HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Topdesk-logo

Topdesk

IT Software

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Topdesk?

TOPdesk är det ultimata systemet för ärendehantering

Är du också trött på att hantera ärenden manuellt? Kanske kämpar dina anställda febrilt med att försöka hålla ordning på aktiviteter och ärenden som idag sköts via Outlook? Med TOPdesk kommer du aldrig att behöva uppleva den känslan igen. För med ärendehanteringssystemet kan du automatisera processer och arbetsflöden. Skapa förutsättningar för bättre intern och extern support. Och få koll på alla dina ärenden och tillgångar, i ett enda system. Med över 10 miljoner aktiva SaaS-användare världen över, har TOPdesk bevisat att de är det bästa ärendehanteringssystemet på marknaden. Du får en proffsig installation och tillförlitlig leverans. Och dessutom vår svensktalande support och förvaltning, som gör allt för att du ska få ut det mesta av din investering.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVEN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SEFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Varför gör man affärer med IT Software?

Varför väljer man Topdesk?

  • Baserat på best practice. Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.
  • Hantering av känslig information. Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där kan du ge behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.
  • Integrera med andra verktyg​​. Med ett öppet API kan dina verktyg smidigt kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/
  • Avlasta dina anställda. Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att söka sig till informationen själv. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Erfarenhet. IT Software har över 10 års erfarenhet och expertis inom IT Service Management. Över 120 organisationer i Sverige har vi fått förtroende att imlementera TOPdesk hos.
  • Långsiktigt och seriöst. Du kan känna dig trygg med att vi satsar på ett långsiktigt och seriöst samarbete. Tillsammans med dig arbetar vi efter en mognadsmodell som hjälper oss. Och dig! Att identifiera de steg som behövs för att komma vidare skapar en stark grund för din verksamhets framgång i systemet du har investerat i.
  • Helhetsåtagande. Vi är engagerade i din långsiktiga utveckling. Därför finns vi alltid där för dig med våra egna erfarna ITIL-certifierade konsulter, dedikerade förvaltare och vår svensktalande support. Vi är med dig hela vägen från rådgivning till förvaltning.
  • Kunder litar på oss. Lär känna våra kunder och inspireras av hur de förenklar och effektiviserar sin vardag med hjälp av våra Service Management systemlösningar. https://itsoftware.se/kundcase/

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

  • Implementation, förvaltning & support. Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen.
  • Enkel uppstart & svensktalande support. Egna ITIL-certifierade konsulter hjälper dig med implementering och utbildning av systemet du investerat i. Och vår svensktalande support ger dig stöd när något går snett i systemet eller när du har en teknisk fråga.
  • Spara tid, resurser & pengar. Våra mjukvaror hjälper dig på ett smart och enkelt sätt att bli effektiva i dina verksamhetsprocesser, skapa automatiserade flöden och leverera bättre kundupplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som Topdesk löser för kunden?

  • Full kontroll på ärenden. Du missar inte längre deadlines eller tappar bort viktiga uppgifter som du annars skulle gjort om du hanterat förfrågningar och ärenden på olika platser.
  • Personberoende är ett minne blott. När någon av dina anställda är sjuka eller lediga är det skönt att veta att systemet finns till hjälp. Du kan nu ha koll på nya inkommande ärenden, hur långt ett befintligt ärende gått och slutanvändaren behöver inte undra om vem som tar hand om ärendet.
  • Alla konversationer samlade på en plats. Istället för att hantera ärenden i Excel filer eller olika delade mejllådor, är TOPdesk en mästare på att samla allt på ett och samma ställe.

Recensioner & Omdömen om Topdesk

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Enkelt val för oss

IT-strategStort företagVerifierad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Den stora fördelen med Topdesk är att vi som kund kan anpassa systemet själva mot olika verksamheter och behov då systemet är uppbyggt för att kunden själv användarvänligt och enkelt ska kunna göra större och mindre ändringar som andra leverantörer debiterar hundratusentals kronor för att anpassa. Vi sitter inte i knät på en leverantör som vill tjäna pengar på alla våra förändringsbehov utan vi kan anpassa systemet själva utan extra kostnad. Det är lätt att skapa mallar för ärendeflöden utifrån de processer vi arbetar med vilket gör att vi får bra kontroll på vad, vem och hur när vi hanterar ärenden av olika slag.

Vad gillar du minst?

Ser mest bara fördelar men önskar att leverantören i Holland vidgar sitt perspektiv lite mer då man kan ha ett tankesätt som i första hand riktar in sig på företag och inte på myndigheter och kommuner. Dock är anpassningsmöjligheterna väldigt stora i systemet som gör att det mesta går att anpassa på ett sätt som fungerar riktigt bra.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Om man arbetar inom flera verksamheter så är Topdesk överlägset för att anpassa mot olika behov och flöden. Vi upplever att vi har flera system i ett där vi om vi vill har möjlighet att länka samma olika verksamheter om behov finns. Lätt att samarbeta mellan verksamheter men även om man som fristående verksamhet vill hantera sina egna ärenden.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Head of customer support

Head of customer supportMedelstort företagVerifierad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Användarvänligheten

Vad gillar du minst?

.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Inga ärenden tappas bort

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Fungerar toppenbra

IT ChefStort företagVerifierad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Löser mina behov genom att komma igång snabbt och sedan anpassa efter behov, enkelheten i anpassningarna och enkelheten i underhåll och uppgradering. (Kör onprem)

Vad gillar du minst?

TOPdesk är byggt på moduler, de fungerar lite olika, skulle gärna se att allt var samma modul vilket skulle förenkla användande och rapportering ytterligare.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Informationsflöde till och från serviceavdelningar och kontroll på utrustning och återkommande rutiner och förändringsarbete (Change).

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Anpassningsbart och användarvänligt!

Service & Delivery Manager Litet företagVerifierad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Helhetsperspektivet. Att man kan bygga sömlösa flöden och relationer.

Vad gillar du minst?

Rapportmodulen har vi ägnat minst tid till och den är inte helt självklar i sitt utförande.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Uppföljningar och SLA:er, spårbarheten och kontrollen.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Om du menar allvar med er automatiseringsresa

CIOStort företagVerifierad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Extremt anpassningsbart system som kan automatisera många flöden

Vad gillar du minst?

Det är lite för komplext för att själv kunna lösa en del affärsflöden, man behöver hjälp av konsulter

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

workflow automation

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Topdesk förekommer inom följande kategorier

Topdesk produktfunktionaliteter

Helpdesk system

Ansvarsfördelning

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Behörighetsstyrning

Ingår

Integrationsstöd

Ingår

Internt HelpDesk

Ingår

Kunskapsbank

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Påminnelsefunktion

Ingår

SLA-hantering

Ingår

Statistik & Uppföljning

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Ingår

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om IT Software

Vi på IT Software vill hjälpa dig och din organisation att lyckas anpassa dig till den snabbt föränderliga digitala världen. På ett smart sätt. Därför satsar vi på framtidens digitala lösningar och tjänster, som förenklar vardagen för dig som kund. Och det gör vi genom vår expertis (över tio års erfarenhet på svenska marknaden), utbudet av mjukvaror och produkttjänster som stöd.

Det spelar ingen roll om du är i början av din digitaliseringsresa eller om du kommit en bit på vägen. Vi på IT Software är din långsiktiga partner som du kan lita på för att driva din digitaliseringsresa framåt.

Som om inte det vore nog ­– vi vill att du ska känna dig helt trygg i valet av oss. Vi lämnar dig alltså inte i sticket när du väl har skrivit på avtalet. I stället arbetar vi nära tillsammans med dig genom hela processen. Från rådgivning och införande till förvaltning och support. Genom att kommunicera öppet och regelbundet med dig som kund säkerställer vi att du alltid har det stöd och den hjälp du behöver för att nå dina mål.

Våra mjukvaror:

ÄRENDEHANTERINGSSYSTEM – TOPdesk

Förbättra kundkommunikation, hantera arbetsflöden och håll koll på tillgångar.

SERVICE- OCH AFFÄRSAUTOMATION – Zervicepoint

Få en friktionsfri arbetsplats genom att ta bort manuella och tidskrävande arbetsprocesser.

AI CHATBOT & LIVECHAT – Hello Ebbot

Automatisera din verksamhet med chatbot & livechat driven av Artificiell Intelligens och Machine Learning.

INTEGRATIONSPLATTFORM – Linknow

Låt dina IT-system kommunicera med varandra.

NÄTVERKSSKANNING – Lansweeper

Få full kontroll på alla hård- och mjukvaror & licenser samlat på ett ställe.

Vanligaste jämförelser i Ärendehanteringssystem