HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
ServIT Center

ServIT Center

ServIT

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är ServIT Center?

ServIT Center är en kontaktcentertjänst som samlar era kundkontakter på ett ställe och samma som ger er full kontroll över verksamheten.

Innehåller ärendehantering, telefoni, chatt, contact center med köhantering, koppling till sociala medier, integration via öppna API:er, CRM för säljstöd, funktioner för svarstjänst, kundvård och aktivitetsuppföljning, mm.

Med ServIT Center får ni en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SE

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Kundtjänsthantering & support

JANEJ

Helpdesk-ärendehantering

JANEJ

Service management

JANEJ

Avvikelsehantering

JANEJ

Fastighet

JANEJ

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med ServIT?

Varför väljer man ServIT Center?

  • Kort startsträcka, lätt att förstå och att komma igång
  • Intuitivt gränssnitt ger effektivitet och arbetsglädje
  • En beprövad lösning som växer med behoven

Varför väljer man er som leverantör?

Vi har många och långsiktiga kunder som är mycket nöjda med systemet och med oss.

Vi är kunniga och jordnära där kunderna styr oss.

Vi har ett lägre pris än våra konkurrenter men med samma funktionalitet.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

ServIT är ett svenskt företag, vi har kontroll på vår egen produkt, vi har lång erfarenhet och hög kompetens. Detta gör att vi kan hjälpa våra kunder på ett personligt och professionellt sätt. Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet. Vi försöker arbeta jordnära och alltid med kundens önskemål i fokus.

Vilka behov och utmaningar är det som ServIT Center löser för kunden?

Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet.

Ingår regelbunden uppföljning, rådgivning och utbildning för att kunden ska ha bästa förutsättningar att jobba i plattformen.

Omdömen om ServIT Center

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.445

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Lättförståeligt ärendesystem att arbeta i. Även möjligt att få ut mycket detaljer runt ärenden samt bra och enkla funktioner för att få ut detaljerad statistik.

Omdöme

KundtjänstansvarigLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Lättförståeligt ärendesystem att arbeta i. Även möjligt att få ut mycket detaljer runt ärenden samt bra och enkla funktioner för att få ut detaljerad statistik.

Vad gillar du minst?

Korsa ärenden med varandra kan bli tydligare, funktionen finns men skulle kunna förtydligas en aning.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Sällan vi upplevt problem under åren och de vi stött på har lösts per omgående av supporten.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Nöjd ServIT-kund sedan flera år

Teamleader KundtjänstMedelstort företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Nära samarbete med god kommunikation och möjligheter till snabb utveckling. Goda statistikverktyg. Uppfyller våra standardkrav för ärendehanteringssystem till ett bra pris.

Vad gillar du minst?

För priset är det svårt att hitta något negativt. Men vi har stött på utmaningar med HTML-formatering och begränsningar i den nya chattlösningen. Gränssnittet känns modernt, men kan finslipas fär tydlighet och användarvänlighet.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Hanteringen av mail och samtal på många språk, många inkorgar och telefonlinjer. Fördelning av inkommande mail och samtal baserat på individuella färdigheter. Statistik för uppföljning av individuell prestation tillika verksamhetens olika delar sett från kundens perspektiv.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

ServIT Center förekommer inom följande kategorier

ServIT Center produktfunktionaliteter

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Går att lägga till

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Går att lägga till

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Går att lägga till

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om ServIT

ServIT AB startade 1997 av Dan Erik Ollas och Conny Thimrén.

Produkten bakom varumärket "ServIT Center" utvecklades ursprungligen som en intern CallCenter lösning för WM-data (numera CGI Sverige). Åren har gått och systemet har kontinuerligt förbättrats för att tillmötesgå nya krav. Idag är produkten en komplett Contact Center lösning med ett avancerat ärendehanteringssystem som spindeln i nätet.