
Yesbox
Yesbox
Vad är Yesbox ?
Yesbox Puls- och Medarbetarundersökningar är ett modernt HR-verktyg för organisationer som vill mäta, förstå och stärka medarbetarengagemang och psykologisk trygghet. Genom smarta pulsmätningar samlas kontinuerlig feedback in och visualiseras i dashboards, heatmaps och index kopplade till modeller som STARS /SCARF.
Plattformen stödjer både kulturutveckling, målstyrning och ledarskap – oavsett om ni är ett tillväxtbolag eller en koncern. Med anonym insamling, branschspecifika mallar och förstklassig rådgivning blir Yesbox en strategisk partner för er organisationsutveckling.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Max 42 kr/månad/medarbetare
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
DA
NO
EN
FI
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
DK
NO
FI
Global
System från samma leverantör
Vilka mer system har leverantören?
Varför gör man affärer med Yesbox?
Varför väljer man Yesbox ?
Varför väljer kunder Yesbox?
✔ Full flexibilitet – anpassa frågor, frekvens och resultatgruppering helt efter era behov.
✔ Insikter som leder till åtgärder – tydliga rapporter, jämförelser över tid och smart uppföljning.
✔ Hög svarsfrekvens – effektiva påminnelser via sms och e-post samt användarvänlig design.
Välj en medarbetarundersökning som inte bara ger insikter utan också verktygen för att agera på dem.
Läs mer på https://medarbetarundersokning.se/
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer kunder Yesbox som leverantör?
✔ Snabba, flexibla och med personlig service i toppklass.
✔ Djup kompetens inom medarbetarskap, ledarskap och datadriven HR.
✔ Fokus på psykologisk trygghet och motivation – avgörande för säkerhet, innovation och samarbete.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
🔹 Mäter med mening – omvandlar data till engagemang och riktning.
🔹 Smart feedback. Skapar trygga team. och verklig förändring.
🔹 Plattformen som förstår människor – och hjälper er agera.
🔹 Från rimlig puls till framsteg – tekniken som stöttar kulturen.
🔹 Vi hjälper er lyssna, förstå – och bygga framtidens arbetsplats.
Vilka behov och utmaningar är det som Yesbox löser för kunden?
Vilka behov & utmaningar löser vi för våra kunder?
✔ Skapa förändring, inte bara mäta – en koncern inom tekniksektorn använder Yesbox för att koppla pulsmätningar till konkreta teamåtgärder i arbetsmiljöarbetet.
✔ Attrahera och behålla talang – ett byggföretag med hög personalomsättning fick via våra analyser syn på vad som skapar lojalitet och engagemang i olika yrkesroller.
✔ Reagera i tid – inte för sent – genom regelbundna pulser upptäcker kunder tidiga tecken på otydlighet, stress eller bristande ledarskap innan det slår mot resultatet.
✔ Bygga kultur med riktning – våra modeller (t.ex. STARS/SCARF) hjälper HR och ledning att följa upp mjuka värden på ett strukturerat och strategiskt sätt.
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Yesbox
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Medarbetarundersökning med personligt engagemang och anpassningsbarhet
Verksamhetsutveckling•
Stort företag (500+)•
Verifierad person•
Sverige•
Maj 2025
Vad gillar du mest?
Personligt bemötande. Kompetenta och erfarna medarbetare. Anpassningsbart efter våra behov och önskemål. Hjälp med att formulera frågor och tolka resultat. Möjlighet att välja tilläggstjänster i form av presentation för grupper av medarbetare etc. Kostnadseffektivt.
Vad gillar du minst?
Lite "omodernt" gränssnitt.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Yesbox löser?
Hjälper oss att förstå hur medarbetarna ser på sin arbetssituation. Hjälper oss att prioritera vilka frågor som är viktigast för oss att prioritera när det gäller medarbetarfrågor och arbetsklimat.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Nöjd med Yesbox!
HR-chef•
Medelstort företag (101-500)•
Verifierad person•
Sverige•
Januari 2025
Vad gillar du mest?
Jag gillar att det är flexibelt, man väljer själv hur man vill utforma grunddatat som man vill ha med i undersökningen. Väldigt tydligt för användaren och säkrad anonymitet för den som gör undersökningen.
Vad gillar du minst?
Detta är egentligen ingen kritik av systemet, men layouten kanske kan moderniseras.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Yesbox löser?
Vi får bättre insyn i vad våra medarbetare känner och tycker. Vi har redan efter några månader efter att ha fått resultatet, tagit action i några av de synpunkter som medarbetarna hade som prioritet. Vi har satt igång projekt och actionpunkter för att mer tydligt kunna erbjuda våra medarbetare resultat av undersökningen.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Kommentar från systemägaren
Europeiska Motor
VD•
Medelstort företag (101-500)•
Verifierad person•
Sverige•
Augusti 2024
Vad gillar du mest?
Ett engagerat och kunnigt företag som hjälper oss bli än bättre på personal och kundvård.
Vad gillar du minst?
Inget
Vilka affärskritiska problem upplever du att Yesbox löser?
Personalutveckling, fånga upp frågor från personal, kontinuerlig utveckling, utvecklingspotential organisatoriskt och bidrar till ökat engagemang
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Kommentar från systemägaren
Yesbox förekommer inom följande kategorier
Yesbox produktfunktionaliteter
Pulsmätningar
AI-assistans
API Technical support
Automatiska utskick
Employee Net Promoter Score (eNPS)
Feedback
Forskningsbaserade frågor
Förslag till åtgärder
Ge beröm
Heatmap Analys
Kontinuerligt pulsmätning
KPI:s/ NYCKELTAL
NPS benchmarks
Olika språk
Realtids data
Synk av personaldata
Medarbetarundersökning
API uppsatt
Automatiska påminnelser
Automatiska rekommendationer
Benchmarking
Chattfunktion
Färdiga mallar
Krypterad information
Segmentera data
SMS
Valbar design
Verktyg för statistik & analys
Passar detta
systemet mig?
Gör som 17000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Yesbox

Yesbox – en plattform för engagemang, samarbete och utveckling
Yesbox är en svensk plattform som förenar medarbetarundersökningar, pulsmätningar, mål, dialog och kompetens i ett och samma system. Vårt uppdrag är att hjälpa organisationer att bygga stark kultur, ökad psykologisk trygghet och tydlig riktning – med stöd i forskning och beprövad metodik.
Vi har lång erfarenhet från företagsledning, HR, kommunikation och förändringsledning, och vi vet att insikt bara är värdefull när den leder till handling. Därför har vi utvecklat en plattform där du enkelt samlar in feedback, visualiserar resultat, skapar handlingsplaner och följer upp – oavsett om du arbetar med onboarding, ledarskapsutveckling eller strategisk målstyrning.
Vår teknik stödjer databaserad analys, dialogverktyg och aktiviteter – med kraftfull visualisering i dashboards och heatmaps. Du får tillgång till frågebibliotek, relevanta referensvärden och möjlighet att skräddarsy hela upplägget efter just din verksamhet. Plattformen är mobilanpassad.
Det som särskiljer Yesbox är vår kombination av vetenskapligt grundad metodik, hög teknisk kvalitet och ett nära partnerskap med varje kund. Vi vet att behov förändras över tid – därför är vår plattform modulär, flexibel och under ständig utveckling i dialog med våra användare.
Vår modell bygger på principer från hjärnforskning och neuroledarskap (SCARF/STARS), vilket hjälper organisationer att skapa engagemang, motivation och tillit – både i teamet och i det strategiska ledarskapet.
Yesbox är för organisationer som vill mäta med mening och skapa verklig utveckling – tillsammans med sina medarbetare.