webCRM
vs
Creatio

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

299kr per...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

25 USD/månad

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i CRM

API integration
Återförsäljare
Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Påminnelse
Pipe Management
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Säljprognoser & data
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Utbildning
API integration
Återförsäljare
Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Påminnelse
Pipe Management
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Säljprognoser & data
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Utbildning

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Du vill ha ett lagom stort CRM-system som inte väller över av funktioner.
  • Du vill snabbt komma igång - det som normalt tar veckor, tar endast timmar eller dagar hos oss.
  • Du som kund sätter värde på den personliga relationen och vill ha mer än bara ett system.

Varför väljer man ert system?

  1. Komponerbarhet med färdiga komponerbara element, appar, anslutningar och mallar
  2. Mycket snabbare driftsättning av affärsapplikationer utan kod (no-code) och med en maximal grad av frihet
  3. AI och maskininlärning för att effektivisera beslutsfattandet och öka effektiviteten

Varför väljer man er som leverantör?

webCRM är en del av efficy-gruppen.

  • Vi sätter oss in i kundens behov och försöker alltid hitta bra lösningar som fungerar över tid.
  • Vi är snabba, effektiva och proaktiva.
  • Vi är transparenta och säger till i de fall vi ser risker eller där vi anser att vår kund ska tänka annorlunda.

Varför väljer man er som leverantör?

  1. Genuint intresse – vi etablerar genuina och långvariga relationer med våra kunder och partners genom att först hjälpa till och sedan tänka på affärer, kommunicera på ett transparent och öppet sätt, lyssna, anpassa oss och tillföra värde.
  2. Världsomfattande erkännande – Creatio har fått ett omfattande erkännande av ledande branschanalytiker (såsom Gartner, Forrester, Nucleus, etc.) och har tilldelats flera utmärkelser.
  3. Färdigutvecklad branschledande CRM – gör det möjligt för användare – både företagsanvändare utan kodningskunskaper och professionella utvecklare – att skapa kraftfulla affärsappar och enkelt automatisera olika aspekter av företagets verksamhet utan kod.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • webCRM är byggt för små och medelstora bolag som har mellan 1 och 50 användare.
  • Vårt system är i anpassat för traditionell försäljning, där den personliga relationen fortfarande är betydelsefull.
  • Vi tror på enkelhet i kombination med kraftfullhet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Endast Creatio kan erbjuda en unik kombination av:

  1. En plattform för CRM, arbetsflöden och marknadsplatsappar.
  2. Friheten att äga din automatisering med obegränsad anpassning utan kod (no-code), utan dolda kostnader, utan behov av specialkunskaper och utan att behöva låsa sig till en viss leverantör.
  3. Genuint intresse för våra kunder och partners, vilket innebär att vi skapar meningsfulla och långvariga relationer.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

webCRM är ett effektivt kontohanteringsverktyg för hela teamet:

  • Säljare kan enkelt följa arbetsflöde genom automatiska processer och informationshantering.
  • Chefer kan enkelt följa affärer mot budget och skapa avtal, offerter och rapporter direkt i systemet.
  • Marknadsförare kan dra nytta av data och information för bättre kampanjer.
  • Kundservice kan enkelt få tillgång till all kundrelaterad information.

Vi ser till att säkra din investering genom att hjälpa dig hela vägen till mål.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Alla Creatio-produkter drivs med no-code-verktyg och out-of-the-box-funktioner som hjälper organisationer att digitalisera arbetsflöden, förbättra kund- och medarbetarupplevelser och öka effektiviteten i alla affärsenheter. Creatio gör det möjligt för icke-tekniska användare att skapa kraftfulla affärsappar utan kodning med sin UI-byggare utan kod (no-code) och visuella designverktyg med dra-och-släpp-funktion.

Omdömen

Baserat på 17 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Vi arbetar internationellt och använder webCRM över gränserna, vilket fungerar riktigt bra. Systemet stöder vårt behov av att ha en enhetlig plattform där vi kan följa upp kunder och kandidater på olika marknader. Dessutom har vi integrerat det med vårt rekryteringssystem TalentTech, vilket gör våra arbetsflöden ännu mer strömlinjeformade. Vi använder också webCRM för att skicka ut inbjudningar till nätverksmöten, vilket fungerar enkelt och effektivt.
Det bästa med webCRM är hur intuitivt och användarvänligt det är - både för försäljning och ekonomi. Plattformen är extremt flexibel och gör det möjligt för oss att anpassa arbetsflöden, instrumentpaneler och rapportering så att de passar våra specifika behov. Det gör det enkelt att hålla koll på kundaktiviteter, säljpipeline och uppföljningar. Outlook-integrationen och de automatiska påminnelserna har verkligen effektiviserat våra processer och stärkt vårt samarbete mellan olika team. Dessutom är supporten i toppklass - snabb, kompetent och alltid hjälpsam.
I appreciate the quick response and willingness of CustomerFX to develop new sections for us as we continue to automate more of our operations.
Creatio is extremely user-friendly and enables quick implementation. Also, it's very useful to have all the marketing analytics in one place and compile reports covering different channels.

Omdömen

Nackdelar

Den största nackdelen är att systemet inte kan generera statistik och rapporter över olika länder med automatisk konvertering till samma valuta. Det gör det svårt att jämföra prestandan mellan olika marknader. Dessutom tycker vi att den inbyggda e-sign-lösningen inte riktigt matchar våra behov - så vi integrerar nu med Addo Sign, vilket ger oss fler alternativ.
Det finns vissa funktioner som det tar lite tid att vänja sig vid, särskilt om du inte har arbetat med CRM-system tidigare. Lyckligtvis kompenserar webCRM för detta med bra guider och enkel tillgång till support. Med tiden blir detta en fördel eftersom du kan konfigurera det mesta själv utan att behöva anlita externa konsulter.
Email templates could be better - at the moment there are not enough changes you can make and the whole process of designing emails is a bit cumbersome. According to their roadmap, could be fixed very soon.
It would be great to have more variety of marketplace options.

webCRM

Efficy

Läs mer om webCRM

Creatio

Creatio

Läs mer om Creatio

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site