HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Lime CRM eller webCRM

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:från 600 kr per månad och användare
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:299kr/anv/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Flexibilitet: Lime CRM är anpassningsbart efter ert behov, litet som stort. Lime CRM växer med ert företags behov.
  • Branschlösningar: Vi har flexibla paket anpassade för olika branscher som förenklar er vardag, med de vanligaste tilläggen för varje branschs specifika behov.
  • En partner att förhålla sig till: Vi utvecklar inte bara CRM. Vi säljer, driftsätter, ger support och lär ut CRM. Vi hjälper er under hela resan med ert CRM system och finns här som en långvarig partner att arbeta med.
  • Du vill ha ett lagom stort CRM-system som inte väller över av funktioner.
  • Du vill snabbt komma igång - det som normalt tar veckor, tar endast timmar eller dagar hos oss.
  • Du som kund sätter värde på den personliga relationen och vill ha mer än bara ett system.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Expertis: - Vi har 100% fokus på CRM, vilket gör att vi är riktigt bra på det vi gör!
  • Enkelhet: Vi gör allt själva, det finns inga mellanhänder eller externa konsulter i vår kedja. Vi hjälper dig med utveckling, införande och support och tar ansvar för allt i kedjan. Det ska vara enkelt att vara kund hos oss.
  • Engagemang: Vi levererar alltid våra CRM-lösningar med en stor dos kärlek och personlighet, hos oss är du aldrig en i mängden!

webCRM är en del av efficy-gruppen.

  • Vi sätter oss in i kundens behov och försöker alltid hitta bra lösningar som fungerar över tid.
  • Vi är snabba, effektiva och proaktiva.
  • Vi är transparenta och säger till i de fall vi ser risker eller där vi anser att vår kund ska tänka annorlunda.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Har du behov av CRM och helpdesk? Är arbetsorder och fastighetsregister något du sysslar med? Behöver du enkelt få överblick över viktiga KPIer i er verksamhet? Vi har färdiga paketlösningar för branscher och addons som lyfter ditt CRM till nya höjder. Ett flexibelt CRM-system ska innehålla precis det du behöver, utan onödiga tillägg!

webCRM är ett effektivt kontohanteringsverktyg för hela teamet:

  • Säljare kan enkelt följa arbetsflöde genom automatiska processer och informationshantering.
  • Chefer kan enkelt följa affärer mot budget och skapa avtal, offerter och rapporter direkt i systemet.
  • Marknadsförare kan dra nytta av data och information för bättre kampanjer.
  • Kundservice kan enkelt få tillgång till all kundrelaterad information.

Vi ser till att säkra din investering genom att hjälpa dig hela vägen till mål.

Produktfunktionaliteter i CRM

  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
    Ingår
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Går att lägga till
  • Leadgeneration via webben:
    Ingår
  • Offertkonfigurator/CPQ :
    Ingår
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Går att lägga till
  • Ringlistor:
    Ingår
  • Skapa dokument & avtal:
    Ingår
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
    Går att lägga till
  • Spåra leads:
    Ingår
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:
    Ingår
  • API integration:
    Ingår
  • Dashboard - Säljöversikt:
    Ingår
  • Digital signering :
    Ingår
  • E-post kampanjer:
    Ingår
  • Integrerade säljprocesser:
    Ingår
  • Kalenderintegration & påminnelse:
    Ingår
  • Kontakt/ prospect hantering:
    Ingår
  • Lead score:
    Går att lägga till
  • Leadgeneration via webben:
    Går att lägga till
  • Offertkonfigurator/CPQ :
  • Pipe Management:
    Ingår
  • Påminnelse:
    Ingår
  • Ringa direkt från CRM:
    Ingår
  • Ringlistor:
    Går att lägga till
  • Skapa dokument & avtal:
    Ingår
  • Skicka nyhetsbrev från CRM:
    Ingår
  • Sociala Media integration:
  • Spåra leads:
    Ingår
  • Säljprognoser & data:
    Ingår
  • Utbildning:
  • Återförsäljare:
    Går att lägga till

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelt att hålla ordning på kunder och sin egen uppföljning. Ger en bra översyn vilke dokument som är kopplade till kunden, avtal m.m.
Enkelt och tydligt gränssnitt där vi samlat både kund och detaljerad projektdata

Nackdelar

En del dubbelarbete. Ex. när man skapar en affär på en kund så följer inte all data med.
Att webklienten inte är helt synkad, men den blir bättre och bättre

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

løsning er både brukervennlig og lett å komme i gang med
Enkelheten och att deras support är bra

Nackdelar

Mister nån funksjon inom product modulen
att man inte på ett enkelt sätt kan se vilka mejl som inte skickas ut eller inte tas med vid massutskick.

Lime CRM

Lime Technologies

webCRM

Efficy