Yesbox  logo

Yesbox

Yesbox

Alternativ

Vad är Yesbox ?

Yesbox Medarbetar- och Pulsundersökningar, är en dynamisk lösning som är utformad för att stödja organisationer för tillväxt och utveckling.

Yesbox Puls ger kontinuerlig medarbetarfeedback som är avsedd att stärka er kultur, öka medarbetar- och kundnöjdheten samt stödja övergripande strategier. Genom regelbundna pulsmätningar främjas kommunikation, feedback och ledarskap, vilket tydligt visualiseras via våra intuitiva dashboards och heatmaps.

Som er partner för att hantera utmaningar och maximera möjligheter på alla nivåer i organisationen erbjuder vi skräddarsydda lösningar och anpassningsbara mallar som är utformade efter era specifika behov och branschkrav. Våra analyser och resultat med ovärderliga referensvärden och råd finns för att vägleda er organisation på rätt kurs.

Med en hög servicenivå strävar Yesbox efter att vara er pålitliga partner. Genom att erbjuda anonym och ovärderlig insikt om tex engagemang, laganda och struktur skapas en kultur där varje individ kan trivas och bidra till framgång.

Tillsammans kan vi skapa en arbetsplats där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och motiverad att prestera sitt bästa. Ta steget mot en mer engagerad och framgångsrik organisation med Yesbox Medarbetar- och Pulsundersökningar.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?

SV

DA

NO

EN

FI

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

SE

DK

NO

FI

Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Pris från

Listpris från leverantör:

Max 42 kr/månad/medarbetare

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Yesbox?

Varför väljer man Yesbox ?

Som kund hos oss får du:

  • Full flexibilitet att anpassa undersökningen efter dina behov – både när det gäller frågor, periodicitet och hur du vill gruppera dina resultat.
  • Möjlighet att få skräddarsydda rapporter för olika roller i organisationen, så att rätt insikter når rätt personer.
  • Relevanta referensvärden och konkreta råd för att driva verkliga förbättringar.
  • Hög svarsfrekvens med hjälp av genomtänkta frågor och effektiva påminnelser via både SMS och e-post.

Många värdesätter:

  • En djupgående analys och tydliga resultat som är jämförbara över tid.
  • Uppföljning som gör skillnad och kundservice på toppnivå.
  • Möjlighet att bygga på undersökningen med extra moduler, som medarbetarsamtal, kompetensanalys, drivkraftsanalys eller 360°-feedback.

Välj en medarbetarundersökning som inte bara ger insikter utan också verktygen för att agera på dem!

Varför väljer man er som leverantör?

  • Bygger på vedertagen praxis och teknisk innovation
  • Flexibla med hög servicenivå
  • Medarbetarna på Yesbox har lång erfarenhet av att jobba med undersökningar tillsammans med ledar- och medarbetarskap
  • Är både bekräftat snabba och lätta att jobba med

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Med utveckling i centrum

  1. Forskningsbaserad metodik
    Vi kombinerar neuroledarskap och principer för social trygghet för att skapa medarbetarundersökningar som verkligen gör skillnad. Fokus ligger på att varje organisation är unik, och frågorna anpassas för att passa just din verksamhet.
  2. Användbara råd och oöverträffad kundservice
    Med oss får du konkreta, handlingsbara råd och en kundservice i toppklass som stöttar dig hela vägen. Vi säkerställer att du inte bara får resultat, utan också verktygen och stödet för att agera på dem.
  3. Unika referensvärden och fokus på uppföljning
    Vi erbjuder marknadens mest relevanta referensvärden och lägger stor vikt vid uppföljning för att maximera effekten av varje undersökning. Yesbox flexibla lösningar ger dig möjligheten att ständigt utveckla och anpassa dina insatser för att nå önskade resultat.

Vilka behov och utmaningar är det som Yesbox löser för kunden?

  • Få stöd i både verksamhetsutveckling och arbetsmiljöarbete.
  • Utveckla, attrahera och behålla medarbetare.
  • Förstå utmaningar i tid
  • Kontinuerligt arbete med insikter för ständig utveckling.

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om Yesbox

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Europeiska Motor

VD

Medelstort företag (101-500)

Verifierad person

Sverige

Augusti 2024

Vad gillar du mest?

Ett engagerat och kunnigt företag som hjälper oss bli än bättre på personal och kundvård.

Vad gillar du minst?

Inget

Vilka affärskritiska problem upplever du att Yesbox löser?

Personalutveckling, fånga upp frågor från personal, kontinuerlig utveckling, utvecklingspotential organisatoriskt och bidrar till ökat engagemang

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Kommentar från systemägaren

Stort tack. Engagerade kunder skapar resultat  - Kicki Molin

Komplett, flexibelt och användarvänligt

VD

Litet företag (11-100)

Verifierad person

Sverige

April 2024

Vad gillar du mest?

Yesbox känns komplett, bäst gillar jag flexibiliteten och användarvänligheten!

Vad gillar du minst?

Jag har svårt att komma på något som jag gillar minst för att det helt enkelt fungerar så bra.

Vilka affärskritiska problem upplever du att Yesbox löser?

Med Yesbox får man en tydlig karta över vilka områden vi behöver arbeta vidare med för att nå verksamhetens affärsmål. Det är tydligt och enkelt att göra en plan för respektive område.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Yesbox - ett fantastiskt stöd för vår ledarutveckling!

Verksamhetschef

Litet företag (11-100)

Verifierad person

Sverige

Februari 2024

Vad gillar du mest?

Systemet innehåller många delar och är flexibelt i vilka du väljer att använda Många bra funktioner för mig som chef gällande planering och uppföljning Även mina medarbetare uppskattar processerna och systemet Mycket bra att ha undersökningar, resultat, medarbetarsamtal och verksamhetsmål i ett och samma system Vi planerar även att börja arbeta med utbildningsdelen Som användare får vi fantastisk support med allt från enkla frågor om hantering av systemet till utvecklingsfrågor, upplägg och analyser av enkäter och rapporterings verktyg

Vad gillar du minst?

Önskar att jag hade ännu mera tid att arbeta i systemet!

Vilka affärskritiska problem upplever du att Yesbox löser?

-

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Yesbox förekommer inom följande kategorier

Yesbox produktfunktionaliteter

Pulsmätningar

AI-assistans

API Technical support

Automatiska utskick

Employee Net Promoter Score (eNPS)

Feedback

Forskningsbaserade frågor

Förslag till åtgärder

Ge beröm

Heatmap Analys

Kontinuerligt pulsmätning

KPI:s/ NYCKELTAL

NPS benchmarks

Olika språk

Realtids data

Synk av personaldata

Medarbetarundersökning

API uppsatt

Automatiska påminnelser

Automatiska rekommendationer

Benchmarking

Chattfunktion

Färdiga mallar

Krypterad information

Segmentera data

SMS

Valbar design

Verktyg för statistik & analys

Passar detta
systemet mig?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Yesbox

Om Yesbox

Yesbox en plattform för att bygga engagemang och samarbete

Yesbox har lång erfarenhet av företagsledning, undersökningar, teknologi och kommunikation. Yesbox erbjuder idag en bred integrerad plattform som kopplar ihop enkäter, dialoger, aktiviteter, mål, on-/offboarding och kompetensuppföljning samt annan viktig data om organisationen i en överskådlig miljö.

Professionalism: Vi arbetar med mått och analysprocesser som är baserade på vetenskap och erkänt ‘best practice’. Våra medarbetare besitter lång relevant erfarenhet och expertis inom undersökningar, ledarskap, coaching och förändringsprocesser.

Teknologi: Vår tekniska plattform erbjuder databaser för mätningar (fakta), dialog (för olika behov), och uppföljning (aktivitets/handlingsplan) och har en stark support för flerdimensionell analys av resultat i grafisk form. Varje organisation kan med frågebibliotek och relevanta referensvärden skräddarsy sitt upplägg, med stöd eller på egen hand. Använd Yesbox på mobil, surfplatta eller desktop.

Partnerskap och flexibilitet: För oss är ett kontinuerligt samarbete med kunden viktigt och förändringar i behov och verksamhet möts upp. Vi erbjuder det stöd som krävs för att kunden på ett effektivt och enkelt sätt kan hålla tydligt fokus för regelbundna mätningar under året, med kompletterande utskick om så önskas. Våra kunders förändrade behov samt feedback och synpunkter är en viktig del i utvecklingen av våra tjänster. Yesbox modulbaserade plattform utgår från forskning och lång erfarenhet. Plattformen är flexibel och utvecklas kontinuerligt. Yesbox modell utgår från hjärnans principer för att skapa engagemang och fokus mot både affär, team- och personlig utveckling samt uppsatta mål.

Vanligaste jämförelser i Medarbetarundersökning

PopulumYesbox
EasyQuestYesbox
WinningtempYesbox
&franklyYesbox

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site