Yesbox  logo

Yesbox

Yesbox

Alternativ

Vad är Yesbox ?

Yesbox Medarbetar- och Pulsundersökningar, är en dynamisk lösning som är utformad för att stödja organisationer för tillväxt och utveckling.

Yesbox Puls ger kontinuerlig medarbetarfeedback som är avsedd att stärka er kultur, öka medarbetar- och kundnöjdheten samt stödja övergripande strategier. Genom regelbundna pulsmätningar främjas kommunikation, feedback och ledarskap, vilket tydligt visualiseras via våra intuitiva dashboards och heatmaps.

Som er partner för att hantera utmaningar och maximera möjligheter på alla nivåer i organisationen erbjuder vi skräddarsydda lösningar och anpassningsbara mallar som är utformade efter era specifika behov och branschkrav. Våra analyser och resultat med ovärderliga referensvärden och råd finns för att vägleda er organisation på rätt kurs.

Med en hög servicenivå strävar Yesbox efter att vara er pålitliga partner. Genom att erbjuda anonym och ovärderlig insikt om tex engagemang, laganda och struktur skapas en kultur där varje individ kan trivas och bidra till framgång.

Tillsammans kan vi skapa en arbetsplats där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och motiverad att prestera sitt bästa. Ta steget mot en mer engagerad och framgångsrik organisation med Yesbox Medarbetar- och Pulsundersökningar.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?

SV

DA

NO

EN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

SE

DK

NO

FI

Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Pris från

Listpris från leverantör:

Max 42 kr/månad/medarbetare

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Yesbox?

Varför väljer man Yesbox ?

Som kund vill du:

  • Ta del av lång undersökningserfarenhet kombinerat med kunskap om ledarskap och kommunikation
  • Koppla insikter från mätningen till hur resultaten skapas.
  • hög svarsfrekvens med relevanta frågor och påminnelser via både SMS och email.

Som kund tycker du att det är viktigt:

  • med uppföljning och bra analys samt resultat med jämförbarhet
  • med relevanta referensvärden och användbara råd
  • med hög nivå på kundservice
  • att kunna lägga till moduler efterhand med funktioner som medarbetarsamtal, kompetensanalys, drivkraftsanalys eller 360°-feedback

Varför väljer man er som leverantör?

  • Bygger på vedertagen praxis och teknisk innovation
  • Flexibla med hög servicenivå
  • Medarbetarna på Yesbox har lång erfarenhet från att ställa frågor och att jobba med ledarskap
  • Är både bekräftat snabba och lätta att jobba med

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

  • Forskningsbaserat - fokus på neuroledarskap
  • Sätter uppföljningen i centrum
  • Användbara råd och snabb kundservice
  • Unika referensvärden
  • Vy efter behörighet

Vilka behov och utmaningar är det som Yesbox löser för kunden?

  • Få stöd i både verksamhetsutveckling och arbetsmiljöarbete.
  • Utveckla, attrahera och behålla medarbetare.
  • Förstå utmaningar i tid
  • Kontinuerligt arbete med insikter för ständig utveckling.

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om Yesbox

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Komplett, flexibelt och användarvänligt

VD

Litet företag

Verifierad person

Sverige

April 2024

Vad gillar du mest?

Yesbox känns komplett, bäst gillar jag flexibiliteten och användarvänligheten!

Vad gillar du minst?

Jag har svårt att komma på något som jag gillar minst för att det helt enkelt fungerar så bra.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Med Yesbox får man en tydlig karta över vilka områden vi behöver arbeta vidare med för att nå verksamhetens affärsmål. Det är tydligt och enkelt att göra en plan för respektive område.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Yesbox - ett fantastiskt stöd för vår ledarutveckling!

Verksamhetschef

Litet företag

Verifierad person

Sverige

Februari 2024

Vad gillar du mest?

Systemet innehåller många delar och är flexibelt i vilka du väljer att använda Många bra funktioner för mig som chef gällande planering och uppföljning Även mina medarbetare uppskattar processerna och systemet Mycket bra att ha undersökningar, resultat, medarbetarsamtal och verksamhetsmål i ett och samma system Vi planerar även att börja arbeta med utbildningsdelen Som användare får vi fantastisk support med allt från enkla frågor om hantering av systemet till utvecklingsfrågor, upplägg och analyser av enkäter och rapporterings verktyg

Vad gillar du minst?

Önskar att jag hade ännu mera tid att arbeta i systemet!

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Otroligt nöjd!

Regional HR Manager

Medelstort företag

Verifierad person

Sverige

Juli 2023

Vad gillar du mest?

Flexibelt, användarvänligt, intuitivt verktyg med trendanalys och benchmarks. Dessutom är Yesbox Talent mycket kundorienterade och alltid flexibla för att anpassa enkät och analys till verksamhetens behov.

Vad gillar du minst?

Svårt att hitta något man ogillar men ska man önska något så skulle det vara ett förbättrat verktyg för att sätta aktiviteter och mer överskådlig uppföljning av enskilda aktiviteter.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Yesbox kanske inte löser problem men ger en klockren indikation om vilket/vilka områden man behöver fokusera på för att förbättra eller vilka områden man är duktiga på och bidra till högt medarbetar engagemang. Vi ser tydligt kopplingen mellan engagemang och bolagets prestation.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Yesbox förekommer inom följande kategorier

Yesbox produktfunktionaliteter

Pulsmätningar

AI-assistans

API Technical support

Automatiska utskick

Employee Net Promoter Score (eNPS)

Feedback

Forskningsbaserade frågor

Förslag till åtgärder

Ge beröm

Heatmap Analys

Kontinuerligt pulsmätning

KPI:s/ NYCKELTAL

NPS benchmarks

Olika språk

Realtids data

Synk av personaldata

Medarbetarundersökning

API uppsatt

Automatiska påminnelser

Automatiska rekommendationer

Benchmarking

Chattfunktion

Färdiga mallar

Krypterad information

Segmentera data

SMS

Valbar design

Verktyg för statistik & analys

Passar detta
systemet mig?

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Yesbox

Om Yesbox

Yesbox en plattform för att bygga engagemang och samarbete

Yesbox har lång erfarenhet av företagsledning, undersökningar, teknologi och kommunikation. Yesbox erbjuder idag en bred integrerad plattform som kopplar ihop enkäter, dialoger, aktiviteter, mål, on-/offboarding och kompetensuppföljning samt annan viktig data om organisationen i en överskådlig miljö.

Professionalism: Vi arbetar med mått och analysprocesser som är baserade på vetenskap och erkänt ‘best practice’. Våra medarbetare besitter lång relevant erfarenhet och expertis inom undersökningar, ledarskap, coaching och förändringsprocesser.

Teknologi: Vår tekniska plattform erbjuder databaser för mätningar (fakta), dialog (för olika behov), och uppföljning (aktivitets/handlingsplan) och har en stark support för flerdimensionell analys av resultat i grafisk form. Varje organisation kan med frågebibliotek och relevanta referensvärden skräddarsy sitt upplägg, med stöd eller på egen hand. Använd Yesbox på mobil, surfplatta eller desktop.

Partnerskap och flexibilitet: För oss är ett kontinuerligt samarbete med kunden viktigt och förändringar i behov och verksamhet möts upp. Vi erbjuder det stöd som krävs för att kunden på ett effektivt och enkelt sätt kan hålla tydligt fokus för regelbundna mätningar under året, med kompletterande utskick om så önskas. Våra kunders förändrade behov samt feedback och synpunkter är en viktig del i utvecklingen av våra tjänster. Yesbox modulbaserade plattform utgår från forskning och lång erfarenhet. Plattformen är flexibel och utvecklas kontinuerligt. Yesbox modell utgår från hjärnans principer för att skapa engagemang och fokus mot både affär, team- och personlig utveckling samt uppsatta mål.

Vanligaste jämförelser i Medarbetarundersökning

PopulumYesbox
EasyQuestYesbox
WinningtempYesbox
&franklyYesbox

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site