webCRM
vs
Pipedrive
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
299kr per...
Från 170k...
Produktfunktionaliteter i CRM
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Du vill ha ett lagom stort CRM-system som inte väller över av funktioner.
- Du vill snabbt komma igång - det som normalt tar veckor, tar endast timmar eller dagar hos oss.
- Du som kund sätter värde på den personliga relationen och vill ha mer än bara ett system.
Varför väljer man ert system?
Visuell försäljningspipeline
Se hela säljprocessen, klart och tydligt. Uppdatera affärer genom att dra och släppa dem på rätt plats.
Intäktsprognoser
Skapa prognoser om försäljningsvolym och intäkter utifrån er pipeline. Se automatiska beräkningar kontinuerligt.
Segmentera prospekten
Filtrera, kategorisera, segmentera och sortera prospekten för att skapa riktade listor för personliga meddelanden.
Varför väljer man er som leverantör?
webCRM är en del av efficy-gruppen.
- Vi sätter oss in i kundens behov och försöker alltid hitta bra lösningar som fungerar över tid.
- Vi är snabba, effektiva och proaktiva.
- Vi är transparenta och säger till i de fall vi ser risker eller där vi anser att vår kund ska tänka annorlunda.
Varför väljer man er som leverantör?
Effektiv hantering av er försäljningspipeline börjar med en tydlig översikt över köparens resa genom er försäljningsprocess. För att lyckas behöver ni ett verktyg som ger en visuell representation av varje fas i pipelinen samt kontroll över era arbetsuppgifter och säljaktiviteter.
Huvudvyn i Pipedrives CRM är pipelinen: ett tydligt gränssnitt som uppmanar er att vidta åtgärder, vara organiserade och övervaka den komplexa försäljningsprocessen.
Hur positionerar ni er på marknaden?
- webCRM är byggt för små och medelstora bolag som har mellan 1 och 50 användare.
- Vårt system är i anpassat för traditionell försäljning, där den personliga relationen fortfarande är betydelsefull.
- Vi tror på enkelhet i kombination med kraftfullhet.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Vi är Pipedrives största partner i Sverige.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
webCRM är ett effektivt kontohanteringsverktyg för hela teamet:
- Säljare kan enkelt följa arbetsflöde genom automatiska processer och informationshantering.
- Chefer kan enkelt följa affärer mot budget och skapa avtal, offerter och rapporter direkt i systemet.
- Marknadsförare kan dra nytta av data och information för bättre kampanjer.
- Kundservice kan enkelt få tillgång till all kundrelaterad information.
Vi ser till att säkra din investering genom att hjälpa dig hela vägen till mål.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Hur hjälper Pipedrives CRM-lösning till att öka försäljningen?
Pipedrives visuella försäljningspipeline förenklar kundbemötandet genom att strukturera era prospekt. Dessutom påvisar det möjligheter, mäter viktiga aktiviteter och effektiviserar säljarbetsflöden – med fokus på försäljningsmålen.
Automatiserade påminnelser och uppföljningar ökar produktiviteten och eliminerar repetitiva, tidskrävande arbetsuppgifter. Rapporter i realtid visar era säljare och chefer vilka affärsprocesser som behöver prioriteras.
Omdömen
Baserat på 17 omdömen
Baserat på 9 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen