ServIT Center
ServIT
Vad är ServIT Center?
ServIT Center är ett verktyg för kontaktcenter som hanterar arbetsflödet i en kundtjänst.
I vårt ärendehanteringssystem bearbetas information från olika kanaler. Passar lika bra för er med bara 2 medarbetare som för er med flera hundra. Finns stöd för många olika kanaler och öppna API:er.
Med ServIT Center får ni en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
Global
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
320 kr/anv/mån
System från samma leverantör
Vilka mer system har leverantören?
Varför gör man affärer med ServIT?
Varför väljer man ServIT Center?
Enkelhet i världsklass. Med vårt eleganta och intuitiva gränssnitt kommer du snabbt igång – ingen lång inlärningskurva, bara smidig användarupplevelse från första stund. Svensk ingenjörskonst när den verkligen levererar.
Prisvärt. Du får allt du behöver för en lägre kostnad än hos konkurrenterna – utan att kompromissa på kvalitet eller funktionalitet.
Säkerhet och pålitlighet. Vår beprövade lösning, som anpassar sig efter era växande behov, används redan av flera välkända företag. Känn tryggheten i att välja en lösning som fungerar – idag och i framtiden."
Varför väljer man er som leverantör?
- Kompetens. Vi har mycket kunnig svensk personal som hjälper er komma i gång snabbt och smidigt.
- Jordnära. Vi levererar det ni behöver och anpassar med ert behov i centrum.
- Trygghet. ServIT är en trygg leverantör med god lönsamhet som funnits på marknaden mer än 20 år.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
- Kundupplevelse. Era kunder får en bra kundupplevelse och upplever ett professionellt bemötande.
- Effektivisera. Med kompetent och lättarbetat verktyg effektiviserar men verksamheten internt.
- Spårbarhet och uppföljning. Ta fram underlag för att förbättra och trimma er kundtjänst.
Vilka behov och utmaningar är det som ServIT Center löser för kunden?
Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet.
Ingår regelbunden uppföljning, rådgivning och utbildning för att kunden ska ha bästa förutsättningar att jobba i plattformen.
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om ServIT Center
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Vilken lättnad för teamet!
Fastighetschef•
Mikroföretag•
Verifierad person•
Sverige•
Mars 2024
Vad gillar du mest?
Lätthanterligt och att det går att skräddarsy efter företagets behov.
Vad gillar du minst?
Det enda som jag kan kommentera på är att det uppdateras med en viss fördröjning, så om min kollega öppnat ett ärende, men jag själv skall svara kunden, så måste jag vänta ca 10 min innan jag får åtkomst till skrivfönstret i ärendet. Ett önskemål är också att det bland de fyra ikonerna högst upp (dvs "att hantera"; "hant. idag"; "inkomna idag"; "stängda idag") läggs till "mina ärenden" där man snabbt kan se hur många man själv har.
Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?
Kommunikationen med kunderna är betydligt smidigare med Servit! Nu hinner vi arbeta med att lösa felen istället för att maila fram och tillbaka med information. Toppen!
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Kundtjänst ansvarig •
Litet företag•
Verifierad person•
Sverige•
April 2023
Vad gillar du mest?
Användargränssnittet och användarvänligheten
Vad gillar du minst?
Inget speciellt
Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Ägare•
Mikroföretag•
Verifierad person•
Sverige•
Mars 2023
Vad gillar du mest?
Lättanvänt
Vad gillar du minst?
Mobilgränssnittet
Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?
Hålla koll på pågående kundärenden
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
ServIT Center förekommer inom följande kategorier
ServIT Center produktfunktionaliteter
Ärendehanteringssystem
360 vy (oneview i realtid)
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
Ärende- & svarsmallar
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om ServIT
ServIT AB grundades av Dan Erik Ollas och Conny Thimrén, med visionen att skapa en innovativ lösning för kundkommunikation. Vårt flaggskepp, "ServIT Center", började som en intern CallCenter-lösning för WM-data (nu CGI Sverige), men har genom åren utvecklats till en fullfjädrad och kraftfull Contact Center-lösning. Tack vare kontinuerlig innovation och anpassning efter marknadens behov är systemet idag ett avancerat ärendehanteringssystem – en central hubb som knyter samman hela er kundkommunikation på ett smidigt och effektivt sätt.