HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Yesbox - Medarbetarundersökningar

Yesbox - Medarbetarundersökningar

Yesbox

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Yesbox - Medarbetarundersökningar?

Yesbox skapar bättre förutsättningar för organisationer att utvecklas genom medarbetarundersökningen genom, bra frågor som ger an givande analys och reflektion samt möjlighet till aktivitetsuppföljning.

Yesbox undersökningsmodul utgår från forskningsbaserade valbara frågor.

Yesbox har förslag/mallar för olika områden med områdesindex.

Ledningen kan analysera på alla nivåer med hjälp av grafer och tabeller som jämför utvecklingen.

Yesbox garanterar medarbetarnas anonymitet.

Textbaserade råd utifrån resultaten kan stödja teamet som får tillgång till övergripande utfall för de grupper man tillhör. Egna kommentarer kan läggas till vid analysen.

Alla medarbetare och chefer kan efter behörighet få tillgång till resultat och aktivitetsplan.

Uppföljningen skickas till aktivitetsplanen utifrån resultat råd och dialog. Med stöd av Yesbox är processen igång på några timmar.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOEN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SEDKNOFI

Pris från

Listpris från leverantör:
Max 42 kr/månad/medarbetare

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Yesbox?

Varför väljer man Yesbox - Medarbetarundersökningar?

Som kund vill du:

  • Ta del av lång undersökningserfarenhet kombinerat med kunskap om ledarskap och kommunikation.
  • Följa utvecklingen totalt och i varje relevant grupp
  • Koppla mätningen till aktiviteter
  • Använda SMS och email för utskick

Som kund tycker du att det är viktigt:

  • med uppföljning och analys samt resultat med jämförbarhet
  • att kunna jämföra mot relevanta referensvärden och få användbara råd
  • att kunna lägga till moduler efterhand med funktioner som medarbetarsamtal, pulsmätningar, onboarding, kompetensanalys och 360°-feedback

Varför väljer man er som leverantör?

  • Bygger på forskning, vedertagen praxis och teknisk innovation
  • Lösningsorienterade med stor flexibilitet och hög servicenivå
  • Modulbaserad plattform som kan anpassas till ert behov och er utvecklingsfas
  • Medarbetarna på Yesbox har en hög kompetens om mätningar och ledarskap och har suttit i er situation som ledare, köpare eller konsult
  • Är både snabba och lätta att jobba

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Helhetslösning där den forskningsbaserade medarbetarundersökningen kan anpassas efter er behov.

Sätter uppföljningen i centrum

Systemet ger råd och anpassas efter hur medarbetare svarar.

Yesbox garanterar alla medarbetares anonymitet.

Vilka behov och utmaningar är det som Yesbox - Medarbetarundersökningar löser för kunden?

  • Få stöd i både verksamhetsutveckling och arbetsmiljöarbete
  • Utveckla, attrahera och behålla medarbetare genom att bygga en engagerad kultur.
  • Hitta problem innan de blir för stora
  • Arbete med insikt utveckling samt stöd och råd

Omdömen om Yesbox - Medarbetarundersökningar

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.565

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Bra sätt att få reda på vad medarbetarna tycker om verksamheten. Viktigt att alla får möjlighet att uttrycka sin åsikt. Bra underlag för konstruktiva diskussioner. Stimulerar till delaktighet hos medarbetare när resultaten presenteras och diskuteras

Yesbox medarbetarundersökning

HR-supportLitet företagVeriferad personSverigeOktober 2022

Vad gillar du mest?

Bra sätt att få reda på vad medarbetarna tycker om verksamheten. Viktigt att alla får möjlighet att uttrycka sin åsikt. Bra underlag för konstruktiva diskussioner. Stimulerar till delaktighet hos medarbetare när resultaten presenteras och diskuteras

Vad gillar du minst?

Lite svårt att hitta bland frågeutbudet.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

En del skall-krav kring arbetsmiljön går att följa upp.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

CHROStort företagVeriferad personSverigeOktober 2022

Vad gillar du mest?

Fantastisk service från leverantören. Prisvärd plattform. Enkelhet, användarvänlighet, möjligheten att snabbt kunna se trender och tillgång till relevant benchmark.

Vad gillar du minst?

Detaljer, fräschare UX, realtidsdata samt fler språk.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Är ett komplement till uppföljning på andra parametrar i dotterbolagen än rent resultat.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Yesbox - Medarbetarundersökningar förekommer inom följande kategorier

Yesbox - Medarbetarundersökningar produktfunktionaliteter

Medarbetarundersökning

API uppsatt

Går att lägga till

Automatiska påminnelser

Ingår

Automatiska rekomendationer

Ingår

Benchmarking

Ingår

Färdiga mallar

Ingår

Krypterad information

Ingår

Segmentera data

Ingår

SMS

Ingår

Verktyg för statistik & analys

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Yesbox

Yesbox startades för att optimera medarbetarundersökningar och medarbetarsamtal för en ny digital verklighet.

Grundarna har lång erfarenhet av företagsledning, undersökningar, teknologi och kommunikation. Yesbox erbjuder idag en bred integrerad plattform som kopplar ihop enkäter, dialoger, aktiviteter, mål, onboarding, och kompetensuppföljning samt annan viktig data om organisationen i en enkel och överskådlig miljö.

Professionalism: Vi arbetar med mått och analysprocesser som är baserade på vetenskap och erkänt ‘best practice’. Våra medarbetare besitter lång relevant erfarenhet och expertis inom undersökningar, ledarskap, coaching och förändringsprocesser.

Teknologi: Vår tekniska plattform erbjuder databaser för mätningar (fakta), dialog (för olika behov), och uppföljning (aktivitets/handlingsplan) och har en stark support för flerdimensionell analys av resultat i grafisk form. Varje organisation kan med frågebibliotek och relevanta referensvärden skräddarsy sitt upplägg, med stöd eller på egen hand. Använd Yesbox på mobil, surfplatta eller desktop.

Partnerskap och flexibilitet: För oss är ett kontinuerligt samarbete med kunden viktigt och förändringar i behov och verksamhet möts upp. Vi erbjuder det stöd som krävs för att kunden på ett effektivt och enkelt sätt kan hålla tydligt fokus för regelbundna mätningar under året, med kompletterande utskick om så önskas. Våra kunders förändrade behov samt feedback och synpunkter är en viktig del i utvecklingen av våra tjänster. Yesbox modulbaserade plattform utgår från forskning och lång erfarenhet. Plattformen är flexibel och utvecklas kontinuerligt. Yesbox modell utgår från hjärnans principer för att skapa engagemang och fokus mot både affär, team- och personlig utveckling samt uppsatta mål.