HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Topdesk

Topdesk

IT Software

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Topdesk?

TOPdesk: det ultimata systemet för ärendehantering

Söker ni ett ärendehanteringssystem som är enkelt att använda och snabbt kan anpassas efter er verksamhets behov, en proffsig och tillförlitlig installation och leverans och en support och förvaltning som ser till att vi får ut det bästa och mesta av er investering? Då är TOPdesk det bästa ärendehanteringssystemet på marknaden för er. Gör som 10 millioner aktiva SAAS- användare världen över och låt TOPdesk skapa förutsättningar för bättre intern och extern support, automatisera processer och arbetsflöden samt systematiserar och kartlägga alla era tillgångar.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SEFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Kundtjänsthantering & support

JANEJ

Helpdesk-ärendehantering

JANEJ

Service management

JANEJ

Avvikelsehantering

JANEJ

Fastighet

JANEJ

Varför gör man affärer med IT Software?

Varför väljer man Topdesk?

  • Baserat på best practice. TOPdesk har 30+ års erfarenhet inom Service Management och har implementerats hos över 6500 kunder världen över.
  • Hantering av känslig information. TOPdesk kommer med kraftfulla funktioner för behörighetsstyrning. Behörigheter kan styras ner på individnivå för vem som ska se vad.
  • Integrera med andra verktyg​​. TOPdesk har ett öppet API som låter era verktyg sömlöst kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/
  • Låt TOPdesk avlasta era anställda. TOPdesk ger användaren möjligheten att söka sig till informationen, vilket minskar antalet återkommande ärenden.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Erfarenhet. IT Software har implementerat TOPdesk hos över 115 Sverige företag och med våra produkter hjälper vi över 1 500 000 personer att dagligen underlätta sin vardag.
  • Långsiktig och seriös partnerskap. Som kund till IT Software ingår kontinuerlig förvaltning. Under förvaltningsmötena jobbar vi och kunden efter en mognadsmodell vars avsikt är att tydliggöra vilka steg kunden kan ta för att nå Service Excellence.
  • Helhetsåtagande. Som kund till IT Software ser vi till din utveckling över tid. Som kund hos oss har du tillgång till våra konsulter, förvaltar och vår svenska support.
  • Inspireras av vad IT Software och TOPdesk kan göra för er genom att lyssna, läsa och träffa några av våra befintliga kunder här https://itsoftware.se/kundcase/

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

  • Implementation, förvaltning & support. Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen.

  • Enkel uppstart & svensk support. Egna konsulter för implementering och svensk support ger dig bästa möjliga start och stöd.

  • Spara tid, resurser & pengar. Våra mjukvaror hjälper er på ett smart och enkelt sätt att bli effektiva i verksamhetens processer, skapa automatiserade flöden och leverera bättre kundupplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som Topdesk löser för kunden?

  • Samarbeta över avdelningsgränserna. Att arbeta enligt Enterprise Service Management är det ideala sättet att minska kostnader, förbättra kvaliteten och effektiviteten i dina tjänster. Med TOPdesk jobbar ni i samma system men arbetar avskilt och varje avdelning ser bara sina egna ärenden.
  • Stabila integrationer. Integrationer är avgörande för att effektivisera hanteringen och bevara enkelheten inom organisationen. TOPdesk låter era verktyg sömlöst kommunicera med TOPdesk – utan komplicerat skräddarsytt arbete. Läs mer på https://developers.topdesk.com/
  • Låt TOPdesk avlasta era anställda. Använd TOPdesks funktioner och jobba enligt shift left. Genom att ge användaren möjligheten att söka sig till informationen minskar ni antalet återkommande ärenden, vilket minskar handläggningstiden.

Omdömen om Topdesk

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.575

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Användarvänligheten

Head of customer support

Head of customer supportMedelstort företagVeriferad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Användarvänligheten

Vad gillar du minst?

.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Inga ärenden tappas bort

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Enkelt val för oss

IT-strategStort företagVeriferad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Den stora fördelen med Topdesk är att vi som kund kan anpassa systemet själva mot olika verksamheter och behov då systemet är uppbyggt för att kunden själv användarvänligt och enkelt ska kunna göra större och mindre ändringar som andra leverantörer debiterar hundratusentals kronor för att anpassa. Vi sitter inte i knät på en leverantör som vill tjäna pengar på alla våra förändringsbehov utan vi kan anpassa systemet själva utan extra kostnad. Det är lätt att skapa mallar för ärendeflöden utifrån de processer vi arbetar med vilket gör att vi får bra kontroll på vad, vem och hur när vi hanterar ärenden av olika slag.

Vad gillar du minst?

Ser mest bara fördelar men önskar att leverantören i Holland vidgar sitt perspektiv lite mer då man kan ha ett tankesätt som i första hand riktar in sig på företag och inte på myndigheter och kommuner. Dock är anpassningsmöjligheterna väldigt stora i systemet som gör att det mesta går att anpassa på ett sätt som fungerar riktigt bra.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Om man arbetar inom flera verksamheter så är Topdesk överlägset för att anpassa mot olika behov och flöden. Vi upplever att vi har flera system i ett där vi om vi vill har möjlighet att länka samma olika verksamheter om behov finns. Lätt att samarbeta mellan verksamheter men även om man som fristående verksamhet vill hantera sina egna ärenden.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Om du menar allvar med er automatiseringsresa

CIOStort företagVeriferad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Extremt anpassningsbart system som kan automatisera många flöden

Vad gillar du minst?

Det är lite för komplext för att själv kunna lösa en del affärsflöden, man behöver hjälp av konsulter

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

workflow automation

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Anpassningsbart och användarvänligt!

Service & Delivery Manager Litet företagVeriferad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Helhetsperspektivet. Att man kan bygga sömlösa flöden och relationer.

Vad gillar du minst?

Rapportmodulen har vi ägnat minst tid till och den är inte helt självklar i sitt utförande.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Uppföljningar och SLA:er, spårbarheten och kontrollen.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Fungerar toppenbra

IT ChefStort företagVeriferad personSverigeJanuari 2023

Vad gillar du mest?

Löser mina behov genom att komma igång snabbt och sedan anpassa efter behov, enkelheten i anpassningarna och enkelheten i underhåll och uppgradering. (Kör onprem)

Vad gillar du minst?

TOPdesk är byggt på moduler, de fungerar lite olika, skulle gärna se att allt var samma modul vilket skulle förenkla användande och rapportering ytterligare.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Informationsflöde till och från serviceavdelningar och kontroll på utrustning och återkommande rutiner och förändringsarbete (Change).

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Topdesk förekommer inom följande kategorier

Topdesk produktfunktionaliteter

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 6000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om IT Software

IT Software hjälper organisationer att bli mer effektiva i sin Service Management. Med stöd i mjukvaror förbättrar vi verksamhetens processer på ett smart och enkelt sätt. Vi skapar automatiserade arbetsflöden för olika ansvarsområden och erbjuder anpassade lösningar som ger möjlighet att leverera bättre kundupplevelse.

Från första kontakt till proaktiv förvaltning har vi ett nära samarbete med våra kunder genom hela livscykeln. Vi har egna konsulter för implementation och svensk support som ger våra kunder bästa möjliga start och stöd. Vår erfarenhet och vårt utvecklingsfokus gör oss till våra kunders trovärdiga partner inom Service Managment.

Våra mjukvaror:

ÄRENDEHANTERINGSSYSTEM – TOPdesk
Förbättra kundkommunikation, hantera arbetsflöden och håll koll på tillgångar.

SERVICE- OCH AFFÄRSAUTOMATION – Zervicepoint
Få en friktionsfri arbetsplats genom att ta bort manuella och tidskrävande arbetsprocesser.

AI CHATBOT & LIVECHAT – Hello Ebbot
Automatisera din verksamhet med chatbot & livechat driven av Artificiell Intelligens och Machine Learning.

INTEGRATIONSPLATTFORM – Linknow
Låt dina IT-system kommunicera med varandra.

NÄTVERKSSKANNING – Lansweeper
Få full kontroll på alla hård- och mjukvaror & licenser samlat på ett ställe.