HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Sage X3 eller iFenix affärssystem

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Prissättningen är individuell
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

• Personligt anpassad användning på webb och mobila enheter

Med Sage X3 introduceras en bättre och personlig användarupplevelse baserad på säker teknologi för webb och mobila enheter. Oavsett var användarna befinner sig har de tillgång till den data de behöver, med ett intuitivt gränssnitt som lätt anpassas till specifika processer, roller och behov.

• Globalt affärssystem anpassat till svenska marknaden

Sage X3 är en internationell systemlösning som används i +80 länder som vänder sig till företag och koncerner där logistik och produktion är kärnverksamhet.

• Branschlösningar

Med djup funktionalitet för olika branscher som standard förenklas, effektiviseras och säkerställs din verksamhet och dess specifika behov i ett modernt och flexibelt affärssystem.

Smart artikelhantering

Ett av marknadens absolut kraftfullaste stöd för att hantera ert masterdata.

Molnbaserad teknik

Med iFenix behöver du bara en internetanslutning för att komma igång. Inga dyra investeringar i servrar krävs.

Säkerheten i fokus

Vi har en egen serverhall och sköter såväl drift som utveckling till 100% “in-house”. Säkerheten, både kring våra system och det data vi har förmånen att förvalta åt våra kunder har alltid varit vårt honnörsord.

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Utveckling av affärssystem till en tillgång

Vårt uppdrag och drivkraft är att göra utveckling av affärssystem till en tillgång, inte en belastning. Genom relationer med kunder och kollegor som baseras på ärlighet, frigör vi kundernas tid, skapar trygghet och gör allas vardag bättre. Vår historia och de kunder vi har visar att vi kan affärssystem.

  • Annorlunda expert på affärssystem

Vi erbjuder förutsägbara och effektiva processer kring affärssystem. En utveckling av affärssystem som utgår från behov, med en erfaren partner som genom unikt engagemang och ärlighet skapar trygghet och frigör tid så du kan ägna dig åt din kärnaffär.

  • Erfaren partner kring affärssystem

Från +1000 projekt inom affärssystem för logistik, produktion och tjänster samt hög koncentration av seniora konsulter får du i Systemstöd en erfaren och ärlig samarbetspartner.

Ett ekonomiskt stabilt företag med AAA-rating (+10 år) som grundades 1998 och även finns här imorgon.

Stöd hela vägen - till skillnad från många av våra konkurrenter är vi med dig hela vägen under implementationsprocessen.

Support i toppklass - oavsett vilken hjälp du behöver under resans gång är vi där för dig!

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med Sage X3 integreras alla affärsprocesser i ett gemensamt system som nås via ett enkelt, anpassningsbart webbgränsnitt på PC, Mac, surfplatta eller smartphone. Det innebär att användarna alltid har en fullständig bild av sin verksamhet inom distribution och produktion i realtid, så att de snabbt kan agera på olika händelser och fatta beslut baserat på fakta.

– Utveckling och utvecklingsresurser: Sage X3 är på en helt annan nivå än många lokala och nordiska affärssystem kan mäta sig med. Där funktioner och ny teknik utvecklas, anammas och införs snabbt för en stor internationell kundbas.

– Öppet och aktivt community: Systemstöd, Sage och dess kunder och partners i Sverige och världen bjuder på erfarenheter och kompetens i öppna forum, vilket innebär enkel tillgång till kompetens och erfarenheter kring Sage X3.

  • Komplexa kedjestrukturer (Huvudkontor med butiker)
  • Klarar både kapital- och frivilliga fackhandelskedjor
  • Tung artikeladministration
  • Hantering av marginaler/påslag
  • Prisuppdateringar
  • Artikeldata i stora mängder

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Går att lägga till
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Går att lägga till
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
    Ingår
  • Kapacitetsplanering:
    Ingår
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Ingår
  • Projekthantering:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
    Ingår
  • Upphandling:
    Ingår
  • Workflow:
    Ingår
  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
    Ingår
  • Kapacitetsplanering:
    Ingår
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Ingår
  • Projekthantering:
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
  • Tillverkning:
  • Upphandling:
  • Workflow:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Dynamiskt och förändringsbart utan större kostnader. Finns mycket redan "out of the box"
Stor möjlighet till anpassning och integrationer. Bra support och goda möjligheter till lösa företagsspecifika utmaningar.

Nackdelar

Sage behöver jobba på att bli mer användarfokuserade. För att hantera de flesta sakerna måste man ha en förståelse för hur det fungerar i Sage.
Valmöjligheterna och antal fält som inte alltid kan förvirra även regelbundna användare, men går att lösa genom att dölja fält i olika vyer. Inte alltid helt självklart hur olika värden är sammankopplade

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Att man är lydhörda inför kundens behov samt att man utvecklar och släpper ny funtionalitet löpande med automatisk installation utan avbrott! Även inläsning av artikeldata samt löpande uppdateringar av denna.
Användarvänligt, allt samlat i ett system, lätt att hoppa mellan olika funktioner

Nackdelar

Priskalkylering, brist på möjlighet till automatisering och masshantering
Kostnaden, (dubbla kostnaden mot vårt tidigare system)

Sage X3

Systemstöd

iFenix affärssystem

Genesis IT