Vainu
vs
webCRM
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
35000kr/år
299kr per...
Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Bygg träffsäkra ICP-listor med tillgång till miljontals nordiska företag och detaljerad segmentering.
- Minska manuellt arbete genom automatiserade uppdateringar till CRM, AI och analysflöden.
- Förbättra timing och relevans med realtidsbaserade affärshändelser och säljtriggers.
Varför väljer man ert system?
- Du vill ha ett lagom stort CRM-system som inte väller över av funktioner.
- Du vill snabbt komma igång - det som normalt tar veckor, tar endast timmar eller dagar hos oss.
- Du som kund sätter värde på den personliga relationen och vill ha mer än bara ett system.
Varför väljer man er som leverantör?
- Lokal expertis med nordiskt fokus – vi förstår din marknad på djupet.
- Över 10 års erfarenhet och 1 200+ kunder – från scaleups till stora bolag.
- Snabb onboarding och tillgänglig support – vi finns med dig hela vägen.
Varför väljer man er som leverantör?
webCRM är en del av efficy-gruppen.
- Vi sätter oss in i kundens behov och försöker alltid hitta bra lösningar som fungerar över tid.
- Vi är snabba, effektiva och proaktiva.
- Vi är transparenta och säger till i de fall vi ser risker eller där vi anser att vår kund ska tänka annorlunda.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Vainu positionerar sig som den mest tillförlitliga och användbara B2B-datakällan för svenska företag som vill modernisera sin försäljning, marknadsföring och datadrivna tillväxt.
Det som gör oss unika är vår kombination av officiell, verifierad företagsdata från svenska myndigheter och realtidsbaserad insikt om affärshändelser – som nya ledare, tillväxt, rekryteringar och investeringar. Med Vainu får du tillgång till uppdaterad data på över 12 miljoner nordiska företag, strukturerad för att direkt fungera i ditt CRM, analysverktyg eller AI-agent.
Till skillnad från generiska, globala leverantörer eller verktyg som bygger på osäker webbscraping, fokuserar vi på det svenska (och nordiska) näringslivet i detalj. Vi erbjuder bland annat:
- Vainu Custom Industries – våra egna, mer relevanta branschkategorier än SNI-koder
- Manuellt verifierade kontaktuppgifter till rätt beslutsfattare i svenska bolag
- GDPR-säkrad och AI-redo data – direkt användbar i t.ex. Salesforce, HubSpot, Dynamics eller Pipedrive
Vi är inte en katalogtjänst – vi är en dynamisk, händelsedriven dataplattform som hjälper svenska sälj- och marknadsteam att agera snabbare, mer relevant och mer effektivt. Vår starka lokala närvaro, kombinerat med teknisk kompetens och automatisering, gör oss till en långsiktig partner för svenska bolag som vill växa smart.
Hur positionerar ni er på marknaden?
- webCRM är byggt för små och medelstora bolag som har mellan 1 och 50 användare.
- Vårt system är i anpassat för traditionell försäljning, där den personliga relationen fortfarande är betydelsefull.
- Vi tror på enkelhet i kombination med kraftfullhet.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
1. Smarta prospekteringslistor – vid rätt tillfälle
Berggren, en nordisk byrå inom immaterialrätt, gick från breda utskick till träffsäker, händelsestyrd försäljning. Genom att använda Vainus säljtriggers, som ledarskapsförändringar och expansioner, kunde de minska antalet kontakter från 100 till 20 – utan att tappa i försäljning.
2. Håll CRM uppdaterat – automatiskt
Columbus, ett IT-konsultbolag, sparade 13 timmar per kampanj efter att ha kopplat Vainu till sitt HubSpot-CRM. De förbättrade datakvaliteten och började vinna fler offentliga upphandlingar tack vare bättre tajming och automatiska uppdateringar.
Next One Technology ersatte manuella Excel-listor med Vainu. Nu bygger de prospektlistor direkt i CRM, med korrekt och aktuell företagsdata.
3. Skala upp leadgenerering – utan att tumma på kvalitet
Exsitec ville växa i Sverige, Norge och Danmark – men saknade en enhetlig datakälla. Med Vainu kan hela teamet bygga målgruppslistor baserat på t.ex. bransch, storlek och teknikstack. Resultatet? Mindre manuellt arbete, mer träffsäkerhet.
4. Definiera ICP och hitta liknande bolag
Planhat, en SaaS-plattform, behövde definiera sin Total Addressable Market. Med Vainus “liknande företag”-funktion kunde de hitta rätt målgrupp och automatiskt hålla CRM uppdaterat med rätt bolag.
5. Öka säljeffektiviteten och träffsäkerheten
Academic Work använder Vainu Analyzer i hela Norden för att optimera säljportföljer kvartalsvis. Resultaten talar för sig själva:
- 50 % högre hit rate
- 25 % fler möten
- 36 % bättre konvertering
- 145 % ökad omsättning
6. Väx i nischade segment
Axla Logistics ville hitta fler e-handelsbolag i Finland med rätt logistikbehov. Genom att använda Vainus branschkoder (Vainu Custom Industries) och filtrera på nyckelord förbättrade de både kvaliteten på pipelinen och effektiviteten i säljteamet.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
webCRM är ett effektivt kontohanteringsverktyg för hela teamet:
- Säljare kan enkelt följa arbetsflöde genom automatiska processer och informationshantering.
- Chefer kan enkelt följa affärer mot budget och skapa avtal, offerter och rapporter direkt i systemet.
- Marknadsförare kan dra nytta av data och information för bättre kampanjer.
- Kundservice kan enkelt få tillgång till all kundrelaterad information.
Vi ser till att säkra din investering genom att hjälpa dig hela vägen till mål.
Omdömen
Baserat på 7 omdömen
Baserat på 17 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen
Nackdelar
Tyvärr, ingen data än.