HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Topdesk

Topdesk

IT Software

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Topdesk?

TOPdesk: det ultimata systemet för ärendehantering

Söker ni ett ärendehanteringssystem som är enkelt att använda och snabbt kan anpassas efter er verksamhets behov, en proffsig och tillförlitlig installation och leverans och en support och förvaltning som ser till att vi får ut det bästa och mesta av er investering? Då är TOPdesk det bästa ärendehanteringssystemet på marknaden för er. Gör som 10 millioner aktiva SAAS- användare världen över och låt TOPdesk skapa förutsättningar för bättre intern och extern support, automatisera processer och arbetsflöden samt systematiserar och kartlägga alla era tillgångar.

  • Baserat på Best Practice
  • Arbeta enligt GDPR
  • Integrera med andra verktyg
  • Minska handläggningstiden

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SEFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Kundtjänsthantering & support

JANEJ

Helpdesk-ärendehantering

JANEJ

Service management

JANEJ

Avvikelsehantering

JANEJ

Fastighet

JANEJ

Testa systemguiden

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Varför gör man affärer med IT Software?

Varför väljer man Topdesk?

TOPdesk har varit aktiva i branschen sedan 1992 och har över 1000 anställda världen över. TOPdesk som verktyg, med sin grund i ITSM, har implementerats hos över 6 500 kunder världen över. En av TOPdesk styrkor är möjligheten att samarbeta över avdelningsgränser. Många av våra kunder väljer att börja på en avdelning, till exempel IT-avdelning, för att sedan expandera med systemet internt.

IT Software har varit verksamma i 10 år och har från start varit exklusiv återförsäljare av TOPdesk på den svenska och finska marknaden. IT Software är en av TOPdesks främsta partners vilket återspeglas i vårt nära samarbete i support, förvaltning- och utvecklingsfrågor. IT Software har genomfört över 115 implementationer i Sverige och med våra produkter hjälper vi över 1 500 000 personer att dagligen underlätta sin vardag.

Genom tydliga tidsplaner och best practise levererar vi projekt inom tidsplan till 99%. Alla våra konsulter är ITIL-certifierade och deras erfarenhet av projekt inom offentlig och privat sektor gör att de har de god förståelse för vad som krävs för ett lyckat projekt.

Varför väljer man er som leverantör?

Det är efter implementering som det rolig börjar, det är då vårt samarbete startar på allvar och först då som styrkan av IT Software och TOPdesk visar sig i realiteten.

Med oss får kunderna en långsiktig och seriös samarbetspartner. Som kund till IT Software ingår en kontinuerlig kontakt med en av våra Customer Success Managers (CSM) på vår förvaltningsavdelning. Under förvaltningsmötena jobbar vår CSM och kunden efter en mognadsmodell vars avsikt är att tydliggöra vilka steg kunden kan ta för att nå Service Excellence. Modellen är standardiserad för alla IT Softwares kunder, vilket medför ett erfarenhetsutbyte via CSM till kunden där kundens utveckling kan säkerställas i jämförelse med, och via, best practise.

Vårt CSM-team säkerställer att kunden har första parkett, och direkt tillgång till den utveckling som TOPdesk planerar, presenterar och lanserar. Via CSM har också kunden möjlighet att vara med och påverka var TOPdesk lägger sin fokus. Vår förvaltningsavdelning är en del av det helhetsansvar vi tar som samarbetspartner till våra kunder.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Implementation, förvaltning & support

Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen.

Enkel uppstart & svensk support

Egna konsulter för implementering och svensk support ger dig bästa möjliga start och stöd.

Kunder inom olika branscher litar på oss

Vår erfarenhet och vårt utvecklingsfokus gör oss till din trovärdiga partner inom Service Managment.

Spara tid, resurser & pengar

Våra mjukvaror hjälper er på ett smart och enkelt sätt att bli effektiva i verksamhetens processer, skapa automatiserade flöden och leverera bättre kundupplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som Topdesk löser för kunden?

Med TOPdesk effektiviserar ni verksamheten, samlar information på en och samma plats och får bättre koll på processer inom företaget.

Vi är övertygade om att vi kan hjälpa er organisation leverera utmärkt service både internt och externt. Som bekräftelse på det har TOPdesk för fjärde året i rad utsetts till “Customer Choice´s” av Gartner Peer Insight.

https://www.gartner.com/reviews/market/it-service-management-tools/vendor/topdesk/product/topdesk

Samarbeta över avdelningsgränserna

Att arbeta enligt Enterprise Service Management är det ideala sättet att minska kostnader, förbättra kvaliteten och effektiviteten i dina tjänster. Med TOPdesk jobbar ni i samma system men arbetar avskilt och varje avdelning ser bara sina egna ärenden.

Stabila integrationer

Integrationer är avgörande för att effektivisera hanteringen och bevara enkelheten inom organisationen. TOPdesk har ett gränssnitt som låter era verktyg sömlöst kommunicera med TOPdesk – utan komplicerat skräddarsytt arbete.Minska handläggningstiden

Låt TOPdesk avlasta era anställda

Använd TOPdesks funktioner och jobba enligt shift left. Genom att ge användaren möjligheten att söka sig till informationen minskar ni antalet återkommande ärenden, vilket minskar handläggningstiden.

Känner du till Topdesk?

Så som du vill läsa om andras åsikter, vill andra veta dina. Dela gärna med dig av dina åsikter!

Topdesk förekommer inom följande kategorier

Topdesk produktfunktionaliteter

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om IT Software

IT Software hjälper organisationer att bli mer effektiva i sin Service Management. Med stöd i mjukvaror förbättrar vi verksamhetens processer på ett smart och enkelt sätt. Vi skapar automatiserade arbetsflöden för olika ansvarsområden och erbjuder anpassade lösningar som ger möjlighet att leverera bättre kundupplevelse.

Från första kontakt till proaktiv förvaltning har vi ett nära samarbete med våra kunder genom hela livscykeln. Vi har egna konsulter för implementation och svensk support som ger våra kunder bästa möjliga start och stöd. Vår erfarenhet och vårt utvecklingsfokus gör oss till våra kunders trovärdiga partner inom Service Managment.

Våra mjukvaror:

ÄRENDEHANTERINGSSYSTEM – TOPdesk
Förbättra kundkommunikation, hantera arbetsflöden och håll koll på tillgångar.

SERVICE- OCH AFFÄRSAUTOMATION – Zervicepoint
Få en friktionsfri arbetsplats genom att ta bort manuella och tidskrävande arbetsprocesser.

AI CHATBOT & LIVECHAT – Hello Ebbot
Automatisera din verksamhet med chatbot & livechat driven av Artificiell Intelligens och Machine Learning.

INTEGRATIONSPLATTFORM – Linknow
Låt dina IT-system kommunicera med varandra.

NÄTVERKSSKANNING – Lansweeper
Få full kontroll på alla hård- och mjukvaror & licenser samlat på ett ställe.