HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
iFenix

iFenix affärssystem

Genesis IT

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är iFenix affärssystem?

iFenix är ett modernt och molnbaserat affärssystem som utvecklats för att tillgodose morgondagens krav i både fysisk och digital handel. iFenix affärssystem passar lika bra för växande små och medelstora företag som det passar kompletta butikskedjor. Systemet bygger på färdiga flöden för handelns alla kärnprocesser och företag kan koppla på nya funktioner och processer enligt behov.

iFenix är ett framtidssäkert och helintegrerat system som inte kräver konsulter och långa startsträckor för att komma igång med.

Många integrationer mot exempelvis BankID, betallösningar, EDI, adressregister, print, kreditupplysning, produktdata och andra populära tjänster finns redan. iFenix är byggt utan komplexa integrationsplattformar som gör det enkelt att anpassa systemet efter morgondagens behov.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SV

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SE

Pris från

Listpris från leverantör:
Prissättningen är individuell

Varför gör man affärer med Genesis IT?

Varför väljer man iFenix affärssystem?

Smart artikelhantering

Ett av marknadens absolut kraftfullaste stöd för att hantera ert masterdata.

Molnbaserad teknik

Med iFenix behöver du bara en internetanslutning för att komma igång. Inga dyra investeringar i servrar krävs.

Säkerheten i fokus

Vi har en egen serverhall och sköter såväl drift som utveckling till 100% “in-house”. Säkerheten, både kring våra system och det data vi har förmånen att förvalta åt våra kunder har alltid varit vårt honnörsord.

Varför väljer man er som leverantör?

Ett ekonomiskt stabilt företag med AAA-rating (+10 år) som grundades 1998 och även finns här imorgon.

Stöd hela vägen - till skillnad från många av våra konkurrenter är vi med dig hela vägen under implementationsprocessen.

Support i toppklass - oavsett vilken hjälp du behöver under resans gång är vi där för dig!

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Kombinationen av säkerhet, användarvänlighet och kapacitet att hantera stora mängder artikeldata gör iFenix affärssystem unikt. Med funktionalitet speciellt riktad mot butiks-, grossist- och partihandel, gärna i kedjestrukturer, är iFenix ett system att räkna med.

Lägg till detta att iFenix är en helt egenutvecklad lösning, oberoende av tredjepartsleverantörer, som dessutom är helt molnbaserad.

När du väljer iFenix får du stöd hela vägen i ditt affärssystemprojekt, från förstudie, genom implementation och sedan överlämning till ordinarie drift/support.

Vilka behov och utmaningar är det som iFenix affärssystem löser för kunden?

  • Komplexa kedjestrukturer (Huvudkontor med butiker)
  • Klarar både kapital- och frivilliga fackhandelskedjor
  • Tung artikeladministration
  • Hantering av marginaler/påslag
  • Prisuppdateringar
  • Artikeldata i stora mängder

Recensioner & Omdömen om iFenix affärssystem

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
VDMikroföretagVerifierad personSverigeMars 2024

Vad gillar du mest?

Sökfunktionen

Vad gillar du minst?

Priskalkylering, brist på möjlighet till automatisering och masshantering

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Bäst i klassen på säljstödsfunktioner

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?
PlatschefMikroföretagVerifierad personSverigeNovember 2023

Vad gillar du mest?

Sökfunktionen

Vad gillar du minst?

Priset

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Dem flesta

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

VD/Sälj

VDMikroföretagVerifierad personSverigeNovember 2023

Vad gillar du mest?

Att man är lydhörda inför kundens behov samt att man utvecklar och släpper ny funtionalitet löpande med automatisk installation utan avbrott! Även inläsning av artikeldata samt löpande uppdateringar av denna.

Vad gillar du minst?

Kostnaden, (dubbla kostnaden mot vårt tidigare system)

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Allt som en traditionell bygghandel har som behov.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

VD

VDLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2023

Vad gillar du mest?

Användarvänligt, allt samlat i ett system, lätt att hoppa mellan olika funktioner

Vad gillar du minst?

Kostnaden, det är ett relativt kostsamt program jämfört med ett vanligt affärssystem.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Allt som vi har behov av.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?
DelägareLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2023

Vad gillar du mest?

Finns mycket man kan använda Mycket man inte använder på grund av att man inte vet vad det är

Vad gillar du minst?

Inte alltid positivt med uppdateringar

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

?

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

iFenix affärssystem förekommer inom följande kategorier

iFenix affärssystem produktfunktionaliteter

Affärssystem

Anläggningsregister

Ingår

App

Ingår

Budgetverktyg

Ingår

Business Intelligence

Ingår

Dashboard

Ingår

Ekonomi

Ingår

Faktura

Ingår

Inköp

Ingår

Kampanjer

Ingår

Kapacitetsplanering

Ingår

Lager och Logistik

Ingår

Leverans

Ingår

Orderhantering

Ingår

Rapporter

Ingår

Realtidsdata

Ingår

Redovisning

Ingår

Resurshantering

Ingår

Workflow

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Genesis IT

Genesis IT grundades 1998 och har sedan dess levererat IT-tjänster där innovation, säkerhet & tillförlitlighet varit våra främsta honnörsord.

Vi har lång erfarenhet av drift och utveckling av affärssystem, molntjänster & säkerhetslösningar. Bolaget har sin bas i Luleå med ca 40 anställda.

Vi har en stark majoritetsägare i Stenvalls Trä koncernen och besitter en AAA-rating hos Soliditet.