HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
ServIT Center

ServIT Center

ServIT

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är ServIT Center?

ServIT Center är en kontaktcentertjänst som samlar era kundkontakter på ett ställe och samma som ger er full kontroll över verksamheten.

Innehåller ärendehantering, telefoni, chatt, contact center med köhantering, koppling till sociala medier, integration via öppna API:er, CRM för säljstöd, funktioner för svarstjänst, kundvård och aktivitetsuppföljning, mm.

Med ServIT Center får ni en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVEN

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
320 kr/anv/mån

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med ServIT?

Varför väljer man ServIT Center?

  • Kort startsträcka, lätt att förstå och att komma igång
  • Intuitivt gränssnitt ger effektivitet och arbetsglädje
  • En beprövad lösning som växer med behoven

Varför väljer man er som leverantör?

Vi har många och långsiktiga kunder som är mycket nöjda med systemet och med oss.

Vi är kunniga och jordnära där kunderna styr oss.

Vi har ett lägre pris än våra konkurrenter men med samma funktionalitet.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

ServIT är ett svenskt företag, vi har kontroll på vår egen produkt, vi har lång erfarenhet och hög kompetens. Detta gör att vi kan hjälpa våra kunder på ett personligt och professionellt sätt. Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet. Vi försöker arbeta jordnära och alltid med kundens önskemål i fokus.

Vilka behov och utmaningar är det som ServIT Center löser för kunden?

Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet.

Ingår regelbunden uppföljning, rådgivning och utbildning för att kunden ska ha bästa förutsättningar att jobba i plattformen.

Omdömen om ServIT Center

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.375

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Personerna bakom utvecklingen av produkten

SP

TeknikansvarigLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Personerna bakom utvecklingen av produkten

Vad gillar du minst?

Önskar kunna göra mer via REST API.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Stabil plattform.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Besvarat.se

Grundare/Tekniskt ansvarigLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Funktionaliteten och enkelheten. Enkelt att arbeta i gränssnittet.

Vad gillar du minst?

UI för flashen skulle kunna behöva en uppfräschning

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi är en svarsservice och ServIT gör det möjligt för oss att hantera de tusentals samtal vi får varje vecka.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Lösningsorienterade och flexibla

CIOMedelstort företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

ServIT är ett extremt lättsam företag att jobba med. De är lösningsorienterade och flexibla samt att de är väldigt tekniska om det krävs. De har ett system som löser de flesta behov kring kommunikation. Vi uppskattar telefoni och kontakthanteringen samt att allt ärendehanteras i systemet.

Vad gillar du minst?

Det är svårt att förstå hur alla delar av systemet hänger samman till en början.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi baserar all verksamhet för ett av våra affärsområden på lösningar från ServIT.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

ServIT Center förekommer inom följande kategorier

ServIT Center produktfunktionaliteter

Helpdesk system

Ansvarsfördelning

Ingår

Automatiserad ärendehantering

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Behörighetsstyrning

Ingår

Dashboard med live-tracking

Ingår

Externt HelpDesk

Ingår

Integrationsstöd

Ingår

Internt HelpDesk

Ingår

Kunskapsbank

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Påminnelsefunktion

Ingår

SLA-hantering

Ingår

Statistik & Uppföljning

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Ingår

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Sentimentanalys

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om ServIT

ServIT AB startade 1997 av Dan Erik Ollas och Conny Thimrén.

Produkten bakom varumärket "ServIT Center" utvecklades ursprungligen som en intern CallCenter lösning för WM-data (numera CGI Sverige). Åren har gått och systemet har kontinuerligt förbättrats för att tillmötesgå nya krav. Idag är produkten en komplett Contact Center lösning med ett avancerat ärendehanteringssystem som spindeln i nätet.