ServIT Center logo

ServIT Center

ServIT

Alternativ

Vad är ServIT Center?

ServIT Center är ett webbaserat verktyg för kontaktcenter som används för att hantera ett företags kundtjänst.

I vårt ärendehanteringssystem bearbetas information från olika kanaler. Passar lika bra för er med bara 2 medarbetare som för er med flera hundra. Finns stöd för många olika kanaler och öppna API:er.

Med ServIT Center får ni en beprövad lösning som växer med behoven och som har använts i många år av massor med nöjda kunder.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

1-500

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?

SV

EN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

SE

Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Pris från

Listpris från leverantör:

320 kr/anv/mån

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med ServIT?

Varför väljer man ServIT Center?

  • Användarvänligt. Kort startsträcka, lätt att förstå och att komma i gång via ett elegant gränssnitt. Svensk ingenjörskonst när den är som bäst.
  • Prisvärt. Innehåller allt du behöver till lägre kostnad än våra konkurrenter.
  • Tryggt. En beprövad lösning som växer med behoven som används av många välkända företag.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kompetens. Vi har mycket kunnig svensk personal som hjälper er komma i gång snabbt och smidigt.
  • Jordnära. Vi levererar det ni behöver och anpassar med ert behov i centrum.
  • Trygghet. ServIT är en trygg leverantör med god lönsamhet som funnits på marknaden mer än 20 år.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

  • Kundupplevelse. Era kunder får en bra kundupplevelse och upplever ett professionellt bemötande.
  • Effektivisera. Med kompetent och lättarbetat verktyg effektiviserar men verksamheten internt.
  • Spårbarhet och uppföljning. Ta fram underlag för att förbättra och trimma er kundtjänst.

Vilka behov och utmaningar är det som ServIT Center löser för kunden?

Behöver man anpassningar eller integrationer har vi kompetensen att snabbt och effektivt utföra jobbet.

Ingår regelbunden uppföljning, rådgivning och utbildning för att kunden ska ha bästa förutsättningar att jobba i plattformen.

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om ServIT Center

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Jag verkligen rekommenderar ServIT

IT-tekniker med ansvar för administrationen av ServIT

Stort företag

Verifierad person

Sverige

Augusti 2023

Vad gillar du mest?

ServIT är lätt att använda och har bra administration. Men det bästa med ServIT är supporten. ServIT har en makalöst snabb och bra support. Oavsett hur krånglig min fråga eller problem är så har jag fått blixtsnabb hjälp

Vad gillar du minst?

Finns inget att anmärka på.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

ServIT är en mycket bra lösning om man ska ha en supportslinga som användare ringer in till.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

SP

Teknikansvarig

Litet företag

Verifierad person

Sverige

September 2022

Vad gillar du mest?

Personerna bakom utvecklingen av produkten

Vad gillar du minst?

Önskar kunna göra mer via REST API.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Stabil plattform.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Besvarat.se

Grundare/Tekniskt ansvarig

Litet företag

Verifierad person

Sverige

September 2022

Vad gillar du mest?

Funktionaliteten och enkelheten. Enkelt att arbeta i gränssnittet.

Vad gillar du minst?

UI för flashen skulle kunna behöva en uppfräschning

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi är en svarsservice och ServIT gör det möjligt för oss att hantera de tusentals samtal vi får varje vecka.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

ServIT Center förekommer inom följande kategorier

ServIT Center produktfunktionaliteter

Helpdesk system

Ansvarsfördelning

Automatiserad ärendehantering

Avvikelsehantering

Behörighetsstyrning

Dashboard med live-tracking

Externt HelpDesk

Integrationsstöd

Internt HelpDesk

Kunskapsbank

Prioriteringsfunktion

Påminnelsefunktion

SLA-hantering

Statistik & Uppföljning

Kundservicesystem

Hanteringstid

Livechat

Prioriteringsfunktion

Sentimentanalys

Självhjälp

Smart arbetsfördelning

Standardsvar

Statistik och Rapporter

Telefon

Tickets

Ärendestatus

Passar detta
systemet mig?

Gör som 12000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om ServIT

Om ServIT

ServIT AB startade 1997 av Dan Erik Ollas och Conny Thimrén.

Produkten bakom varumärket "ServIT Center" utvecklades ursprungligen som en intern CallCenter lösning för WM-data (numera CGI Sverige). Åren har gått och systemet har kontinuerligt förbättrats för att tillmötesgå nya krav. Idag är produkten en komplett Contact Center lösning med ett avancerat ärendehanteringssystem som spindeln i nätet.

Vanligaste jämförelser i Kundservicesystem

Lime CRMServIT Center
SuperOffice ServiceServIT Center
TopdeskServIT Center
KundoServIT Center

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site