skapa effektiva marknadsföringskampanjer.Lär dig mer om Campaign monitor / CM Commerce
Dealfront är en go-to-market plattform som tillhandahåller data, verktyg och insikter för försäljnings- och marknadsföringsteam för att effektivt generera leads och stänga affärer. Den kombinerar flera SaaS-produkter för att stödja försäljnings- och marknadsorganisationen med allt från att identifiera potentiella kunder till att engagera dem med riktad B2B-reklam, populera data i ert CRM och avanc...Lär dig mer om Dealfront
Drips lösning använder data och automatisering för att skräddarsy marknadsföringsupplevelsen, skapa meningsfulla engagemang och skapa långsiktig lojalitet.Lär dig mer om Drip
Eloqua är Oracles plattform för marknadsföring skapar personliga kampanjer för era prospekt och kunder med stor möjlighet till skalbarhet, personifiering och automatisering.Lär dig mer om Eloqua
eMarketeer’s verktyg gör det simpelt för dig att kombinera och automatisera epost, formulär, sms och webbsidor för att lyckas med din marknadsföring.Lär dig mer om eMarketeer
Get Response hjälper företaget att utvidga sin kundbas genom att skapa en visuell och personanpassad kundupplevelse. Låt Get responses marketing automation verktyg göra jobbet åt dig, så att du kan fokusera på det du gör bäst.Lär dig mer om Get response
Intercom är ett molnbaserat livechattverktyg som lämpar sig väl för både stora och små företag. Intercom förenklar hanteringen av kundärenden och bidrar till en högre försäljning genom den proaktiva chattfunktionen, leadshantering och rapportverktyget som gör det enkelt att följa upp medarbetarnas prestation.Lär dig mer om Intercom
Som en av marknadens mest populära aktörer erbjuder Mailchimp företag i alla storlekar ett molnbaserat och användarvänligt verktyg för personanpassad och automatiserad marknadsföring.Lär dig mer om Mailchimp
Bygg varumärke, driv omsättning, skapa impact. Marketo Engage är ett ledande system för att hantera dina prospekt och kunder.Lär dig mer om Marketo Engage
Mautic automatiserar processen att finna och ta hand om kontakter genom landningssidor och formulär, skicka mail, textmeddelande, web notifikationer, spåra sociala media och integrerar med ert CRM samt andra system.Lär dig mer om MI360 Mautic
Paloma automatiserar företagets marknadsföring för e-post och nyhetsbrev. Få en högre effektivitet och kvalitet genom att utnyttja Palomas datadrivna personanpassning, segmentera kundgrupper och skapa ett större värde från er digitala marknadsföring.Lär dig mer om Paloma
Rule erbjuder företag och organisationer teknik som gör det möjligt att automatisera repetitiva manuella uppgifter.Lär dig mer om Rule
Ett anpassat verktyg för bolagets e-handel. Triggerbee automatiserar och personanpassar kundresan genom bolagets e-handel för att skapa en bättre kundupplevelse och driva bolagets försäljning. Med funktioner för leadsgenerering, automatiserad annonsering och anpassad kommunikation.Lär dig mer om Triggerbee
Unik och kraftfull lösning som hjälper dig automatisera din marknadsföring, ta bättre beslut med tydlig data och förhöjer den totala kundupplevelsenLär dig mer om Zoho
Snabbguide
Vad är ett marknadsföringsverktyg?
Att marknadsföra sina produkter och tjänster utan tillgång till rätt verktyg är inte att föredra. Och grejen är att det inte behöver kosta skjortan att investera i ett verktyg så att du och ditt företag kan hänga med i den digitala marknadsföringsvärlden. Men vad är ett marknadsföringsverktyg? Är det samma som marknadsföringsautomation och innehållsmarknadsföringsverktyg?
Marknadsföringsautomation är ett system som ansluter till ditt e-postsystem. Tanken är att göra det lättare att styra försändelserna så att rätt målgrupp får rätt information, och i rätt tid. Innehållsmarknadsföringsverktyg är precis vad ordet "innehåll" betyder. Det här handlar om innehållet. Vad ska dina utskick fyllas med? Vad vill du förmedla? Vad ska prospekts och kunder läsa om?
Hos BusinessWith hittar du självklart guider för både marknadsföringsautomation och innehållsmarknadsföring .
Men låt oss titta närmare på marknadsföringsverktyg. Som med alla sorters verktyg som vi använder är det viktigt att komma ihåg att de hjälper oss bli effektivare. De ersätter därför inte våra jobb. Det är viktigt att påpeka.
Välj marknadsföringsverktyg
Din webbplats är din främsta marknadsföringskanal. För att veta vad du vill med marknadsföringen, bör du sätta en plan. Vad är ditt mål med hemsidan? Vilken kunskap har du som du kan dela med branschen? Använder du sociala medier? Vad vill du med informationen du delar? Vad tror du om sökordsoptimering? Har du testat vilka ord dina kunder söker efter? Välj ett marknadsföringsverktyg baserat på var du står. Verktyget måste alltså vara relevant och i linje med dina ambitioner.