ServIT Center
ServIT
Vad är ServIT Center?
ServIT Center är ett webbaserat verktyg för kontaktcenter som används för att hantera ett företags kundtjänst.
I vårt ärendehanteringssystem bearbetas information från olika kanaler. Passar lika bra för er med bara 2 medarbetare som för er med flera hundra. Finns stöd för många olika kanaler och öppna API:er.
Med ServIT Center får ni en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
Global
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
320 kr/anv/mån
System från samma leverantör
Vilka mer system har leverantören?
Varför gör man affärer med ServIT?
Varför väljer man ServIT Center?
- Användarvänligt. Kort startsträcka, lätt att förstå och att komma i gång via ett elegant gränssnitt. Svensk ingenjörskonst när den är som bäst.
- Prisvärt. Innehåller allt du behöver till lägre kostnad än våra konkurrenter.
- Tryggt. En beprövad lösning som växer med behoven som används av många välkända företag.
Varför väljer man er som leverantör?
- Kompetens. Vi har mycket kunnig svensk personal som hjälper er komma i gång snabbt och smidigt.
- Jordnära. Vi levererar det ni behöver och anpassar med ert behov i centrum.
- Trygghet. ServIT är en trygg leverantör med god lönsamhet som funnits på marknaden mer än 20 år.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
- Kundupplevelse. Era kunder får en bra kundupplevelse och upplever ett professionellt bemötande.
- Effektivisera. Med kompetent och lättarbetat verktyg effektiviserar men verksamheten internt.
- Spårbarhet och uppföljning. Ta fram underlag för att förbättra och trimma er kundtjänst.
Vilka behov och utmaningar är det som ServIT Center löser för kunden?
Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet.
Ingår regelbunden uppföljning, rådgivning och utbildning för att kunden ska ha bästa förutsättningar att jobba i plattformen.
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om ServIT Center
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Jag verkligen rekommenderar ServIT
IT-tekniker med ansvar för administrationen av ServIT•
Stort företag•
Verifierad person•
Sverige•
Augusti 2023
Vad gillar du mest?
ServIT är lätt att använda och har bra administration. Men det bästa med ServIT är supporten. ServIT har en makalöst snabb och bra support. Oavsett hur krånglig min fråga eller problem är så har jag fått blixtsnabb hjälp
Vad gillar du minst?
Finns inget att anmärka på.
Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?
ServIT är en mycket bra lösning om man ska ha en supportslinga som användare ringer in till.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
SP
Teknikansvarig•
Litet företag•
Verifierad person•
Sverige•
September 2022
Vad gillar du mest?
Personerna bakom utvecklingen av produkten
Vad gillar du minst?
Önskar kunna göra mer via REST API.
Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?
Stabil plattform.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Besvarat.se
Grundare/Tekniskt ansvarig•
Litet företag•
Verifierad person•
Sverige•
September 2022
Vad gillar du mest?
Funktionaliteten och enkelheten. Enkelt att arbeta i gränssnittet.
Vad gillar du minst?
UI för flashen skulle kunna behöva en uppfräschning
Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?
Vi är en svarsservice och ServIT gör det möjligt för oss att hantera de tusentals samtal vi får varje vecka.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
ServIT Center förekommer inom följande kategorier
ServIT Center produktfunktionaliteter
Helpdesk system
Ansvarsfördelning
Automatiserad ärendehantering
Avvikelsehantering
Behörighetsstyrning
Dashboard med live-tracking
Externt HelpDesk
Integrationsstöd
Internt HelpDesk
Kunskapsbank
Prioriteringsfunktion
Påminnelsefunktion
SLA-hantering
Statistik & Uppföljning
Kundservicesystem
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets
Ärendestatus
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om ServIT
ServIT AB startade 1997 av Dan Erik Ollas och Conny Thimrén.
Produkten bakom varumärket "ServIT Center" utvecklades ursprungligen som en intern CallCenter lösning för WM-data (numera CGI Sverige). Åren har gått och systemet har kontinuerligt förbättrats för att tillmötesgå nya krav. Idag är produkten en komplett Contact Center lösning med ett avancerat ärendehanteringssystem som spindeln i nätet.