ServIT Center logo

ServIT Center

ServIT

Alternativ

Vad är ServIT Center?

ServIT Center är ett verktyg för kontaktcenter som hanterar arbetsflödet i en kundtjänst.

I vårt ärendehanteringssystem bearbetas information från olika kanaler. Passar lika bra för er med bara 2 medarbetare som för er med flera hundra. Finns stöd för många olika kanaler och öppna API:er.

Med ServIT Center får ni en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

1-500

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?

SV

EN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

SE

Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Pris från

Listpris från leverantör:

320 kr/anv/mån

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med ServIT?

Varför väljer man ServIT Center?

  • Användarvänligt. Kort startsträcka, lätt att förstå och att komma i gång via ett elegant gränssnitt. Svensk ingenjörskonst när den är som bäst.
  • Prisvärt. Innehåller allt du behöver till lägre kostnad än våra konkurrenter.
  • Tryggt. En beprövad lösning som växer med behoven som används av många välkända företag.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kompetens. Vi har mycket kunnig svensk personal som hjälper er komma i gång snabbt och smidigt.
  • Jordnära. Vi levererar det ni behöver och anpassar med ert behov i centrum.
  • Trygghet. ServIT är en trygg leverantör med god lönsamhet som funnits på marknaden mer än 20 år.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

  • Kundupplevelse. Era kunder får en bra kundupplevelse och upplever ett professionellt bemötande.
  • Effektivisera. Med kompetent och lättarbetat verktyg effektiviserar men verksamheten internt.
  • Spårbarhet och uppföljning. Ta fram underlag för att förbättra och trimma er kundtjänst.

Vilka behov och utmaningar är det som ServIT Center löser för kunden?

Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet.

Ingår regelbunden uppföljning, rådgivning och utbildning för att kunden ska ha bästa förutsättningar att jobba i plattformen.

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om ServIT Center

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Vilken lättnad för teamet!

Fastighetschef

Mikroföretag

Verifierad person

Sverige

Mars 2024

Vad gillar du mest?

Lätthanterligt och att det går att skräddarsy efter företagets behov.

Vad gillar du minst?

Det enda som jag kan kommentera på är att det uppdateras med en viss fördröjning, så om min kollega öppnat ett ärende, men jag själv skall svara kunden, så måste jag vänta ca 10 min innan jag får åtkomst till skrivfönstret i ärendet. Ett önskemål är också att det bland de fyra ikonerna högst upp (dvs "att hantera"; "hant. idag"; "inkomna idag"; "stängda idag") läggs till "mina ärenden" där man snabbt kan se hur många man själv har.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Kommunikationen med kunderna är betydligt smidigare med Servit! Nu hinner vi arbeta med att lösa felen istället för att maila fram och tillbaka med information. Toppen!

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Kundtjänst ansvarig

Litet företag

Verifierad person

Sverige

April 2023

Vad gillar du mest?

Användargränssnittet och användarvänligheten

Vad gillar du minst?

Inget speciellt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Ägare

Mikroföretag

Verifierad person

Sverige

Mars 2023

Vad gillar du mest?

Lättanvänt

Vad gillar du minst?

Mobilgränssnittet

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Hålla koll på pågående kundärenden

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

ServIT Center förekommer inom följande kategorier

ServIT Center produktfunktionaliteter

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Avvikelsehantering

Chat support

Delegera & återkoppling av delärenden

Digitala formulär & självbetjäning

Helpdesk-ärendehantering

Integration med ERP/ CRM

Kundanpassa & modellera rapporter

Kundtjänsthantering & support

Kunskapsdatabas

Service management

Självbetjäningsportal

SLA & eskalering

Statistik & uppföljningsmodul

Triggers

Webhooks & API

Ärende- & svarsmallar

Passar detta
systemet mig?

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om ServIT

Om ServIT

ServIT AB startade 1997 av Dan Erik Ollas och Conny Thimrén.

Produkten bakom varumärket "ServIT Center" utvecklades ursprungligen som en intern CallCenter lösning för WM-data (numera CGI Sverige). Åren har gått och systemet har kontinuerligt förbättrats för att tillmötesgå nya krav. Idag är produkten en komplett Contact Center lösning med ett avancerat ärendehanteringssystem som spindeln i nätet.

Vanligaste jämförelser i Ärendehanteringssystem

Summera SupportServIT Center
Lime CRMServIT Center
SuperOffice ServiceServIT Center
TopdeskServIT Center

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site