HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
ServeIT Center

ServIT Center

ServIT

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är ServIT Center?

ServIT Center är ett verktyg för kontaktcenter som hanterar arbetsflödet i en kundtjänst.

I vårt ärendehanteringssystem bearbetas information från olika kanaler. Passar lika bra för er med bara 2 medarbetare som för er med flera hundra. Finns stöd för många olika kanaler och öppna API:er.

Med ServIT Center får ni en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVEN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SE

Pris från

Listpris från leverantör:
320 kr/anv/mån

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med ServIT?

Varför väljer man ServIT Center?

  • Användarvänligt. Kort startsträcka, lätt att förstå och att komma i gång via ett elegant gränssnitt. Svensk ingenjörskonst när den är som bäst.
  • Prisvärt. Innehåller allt du behöver till lägre kostnad än våra konkurrenter.
  • Tryggt. En beprövad lösning som växer med behoven som används av många välkända företag.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kompetens. Vi har mycket kunnig svensk personal som hjälper er komma i gång snabbt och smidigt.
  • Jordnära. Vi levererar det ni behöver och anpassar med ert behov i centrum.
  • Trygghet. ServIT är en trygg leverantör med god lönsamhet som funnits på marknaden mer än 20 år.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

  • Kundupplevelse. Era kunder får en bra kundupplevelse och upplever ett professionellt bemötande.
  • Effektivisera. Med kompetent och lättarbetat verktyg effektiviserar men verksamheten internt.
  • Spårbarhet och uppföljning. Ta fram underlag för att förbättra och trimma er kundtjänst.

Vilka behov och utmaningar är det som ServIT Center löser för kunden?

Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet.

Ingår regelbunden uppföljning, rådgivning och utbildning för att kunden ska ha bästa förutsättningar att jobba i plattformen.

Recensioner & Omdömen om ServIT Center

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Vilken lättnad för teamet!

FastighetschefMikroföretagVerifierad personSverigeMars 2024

Vad gillar du mest?

Lätthanterligt och att det går att skräddarsy efter företagets behov.

Vad gillar du minst?

Det enda som jag kan kommentera på är att det uppdateras med en viss fördröjning, så om min kollega öppnat ett ärende, men jag själv skall svara kunden, så måste jag vänta ca 10 min innan jag får åtkomst till skrivfönstret i ärendet. Ett önskemål är också att det bland de fyra ikonerna högst upp (dvs "att hantera"; "hant. idag"; "inkomna idag"; "stängda idag") läggs till "mina ärenden" där man snabbt kan se hur många man själv har.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Kommunikationen med kunderna är betydligt smidigare med Servit! Nu hinner vi arbeta med att lösa felen istället för att maila fram och tillbaka med information. Toppen!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Kundtjänst ansvarig Litet företagVerifierad personSverigeApril 2023

Vad gillar du mest?

Användargränssnittet och användarvänligheten

Vad gillar du minst?

Inget speciellt

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

ÄgareMikroföretagVerifierad personSverigeMars 2023

Vad gillar du mest?

Lättanvänt

Vad gillar du minst?

Mobilgränssnittet

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Hålla koll på pågående kundärenden

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Omdöme

KundtjänstansvarigLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2022

Vad gillar du mest?

Lättförståeligt ärendesystem att arbeta i. Även möjligt att få ut mycket detaljer runt ärenden samt bra och enkla funktioner för att få ut detaljerad statistik.

Vad gillar du minst?

Korsa ärenden med varandra kan bli tydligare, funktionen finns men skulle kunna förtydligas en aning.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Sällan vi upplevt problem under åren och de vi stött på har lösts per omgående av supporten.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Nöjd ServIT-kund sedan flera år

Teamleader KundtjänstMedelstort företagVerifierad personSverigeSeptember 2022

Vad gillar du mest?

Nära samarbete med god kommunikation och möjligheter till snabb utveckling. Goda statistikverktyg. Uppfyller våra standardkrav för ärendehanteringssystem till ett bra pris.

Vad gillar du minst?

För priset är det svårt att hitta något negativt. Men vi har stött på utmaningar med HTML-formatering och begränsningar i den nya chattlösningen. Gränssnittet känns modernt, men kan finslipas fär tydlighet och användarvänlighet.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Hanteringen av mail och samtal på många språk, många inkorgar och telefonlinjer. Fördelning av inkommande mail och samtal baserat på individuella färdigheter. Statistik för uppföljning av individuell prestation tillika verksamhetens olika delar sett från kundens perspektiv.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

ServIT Center förekommer inom följande kategorier

ServIT Center produktfunktionaliteter

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Går att lägga till

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Går att lägga till

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Går att lägga till

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Går att lägga till

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om ServIT

ServIT AB startade 1997 av Dan Erik Ollas och Conny Thimrén.

Produkten bakom varumärket "ServIT Center" utvecklades ursprungligen som en intern CallCenter lösning för WM-data (numera CGI Sverige). Åren har gått och systemet har kontinuerligt förbättrats för att tillmötesgå nya krav. Idag är produkten en komplett Contact Center lösning med ett avancerat ärendehanteringssystem som spindeln i nätet.

Vanligaste jämförelser i Ärendehanteringssystem