HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Yesbox

Yesbox

Yesbox

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Yesbox ?

I en föränderlig marknad, är det avgörande att upprätthålla en stark företagskultur och en positiv arbetsmiljö för att växa. Yesbox Medarbetar- och Pulsundersökningar, är en dynamisk lösning som är utformad för att stödja er organisation för tillväxt och utveckling.

Yesbox Puls ger kontinuerlig medarbetarfeedback som är avsedd att stärka er kultur, öka medarbetar- och kundnöjdheten samt stödja era övergripande strategier. Genom regelbundna pulsmätningar främjar vi kommunikation, feedback och ledarskap, vilket tydligt visualiseras via våra intuitiva dashboards och heatmaps.

Som er partner för att hantera utmaningar och maximera möjligheter på alla nivåer i organisationen erbjuder vi skräddarsydda lösningar och anpassningsbara mallar som är utformade efter era specifika behov och branschkrav. Våra analyser och resultat med ovärderliga referensvärden och råd finns för att vägleda er organisation på rätt kurs.

Med en hög servicenivå strävar Yesbox efter att vara er pålitliga partner för framgång. Genom att erbjuda anonym och ovärderlig insikt om engagemang, laganda och attityder inom alla era team, hjälper vi er att skapa en kultur där varje individ kan trivas och bidra till framgång.

Tillsammans kan vi skapa en arbetsplats där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och motiverad att prestera sitt bästa. Ta steget mot en mer engagerad och framgångsrik organisation med Yesbox Medarbetar- och Pulsundersökningar.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOEN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SEDKNOFIGlobal

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
Max 42 kr/månad/medarbetare

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Yesbox?

Varför väljer man Yesbox ?

Som kund vill du:

  • Ta del av lång undersökningserfarenhet kombinerat med kunskap om ledarskap och kommunikation för att skapa rätt action
  • Koppla insikter från mätningen till aktiviteter och mål
  • Kombinera svar via SMS och email för att få hög svarsfrekvens

Som kund tycker du att det är viktigt:

  • med uppföljning och analys samt resultat med jämförbarhet
  • att resultaten visas på olika sätt för olika roller
  • att kunna jämföra mot relevanta referensvärden och få användbara råd
  • att kunna lägga till moduler efterhand med funktioner som medarbetarsamtal, pulsmätningar, onboarding/offboarding, kompetensanalys, drivkraftsanalys eller 360°-feedback

Varför väljer man er som leverantör?

  • Bygger på vedertagen praxis och teknisk innovation
  • Flexibla med hög servicenivå
  • Medarbetarna på Yesbox har lång erfarenhet från att ställa frågor och att jobba med ledarskap
  • Är både bekräftat snabba och lätta att jobba med

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

  • Forskningsbaserat - fokus på neuroledarskap
  • Sätter uppföljningen i centrum
  • Användbara råd och snabb kundservice
  • Unika referensvärden
  • Vy efter behörighet

Vilka behov och utmaningar är det som Yesbox löser för kunden?

  • Få stöd i både verksamhetsutveckling och arbetsmiljöarbete
  • Utveckla, attrahera och behålla medarbetare genom att bygga en engagerad kultur.
  • Hitta utmaningar i tid
  • Arbete med insikt utveckling samt stöd och råd

Recensioner & Omdömen om Yesbox

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Komplett, flexibelt och användarvänligt

VDLitet företagVerifierad personSverigeApril 2024

Vad gillar du mest?

Yesbox känns komplett, bäst gillar jag flexibiliteten och användarvänligheten!

Vad gillar du minst?

Jag har svårt att komma på något som jag gillar minst för att det helt enkelt fungerar så bra.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Med Yesbox får man en tydlig karta över vilka områden vi behöver arbeta vidare med för att nå verksamhetens affärsmål. Det är tydligt och enkelt att göra en plan för respektive område.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Yesbox - ett fantastiskt stöd för vår ledarutveckling!

VerksamhetschefLitet företagVerifierad personSverigeFebruari 2024

Vad gillar du mest?

Systemet innehåller många delar och är flexibelt i vilka du väljer att använda Många bra funktioner för mig som chef gällande planering och uppföljning Även mina medarbetare uppskattar processerna och systemet Mycket bra att ha undersökningar, resultat, medarbetarsamtal och verksamhetsmål i ett och samma system Vi planerar även att börja arbeta med utbildningsdelen Som användare får vi fantastisk support med allt från enkla frågor om hantering av systemet till utvecklingsfrågor, upplägg och analyser av enkäter och rapporterings verktyg

Vad gillar du minst?

Önskar att jag hade ännu mera tid att arbeta i systemet!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Otroligt nöjd!

Regional HR ManagerMedelstort företagVerifierad personSverigeJuli 2023

Vad gillar du mest?

Flexibelt, användarvänligt, intuitivt verktyg med trendanalys och benchmarks. Dessutom är Yesbox Talent mycket kundorienterade och alltid flexibla för att anpassa enkät och analys till verksamhetens behov.

Vad gillar du minst?

Svårt att hitta något man ogillar men ska man önska något så skulle det vara ett förbättrat verktyg för att sätta aktiviteter och mer överskådlig uppföljning av enskilda aktiviteter.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Yesbox kanske inte löser problem men ger en klockren indikation om vilket/vilka områden man behöver fokusera på för att förbättra eller vilka områden man är duktiga på och bidra till högt medarbetar engagemang. Vi ser tydligt kopplingen mellan engagemang och bolagets prestation.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?
HR-KonsulLitet företagVerifierad personSverigeMars 2023

Vad gillar du mest?

Att verktyget är baserat på forskning, presentationerna som innehåller historik samt tillgänglig benchmark.

Vad gillar du minst?

Skulle vara fint att kunna ladda ned hela materialet i en presentation.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Med hjälp av Yesbox följer vi kontinuerligt upp frågor kring bland annat arbetsmiljö och det ger organisationen möjlighet att arbeta smidigare och få underlag för reflektion och att följa upp olika behov.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?
GeneralsekreterareMikroföretagVerifierad personSverigeMars 2023

Vad gillar du mest?

Jag gillar mest möjligheterna att dels skräddarsyn undersökningar, dels att kunna få hjälp av tidigare sammansatta undersökningar av personer med erfarenhet.

Vad gillar du minst?

Inget jag hunnit reflektera över.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Mätningarna med Yesbox ger oss möjligheten att visa resultatet av STARS mätningen och diskutera vad som är problemet. Detta gör att vi effektivt tydliggör både våra styrkor, vad som fungerar och vad som behöver utvecklas.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Yesbox förekommer inom följande kategorier

Yesbox produktfunktionaliteter

Pulsmätningar

AI-assistans

Ingår

API Technical support

Ingår

Automatiska utskick

Ingår

Employee Net Promoter Score (eNPS)

Ingår

Feedback

Går att lägga till

Forskningsbaserade frågor

Ingår

Förslag till åtgärder

Ingår

Ge beröm

Ingår

Heatmap Analys

Ingår

Kontinuerligt pulsmätning

Ingår

KPI:s/ NYCKELTAL

Ingår

NPS benchmarks

Ingår

Olika språk

Ingår

Realtids data

Går att lägga till

Synk av personaldata

Ingår

Medarbetarundersökning

API uppsatt

Går att lägga till

Automatiska påminnelser

Ingår

Automatiska rekommendationer

Ingår

Benchmarking

Ingår

Chattfunktion

Går att lägga till

Färdiga mallar

Ingår

Krypterad information

Ingår

Segmentera data

Ingår

SMS

Ingår

Valbar design

Går att lägga till

Verktyg för statistik & analys

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Yesbox

Yesbox en plattform för att bygga engagemang och samarbete

Yesbox har lång erfarenhet av företagsledning, undersökningar, teknologi och kommunikation. Yesbox erbjuder idag en bred integrerad plattform som kopplar ihop enkäter, dialoger, aktiviteter, mål, on-/offboarding och kompetensuppföljning samt annan viktig data om organisationen i en överskådlig miljö.

Professionalism: Vi arbetar med mått och analysprocesser som är baserade på vetenskap och erkänt ‘best practice’. Våra medarbetare besitter lång relevant erfarenhet och expertis inom undersökningar, ledarskap, coaching och förändringsprocesser.

Teknologi: Vår tekniska plattform erbjuder databaser för mätningar (fakta), dialog (för olika behov), och uppföljning (aktivitets/handlingsplan) och har en stark support för flerdimensionell analys av resultat i grafisk form. Varje organisation kan med frågebibliotek och relevanta referensvärden skräddarsy sitt upplägg, med stöd eller på egen hand. Använd Yesbox på mobil, surfplatta eller desktop.

Partnerskap och flexibilitet: För oss är ett kontinuerligt samarbete med kunden viktigt och förändringar i behov och verksamhet möts upp. Vi erbjuder det stöd som krävs för att kunden på ett effektivt och enkelt sätt kan hålla tydligt fokus för regelbundna mätningar under året, med kompletterande utskick om så önskas. Våra kunders förändrade behov samt feedback och synpunkter är en viktig del i utvecklingen av våra tjänster. Yesbox modulbaserade plattform utgår från forskning och lång erfarenhet. Plattformen är flexibel och utvecklas kontinuerligt. Yesbox modell utgår från hjärnans principer för att skapa engagemang och fokus mot både affär, team- och personlig utveckling samt uppsatta mål.

Vanligaste jämförelser i Medarbetarundersökning