HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Populum eller Yesbox

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 39 SEK per medarbetare.
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Max 42 kr/månad/medarbetare
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Hos Populum får du:

  • Sammanhängande resultat i teamet: Möjliggör att ha teambaserade förbättringsdialoger.
  • Återkommande frågor: Att ställa samma frågor för hela team gör att man kan arbeta med trender och utveckling över tid. Fördjupningsfrågor läggs enkelt in som tilläggsfrågor.
  • Transparens och öppenhet: Eftersom alla i organisationen är delaktiga i att ge feedback och få tillgång till mätresultat, insikter och rekommendationer skapas en känsla av delaktighet och medarbetaransvar för förbättringar.
  • Resultat i organisationens egen Powerpoint-design: Gör det enkelt och flexibelt för cheferna att använda mätresultaten i sina befintliga möten.
  • Marknadsledande analytics (inklusive AI av alla textkommentarer): Ger en tydlig bild över nuläget i organisationen och var ledningen bör rikta ett större fokus.
  • Personliga förbättringsrekommendationer till varje medarbetare: Alla medarbetare får något konkret tillbaka som de kan använda i sin utveckling och självledarskap.
  • Populum fungerar att använda i alla enheter (dator, mobil, iPad): Utan krav på installation.

Som kund vill du:

  • Ta del av lång undersökningserfarenhet kombinerat med kunskap om ledarskap och kommunikation för att skapa rätt action
  • Koppla insikter från mätningen till aktiviteter och mål
  • Kombinera svar via SMS och email för att få hög svarsfrekvens

Som kund tycker du att det är viktigt:

  • med uppföljning och analys samt resultat med jämförbarhet
  • att resultaten visas på olika sätt för olika roller
  • att kunna jämföra mot relevanta referensvärden och få användbara råd
  • att kunna lägga till moduler efterhand med funktioner som medarbetarsamtal, pulsmätningar, onboarding/offboarding, kompetensanalys, drivkraftsanalys eller 360°-feedback
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

Populums robusta plattform är byggd för att göra det enkelt och smidigt att samla hela organisationen runt de viktigaste fokusområdena. Plattformen vidareutvecklas ständigt med den senaste teknologin, relevant forskning, våra kunders input och branschens utveckling.

Populums kunder får ett customer success team som bryr sig om kundens utvecklingsresa.

Många av våra kunder finns i större organisationer. Plattformen fungerar smidigt för både kontorsarbetare och i "deskless" miljöer.

Vår medarbetarundersökning/pulsmätning finns för närvarande på 27 språk.

  • Bygger på vedertagen praxis och teknisk innovation
  • Flexibla med hög servicenivå
  • Medarbetarna på Yesbox har lång erfarenhet från att ställa frågor och att jobba med ledarskap
  • Är både bekräftat snabba och lätta att jobba med
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Våra kunder använder plattformen för olika ändamål, bland annat för att:

  • Öka välbefinnande och engagemang
  • Få medarbetare att stanna längre
  • Förstå och förbättra medarbetarupplevelsen
  • Stärka medarbetares självledarskap
  • Arbeta med rätt ledarskapsbeteenden
  • Förflytta ansvar och ägarskap av förändring till teammedlemmar
  • Samutveckla kulturen
  • Stärk employer brand inifrån organisationen
  • Förutse sjukskrivningar och när medarbetare säger upp sig
  • Framgångsrikare transformationsinitiativ
  • Stärk tvärfunktionella och virtuella team
  • Högre produktivitet
  • Få stöd i både verksamhetsutveckling och arbetsmiljöarbete
  • Utveckla, attrahera och behålla medarbetare genom att bygga en engagerad kultur.
  • Hitta utmaningar i tid
  • Arbete med insikt utveckling samt stöd och råd

Produktfunktionaliteter i Medarbetarundersökning

  • API uppsatt:
    Ingår
  • Automatiska påminnelser:
    Ingår
  • Automatiska rekommendationer:
    Ingår
  • Benchmarking:
    Ingår
  • Chattfunktion:
    Går att lägga till
  • Färdiga mallar:
    Ingår
  • Krypterad information:
    Ingår
  • Segmentera data:
    Ingår
  • SMS:
    Ingår
  • Valbar design:
    Ingår
  • Verktyg för statistik & analys:
    Ingår
  • API uppsatt:
    Går att lägga till
  • Automatiska påminnelser:
    Ingår
  • Automatiska rekommendationer:
    Ingår
  • Benchmarking:
    Ingår
  • Chattfunktion:
    Går att lägga till
  • Färdiga mallar:
    Ingår
  • Krypterad information:
    Ingår
  • Segmentera data:
    Ingår
  • SMS:
    Ingår
  • Valbar design:
    Går att lägga till
  • Verktyg för statistik & analys:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Pulsmätningar

  • AI-assistans:
    Ingår
  • API Technical support:
    Ingår
  • Automatiska utskick:
    Ingår
  • Employee Net Promoter Score (eNPS):
    Ingår
  • Feedback:
    Ingår
  • Forskningsbaserade frågor:
    Ingår
  • Förslag till åtgärder:
    Ingår
  • Ge beröm:
    Ingår
  • Heatmap Analys:
    Ingår
  • Kontinuerligt pulsmätning:
    Ingår
  • KPI:s/ NYCKELTAL:
    Ingår
  • NPS benchmarks:
    Ingår
  • Olika språk:
    Ingår
  • Realtids data:
    Ingår
  • Synk av personaldata:
    Ingår
  • AI-assistans:
    Ingår
  • API Technical support:
    Ingår
  • Automatiska utskick:
    Ingår
  • Employee Net Promoter Score (eNPS):
    Ingår
  • Feedback:
    Går att lägga till
  • Forskningsbaserade frågor:
    Ingår
  • Förslag till åtgärder:
    Ingår
  • Ge beröm:
    Ingår
  • Heatmap Analys:
    Ingår
  • Kontinuerligt pulsmätning:
    Ingår
  • KPI:s/ NYCKELTAL:
    Ingår
  • NPS benchmarks:
    Ingår
  • Olika språk:
    Ingår
  • Realtids data:
    Går att lägga till
  • Synk av personaldata:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelt att få våra medarbetare ute i butikerna att delta i våra kvartalspulsar. Bra stöd för cheferna direkt i plattformen att jobba med förbättringar.
Att som ny chef få tillgång till vad medarbetarna har för upplevelse av sin arbetsplats. Jag kan direkt börja jobba med förbättringar tillsammans med mina team.

Nackdelar

I början saknade vi stöd för pappersenkäter men det löstes mycket bättre med QR-koder.
Kommer inte på något just nu.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Systemet innehåller många delar och är flexibelt i vilka du väljer att använda Många bra funktioner för mig som chef gällande planering och uppföljning Även mina medarbetare uppskattar processerna och systemet Mycket bra att ha undersökningar, resultat, medarbetarsamtal och verksamhetsmål i ett och samma system Vi planerar även att börja arbeta med utbildningsdelen Som användare får vi fantastisk support med allt från enkla frågor om hantering av systemet till utvecklingsfrågor, upplägg och analyser av enkäter och rapporterings verktyg
Flexibelt, användarvänligt, intuitivt verktyg med trendanalys och benchmarks. Dessutom är Yesbox Talent mycket kundorienterade och alltid flexibla för att anpassa enkät och analys till verksamhetens behov.

Nackdelar

Önskar att jag hade ännu mera tid att arbeta i systemet!
Svårt att hitta något man ogillar men ska man önska något så skulle det vara ett förbättrat verktyg för att sätta aktiviteter och mer överskådlig uppföljning av enskilda aktiviteter.

Populum

Populum

Yesbox

Yesbox