
Vad är Topdesk?
TOPdesk: det ultimata systemet för ärendehantering
Söker ni ett ärendehanteringssystem som är enkelt att använda och snabbt kan anpassas efter er verksamhets behov, en proffsig och tillförlitlig installation och leverans och en support och förvaltning som ser till att vi får ut det bästa och mesta av er investering? Då är TOPdesk det bästa ärendehanteringssystemet på marknaden för er. Gör som 10 millioner aktiva SAAS- användare världen över och låt TOPdesk skapa förutsättningar för bättre intern och extern support, automatisera processer och arbetsflöden samt systematiserar och kartlägga alla era tillgångar.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?XSSML
Saas/ egen server
Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?Geografiskt område
Var finns vi någonstans?SEFI
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?JANEJ
Kundtjänsthantering & support
JANEJ
Helpdesk-ärendehantering
JANEJ
Service management
JANEJ
Avvikelsehantering
JANEJ
Fastighet
JANEJ
Varför gör man affärer med IT Software?
Varför väljer man Topdesk?
- Baserat på best practice. TOPdesk har 30+ års erfarenhet inom Service Management och har implementerats hos över 6500 kunder världen över.
- Hantering av känslig information. TOPdesk kommer med kraftfulla funktioner för behörighetsstyrning. Behörigheter kan styras ner på individnivå för vem som ska se vad.
- Integrera med andra verktyg. TOPdesk har ett öppet API som låter era verktyg sömlöst kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/
- Låt TOPdesk avlasta era anställda. TOPdesk ger användaren möjligheten att söka sig till informationen, vilket minskar antalet återkommande ärenden.
Varför väljer man er som leverantör?
- Erfarenhet. IT Software har implementerat TOPdesk hos över 115 Sverige företag och med våra produkter hjälper vi över 1 500 000 personer att dagligen underlätta sin vardag.
- Långsiktig och seriös partnerskap. Som kund till IT Software ingår kontinuerlig förvaltning. Under förvaltningsmötena jobbar vi och kunden efter en mognadsmodell vars avsikt är att tydliggöra vilka steg kunden kan ta för att nå Service Excellence.
- Helhetsåtagande. Som kund till IT Software ser vi till din utveckling över tid. Som kund hos oss har du tillgång till våra konsulter, förvaltar och vår svenska support.
- Inspireras av vad IT Software och TOPdesk kan göra för er genom att lyssna, läsa och träffa några av våra befintliga kunder här https://itsoftware.se/kundcase/
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
- Implementation, förvaltning & support. Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen.
- Enkel uppstart & svensk support. Egna konsulter för implementering och svensk support ger dig bästa möjliga start och stöd.
- Spara tid, resurser & pengar. Våra mjukvaror hjälper er på ett smart och enkelt sätt att bli effektiva i verksamhetens processer, skapa automatiserade flöden och leverera bättre kundupplevelse.
Vilka behov och utmaningar är det som Topdesk löser för kunden?
- Samarbeta över avdelningsgränserna. Att arbeta enligt Enterprise Service Management är det ideala sättet att minska kostnader, förbättra kvaliteten och effektiviteten i dina tjänster. Med TOPdesk jobbar ni i samma system men arbetar avskilt och varje avdelning ser bara sina egna ärenden.
- Stabila integrationer. Integrationer är avgörande för att effektivisera hanteringen och bevara enkelheten inom organisationen. TOPdesk låter era verktyg sömlöst kommunicera med TOPdesk – utan komplicerat skräddarsytt arbete. Läs mer på https://developers.topdesk.com/
- Låt TOPdesk avlasta era anställda. Använd TOPdesks funktioner och jobba enligt shift left. Genom att ge användaren möjligheten att söka sig till informationen minskar ni antalet återkommande ärenden, vilket minskar handläggningstiden.
Omdömen om Topdesk
Vad tycker andra om systemet?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarnas uppfattning
Användarvänligheten
Topdesk förekommer inom följande kategorier
Topdesk produktfunktionaliteter
Ärendehanteringssystem
360 vy (oneview i realtid)
Ingår
Avvikelsehantering
Ingår
Chat support
Ingår
Delegera & återkoppling av delärenden
Ingår
Digitala formulär & självbetjäning
Ingår
Helpdesk-ärendehantering
Ingår
Integration med ERP/ CRM
Ingår
Inventarier
Ingår
Kundanpassa & modellera rapporter
Ingår
Kundtjänsthantering & support
Ingår
Kunskapsdatabas
Ingår
Mobilanpassad gränsnitt
Ingår
Service management
Ingår
Självbetjäningsportal
Ingår
SLA & eskalering
Ingår
Statistik & uppföljningsmodul
Ingår
Triggers
Ingår
Webhooks & API
Ingår
Ärende- & svarsmallar
Ingår