Centuri
vs
Topdesk

Företagsstorlek

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

5kr/anv/mån

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Enkelt konfigurerbara processer/flöden och formulär
  • Fullt stöd för dokument, ärenden, avtal och enskilda uppgifter
  • Intuitivt gränssnitt med personlig överblick över allt som berör den enskilde medarbetaren
  • Kraftfull sökmotor med fulltext-indexering och relevansbaserade resultat
  • Fullt webbaserat och mobilt utan några appar eller nedladdade programvaror

Varför väljer man ert system?

  • Baserat på best practice. Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.
  • Hantering av känslig information. Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där kan du ge behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.
  • Integrera med andra verktyg​​. Med ett öppet API kan dina verktyg smidigt kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/
  • Avlasta dina anställda. Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att söka sig till informationen själv. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Gedigen erfarenhet av IT-stöd för ledningssystem
  • Djup kunskap om olika branschers regulatoriska och organisatorisk förutsättningar
  • Helhetsleverantör som utvecklar produkten, har egna konsulter för implementering och hanterar support internt
  • Utveckling i nära samarbete med våra kunder

Varför väljer man er som leverantör?

  • Erfarenhet. IT Software har över 10 års erfarenhet och expertis inom IT Service Management. Över 120 organisationer i Sverige har vi fått förtroende att imlementera TOPdesk hos.
  • Långsiktigt och seriöst. Du kan känna dig trygg med att vi satsar på ett långsiktigt och seriöst samarbete. Tillsammans med dig arbetar vi efter en mognadsmodell som hjälper oss. Och dig! Att identifiera de steg som behövs för att komma vidare skapar en stark grund för din verksamhets framgång i systemet du har investerat i.
  • Helhetsåtagande. Vi är engagerade i din långsiktiga utveckling. Därför finns vi alltid där för dig med våra egna erfarna ITIL-certifierade konsulter, dedikerade förvaltare och vår svensktalande support. Vi är med dig hela vägen från rådgivning till förvaltning.
  • Kunder litar på oss. Lär känna våra kunder och inspireras av hur de förenklar och effektiviserar sin vardag med hjälp av våra Service Management systemlösningar. https://itsoftware.se/kundcase/

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi är specialister på komplex informationsstyrning och ledningssystem.

Vi konkurrerar med öppna plattformar (t ex Sharepoint) där kostnaderna för anpassning och förvaltning ofta blir höga och med funktionsbaserade line-of-business applikationer där utmaningen ofta blir dubbelarbete och otydlighet kring vilken information som finns var.

I denna marknad erbjuder vi en konfigurerbar plattform som säkerställer att medarbetarna har rätt information vid rätt tillfälle. Vi gör det med en plattform

- baserad på en kraftfull processmotor och ett avancerat behörighetssystem som säkerställer kvalitet och enkelhet för användaren

- som är enkelt anpassningsbar till olika arbetsprocesser och behov, vilket ger låga förvaltningskostnader och möjlighet till snabba förändringar

- som enkelt kan integreras med andra system och hämta och lämna information för att minska dubbelarbete och osäkerhet kring var man hittar korrekt information.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Implementation, förvaltning & support. Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen.
  • Enkel uppstart & svensktalande support. Egna ITIL-certifierade konsulter hjälper dig med implementering och utbildning av systemet du investerat i. Och vår svensktalande support ger dig stöd när något går snett i systemet eller när du har en teknisk fråga.
  • Spara tid, resurser & pengar. Våra mjukvaror hjälper dig på ett smart och enkelt sätt att bli effektiva i dina verksamhetsprocesser, skapa automatiserade flöden och leverera bättre kundupplevelse.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Svenska tjänstemän lägger närmare 45% av sin tid på administration och i takt med den ökande informationsmängden och ett ökande antal system så ökar också utmaningen med att få överblick över verksamheten. Centuri hjälper verksamheter att skapa, underhålla och hitta ostrukturerad information snabbare och enklare samtidigt som vi säkerställer att viktig information granskas och uppdateras så att kvaliteten i verksamheten upprätthålls.

Plattformen ger medarbetarna möjlighet att få överblick över all information, oavsett om det är dokument, ärenden, avtal, kompetenser, risker eller processer - filtrerat baserat på vad som är relevant för den enskilde individen.

Centuri håller reda på allt som du som medarbetare behöver göra, oavsett om det gäller att granska dokument, omförhandla avtal, handlägga en avvikelse eller uppdatera dina kompetenser och samlar allt på din personliga "att göra"-sida.

Konfigurerbarheten gör att systemet enkelt kan förändras för att stödja nya och förändrade behov utan externa konsulter eller tekniker.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Full kontroll på ärenden. Du missar inte längre deadlines eller tappar bort viktiga uppgifter som du annars skulle gjort om du hanterat förfrågningar och ärenden på olika platser.
  • Personberoende är ett minne blott. När någon av dina anställda är sjuka eller lediga är det skönt att veta att systemet finns till hjälp. Du kan nu ha koll på nya inkommande ärenden, hur långt ett befintligt ärende gått och slutanvändaren behöver inte undra om vem som tar hand om ärendet.
  • Alla konversationer samlade på en plats. Istället för att hantera ärenden i Excel filer eller olika delade mejllådor, är TOPdesk en mästare på att samla allt på ett och samma ställe.

Omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Det vi uppskattar mest med Centuri är skalbarheten. Vi kan lägga till / ta bort användare vid behov. VI kan även lägga till olika användningsområden vid behov. Detta gör att vi känner oss bekväma att vi betalar för det vi använder.
Användarvänlig inlärningskurva: Centuri är utformat med en relativt kort inlärningskurva, vilket gör det tillgängligt för användare med olika tekniska färdigheter. Nybörjare kan snabbt komma igång och använda plattformen effektivt.
Den stora fördelen med Topdesk är att vi som kund kan anpassa systemet själva mot olika verksamheter och behov då systemet är uppbyggt för att kunden själv användarvänligt och enkelt ska kunna göra större och mindre ändringar som andra leverantörer debiterar hundratusentals kronor för att anpassa. Vi sitter inte i knät på en leverantör som vill tjäna pengar på alla våra förändringsbehov utan vi kan anpassa systemet själva utan extra kostnad. Det är lätt att skapa mallar för ärendeflöden utifrån de processer vi arbetar med vilket gör att vi får bra kontroll på vad, vem och hur när vi hanterar ärenden av olika slag.
Löser mina behov genom att komma igång snabbt och sedan anpassa efter behov, enkelheten i anpassningarna och enkelheten i underhåll och uppgradering. (Kör onprem)

Nackdelar

Vi saknar att Centuri tillhandahåller diarieföring.
Jag missade en utbildning och behövde lära mig allt själv.
Ser mest bara fördelar men önskar att leverantören i Holland vidgar sitt perspektiv lite mer då man kan ha ett tankesätt som i första hand riktar in sig på företag och inte på myndigheter och kommuner. Dock är anpassningsmöjligheterna väldigt stora i systemet som gör att det mesta går att anpassa på ett sätt som fungerar riktigt bra.
TOPdesk är byggt på moduler, de fungerar lite olika, skulle gärna se att allt var samma modul vilket skulle förenkla användande och rapportering ytterligare.

Centuri

Centuri

Läs mer om Centuri

Topdesk

IT Software

Läs mer om Topdesk

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site