iFenix affärssystem
Genesis IT
Vad är iFenix affärssystem?
iFenix är ett modernt och molnbaserat affärssystem som utvecklats för att tillgodose morgondagens krav i både fysisk och digital handel. iFenix affärssystem passar lika bra för växande små och medelstora företag som det passar kompletta butikskedjor. Systemet bygger på färdiga flöden för handelns alla kärnprocesser och företag kan koppla på nya funktioner och processer enligt behov.
iFenix är ett framtidssäkert och helintegrerat system som inte kräver konsulter och långa startsträckor för att komma igång med.
Många integrationer mot exempelvis BankID, betallösningar, EDI, adressregister, print, kreditupplysning, produktdata och andra populära tjänster finns redan. iFenix är byggt utan komplexa integrationsplattformar som gör det enkelt att anpassa systemet efter morgondagens behov.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Prissättningen är individuell
Varför gör man affärer med Genesis IT?
Varför väljer man iFenix affärssystem?
Smart artikelhantering
Ett av marknadens absolut kraftfullaste stöd för att hantera ert masterdata.
Molnbaserad teknik
Med iFenix behöver du bara en internetanslutning för att komma igång. Inga dyra investeringar i servrar krävs.
Säkerheten i fokus
Vi har en egen serverhall och sköter såväl drift som utveckling till 100% “in-house”. Säkerheten, både kring våra system och det data vi har förmånen att förvalta åt våra kunder har alltid varit vårt honnörsord.
Varför väljer man er som leverantör?
Ett ekonomiskt stabilt företag med AAA-rating (+10 år) som grundades 1998 och även finns här imorgon.
Stöd hela vägen - till skillnad från många av våra konkurrenter är vi med dig hela vägen under implementationsprocessen.
Support i toppklass - oavsett vilken hjälp du behöver under resans gång är vi där för dig!
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Kombinationen av säkerhet, användarvänlighet och kapacitet att hantera stora mängder artikeldata gör iFenix affärssystem unikt. Med funktionalitet speciellt riktad mot butiks-, grossist- och partihandel, gärna i kedjestrukturer, är iFenix ett system att räkna med.
Lägg till detta att iFenix är en helt egenutvecklad lösning, oberoende av tredjepartsleverantörer, som dessutom är helt molnbaserad.
När du väljer iFenix får du stöd hela vägen i ditt affärssystemprojekt, från förstudie, genom implementation och sedan överlämning till ordinarie drift/support.
Vilka behov och utmaningar är det som iFenix affärssystem löser för kunden?
- Komplexa kedjestrukturer (Huvudkontor med butiker)
- Klarar både kapital- och frivilliga fackhandelskedjor
- Tung artikeladministration
- Hantering av marginaler/påslag
- Prisuppdateringar
- Artikeldata i stora mängder
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om iFenix affärssystem
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
VD•
Mikroföretag (1-10)•
Verifierad person•
Sverige•
Mars 2024
Vad gillar du mest?
Sökfunktionen
Vad gillar du minst?
Priskalkylering, brist på möjlighet till automatisering och masshantering
Vilka affärskritiska problem upplever du att iFenix affärssystem löser?
Bäst i klassen på säljstödsfunktioner
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Platschef•
Mikroföretag (1-10)•
Verifierad person•
Sverige•
November 2023
Vad gillar du mest?
Sökfunktionen
Vad gillar du minst?
Priset
Vilka affärskritiska problem upplever du att iFenix affärssystem löser?
Dem flesta
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
VD/Sälj
VD•
Mikroföretag (1-10)•
Verifierad person•
Sverige•
November 2023
Vad gillar du mest?
Att man är lydhörda inför kundens behov samt att man utvecklar och släpper ny funtionalitet löpande med automatisk installation utan avbrott! Även inläsning av artikeldata samt löpande uppdateringar av denna.
Vad gillar du minst?
Kostnaden, (dubbla kostnaden mot vårt tidigare system)
Vilka affärskritiska problem upplever du att iFenix affärssystem löser?
Allt som en traditionell bygghandel har som behov.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
iFenix affärssystem förekommer inom följande kategorier
iFenix affärssystem produktfunktionaliteter
Affärssystem
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
Dashboard
Ekonomi
Faktura
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Workflow
ERP-system
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
Dashboard
Ekonomi
Faktura
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Upphandling
Workflow
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Genesis IT
Genesis IT grundades 1998 och har sedan dess levererat IT-tjänster där innovation, säkerhet & tillförlitlighet varit våra främsta honnörsord.
Vi har lång erfarenhet av drift och utveckling av affärssystem, molntjänster & säkerhetslösningar. Bolaget har sin bas i Luleå med ca 40 anställda.
Vi har en stark majoritetsägare i Stenvalls Trä koncernen och besitter en AAA-rating hos Soliditet.