HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
webCRM - Plus

webCRM

Efficy

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är webCRM?

Ett lättanvänt CRM för små och medelstora företag

webCRM är ett lättanvänt och flexibelt CRM-system. Vi är skapade för små till medelstora företag som vill ha ett CRM-system där det är enkelt att komma igång och få personlig support.

Våra konsulter arbetar väldigt nära med er som kund för att se till att systemet är anpassat för era behov. Våra kunder uppskattar användarvänligheten i våra arbetsflöde samt hur enkelt det är att skapa rapporter och analyser direkt i systemet.

Vi tror starkt att enkelhet och tydlighet leder till både bättre och snabbare resultat.

Prova gratis i 14 dagar!

Du får under 14 dagar testa webCRM utan kostnad och samtidigt upptäcka hur lätt det är att använda. Du får tillgång till all funktionalitet och du behöver inte bry dig om installationer då webCRM är helt webbaserat.

Klicka på 'Gratis provperiod'.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SENODKFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
299kr/anv/mån

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Efficy?

Varför väljer man webCRM?

  • Du vill ha ett lagom stort CRM-system som inte väller över av funktioner.
  • Du vill snabbt komma igång - det som normalt tar veckor, tar endast timmar eller dagar hos oss.
  • Du som kund sätter värde på den personliga relationen och vill ha mer än bara ett system.

Varför väljer man er som leverantör?

webCRM är en del av efficy-gruppen.

  • Vi sätter oss in i kundens behov och försöker alltid hitta bra lösningar som fungerar över tid.
  • Vi är snabba, effektiva och proaktiva.
  • Vi är transparenta och säger till i de fall vi ser risker eller där vi anser att vår kund ska tänka annorlunda.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

  • webCRM är byggt för små och medelstora bolag som har mellan 1 och 50 användare.
  • Vårt system är i anpassat för traditionell försäljning, där den personliga relationen fortfarande är betydelsefull.
  • Vi tror på enkelhet i kombination med kraftfullhet.

Vilka behov och utmaningar är det som webCRM löser för kunden?

webCRM är ett effektivt kontohanteringsverktyg för hela teamet:

  • Säljare kan enkelt följa arbetsflöde genom automatiska processer och informationshantering.
  • Chefer kan enkelt följa affärer mot budget och skapa avtal, offerter och rapporter direkt i systemet.
  • Marknadsförare kan dra nytta av data och information för bättre kampanjer.
  • Kundservice kan enkelt få tillgång till all kundrelaterad information.

Vi ser till att säkra din investering genom att hjälpa dig hela vägen till mål.

Recensioner & Omdömen om webCRM

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Brukervennlighet

SalgMikroföretagVerifierad personNorgeMars 2024

Vad gillar du mest?

løsning er både brukervennlig og lett å komme i gang med

Vad gillar du minst?

Mister nån funksjon inom product modulen

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Vad kag tycker om webCRM

SäljansvarigMikroföretagVerifierad personSverigeMars 2022

Vad gillar du mest?

Bra och flexibelst system där jag själv kan göra de anpassningar som jag önskar. Integrationen med Vainu är väldgit bra och systemet fungerar klockrent för oss. Vi har Qlik mot vårt webCRM och APIet fungerar väldigt bra.

Vad gillar du minst?

Det finns nog inget som jag inte gillar, möjligen produktdelen som kunder varit lite mer strutkurerar där man hade id o s v på artiklarna som man skapar.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi har väldigt bra koll på vår Pipe och våra kunder.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?
GrundareMikroföretagVerifierad personSverigeFebruari 2021

Vad gillar du mest?

Enkelheten och att deras support är bra

Vad gillar du minst?

att man inte på ett enkelt sätt kan se vilka mejl som inte skickas ut eller inte tas med vid massutskick.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Omdöme

SäljansvarigMikroföretagVerifierad personSverigeFebruari 2021

Vad gillar du mest?

Enkelheten och närheten till dom som jobbar på webCRM

Vad gillar du minst?

För mig är systemet bra och det är egentligen inget som jag inte gillar.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi får in den information som vi önskar i systemet och det ger oss totalt sett en bra koll på vad vi gör och vad vi har på gång.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

WebCRM rekommenderas starkt

OmbudsansvarigMedelstort företagVerifierad personSverigeFebruari 2021

Vad gillar du mest?

Deras lyhördhet mot kunden, snabba återkoppling och grundliga service

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Hanteringen av kunduppgifter för våra säljare

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

webCRM förekommer inom följande kategorier

webCRM produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

Digital signering

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Integrerade säljprocesser

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Går att lägga till

Leadgeneration via webben

Går att lägga till

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Går att lägga till

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Spåra leads

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Går att lägga till

Återförsäljare

Går att lägga till

CRM för fältsäljare

Budgetprognos

Ingår

Datatransfereringar

Ingår

Hantera leads

Ingår

Interaktionsspårning

Ingår

Kundsignering på fält

Ingår

Personliga profiler

Ingår

Territorium hantering

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Säljstödssystem

Dashboard

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration och påminnelser

Ingår

Kontakt och prospect hantering

Ingår

Pipe management

Ingår

Skapa dokument och avtal

Ingår

Statistik och rapporter

Ingår

Säljprognoser

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Efficy

webCRM förvärvades av efficy, den ledande europeiska leverantören av CRM-system, under 2021. Med vårt utbud av lättanvända, anpassningsbara lösningar har vi redan attraherat 13 500 kunder och 330 000 användare i 60 länder.

Vi är mer än bara ett annat systemverktyg - våra konsulter ser till att sätta sig in i dina behov för att hitta de bästa lösningar över tid, identifiera risker innan de händer eller diskutera annorlunda sätt att arbeta.

Vanligaste jämförelser i CRM