Ridder iQ
vs
iFenix affärssystem

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Prissättn...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP-system

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • 100% fokus på tillverkningsföretag, där vårt utvecklingsteam bygger funktioner som är fullständigt anpassade till nuvarande och framtida behov hos företag som är verksamma inom svetsning, konstruktion, plåt, släpvagns- och karosstillverkning, utrustning och maskintillverkning.
  • Ett omfattande produktportfölj med ERP, finans- och affärsapplikationer såsom Business Intelligence, Projektassistent, Verkstadskontroll och Leveranskedja, som erbjuder helt integrerade lösningar.
  • Med en beprövad track record med över 1300 kunder inom tillverkningsindustrin är Ridder iQ den föredragna ERP-lösningen, med bästa praxis och mer djupgående erfarenhet av att digitalisera och stödja dessa företag.

Varför väljer man ert system?

Smart artikelhantering

Ett av marknadens absolut kraftfullaste stöd för att hantera ert masterdata.

Molnbaserad teknik

Med iFenix behöver du bara en internetanslutning för att komma igång. Inga dyra investeringar i servrar krävs.

Säkerheten i fokus

Vi har en egen serverhall och sköter såväl drift som utveckling till 100% “in-house”. Säkerheten, både kring våra system och det data vi har förmånen att förvalta åt våra kunder har alltid varit vårt honnörsord.

Varför väljer man er som leverantör?

Med Ridder iQ hanterar och kontrollerar du alla affärsprocesser. Kunden väljer Ridder på tack vare dess kraftfulla branschspecifika tillvägagångssätt och vår raka och effektiva inställning. Med alla tjänster internt som utveckling, konsultation och support.

  1. Ridder iQ är modulärt strukturerat och passar sömlöst in i dina processer. Det är unikt utvecklat för att alltid möta de specifika behoven hos ditt företag, oavsett vilken digitaliseringsnivå du befinner dig på. Våra konsulter kan översätta dina mål och konfigurera programvaran därefter.
  2. Rätt information, i realtid, på rätt plats. Ridder iQ ger dig realtidsinformation. Inom programvaran är det möjligt att konfigurera skärmar så att varje användare ser relevant information. Ridder iQ visar endast realtidsinformation på dessa skärmar som är viktig för användarens roll eller funktion.
  3. Våra team är redo att kritiskt granska affärsprocesser för att hjälpa dig förstå hur andra tillverkningsföretag redan optimerar sina affärsprocesser med stöd av ERP. Med den omfattande kunskapen vet vi exakt vilka problem tillverkningsindustrin står inför och ger dig alla fördelar som ett ERP-system kan erbjuda och hjälper ditt företag att växa.

Varför väljer man er som leverantör?

Ett ekonomiskt stabilt företag med AAA-rating (+10 år) som grundades 1998 och även finns här imorgon.

Stöd hela vägen - till skillnad från många av våra konkurrenter är vi med dig hela vägen under implementationsprocessen.

Support i toppklass - oavsett vilken hjälp du behöver under resans gång är vi där för dig!

Hur positionerar ni er på marknaden?

ECI främjar innovation och samarbete inom tillverkningsindustrin, så att företag inte bara individuellt utan också gemensamt utmärker sig. Vi gör detta genom att hjälpa företag att stödja sin digitala transformation. Genom att tillämpa expertis och kunskap inom området, affärsinriktade lösningar och teknologier som gör det möjligt för dig att samarbeta bättre med företag i din logistikkedja.

Med över 1300 företag i Europa strävar vi efter att hjälpa små och medelstora företag att konkurrera och växa genom att tillhandahålla branschkunskap och skräddarsydda lösningar som gör affärsverksamheten enklare.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Kombinationen av säkerhet, användarvänlighet och kapacitet att hantera stora mängder artikeldata gör iFenix affärssystem unikt. Med funktionalitet speciellt riktad mot butiks-, grossist- och partihandel, gärna i kedjestrukturer, är iFenix ett system att räkna med.

Lägg till detta att iFenix är en helt egenutvecklad lösning, oberoende av tredjepartsleverantörer, som dessutom är helt molnbaserad.

När du väljer iFenix får du stöd hela vägen i ditt affärssystemprojekt, från förstudie, genom implementation och sedan överlämning till ordinarie drift/support.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi vet vad du går igenom eftersom vi har gått igenom det själva.

Helhetslösningar byggda, underhållna och förbättrade för din branschs skiftande behov.

Att mata in data manuellt flera gånger, bearbeta pappersarbete i olika system. Anställda som behöver leta efter rätt information, material, arbetsaktiviteter och mer. Datainmatning dupliceras ofta, vilket ökar risken för fel, inkonsekvens och tar tid. Utan realtidsinsikter i för- och efterberäkningar, projektstatus, inköpsorder och material som kommer i tid. Steg för steg stödjer Ridder iQ vägen mot digitalisering och säkerställer att tillverkningsindustrin kan utföra mer arbete med samma mängd personal.

Kundreferenser

“Vår verksamhet har vuxit snabbt de senaste åren; vår arbetsstyrka har tredubblats på åtta år. Inköp, försäljning, fakturering och andra administrativa uppgifter utförs dock fortfarande av samma mängd administrativ personal.”

“Från att räkna på en bit kartong till att helt automatisera med Ridder iQ. Vi sparar 800/900 timmar per år med användning av Ridder iQ.”

“Mycket bättre insikt i budgetutgifter och budgetstrukturer, vilket gör att vi kan hantera kostnader nära våra projekt.”

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Komplexa kedjestrukturer (Huvudkontor med butiker)
  • Klarar både kapital- och frivilliga fackhandelskedjor
  • Tung artikeladministration
  • Hantering av marginaler/påslag
  • Prisuppdateringar
  • Artikeldata i stora mängder

Omdömen

Baserat på 2 omdömen

Baserat på 6 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Ridder IQ ger oss bättre insyn i vart vi har vårt material så vi slipper leta på lagret. Vi har även fått förbättrad platsadministration och mycket bättre insikt i budgetanvändning och budgetstrukturer.
Ridder iQ hjälper oss att göra en noggrann prisberäkning i förväg genom att ge oss full insikt i materialkostnader, nödvändiga processer och arbetstiden för medarbetarna. Modulen för tidsregistrering spelar en betydande roll i detta och säkerställer att alla aspekter av produktionen är optimalt hanterade.
Att man är lydhörda inför kundens behov samt att man utvecklar och släpper ny funtionalitet löpande med automatisk installation utan avbrott! Även inläsning av artikeldata samt löpande uppdateringar av denna.
Användarvänligt, allt samlat i ett system, lätt att hoppa mellan olika funktioner

Omdömen

Nackdelar

Inget att anmärka på.
Priskalkylering, brist på möjlighet till automatisering och masshantering
Kostnaden, (dubbla kostnaden mot vårt tidigare system)

Ridder iQ

ECI Software Solutions

Läs mer om Ridder iQ

iFenix affärssystem

Genesis IT

Läs mer om iFenix affärssystem

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site