HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
ServIT Center-logo

ServIT Center

ServIT

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är ServIT Center?

ServIT Center är ett webbaserat verktyg för kontaktcenter som används för att hantera ett företags kundtjänst.

I vårt ärendehanteringssystem bearbetas information från olika kanaler. Passar lika bra för er med bara 2 medarbetare som för er med flera hundra. Finns stöd för många olika kanaler och öppna API:er.

Med ServIT Center får ni en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVEN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SEGlobal

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
320 kr/anv/mån

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med ServIT?

Varför väljer man ServIT Center?

  • Användarvänligt. Kort startsträcka, lätt att förstå och att komma i gång via ett elegant gränssnitt. Svensk ingenjörskonst när den är som bäst.
  • Prisvärt. Innehåller allt du behöver till lägre kostnad än våra konkurrenter.
  • Tryggt. En beprövad lösning som växer med behoven som används av många välkända företag.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kompetens. Vi har mycket kunnig svensk personal som hjälper er komma i gång snabbt och smidigt.
  • Jordnära. Vi levererar det ni behöver och anpassar med ert behov i centrum.
  • Trygghet. ServIT är en trygg leverantör med god lönsamhet som funnits på marknaden mer än 20 år.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

  • Kundupplevelse. Era kunder får en bra kundupplevelse och upplever ett professionellt bemötande.
  • Effektivisera. Med kompetent och lättarbetat verktyg effektiviserar men verksamheten internt.
  • Spårbarhet och uppföljning. Ta fram underlag för att förbättra och trimma er kundtjänst.

Vilka behov och utmaningar är det som ServIT Center löser för kunden?

Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet.

Ingår regelbunden uppföljning, rådgivning och utbildning för att kunden ska ha bästa förutsättningar att jobba i plattformen.

Recensioner & Omdömen om ServIT Center

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Jag verkligen rekommenderar ServIT

IT-tekniker med ansvar för administrationen av ServITStort företagVerifierad personSverigeAugusti 2023

Vad gillar du mest?

ServIT är lätt att använda och har bra administration. Men det bästa med ServIT är supporten. ServIT har en makalöst snabb och bra support. Oavsett hur krånglig min fråga eller problem är så har jag fått blixtsnabb hjälp

Vad gillar du minst?

Finns inget att anmärka på.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

ServIT är en mycket bra lösning om man ska ha en supportslinga som användare ringer in till.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

SP

TeknikansvarigLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2022

Vad gillar du mest?

Personerna bakom utvecklingen av produkten

Vad gillar du minst?

Önskar kunna göra mer via REST API.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Stabil plattform.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Besvarat.se

Grundare/Tekniskt ansvarigLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2022

Vad gillar du mest?

Funktionaliteten och enkelheten. Enkelt att arbeta i gränssnittet.

Vad gillar du minst?

UI för flashen skulle kunna behöva en uppfräschning

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi är en svarsservice och ServIT gör det möjligt för oss att hantera de tusentals samtal vi får varje vecka.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Lösningsorienterade och flexibla

CIOMedelstort företagVerifierad personSverigeSeptember 2022

Vad gillar du mest?

ServIT är ett extremt lättsam företag att jobba med. De är lösningsorienterade och flexibla samt att de är väldigt tekniska om det krävs. De har ett system som löser de flesta behov kring kommunikation. Vi uppskattar telefoni och kontakthanteringen samt att allt ärendehanteras i systemet.

Vad gillar du minst?

Det är svårt att förstå hur alla delar av systemet hänger samman till en början.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi baserar all verksamhet för ett av våra affärsområden på lösningar från ServIT.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

ServIT Center förekommer inom följande kategorier

ServIT Center produktfunktionaliteter

Helpdesk system

Ansvarsfördelning

Ingår

Automatiserad ärendehantering

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Behörighetsstyrning

Ingår

Dashboard med live-tracking

Ingår

Externt HelpDesk

Ingår

Integrationsstöd

Ingår

Internt HelpDesk

Ingår

Kunskapsbank

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Påminnelsefunktion

Ingår

SLA-hantering

Ingår

Statistik & Uppföljning

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Ingår

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Sentimentanalys

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om ServIT

ServIT AB startade 1997 av Dan Erik Ollas och Conny Thimrén.

Produkten bakom varumärket "ServIT Center" utvecklades ursprungligen som en intern CallCenter lösning för WM-data (numera CGI Sverige). Åren har gått och systemet har kontinuerligt förbättrats för att tillmötesgå nya krav. Idag är produkten en komplett Contact Center lösning med ett avancerat ärendehanteringssystem som spindeln i nätet.