HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus

Inuit

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Testa systemguiden

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vad är ServiceDesk Plus?

ManageEngine ServiceDesk Plus finns som molntjänst och on-premises och är en helpdesk-lösning med ITIL-stöd för alla typer av organisationer, stora som små, med olika behov. Oavsett om du endast ska hantera ärenden eller vill ha ett mer avancerat system med ITSM-funktioner så passar systemet väll. ServiceDesk Plus är användarvänligt och hjälper support-team att leverera service i världsklass med minskade kostnader. Svensk support och stöd från Inuit innebär att du får ut det bästa av systemet.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
101-500+

SaaS / egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
GlobalSEFINO

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Kundtjänsthantering & support

JANEJ

Helpdesk-ärendehantering

JANEJ

Service management

JANEJ

Avvikelsehantering

JANEJ

Fastighet

JANEJ

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Inuit?

Varför väljer man ServiceDesk Plus?

  • Robusta funktioner för service management och ITIL som passar stora till små organisationer med svensk support och språkstöd.
  • En servicedesk för hela verksamheten där varje avdelning kan ha sin egen självbetjäningsportal anpassat efter sina egna behov.
  • Kraftfull integration med bl.a. Microsoft 365 och Teams.
  • Finns både för Cloud och On-premises.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Det är enkelt att komma igång med ServiceDesk Plus och som kund kan man, utan att ta hjälp av konsulter, bygga och konfigurera systemet så det passar den egna organisationen.
  • Det är ett system att växa i, från ärendehantering till en fullskalig IT Service Management lösning för hela organisationen.
  • Vi har ett stort antal kunder i Norden och globalt används lösningen av mer än 100 000 organisationer.
  • Inuit finns alltid nära till hands med svensk support och implementationsstöd

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Som kund till Inuit ska du känna att vi alltid finns där för dig när du behöver hjälp eller vill bolla idéer. ServiceDesk Plus från ManageEngine är det naturliga valet för organisationer som vill ha ett modernt och flexibelt servicedesksystem oavsett om det ska vara en molntjänst eller on-premises.

Vilka behov och utmaningar är det som ServiceDesk Plus löser för kunden?

Med ServiceDesk Plus kommer du snabbt igång med ärendehantering och kan bygga vidare med ITSM-processer. Enterprise Service Management gör det möjligt för organisationer att erbjuda servicedesk-tjänster över olika affärsfunktioner från en enda plattform. Med workflows, automatisering, AI, samt integrationer mot bl.a. Microsofts tjänster effektiviseras processer och det vardagliga arbetet.

Recensioner & Omdömen om ServiceDesk Plus

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.385

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Servicedesk Plus kommer fördefinierat för att uppfylla incidenthantering. Möjligheter att ändra innehåll och funktion efter behov. En komplett produkt för ITSM

Komplett ITSM system

DispatcherStort företagVerifierad personDecember 2021

Vad gillar du mest?

Servicedesk Plus kommer fördefinierat för att uppfylla incidenthantering. Möjligheter att ändra innehåll och funktion efter behov. En komplett produkt för ITSM

Vad gillar du minst?

Dokumentationen stämmer inte alltid överens med funktionen i produkten. Inte tillräckligt granulär rollhantering för administratörer.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Att rätt person får rätt ärende vid rätt tidpunkt.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Bra ITSM-system för en global organisation

Global IT Service OwnerStort företagVerifierad personNovember 2021

Vad gillar du mest?

ServiceDesk Plus fungerar riktigt bra för request-, incident-, problem- och change-hantering. Det finns en uppsjö av funktioner som inte använda men som produkten har stöd för.

Vad gillar du minst?

Integration mot/mellan andra ITSM-system.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

ServiceDesk Plus ger oss en helhetslösning för vår Globala ServiceDesk där vi kan erbjuda anpassad support och tjänster för hela vår organisation.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

ServiceDesk Plus förekommer inom följande kategorier

ServiceDesk Plus produktfunktionaliteter

Helpdesk system

Ansvarsfördelning

Ingår

Automatiserad ärendehantering

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Behörighetsstyrning

Ingår

Dashboard med live-tracking

Ingår

Integrationsstöd

Ingår

Internt HelpDesk

Ingår

Kunskapsbank

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Påminnelsefunktion

Ingår

SLA-hantering

Ingår

Statistik & Uppföljning

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Kundservicesystem

Prioriteringsfunktion

Ingår

Sentimentanalys

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Inuit

ManageEngine förenklar IT-hantering för organisationer med sitt breda utbud av kostnadseffektiva och användarvänliga lösningar. Organisationer förlitar sig på deras produkter för att hantera sina nätverk, endpoints och mobila enheter, datacenter, affärsapplikationer, ITIL helpdesk, IT-tjänster och säkerhet. ManageEngine ingår i ZOHO Corporation.

Inuit AB representerar ManageEngine på den svenska marknaden och erbjuder support och tjänster runt lösningarna i samarbete med partners.